אחרי הסערה הגדולה, כמו שהגדירו אותה בתקשורת, התכנסו בעלי ובעלות כלי השטח של סובארו להדרכת שטח מבוצבצת במיוחד ביער בן שמן
מאת: גיא זילברמן
01/03/21
08:30, חצי שעה לפני ההדרכה, נוסע על אחד השבילים של יער בן שמן שביום רגיל מלא ברכבים פרטיים מכל סוג, בהחלקה של לפחות 35 מעלות בבוץ לא פשוט, ומנסה לחשוב איך הלקוחות ישרדו את היום?
חצי שעה אחר כך חיים זרזר ואנוכי מקבלים את בעלי הסובארו החדשים והנוצצים לקפה ומאפה, לשיעור חשוב שעיקרו הכרת מערכות הרכב. מצאנו לנו פינה עם שמש מחממת והבנו כולנו שכמות הבוץ לא מאפשרת את ההדרכה הרגילה, מאידך מציבה אתגרים אחרים לסובארו היפה והמפנק שכידוע אינו מה שהוא נראה ויודע להגיע לאן שצריך ומעבר.
עם תום חלק זו בו הדגשנו את הסכנות הכרוכות בנסיעה בבוץ התפצלה הקבוצה לשתי קבוצות ויצאנו לבצבץ בגן המשחקים של יער בן שמן.
סיבוב קטן בשלוות ובמשטחי הבוץ צובע את הפורסטרים בצעי הסוואה ומכניס את כולם לאווירת שטח.
במעלה הראשון, שהוא גם חלק וגם חרוץ מהגשם הרב, חלק מהחברים מביעים חשש במשפט הידוע "אני לא עולה את זה".
ה-SUV החדש והגדול של סובארו, איבולטיס, מוכיח שגם הוא יודע את העבודה.
לאחר מכן המשכנו לטיול באזור ונתנו לנהגות ולנהגים לשפשף את המיומנות. לא ויתרנו על קפה כמובן וניצלנו את הזמן לשוחח על מערכות נוספות ברכב, להבין היכן ואיך נמצא ציוד חילוץ ושאר שאלות חשובות להכרת הרכב.
ברצוני לציין כי המודרכים היו קשובים מאוד ואני מקווה כי עכשיו, כשהם יודעים מה יש להם ביד - יצאו להכיר את הטבע, ירחיבו את האופק וייהנו מכלי הרכב שלהם.
נתראה בהדרכות ובטיולים הבאים,
גיא זילברמן.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות