הדיפנדר הבריטי זוכה למקצה שיפורים לכבוד שנת המודל 2022, עם שלל מערכות שטח וכביש ובראשן מנוע חדש
המנוע לוקח את גרסת P525 של דיפנדר 90 מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות, כאשר גרסת 110 עושה זאת ב-5.4 שניות. המהירות המרבית של שתי הגרסאות היא 240 קמ"ש. בתהליך הפיתוח של הגרסה החדשה הושקעה תשומת לב ניכרת להנדסת הקול של המנוע, על מנת לספק פסקול V8 עשיר. כמו בשאר הדיפנדרים הכוח עובר לשטח בעזרת תיבת הילוכים פלנטרית מתוצרת ZF בעלת 8 יחסי העברה ותיבת העברה עם הילוך כוח (LOW) ביחס העברה של 2.93:1.
תוספת גרסת V8 מגדילה כעת את סך יחידות הכוח של הדיפנדר.
למתדלקי הסולר מוצעות 3 יחידות דיזל היברידי קל (MHEV), 6 טורי בנפח 3 ליטר, עם 200, 250 ו-300 כוחות סוס.
מנוע הבנזין משווק בארץ עם מנוע ה-3 ליטר עם טכנולוגיית MHEV בהספק של 400 כוחות סוס. דגם בנזין נוסף הוא P400e, אשר מציע 404 כוחות סוס ו-65 קג"מ מיחידת כוח חשמלי היברידי נטען (PHEV), עם טווח חשמלי של 43 ק"מ.
מנוע זה צפוי להגיע לקראת הרבעון השלישי.
בדיפנדר המחודש נעשו עדכונים טכנולוגיים מתקדמים עם קישוריות, עדכוני SOTA למערכות הניהול של כלי הרכב, מערכות בידור ושמע ומערכות בטיחות מתקדמות.
יחד עם שינוי הארכיטקטורה המהותי בין דיפנדר הקלאסי לבין הנוכחי (מעבר משלדת סולם לשלדה אחודה), קיבל הדיפנדר מערכות השטח חדשות אשר פותחו בעשורים האחרונים. בראש מערכות אלה נמצאת Terrain Response II – מערכת ניהול השטח המתקדמת של לנד רובר, אשר מתאימה את התנהגות מכלולי הרכב לסוג ותנאי השטח. בדור הנוכחי נוספו מצב אוטומטי ואפשרות לאפיין מצבי ניהול על פי רצון הלקוח.
דיפנדר מוצע ללקוחות בשני אורכים (דגם 90 עם 3 דלתות ודגם 110 עם 5 דלתות) וניתן להתאימו לצרכים ורצונות מגוונים בעזרת קטלוג אביזרים.
ניתן יהיה להביא את הרכב לארץ בהזמנה מיוחדת ברבעון השלישי של 2021.
לקריאה נוספת:
לנד רובר דיפנדר 90 בהשקה ישראלית
דרישת הרוב: דיפנדר חדש בישראל
תגובות