מותג האופנועים החשמליים ENERGICA ממודנה איטליה עושה עלייה לישראל וישווק בארץ ע"י ליגל - יבואנית אופנועי דוקאטי.
גרסת המרוצים של אופנועי ENERGICA פועלת בליגת ה-MotoE באליפות ה-MotoGP.
לישראל יגיע כל ההיצע של ENERGICA בדגמי: Eva Ribelle, Ego ו-Eva EsseEsse9 כשכל האופנועים מצוידים במערכות הינע חשמליות מלאות, עם יכולת טעינה מהירה, ביצועי קצה, טווח רכיבה מכובד ובמחיר לא זול של החל מ-94,000 שקל
ליגל אופנועים, יבואנית אופנועי דוקאטי מתרחבת ותחל לשווק את מותג האופנועים החשמליים מהמובילים בעולם: ENERGICA אשר מיוצרים במודנה - בירת כלי הרכב של איטליה. ENERGICA הנה היצרנית היחידה בעולם להפעיל את ליגת ה-MotoE במסגרת אליפות ה-MotoGP העולמית. אופנועי הכביש של ENERGICA נעזרים בטכנולוגיית ההינע החשמלי, למנועים, לסוללות ולבקרה, בשילובאופי ועיצוב ייחודי, כפי שניתן לצפות ממותג אופנועים איטלקי.
ה- Eva EsseEsse9הנו אופנוע עירום שעוצב בהשראת הכביש המפורסם – Via Emilia באיטליה, אשר מחבר בין רימיני שעל חוף הים האדריאטי לבין העיר פיאצ'נזה בצפון איטליה. זהו אופנוע הנחשב קל לרכיבה והמציע שימושיות לרכיבת היומיום. שלוש גרסאותיו של דגם זה: EsseEsse9, EesseEsse9+ ו-RS, מצוידות במנוע חשמלי בהספק של 80 קילוואט (109 כ"ס) עם מומנט גבוה של 18.3 קג"מ או 20.3 קג"מ! בגרסת ה-RS, מה שמאפשר לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות לעבר מהירות מרבית של 200 קמ"ש. את אופנוע זה ניתן לקבל עם הבחירה בין שתי סוללות ליתיום, בקיבולת של 13.4 קוט"ש או 21.4 קוט"ש, כאשר זו הגדולה מספקת טווח רכיבה מדהים בין טעינות של 400 ק"מ בתחומי העיר, 230 ק"מ במסלול משולב ו-180 ק"מ בכביש מהיר.
ה-Eva Ribelle הוא אופנוע הסטריטפייטר החשמלי 100% היחיד בעולם. זו למעשה הגרסה העירומה של ה-Ego, אופנוע הסופרבייק של ENERGICA, כאשר ההבדל היחיד בין שני דגמים אלה, הוא האופן שבו הרוכב ממוקם עליהם.
ה-Eva Ribelle מצויד במנוע חשמלי חזק מאוד – 107 קילוואט (145 כ"ס) המפיק 20.3 קג"מ או 21.9 קג"מ! בגרסת ה-RS. המומנט הזה מאפשר לו להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 2.8 שניות או 2.6 שניות בלבד בגרסת ה-RS ולהגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש.
בעזרת סוללת ליתיום גדולה (21.5 קוט"ש), מסוגל ה-Ribelle לגמוע מרחק גדול בין טעינות – 400 ק"מ בתחומי העיר, 230 ק"מ בנסיעה משולבת ו-180 ק"מ בכביש בינעירוני. אופנוע זה מצויד במטען פנימי חזק אשר מסוגל לקבל טעינה מהירה וזו תוסיף 7 ק"מ טווח רכיבה בכל דקת טעינה.
ה-Ego הוא אופנוע הספורט חשמלי המוביל בעולם – בכביש ובמסלול המירוצים. דורנה, מפעילת אליפות המוטו GP בחרה באופנוע זה להובלת ליגת ה-MotoE עד לשנת 2022, מה שנתן ל-ENERGICA את האפשרות לפתח באופן מתמיד את הסופרבייק החשמלי מתוצרתה ולהציב רף גבוה בתחום בתעשיית האופנועים העולמית.
ה-Ego מצויד במנוע חשמלי חזק מאוד – 107 קילוואט (145 כ"ס) שלו גם מומנט אדיר של 20.3 קג"מ או 21.9 קג"מ! בגרסת ה-RS. נתונים אלה מתורגמים לזמן האצה קצר מאוד מעמדה ל-100 קמ"ש – 2.8 שניות או 2.6 שניות בלבד בגרסת ה-RS ולהגיע למהירות מרבית של 240 קמ"ש. ה-Ego מאפשר לרוכבו לבחור בין שתי סוללת ליתיום בקיבולת של 13.4 קוט"ש או 21.5 קוט"ש, כאשר זו הגדולה מסוגלת להקנות טווח רכיבה גדול בין טעינות – 400 ק"מ בתחומי העיר, 230 ק"מ בנסיעה משולבת ו-180 ק"מ בכביש בינעירוני.
11 תגובות
1
Ogash Ofer
15 בינואר 2021 ב 09:44
האם זו הסנונית האמיתית המסמנת את הסוף של מנועי הדלק הנוזלי?
2
אורח/ת - Yoram Lavee
15 בינואר 2021 ב 09:45
לא.
עוד לא.
התחלת הסוף תהייה כאשר יהיו סוללות בטכנולוגיה שונה. קלות יותר, זולות יותר, עם קיבולת גדולה הרבה יותר ועם טעינה מהירה יותר.
רק אז נוכל לשמר את החופש שכלי הרכב נותן לנו
3
אורח/ת - Yoram Lavee
15 בינואר 2021 ב 09:45
אבל זה מתקרב. וגם כל מערכות הבקרה נהיות טובות יותר כל יום.
רק הסוללה אינעל דינק...
4
Ogash Ofer
15 בינואר 2021 ב 09:46
עד שתגיע פריצת הדרך ונקבל המון חשמל במשקל סוללה קל
5
אורח/ת - Harel Karni
15 בינואר 2021 ב 09:46
פריצת הדרך תהיה כאשר הכביש יהיה המטען ולא תצטרך לעצור לעולם, רק אולי כדי להשתין.
יש כבר חברות שעובדות על זה
6
אורח/ת - רונן יפרויב
15 בינואר 2021 ב 09:47
שיהיה לבריאות למי שישלם כמעט 100000 שח כדי 'לתדלק' כל 180 קמ
7
אורח/ת - Roy Betan
15 בינואר 2021 ב 09:47
יש ביקורת של RJ עליו, תוכלו לשמוע אותו מאיץ ברמזור ב 0:39
בכלל הערוץ של RJ ממש נחמד, ממליץ.
https://www.youtube.com/watch?v=vVe4kIJMcdg...
8
אורח/ת - David Alima
15 בינואר 2021 ב 09:48
כבד , יקר , טווח מצחיק ... זו לא יותר מהתחלה
9
אורח/ת - Ben Kisos
15 בינואר 2021 ב 09:48
כוסומו המברגות האלה.. משתדרגות מרגע לרגע🤦
10
אורח/ת - ארצברג
17 בינואר 2021 ב 23:17
שמתם לב שעל תוספת של בערך 8 קילוואט שעה של סוללה, משלמים 25-26 אלף ש"ח? 3000 ש"ח לקילוואט שעה, ויותר, בעידן שבו העלות ליצרן ירדה אל אזור ה-200$ לקילוואט שעה.
לא הגזימו בכלל...
11
אורח/ת - חובש
30 באפריל ב 19:27
זהירות שלדה נשברה במרכז האופנוע אחרי כמה חודשים שימוש לאופנוע שמדא רכשו, למזלו של הרוכב היה במהירות נמוכה.
תגובות