שני דגמים מעניינים של רכבי שטח קשוחים עם הנעה כל-חשמלית צפויים להגיח בקרוב: האחד על בסיס הרנגלר והשני גרסת SUV להאמר החדש
לפני יותר מעשור פרסמנו כאן כתבה ראשונה על רכב שטח עם הנעה חשמלית טהורה, שיתוף פעולה בין טויוטה לבין טסלה, שהיתה אז עוד בחיתוליה (קישור לכתבה). מאז זרמו הרבה מאוד אמפרים בדגמי מכוניות חשמליות למיניהן, ונראה כי ההנעה החשמלית תהפוך לשולטת, לפחות בעשור-שניים הקרובים. זה יקרה וקורה גם בתחום השטח, גם בדגמים הקשוחים ביותר וגם אצל היצרניות המסורתיות.
כלי אחד כזה שצפוי להיות מוצג בקרוב כקונספט, הוא ג'יפ רנגלר מחושמל ומחשמל. זה יקרה ככל הנראה במפגש האיסטר הקרוב במואב, שיתקיים בסוף חודש זה (קישור לכתבה על דגמי הקונספט של 2019). ייתכן שהדגם הזה יקבל גם שם חדש – מגנטו. לקראת המפגש חשפה חטיבת ג'יפ שתי תמונות טיזר לדגמי קונספט שיוצגו בו, שאחד מהם נושא את השם מגנטו על מכסה המנוע. עדיין לא פורסמו פרטים על הדגמים, אך כאמור ההשערות הן לכיוון דגם חשמלי.
כל זה טוב ויפה, אך מה שמטריד אותנו זו הסצנה באה: האמר מדוגם (או רנגלר לצורך העניין) מגיע למעלה אימתני, עוצר לרגע ואז מתחיל בטיפוס איטי. הצמיגים הגדולים טוחנים את הסלעים, המדרגות נבלעות מתחת, אבנים קטנות ניתזות לאחור – והכל בשקט כמעט מוחלט. לא שומעים נהמת מנוע בנזין עתיר בוכנות, לא גרגור של מנוע דיזל. נאדה. חלום בלהות.
תגובות