שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לנד רובר דיפנדר 90 בהשקה ישראלית

קצר ב-43 ס"מ, קל ב- 116 ק"ג ובעל זווית בטן משופרת ב-3 מעלות אבל עם המון סקס-אפיל ועושה חשק לכל אחד - הכירו את הדיפנדר 90 החדש מבית לנד רובר.
9 מכונות משובחות ומפנקות מבית לנד-רובר, 12 עיתונאים וכמה אנשי צוות ומדריכים התאספו למסע ישראלי, הרפתקני, מדברי וארוך - הנכנס לתוך הלילה, כיאה לבן האצולה הכי קשוח במשפחת לנד רובר

image

לא בזום אלא בשטח!

לפני כחצי שנה השיקה חברת המזרח - יבואנית יגואר ולנד רובר לישראל, את האגדה החדשה הנושאת את השם הנחשק דיפנדר.
אז טיפסנו עם הגיבור העדכני את משלט 21 שבהרי ירושלים (קישור להשקה של הדיפנדר 110) ונסענו עם הקהל הרחב על מסלול מרוצי האופנועים במכון וינגייט. ועכשיו - שהגיע ארצה הדיפנדר 90 החדש החלטנו לצאת בשיירה ליום מסע הרפתקני בלב מדבר יהודה וזאת על מנת להתחבר ל-DNA הייחודי של מותג השטח הנחשק בעולם.


צילום ועריכה: בני דויטש

השנה היא 1948- שבועיים לפני הקמת מדינת ישראל ולנד רובר משיקים באנגליה את הלנד רובר סדרה 1 , שלימים הפך להיקרא דיפנדר. רכב אשר יועד למשימות צבאיות ולחקלאות הפך עם השנים לאייקון ולשם נרדף להרפתקנות ופריצת גבולות בכול יבשת.

השקת הדיפנדר 110 נחלה הצלחה גדולה בישראל - כל המלאי נמכר והיבואן "נאלץ" (בשמחה) לאתר עוד כלים בעולם לאור הדרישה הגבוהה בארץ (הכול בזכות ההשקה המוצלחת שאנו הדרכנו כמובן!!!).
השבוע מצטרף למשפחת הדגם של הדיפנדר גם ה- 90 - דגם קצר, ב-43 ס"מ ככתוב, בעל 3 דלתות במקום 5. דגמי הדיפנדר, אגב, נקראים 90 ו 110 על פי מרווחי הסרנים באינצ'ים שהיו בדיפנדרים הראשונים והם נשארו כשמות מיתולוגיים במשפחת השטח הקשוח של היצרן.

image

מנועים חדשים:

הדיפנדר 90 שהגיע ארצה מציג לראשונה מנוע דיזל חדש בנפח 3.0 ליטר, בעל 6 צילינדרים בטור עם הספקים של 200 כ"ס או 250 כ"ס עם מומנט של 51 או 58 קג"מ בהתאמה, אשר ישרתו את כלל הדיפנדרים החל משנת הייצור 2021. ובנוסף להם גם מנוע בנזין 3.0 ליטר המספק 400 כ"ס בעזרת מגדש-על עם 56 קג"מ של מומנט, ושאותו כבר פגשנו בהשקה של ה-110.
המנועים של הדיפנדר עושים שימוש במתנע לצורך תוספת מומנט רגעי, המחשב יודע לדומם את המנוע תוך כדי תנועה עם יכולת הנעה מהירה ושיפור בנתוני זיהום האוויר.

image

מערכות שטח בדיפנדר:

כל הדיפנדרים יגיעו עם חבילות OFFROAD הכוללות: מערכת הדמיית שטח הנסיעה, המוכרת גם כ"מכסה מנוע 'שקוף'", מערכת TERRAIN RESPONSE - מצבי השטח של לנד רובר, מערכת ATPC, מערכת HDC - בקרת ירידה במדרון, תיבת העברה כפולה HIGH/LOW, מערכת SAND LAUNCH ASSIST ומתלי אוויר פרוגרסיביים מתכווננים עם צמיגי ALL TERRAIN על ג'נט (חישוק) בקוטר 19 אינץ' (בהשקה של ה-110 היו לנו רק צמיגי HT עם חתך נמוך עם ג'נט של 20 אינץ').
במספרים מרווח הגחון של הדיפנדר יכול להגיע עד 35 ס"מ (שזה המון!) באמצעות הגבהת כריות האוויר של המתלים, זווית גישה של 37.5 מעלות, זווית בטן של 31 מעלות, זווית נטישה של 40 מעלות ויחס העברה בהילוך כוח של 1:2.93 .
במצבי הנהיגה של הטריין ריספונס קיים מצב צליחה WADE המאפשר לחצות מים עד 90 ס"מ ועוד מצב כביש, חול, בוץ, סלעים ומשטחים חלקים.
לדיפנדר נעילות דיפרנציאל אמיתיות נשלטות מחשב המאפשרות נעילה חלקית וגם נעילה מלאה של הדיפרנציאל.

image

מערכות בטיחות מתקדמות:

כל הדיפנדרים החדשים מצויידים במערכות בטיחות מתקדמות - שהם אפילו לא היו פנטזיה בדור הקודם של הדיפנדר. מערכות כגון: בלימת חירום אוטונומית, בקרת ערנות נהג, מערכת מצלמות היקפית, בקרת התהפכות ועוד. כשברמת הגימור SE מגיעים הרכבים עם חבילה נוספת, חבילת נהיגה DRIVER ASSIST ובה ניתן למצוא בין היתר: בקרת שיוט אדפטיבית, התראה אקטיבית מפני רכבים בשטח "מת", מערכת סיוע לפני התנגשות מאחור ועוד.

דיפנדר 90 מול דיפנדר 110

דיפנדר 90 מול דיפנדר 110

דיפנדר 90 בשתי רמות S ו – SE ובשלושה מנועים:

S200 מנוע 3.0 ל' דיזל 200 כ"ס – 468,000 ₪

SE250 מנוע 3.0 ל' דיזל 250 כ"ס – 545,000 ₪

SE400 מנוע 3.0 ל' בנזין 400 כ"ס – 615,000 ₪

טסט ולוג של בועז קורפל וכפיר כשריאן:

כתבות מהתקשורת בהמשך ליום המסע:

השקת הגרסה המקוצרת לרכב השטח המפורסם מהווה תירוץ טוב לטיול או שמה זה ההפך?
דין אפל - ישראל היום 14.2.21

חברת המזרח מצאה דרך ייחודית להשיק את הדיפנדר 90 החדש במסגרת מגבלות הקורונה. אתם מוזמנים לחבוש כובע ולהצטרף אלינו למסע.
יובל לוי - מלכת הכביש 14.2.21


פחות שימושי, יותר ייחודי: יצאנו למסע מדברי עם הגרסה המקוצרת של לנדרובר דיפנדר, חזרנו עם רשמים וגם קצת בוץ בנעליים
דניאל סקלי - icar 21/2/21

טליה לוין - מעריב:

image

image

טליה לוין במעריב עסקים על שוק הרכב 2020:

טליה לוין במעריב עסקים על שוק הרכב 2020:

קישור לכתבה המלאה של טליה לוין במעריב
ג'יפים: השמיים נסגרו וטיולי השטח הפכו לסמל סטאטוס

עמי יכין - ג'רוזלם פוסט:

עמי יכין - ג'רוזלם פוסט:

image


image

מסלול ההשקה עבור המטיילים:

לאחר שבהשקה הקודמת של ה-110 הוכחנו כי הדיפנדר החדש גיבור (כמעט) כמו הדיפנדר הישן, ויחד עם ה-110 החדש טיפסנו את משלט 21 ואחר עברנו למסלול מכשולים במכון וינגייט (קישור לסיכום), החלטנו כי הפעם נצא למסע. מסע ארוך לעומק המדבר, מסע כזה שהרפתקנים יכולים ליהנות ממנו, מסע שבו נגיע לעומק המדבר ולנקודות ייחודיות בלב המדבר.
וכך יצאנו בבוקר מיער בריטניה שמסביב לתל עזקה מזרחה לעבר הרי יהודה, טיפסנו דרך גבעת הקרב (הל"ה) לצומת הגוש. מגוש עציון המשכנו צפונה ופנינו מזרחה לכיוון אפרת ומשם התחלנו לרדת בספר המדבר לכיוון מעלה עמוס - שם סיימנו את הכביש.
על השבילים המהירים הגענו למצודת המשמר הירדנית - רוג'ום א-נקה, המשקיפה על דרך הגבעות וציר בורות המים הגענו למצוק ההעתקים ולשביל הנוסע לאורך המצוק עד לראש חצצון. המשכנו על השבילים המסומנים לנחל חצצון, חצינו את המעבר בנחל תקוע - קטן על הדיפנדרים החדשים ונסענו עד נחל דרגה. לאורכו של נחל דרגה, דרך המעוק הצפוני של הנחל טיפסנו לכיוון זעתרה, ודרך קרן אל ח'גר הגענו לבור העמודים - הוא בור עוזיהו המרשים!
בנסיעת לילה מאתגרת יצאנו דרך נחל גורפן שנסחף בשיטפון האחרון והצפנו עד בקעת הורקניה. יצאנו צפונה דרך נבי מוסא עד לכביש מספר 1 בואכה ירושלים וחזרה לאזור המרכז.

קישורים למסלולי טיול דומים באזור מדבר יהודה:

מסלול המטפס את הרי יהודה שרך אנדרטת הל"ה

מסלול טיול לעומקו של מדבר יהודה

מסלול טיול ללב מדבר יהודה


נקודה בשטח - בור עוזיהו / בור העמודים

קצת פנים ועיצוב של דיפנדר 90:

1613067753019161306775441416130677566791613067759127161306776182416130677635451613067765307

אנשים, שטח, הרפתקה וכמובן דיפנדרים:

16130677682321613067770307161306777247016130677738011613067786187161306778770716130677892681613067791463161306779360716130677952971613067797192161306780219016130678038051613067807849161306780915116130678243321613067825736161306782729816130678289031613067830362161306783185816130678330311613067843525161306784725216130678484361613067850675161306785220316130678633781613067864654161306786672516130678690191613067884724161306788646616130678881951613067889849161306789857316130679004491613067901659161306790341816130679096391613067925051161306792668316130679283931613067931752161306793866916130679403041613067945203161306794696216130679484031613067952397161306795395516130679555281613067957092161306795924816130679628221613067967026161306797212416130679738741613067992414161306799400416130679967201613068002449161306800446416130680062071613068007790161306801030016130680128751613068014712161306801650216130680181771613068019916161306802163516130680399711613068050498

תודות:

תודה לאנשי המזרח - יבואן לנד רובר לישראל. לגלית המנכ"לית שסמכה עלינו והצטרפה להרפתקה, לרמי הסמנכ"ל הכול יכול, לסיון שדאגה לפרטים, לרני פלג - שעשה לנו "ראש שקט" ובהצלחה בתפקיד החדש, לרובי - שותפי היקר להדרכה שהעמיק והרחיב, לדניאלה - שהזמינה ודאגה לכל המשתתפים, לרונן על הצילומים שעושים חשק גם לאחר שסיימנו את ההרפתקה, לבני על הוידיאו שעוד בוא יבוא וכמובן למשתתפים - אנשי המקצוע, שהגיעו לעבוד, ליהנות ולהשתתף בהרפתקה המיוחדת!

1613068066856

תגובות

16 תגובות

1

אורח/ת - Gilad Kavalerchik

14 בפברואר ב 20:44

הקייאק מיועד למעברי מים קשים?

2

Ogash Ofer

14 בפברואר ב 20:45

אורח/ת - Gilad Kavalerchik כתב/ה:
"

הקייאק מיועד למעברי מים קשים?

"
הקייאק תוכנן לבור העמודים. אבל הגענו על סף החושך. אז לא הורדנו אותו פנימה.
בפעם הבאה...

3

אורח/ת - Ronen Topelberg

14 בפברואר ב 20:45

בוא ונגיד....כשיוצאים לשטח עם עופר אוגש...צריכים להיות מוכנים לכל תרחיש. אין לדעת 😂

4

אורח/ת - Benny Doutsh

14 בפברואר ב 20:46

יופי של הרפתקאה היתה! 👏👏

5

אורח/ת - Eliran Vanderman

14 בפברואר ב 20:56

אחרי מה שהיה פעם שעברה הם בטח מדדו את העומק של השלולית הזאת לפני שאישרו לכם לנסוע בתוכה...

6

Ogash Ofer

14 בפברואר ב 20:57

אורח/ת - Eliran Vanderman כתב/ה:
"

אחרי מה שהיה פעם שעברה הם בטח מדדו את העומק של השלולית הזאת לפני שאישרו לכם לנסוע בתוכה...

"
ראשית פעם קודמת (משלט 21) היה מצוין!
ושנית אף אחד לא מודד לי עומקים או גבהים🤣

המכה בגוש לאחר הטיפוס במשלט הייתה סתם רגע של חוסר תשומת לב בשוך ההתרגשות מהמשלט.
ושוב- זה קרה בסיום המשלט. ויכול לקרות בכול מגרש חנייה גם בהשקה של יגואר.

7

אורח/ת - Eliran Vanderman

14 בפברואר ב 20:59

נכון. רק שזה לא אמור לקרות לרכב שנקרא "דיפנדר"... אולי למשהו שהיה צריך לקרוא לו דיסקברי 6.

8

Ogash Ofer

14 בפברואר ב 20:59

אורח/ת - Eliran Vanderman כתב/ה:
"

נכון. רק שזה לא אמור לקרות לרכב שנקרא "דיפנדר"... אולי למשהו שהיה צריך לקרוא לו דיסקברי 6.

"

אז כאן עליך לשנות תפיסה.
הדיפנדר החדש הוא חדש!
מכונה אחרת לגמרי מהמוכר לנו. פינוק, בטיחות והדר ברמה הכי גבוהה של שוק הרכב לצד יכולת לטפס את משלט 21.
ובשונה מהגיבורים של פעם הוא לא יכול לנגוח סלעים ולסיים עם קצת לבן על הפגוש ברזל.

9

אורח/ת - Eliran Vanderman

14 בפברואר ב 21:00

וזאת הבעיה... איזה כיף לחובבי JEEP שלא מחקו להם ככה את העקרונות הבסיסיים של הרנגלר.

10

Ogash Ofer

14 בפברואר ב 21:01

אורח/ת - Eliran Vanderman כתב/ה:
"

וזאת הבעיה... איזה כיף לחובבי JEEP שלא מחקו להם ככה את העקרונות הבסיסיים של הרנגלר.

"

אכן כך! הכייף לשדרג, להחליף חלקים ועוד... שמור כיום בעיקר לבעלי רנגלרים.
אבל אין להשוות בנוחות, בבטיחות, בפאר לרנגלר החדש.

11

אורח/ת - יצחק הינדי

14 בפברואר ב 21:09


זה שלכלכת אותו קצת לא אומר שזה דיפנדר!
זה דיפנדר:
ייתכן שזו תמונה של ‏‏ג'יפ‏ ו‏פעילות בחוץ‏‏

12

אורח/ת - Asad Atatrah

15 בפברואר ב 21:32

האם יכול הדיפנדר החדש ללכת בדרך זו?
ייתכן שזו תמונה של ‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏‏אנשים עומדים‏, ‏עץ‏‏‏ ו‏פעילות בחוץ‏‏

13

Ogash Ofer

13 במרץ ב 08:16

נוספה הכתבה של טלויה לוין מעיתון מעריב

14

Ogash Ofer

13 במרץ ב 08:17

נוספה הכתבה של עמי יכין מעיתון ג'רוזלם פוסטThe JerusalemPost

15

Ogash Ofer

27 במרץ ב 18:31

הוספתי קישור לכתבה של טליה לוין במעריב - היום 27.3.21:

לא למכורים בלבד: השמיים נסגרו, וטיולי השטח הפכו לסמל סטטוס
https://www.maariv.co.il/business/car/Article-830074


16

Ogash Ofer

30 במרץ ב 21:18

נוסף סרטון מטיול ההשקה.
צילום ועריכה: בני דויטש