מכונית חדשה שמתכוונת לכבוש את הדקאר ודגם חד-פעמי של הרנגלר לציון 80 שנים להולדת הג'יפ
את מיזם הרכב יוצא הדופן והיומרני של ג'ימס גליקנהאוס (James Glickenhaus) כבר הצגנו בפניכם לפני כשנה, כשעל הפרק עמד אז באגי מעניין שהיה אמור להימכר ככלי להרכבה עצמית (קישור לכתבה). בדרך בין הרעיון למימוש, היה טוויסט קטן בעלילה: בחברה של גליקנהאוס, Cameron Glickenhaus Scuderia או בקיצור SCG, הוחלט שהבאגי יוסב לכלי שמטרתו להתחרות בבאחה ובדקאר, והוא גם קיבל שם בהתאם: Baja Dakar Buggy.
המכלולים דומים לבאגי אחר שמייצרת SCG, שמתחרה בהצלחה בבאחה 1000, עם מנוע LT4 ש"אומץ" מהקורבט, V8 המספק 650 כ"ס המותקן כמנוע מרכזי. בשלב זה שוחררו רק מודלים ממוחשבים של הבאגי, שעולה מהם דבר יוצא דופן: בכלי יש שלושה מקומות ישיבה, כשהנהג ממוקם במרכז ומשני צדיו ומעט מאחוריו יש מושבים לאנשי צוות.
חוגגים 80 עם רנגלר 1941
בסוף השנה החולפת החלו בחברת ג'יפ לחגוג 80 שנה להופעתו של הכלי המיתולוגי, שנוצר בתקופת מלחמת העולם השנייה, ובהמשך פרץ את הדרך לתרבות הפנאי המוטורית בשטח (קישור לכתבה על תולדות הג'יפ). תחילה הוצע בארה"ב מבחר שלם של כל דגמי ג'יפ שנושאים סמליל קטן המציין יום ההולדת, אבל בבריטניה החליטו ללכת צעד אחד רחוק יותר.
41 יחידות בלבד של רנגלר רוביקון דוגמו במיוחד לרגל החגיגות, תחת השם רנגלר 1941 (השנה בה נולד הג'יפ). שלל תוספות מבית מופאר "הקפיצו" את המחיר של דגם היובל בכעשרת אלפי דולרים יחסית לרוביקון "רגיל". הדגם יוצע רק עם מנוע הדיזל בנפח 2.2 ליטר המספק 200 כ"ס ותיבה אוטומטית. ומשום שזו יוזמה שנולדה באנגליה, כל 41 היחידות יהיו עם הגה ימני בלבד...
תגובות