דניאל גת עבר לאופנוע אדוונצ'ר ורכש את KTM 790R, זאת לאחר שנות רכיבה רבות עם אופנועי אינדורו שונים, עכשיו הוא "סוגר שנה" ומשתף מניסיונו
מאת: כתב אורח
11/02/21
לאחר שנות אנדורו רבות החלטתי להשתחרר לחופשי עם אופנוע אדוונצ'ר. בגילי המתקדם רציתי שתהיה לי היכולת לטייל גם בכביש ובאפשרות ריאלית, שלא כמו עם 690...(הכול עניין של נוחות - ע.א.) וגם להגיע דרך הכביש לתא שטח בו אני רוצה לטייל.
6 שנות האנדורו שלי היו על קטומים (KTM). מאוד רציתי הפעם לא-קטום (למען הגיוון - ולא בשל קשקושי המותגים ברשת) ויצאתי לרכיבת מבחן על אופנוע אפריקה טווין החדש. הופתעתי לטובה מהדינמיות של הדגם החדש של הונדה, אבל הבנתי שהאפריקה כבד מדי לסגנון הרכיבה שלי שרובו בשטח. רכבתי על הטנרה החדש של ימאהה - מושלם, נוחות טכנולוגית/בולמים אבל הוא בעיקר שיעמם אותי. אז מחוסר ברירה לקחתי לרכיבת מבחן את ה-R790 . טוב נו, מה אומר... לקח לי בדיוק 20 שניות להבין שזה זה. את שאר השעתיים סתם העברתי ברכיבה של כיף ובהנאה רבה.
משייט בכיף למרחקים ארוכים, וגם יודע להיות "ארס" דינמי כשפותחים גז.
מנוע נהדר, העברת כוח כייפית, בועט אם רוצים (ליתר דיוק כשרוצים) ונשלט.
בשטח בולמים חלומיים, תנוחה והרגשה של אופנוע אנדורו (אבל שמן על סטרואידים). עבירות מפתיעה, עם ובלי האלקטרוניקה המצויינת. אין ספק שאני ממש מפריע לו לרחף ולעבור בכל מתווה ומעבר טכני.
ב"ראלי מוד" הכלי אגרסיבי מאוד, מרחף, וטוחן צמיגים... אותי קצת הפחיד, אבל גונב גם שעות רכיבה שכאלה.
לסיכום: אופנוע שהוא כייף גדול + מת על טיולי הדו"ש.
מיגון רוח יכול היה להיות אדפטיבי וטוב יותר, אין הכנה למיתקון GPS ברמה נאותה והפתרונות שק.ט.מ. מספקים מביכים.
כנף קידמית גבוהה - אחלה בכל הקשור לבוץ, אמאמ - הכנף האחורית נמוכה וצמודה (מדי) לגלגל - תופסת בוץ ונועלת את הגלגל. לדעתי הלא מקצועית, שגיאת תכנון, ומקור משמעותי לשריפות הקלאץ' הרבות (מדי!).
קלאצ עדיין תקין (אחרי 11,000 ק"מ) - אבל בהחלט הורגש באזור 8,000 ק"מ שינוי לרעה בחיבור. מאז יציב. משהו "מתבשל" שם...
הוחלף מתג ראשי וריליי מערכת התאורה והאיתות (במסגרת האחריות).
לוח שעונים TFT או רכיב אחר בפיקוד - רגישים למים. לא ניגשתי למוסך אבל הבחנתי בחיווי תקלות זמני שנפתר מעצמו.
והמלצה: למי שעובר מאנדורו קליל לאדוונצ'ר קחו את הזמן להסתגל. לא ממליץ להוציא אותו מהסוכנות לסיים הרצה ולרדת מיד ל-130 ק"מ דשדש. אצלי זה היה טראומטי.
דגם מנוע | LC8c, טווין מקבילי, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל |
---|---|
נפח | 799 סמ"ק |
הספק מירבי | 95 כ"ס ב-8,000 סל"ד |
מומנט מירבי | 8.9 קג"מ ב-6,600 סל"ד |
מהלך / קדח | 65.7 מ"מ / 88 מ"מ |
תמסורת | 6 הילוכים. קלאץ' מחליק, מופעל ע"י כבל. הינע סופי שרשרת |
מתלה קדמי | מזלג הפוך מתוצרת WP, בקוטר 48 מ"מ, מהלך של 240 מ"מ |
---|---|
מתלה אחורי | בולם מתוצרת WP, טכנולוגיית PDS, מהלך של 240 מ"מ |
בלם קדמי | זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים מתוצרת ברמבו עם 4 בוכנות. מערכת קורנרינג ABS בעלת מצב Offroad |
בלם אחורי | דיסק בקוטר 260 מ"מ, קליפר מתוצרת ברמבו עם 2 בוכנות. מערכת קורנרינג ABS בעלת מצב Offroad |
צמיג קדמי | 90/90-21 |
צמיג אחורי | 150/70-18 |
בסיס גלגלים | 1,528 מ"מ |
---|---|
גובה מושב | 880 מ"מ |
מרווח גחון | 263 מ"מ |
משקל יבש | 189 ק"ג |
נפח מיכל דלק | 20 ליטר |
6 תגובות
1
אורח/ת - דוד לוי
11 בפברואר 2021 ב 15:35
מעניין מאוד! הדלקת אותי עליו
2
אורח/ת - Uri Hananel Aharon
11 בפברואר 2021 ב 20:32
יפה, עשה חשק
3
אורח/ת - Uri Hananel Aharon
11 בפברואר 2021 ב 20:33
קניתי עכשיו adv390 חלום לצאת לשטח
4
אורח/ת - Yaniv Kadosh
12 בפברואר 2021 ב 09:27
אני מאלו שאוהבים את המותג הכתום ומחליף אותם כבר עשור , גם מעריץ את סטודיו קיסקה שעושים את רוב עבודת העיצוב של האוסטרים , מאמין שזה אופנוע האדווצר הכי טוב שיש היום בשוק .
אבל למה? למה ? כול כך מכוער למה?!!!
5
אורח/ת - Alex Gershov
12 בפברואר 2021 ב 09:28
כמה שאתה צודק!
הוא נראה כמו פרירייד שהזריקו לו סטרואידים.
6
אורח/ת - Yossi Benari
12 בפברואר 2021 ב 09:28
סע בדרכים טובות, ותמשיך להינות
תגובות