שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור חדש למיצובישי אאוטלנדר

כמעט עשור לאחר הופעתו של הדור הנוכחי, הקרוס-אובר הגדול מגיח בגרסה חדשה לחלוטין, עם בסיס ש"אומץ" מהניסאן אקס-טרייל

השקת רכב יוצאת דופן התרחשה השבוע, כשהמיצובישי אאוטלנדר החדש הוצג באמזון לייב – השקה ראשונה של רכב כלשהו בשרותי סטרימינג. כמובן שזה נבע בחלקו מאילוצי הקורונה, אבל היה כאן גם מסר נוסף: הדגם הזה מכוון בראש ובראשונה לשוק האמריקאי.

הדבר הבולט ביותר בדגם החדש הוא הדבר הבולט ביותר גם אצל רובנו: החרטום. גדול, מגושם משהו, משדר הרבה כוחניות, עם דמיון רב לחרטומו של הפג'רו מנוחתו עדן. הדגם החדש, שמבוסס על שלדת האקס-טרייל של ניסאן, קיבל בחרטום המוזכר גם מנוע של ניסאן, ארבעה צילנדרים מוזני בנזין בנפח 2.5 ליטר שיספק 181 כ"ס, ותיבה רציפה עם שמונה "הילוכים". ההישענות הרבה על מכלולי ניסאן היא פועל יוצא מהתמזגותה של מיצובישי לתוך קונצרן ניסאן-רנו.

גדול יותר, מפנק יותר, אדום יותר. האאוטלנדר החדש

מבחינת המימדים, הדגם החדש יהיה גדול במעט מהיוצא, עם בסיס גלגלים ארוך יותר, מה שיאפשר מרווח רגליים משופר לכל שבעת הנוסעים בשלוש שורות המושבים (קישור לנסיעת טיול בדגם היוצא). דגמי הבסיס יוצעו עם הנעה קדמית בלבד, בעוד שהדגמים היקרים והמאובזרים יותר יוצעו גם עם הנעה 4X4. חוגת שליטה תאפשר בחירה בשישה מצבי נהיגה, ביניהם מצבים לנסיעה בדרכי עפר, בשלג ובבוץ.

מבחינת בטיחותית, יהיו 11 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על הנתיב ושמירה על המהירות בהתאמה לקריאת התמרורים. מערכת שמע של BOSE עם עשרה רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, חימום בכיסאות ומשטחי הטענה אלחוטיים, יהיו חלק מחבילת הפינוק. היצע הצבעים יכלול בעיקר גווני שחור, לבן, אפור וכסף, עם שתי סטיות: צבע אדום בוהק וגם כחול כהה.

מנוע ה-2.5 ליטר הוא היחיד הצפוי בשלב זה, כשבעתיד תוצע ככל הנראה גם מערכת היברידית. היות ומיצובישי הפסיקה לשווק את מכוניותיה באירופה, לארץ יגיעו דגמים בתקינה אמריקאית, והם צפויים לנחות אצלנו לקראת סוף השנה הנוכחית.

161363115268716136311561481613631159493