חברת מאן משאיות משיקה בימים אלה את סדרת המשאיות החדישה Super-MAN. ההשקה מתרחשת בארץ שנה לאחר השקה באירופה שבה אף נבחרה כמשאית השנה באירופה וזכתה בפרס היוקרתי ביותר בתחום המשאיות International Truck of the Year 2021.
למשאיות החדשות תאי נהג חדשים, משוכללים, מפנקים ובעלי 8 מערכות בטיחות מתקדמות.
עושה חשק להיות נהג משאית...
חברת מאן - MAN בעלת היסטוריה של 100 שנים בתחום המשאיות השיקה לפני כשנה סדרה חדשה של משאיות שעכשיו מגיעות לישראל. המשאיות החדשות משווקות ב- 4 דגמים / קטגוריות משקל עיקריות: משאיות TGL במשקל כולל 8–12 טון המשמשות להפצה וחלוקה בתוך מרכזי ערים, משאיות TGM במשקל 12-26 טון המצטיינות בהובלה עירונית, בינעירונית ויישומי שטח, משאיות TGS במשקל 18-32 טון המשמשות לעבודות בענף הבנייה והתשתיות, ומשאיות ראשי גורר (סמי טריילר) במשקלים של 43 ועד 120 טון לשינוע משא כבד. סה"כ המגוון החדש שיוצג בארץ עומד על 40 דגמים חדשים!
משאיות ה-SUPER MAN החדשות מציגות 3 חידושים עיקריים: קבינה, בטיחות ומנועים.
SUPER קבינה
הקבינה החדשה של מאן מאובזרת במערכות טכנולוגיות מתקדמות ומאוד נוחה לשימוש. החל ממבנה המדרגות שהונדס כך שנהג שעולה פעמים רבות ביום על המשאית לא יפעיל עומס על הגב. בנוסף, הותקנה בדלת הנהג מערכת Easy Control כך שניתן להפעיל מערכות שונות במשאית או במרכב דרך לוח פקדים שנמצא על הדלת באופן שמעניק לנהג הרבה גמישות בהפעלת המשאית בשטח. מערכת Smart Select – מערכת המאפשרת שימוש במולטימדיה גם במצבי נהיגה מורכבים כאשר התצוגות והפקדים הופרדו ומרחקי הקריאה והגישה הפיזית אופטימליים – הנתונים מוצבים רחוק יותר, כך שקל לקלוט אותם, הפונקציות מקודדות בצבע והלחצנים והמתגים מוקמו בהישג יד כשמוקד הראייה של הנהג יכול לנוע בקלות בין הכביש למכשירים, ללא הפרעות מיותרות. למערכת זו מצטרפת מערכת מולטי מדיה עם תצוגה צבעונית בגודל 12.3 אינץ.
ה SUPER קבינה החדשה מגיעה עם מושב VARIO מסתובב לנוסע ליד הנהג, עם משענת ראש ממש כמו בבית קולנוע כשכרית המושב ניתנת להרמה כלפי משענת הגב. את החלק העליון של משענת הגב במושב ה- VARIOניתן לקפל לפנים ולהשתמש בו כשולחן אוכל או מגש למחשב נייד. לאיזון בין פעילות השטח לפעילות הפנאי.
גם המראה החיצוני חודש ושודר כל ששיפר את שדה הראייה של הנהג. אפשר גם להבחין בפנסי החזית המבוססים על טכנולוגיית LED והדינמיות הרבה של אזורי הצד במשאית יחד עם קו האווירודינמי שמפחית את חיכוך המשאית עם האוויר.
SUPER בטיחות
בסדרת Super-MAN יש לא פחות מ 8 מערכות בטיחות חדשות, חלקן בתוספת מחיר וחלקן רק במשאיות שלא נושאות חומרים מסוכנים:
1. מערכת ACC STOP & GO מסייעת בשמירת מרחק נכון מהרכב שנמצא מלפנים. במקרה של בלימה פתאומית בכביש המשאית תבלום באופן אוטומטי עד עצירה מוחלטת.
2. מערכת Turn Assistמתריעה בעת פנייה ימינה (הצד הרחוק מהנהג) במידה ויש סכנה שהנהג אינו מודע אליה.
3. מערכת Lane change support (LCS) המנטרת את כל אזור הנסיעה ומתריעה מפני מצבים מסוכנים. המערכת עוזרת לנהג להימנע מתאונות בעת החלפת נתיב.
4. מערכת LGS – מערכת התרעה לסטייה מהנתיב ומערכת מערכת LRA – מערכת אקטיבית, שמחזירה ומתקנת את המשאית בחזרה לנתיב.
5. מערכת Comfort Steering – מערכת היגוי עזר חשמלית המפחיתה עומס מהנהג.
6. מערכת MAN AttentionGuard – בודקת את ערנות הנהג, מחשבת את מספר הפעמים בהן הרכב סטה מהנתיב או שהיה שינוי קיצוני בנהיגה.
7. תמיכה בבלם חירום (EBA) - מערכת אקטיבית המזהירה את הנהג מפני תאונה צפויה ומפעילה הליך בלימה אוטומטי.
8. כרית אוויר מובנית בגלגל ההגה.
SUPER מנוע
ה SUPER MAN מגיע עם סדרת מנועים חדשה בתקן Euro6D. בזכות המנוע החדש והעיצוב החדשני של הקבינה ה SUPER MAN מצהירה מאן על חיסכון של 8.2% בצריכת הדלק בהשוואה למשאית הקודמת של MAN. נתון שגם אושרר ע"י מכון התקנים הגרמני TUV.
מנועי MAN D26 ו-MAN D38
מערכת משופרת של הזרקת דלק. אופטימיזציה בניהול חום מנוע. מנוע D26 מציע יכולת העמסה של 70 ק"ג יותר, תוספת של 10 כ"ס ומומנט גבוה יותר של 100 ניוטון/מטר. מנועD38 מגיע עם שלוש רמות תפוקה – 397 קילוואט (540 כ"ס), 427 קילוואט (580 כ"ס) ו-472 קילוואט (640 כ"ס). למנוע מערכת EGR - מערכת מחזור גזי פלטה ומערכת ה-SCR – מערכת הפחתה קטליטית בררנית לנטרול פליטתNOx מחוץ למנוע.
גם במנוע MAN D08 שופר וויסות החום ובזכות מערכת SCR לא יהיה צורך במערכת EGR. וגם במנועי D15 Euro 6D החדש באמצעות מערכתSCR אין צורך במחזורEGR .
דגם |
TGL 8 |
TGL 12 |
TGM 15 |
TGS 26 |
TGS 35 |
TGS 35 |
TGS 41 |
TGX 26 |
TGX 33 |
ייעוד |
הובלה כללית / לימוד נהיגה |
הובלה כללית |
הובלה כללית |
דחס |
מערבל |
רכינה |
רמסע |
ראש גורר |
ראש גורר ציוד כבד |
הנעה |
4x2 |
4x2 |
4x2 |
6x2/4 |
8x4 |
8x4 |
8x4 |
6x2/2 |
6x4 |
הספק מנוע (כ"ס) |
190 |
220 |
250 |
330 |
430 |
510 |
510 |
470 |
540 |
נפח מנוע (ל') |
4.6 |
4.6 |
6.9 |
9.0 |
12.4 |
12.4 |
12.4 |
12.4 |
15.2 |
מע' בלימה |
EVB |
EVB |
EVB |
Turbo EVB |
EVB |
EVB + מאיט |
EVB + מאיט |
EVB + מאיט |
Turbo EVB + מאיט |
צמיגים |
225/75R17.5 |
245/70R17.5 |
285/70R19.5 |
315/80R22.5 |
13R22.5 |
315/80R22.5 |
13R22.5 |
315/80R22.5 |
385/65R22.5 |
משקל כולל (ק"ג) |
7990 / 8800 |
11,990 |
14,990 |
26,000 |
32,000 |
32,000 |
32,000 |
46,000 |
120,000 |
משקל עצמי סטנדרטי כולל מיכל דלק מלא וגלגל חלופי (ק"ג) |
3,700 |
4,200 |
5,000 |
8,000 |
10,200 |
10,700 |
11,100 |
8,450 |
10,500 |
תא נהג |
תא בודד |
תא בודד |
תא בודד |
תא בינוני |
תא בינוני |
תא שינה מוגבה |
תא שינה מוגבה |
תא שינה רחב מוגבה |
תא שינה רחב מוגבה |
מע' בלימה וסטייה מנתיב |
LGS + EBA |
LGS + EBA |
LGS + EBA |
LGS + EBA |
מוביל איי |
מוביל איי |
מוביל איי |
LGS + LRA + EBA |
LGS + LRA + EBA |
לוח שעונים דיגיטלי |
אופציה |
אופציה |
אופציה |
אופציה |
כן |
כן |
כן |
כן |
כן |
תגובות