שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יותר חשמל

שני דגמים מעניינים של רכבי שטח קשוחים עם הנעה כל-חשמלית צפויים להגיח בקרוב: האחד על בסיס הרנגלר והשני גרסת SUV להאמר החדש

לפני יותר מעשור פרסמנו כאן כתבה ראשונה על רכב שטח עם הנעה חשמלית טהורה, שיתוף פעולה בין טויוטה לבין טסלה, שהיתה אז עוד בחיתוליה (קישור לכתבה). מאז זרמו הרבה מאוד אמפרים בדגמי מכוניות חשמליות למיניהן, ונראה כי ההנעה החשמלית תהפוך לשולטת, לפחות בעשור-שניים הקרובים. זה יקרה וקורה גם בתחום השטח, גם בדגמים הקשוחים ביותר וגם אצל היצרניות המסורתיות.

כלי אחד כזה שצפוי להיות מוצג בקרוב כקונספט, הוא ג'יפ רנגלר מחושמל ומחשמל. זה יקרה ככל הנראה במפגש האיסטר הקרוב במואב, שיתקיים בסוף חודש זה (קישור לכתבה על דגמי הקונספט של 2019). ייתכן שהדגם הזה יקבל גם שם חדש – מגנטו. לקראת המפגש חשפה חטיבת ג'יפ שתי תמונות טיזר לדגמי קונספט שיוצגו בו, שאחד מהם נושא את השם מגנטו על מכסה המנוע. עדיין לא פורסמו פרטים על הדגמים, אך כאמור ההשערות הן לכיוון דגם חשמלי.

כלי נוסף שנקבל בעוד כשנתיים, הוא גרסת SUV של ההאמר החדש. שכרגע משווק רק כגרסת טנדר. החשיפה של ה-SUV תעשה בתחילת החודש הבא, במהלך טורניר הגמר של אליפות המכללות בכדורסל בארה"ב. כאן הפרטים ברורים יותר, שכן ה-SUV ייבנה על מכלולי הטנדר, וזה אומר 1,000 כ"ס משלושה מנועים חשמליים, וזינוק מ-0 ל-60 מייל תוך 3.0 שניות. בדומה לרנגלר ולברונקו, ההאמר SUV יהיה פריק בחלקו, מה שיאפשר חוויה אוטנטית של אכילת אבק... בשל המימדים, סביר להניח שנקבל שורה שלישית של מושבים, לפחות כאופציה.

כל זה טוב ויפה, אך מה שמטריד אותנו זו הסצנה באה: האמר מדוגם (או רנגלר לצורך העניין) מגיע למעלה אימתני, עוצר לרגע ואז מתחיל בטיפוס איטי. הצמיגים הגדולים טוחנים את הסלעים, המדרגות נבלעות מתחת, אבנים קטנות ניתזות לאחור – והכל בשקט כמעט מוחלט. לא שומעים נהמת מנוע בנזין עתיר בוכנות, לא גרגור של מנוע דיזל. נאדה. חלום בלהות.