כביש / ספורט > כתבות

השוואת עלויות אחזקה רכב חשמלי מול רכב בנזין

חשב רכב ביצעה השוואה של עלויות אחזקה בין רכב בנזין 1,600 סמ"ק "טיפוסי" לרכב חשמלי חדש בעלות רכישה של כ-130,000 ש"ח לרכב

כלי רכב חשמלייים הופכים נפוצים יותר ויותר, גם בארצנו הקטנה וזה הזמן להשוות עלויות בפועל בין רכב בנזין טיפוסי - 1,600 סמ"ק לרכב חשמלי בעלות דומה.
חשב מערכות מידע ביצעו השוואה כלכלית מדוייקת של עלויות האחזקה לפי ההנחות העיקריות הבאות: היקף נסועה שנתי של 15,000 ק"מ לכלי רכב, אחזקת הרכב המחושבת היא לאורך 5 שנים והתפלגות הנסיעות הם 50% בעיר ו – 50% מחוץ לעיר.
למי שרוצה לקרוא ולהבין עד כמה הרכב החשמלי הופך זמין יותר ויותר כדאי להכנס לתגיות של הכתבות: רכב חשמלי או חשמלי .

image

טויוטה SUV חשמלי חדש המבוסס על פלטפורמת E-TNGA

תוצאות התחשיבים:


עלות אחזקת מכונית טיפוסית עם מנוע בנזין 2,875 ₪

עלות אחזקת מכונית טיפוסית חשמלית 2,227 ₪


כלומר רכב חשמלי מקנה לבעליו חיסכון של כ – 23% מההוצאה השנתית.

(הפירוט המלא מופיע בטבלה בהמשך)

image

רכב חשמלי עתידני של GAC היצרן הסיני

יתרונות וחסרונות עקריים בהשוואה של בנזין לחשמלי:


טווח הנסיעה של רכב חשמלי טיפוסי מוגבל לכ– 250 ק"מ ולאחריו נדרשת עמדת טעינה שלרוב זקוקה לכמה שעות של טעינה מול רכב בנזין שלכאורה אינו מוגבל במרחק הנסיעה ותחנות דלק זמינות עבורו בכול רחבי הארץ.
שכיחות נקודות הטעינה ומשך זמן הטעינה הארוך ברכב חשמלי הינו החסרון הבולט, ככתוב, ועם זאת אפשר לצפות כי בעתיד יהיו סוללות חזקות יותר, בעלות זמן טעינה קצר ופריסה רחבה יותר של עמדות חשמל לטעינה.
עם זאת עם רכב חשמלי תבקרו פחות במוסך בשל יתרונות האמינות של המנוע החשמלי.
רכב חשמלי שומר על איכות הסביבה וצריכת האנרגיה שלו בפקקים נמוכה והוא גם שקט מאוד בנסיעתו.

image

עמדת טעינה של EV-Edge בישראל

טבלת השוואה בן המכוניות:

image

תגובות

22 תגובות

1

אורח/ת - משה

18 במרץ ב 12:02

רכב חשמלי יקר יותר לקניה. כבד יותר. כלומר בלאי צמיגים גדול יותר. החלפת מצבר לרכב חשמלי לא מופיעה בחישוב. בקיצור החיסכון קטן יותר מהמוצג.

2

אורח/ת - גיורא

18 במרץ ב 12:20

אגרה שנתית לרכב חשמלי חדש היא 541 שקל בלבד ולא 1728 שקל כפי שמופיע בטבלה.

3

אורח/ת - bruno

18 במרץ ב 14:25

טווח נסיעה חשמלי כבר כ400 קמ בין טעינה לטעינה ויש כבר מערכות טעינה
מהירות יותר - כשעה.
האוצר בודאי יטיל מס כזה או אחר על הפסד בלו דלק- אחת האפשרויות שדובר , לפי ק"מ נסוע שנתי.
זיהום אוויר- אכן אין פליטה אך ייצור , החלפה של סוללה חשמלית לרכב הוא מזהם בהחלט. רכב חשמלי עולה כ160000 שח במקרה הטוב ולא 130000,

4

אורח/ת - גיורא.

18 במרץ ב 16:42

חשב מערכות מידע נחשב למקור רציני...
מצפה ממקור כזה לדעת עובדה בסיסית שאגרה שנתית לרכב חשמלי חדש היא 541 שקל ולא 1728!
דרך אגב, אחרי שנתיים ירדה האגרה אצלי ל530 שקל.

5

אורח/ת - שחר

18 במרץ ב 16:42

בלי מחשבון...
מניסיון מ2014 עם רכבים חשמליים, הרבה יותר זול מבנזין!!!!
כמעט ואין תקלות, אין החלפת שמנים, אין גיר, אין אגזוז, אין קלאצ', אין מערכת דלק.... אין אלטרנטור, אין שסתומים, אין רצועת טיימינג, אין טיימינג, אין פאקונג ראש, אין ראש... אין אינג'קטורים, אין פלאגים, אין פלטינות, אין רגולאז', אין ציפלינגים וקשקשים וגם לא ציר-דו, אין דרייבשאפט, אין שאפט, אין רצועות, אין פולי, אין קלאץ' למזגן, אין טורבו, אין דאון-פייפ, אין משמנת, אין ממיר קטליטי, אין טוסטר משולשים, אין טרנספר, אין שסתומים, אין תזמון שסתומים, אין שלייפ סופפה, אין בוכנות טלטלים ונדנדים, אין גל זיזים עליון וגם לא תחתון, אין פילטר שמן, אין פילטר דלק, אין רינגים, אין מנוע מצלצל, אין ממיר מומנט, אין קרדאן, אין....
"טיפול שנתי" 500 שח אולי...
אגרת טסט 540 שח...
חיסכון בדלק של 12000-24000 שח בשנה!!!! פסיכי!!!
בולמים על החשמל ומטעינים כך את הסוללה ואז הבלמים לא נשחקים.... 5 שנים עם הבלמים המקוריים ברנו של בטרפלייס!
לכו להתחשמל!🔌🔌🔌

6

אורח/ת - בן בן

18 במרץ ב 16:42


לא נלקח בחשבון דבר מאוד מאוד חשוב ! מה קורה אחרי 5 שנים ? החיים נגמרים ? ממש לא... ישנו תיקון יקר ערך ברכב החשמלי (החלפת סוללות) כמה החלפות כאלה נכנסות בזמן ש מנוע בנזין עושה 300000 ק"מ ???

7

אורח/ת - אמיר

18 במרץ ב 16:43

מה הנסועה השנתית הממוצעת שמעליה רווחי לעבור לרכב חשמלי?
אני עושה כ 20k בשנה רגילה. משתלם?

8

אורח/ת - שחר

18 במרץ ב 16:44


כבר מ10000 קמ בשנה יש איזון בין בנזיפט לחשמל בהנחה שאתה קונה 2 רכבים זהים בהפרש של 30000 שח נגיד פיזו 2008 בנזיפט מול 2008e חשמלי.
את שאר החיסכון אתה תקבל לאורך שנים כאשר אין בלאי לכל מיני מערכות שאין צורך בהם, אפילו בלמים לא מחליפים ב5 שנים!!!! כמעט ואין בהם שימוש בשל הבלימה הרגנרטיבית.
ב20k-km אתה חוסך מהק"מ הראשון, החשמל עולה בערך 1/5ואולי קצת פחות מבנזין, הרבה יותר יעיל, אמין, לא מזהם, שקט.... חיסכון נוסף הוא בבריאות וזיהום האויר, פחות אנשים יסבלו מבעיות בריאות בשל הזיהום, נשפך פחות שמן שרוף ובנזיפט וכולר(ע) לקרקע, פחות שינוע מזהם של כל הנ"ל ופחות זיקוק דלקים וקידוחם והפקתם וכל האנרגיה שנדרשת לכל העסק הזה..... ובסוף מנוע בנזיפט מנצל רק 30% ביום טוב מהאנרגיה הנפלטת להנעת הרכב, השאר הופך לחום, רעש וזיהום! מכונית בנזיפט ממוצעת פולטת פי 20-30 ממשקלה ב20 שנה בזיהום!!! כלומר בין 20 ל40 טון רעל!!!!!

9

אורח/ת - Shahar Lugassi

18 במרץ ב 21:29

יש אחריות ל8 שנים על הסוללה, תפעיל אותה או תמכור את הרכב אחרי 3-5 שנים...
מבטיח לך שרכב בנזיפט שעושה 300000 קמ ב1:12 קמ לליטר יוצא 25000ליטר × 5.4שח לליטר =
135000 שח!!!!!!!!
לרכב חשמלי שעושה 1000000קמ בלי בעייה, 300000קמ יעלו לפי 6קמ לkwh יוצא
50000kwh ×
0.53 שח לקוט"ש/kwh =
25000 שח!!! חמישית מעלות הבנזיפט!!!!!
תוסיף טיפולים 20 טיפולים ב1000 שח... עוד 20000 שח!!!
תוסיף תקלות מזגן, טיימינג, משאבות מים, אלטרנטור, פאקונג ראש, פעמיים החלפת/שיפוץ גיר...
עוד איזה 10000-15000 שח...
להמשיך?

10

אורח/ת - יפה לחמן

18 במרץ ב 21:29

יצרן לא יתן אחריות ל8 שנים למוצר שאורך חייו 5-8 שנים.
בני נוסע על פריוס פלאג-אין מודל 2013. סוללת הליתיום במצב מצוין - ירידה של כ17% בבריאות.

11

אורח/ת - Tedy Ravıv

18 במרץ ב 21:31


קניתי רכב חשמלי, אפילו אגזוז לא שמו לי.
גנבים.

12

אורח/ת - Alex Mendel

18 במרץ ב 21:31

טסלה 3 דגם בסיסי עולה 185 אלף. רכב זהה מבחינת גודל לפולסווגן פאסט. (כן, כן - בדיוק אותן מידות!)
פאסט דגם בסיסי עולה 183 אלף.
עכשיו תגידו לי אתם - מה יותר שווה????
איפה פולסווגן ואיפה טסלה??? זה בלי שום חישוב אחר... אני לא מחשב כלום!
תגידו אתם מה כדאי???
רכב עתיד או רכב בנזין???

13

אורח/ת - Ophir Fromm

20 במרץ ב 09:00

עכשיו בואו ונחשוב על עוד חיסכון :
בישראל אדם נוהג בערך מגיל 20 ועד גיל 75 פלוס מינוס כלומר כ55 שנה.
אדם גם מחליף רכבים בממוצע כל 3-4 שנים, מה שגורם לו להפסיד בין 10,000₪ ל משומש לבין 60,000₪ במקרה של רכב חדש. הממוצע? 35,000₪.
נסכם:
55 שנות נהיגה
18 החלפות בשנה
35,000₪ איבוד ערך
מה יצא?
18*35,000=630,000
תוסיפו לזה לפחות חיסכון בדלק, טיפולים וכו של 15,000₪ לשנה וזה ב55 שנות נהיגה לפחות 825,000₪!
אז עברנו לחשמלי? חסכנו
אבל איך לעזעזל חוסכים את ירידת ערך הרכב?!
התשובה: יבוא אישי
ביבוא אישי ניתן לרכוש רכב בעשרות אלפי שקלים פחות מהמחיר שמצהיר היבואן ואפילו להביא דגם מעט משופר מהנמכר במפרט בארץ.
יש עוד יתרון ברכישת רכב ביבוא אישי:
הרכב מגיע חדש לגמרי! כלומר יוצר ב2021 עלה על הכביש תוך חודשיים באותה השנה.
ברכב אצל יבואן רשמי, החוק מאפשר לרכב לרבוץ תחת השמש ולהתייבש שנה שלימה כשבעצם הרכב יכול להיות בן שנה אבל שנת העליה על הכביש תחשב כשנת הדגם.
כן כן! יבואן רשמי מוכר רכבים בני חצי שנה עד שנה ואומר לכם:
הרכב חדש והוא ממש לא חדש ובמיוחד לא ברכב חשמלי שהסוללה סובלת כשהיא לא נמצאת בתנאים מיוחדים לשמירתה!
נחזור לרכב חדש חדש ביבוא אישי?
עקרונית, למכור את הרכב כל שנתיים.
במקרה הטוב? אפילו תקבלו יותר מהמחיר שבו קניתם.
להזכיר רכב צעיר יותר עד שנה יותר צעיר מרכב מקביל של היבואן הרשמי.
וגם לעיתים מאובזר יותר.
וגם בעשרות אלפי שקלים במקור שקניתם במחיר נמוך יותר.
התוצאה?
או שהרווחתם, או שלפחות לא הפסדתם על ירידת ערך מול מחיר המחירון.
החיסכון למשך 55 שנות נהיגה? 825,000₪
מה יצא?
רכב חשמלי ביבוא אישי?
סופסוף השקעה נכונה
מה תעשו בכסף שחסכתם?
תבלו, סעו לחול, קנו עוד בית, תחגגו

14

אורח/ת - Shahar Lugassi

20 במרץ ב 09:01

** בשל הקורונה, משרד התחבורה העלה את זמן הרביצה של הרכבים בשמש לשנה וחצי, כלומר מי שקונה רכב 2021 יכול לקבל רכב שנת ייצור 2019.

15

אורח/ת - אורי רונן

20 במרץ ב 09:01

המחיר הבסיסי של רכב חשמלי חייב להיות זול לפחות ב 30% . לא הבנתם לא נורא הסינים יסבירו לכם...

16

אורח/ת - Hagai Adar

20 במרץ ב 09:40

ההשוואה מדברת על רכב חשמלי בעלות של 130,00 ₪ שזה נמוך ממחיר השוק של רוב הרכבים אלו.
הכתבה לוקחת בחשבון 5 שנים, מה קורה אחר כך מבחינת אורך החיים של הסוללה ?
איך ישפיעו כמויות הסוללות המשומשות ואיך יטפלו בהן בשביל לשמור על הסביבה ?

17

אורח/ת - Tali Shoshan

20 במרץ ב 10:18

תתקנו, טסט לאוטו חשמלי עולה כ500 שח לעומת 1,900 לבנזין .

18

אורח/ת - Gilad Dekel

20 במרץ ב 10:19

הנתונים בכל הקשור לרכב חשמלי פשוט לא נכונים!

19

Ogash Ofer

20 במרץ ב 14:24

תודה על כל התגובות המקצועיות וההערות - שולח אותן לחברת חשב - ש"יחשבו מסלול" מחדש ויבדקו את בסיס הנתונים שלהם.

20

אורח/ת - gor Reidler

22 במרץ ב 09:14


חישוב עלויות עבור אופנוע חשמלי היה דיי מגוחך (44 כ"ס, 4 שניות ל100):
41 ש"ח אגרה שנתית, נחשב כ50 סמ"ק
כ3 ש"ח לטעינה מלאה (6.7KWH כ80ק"מ טווח משולב).
אין טיפולים, לא היו תקלות שנתיים פרט לרצועה שנקרעה.
מצד שני, ירידת ערך של 17 אלף בשנתיים (נמכר ב30 אלף) + יש סיכוי טוב למות. אז..

21

אורח/ת - חשב רכב

22 במרץ ב 11:15

ההערות בתגובות נחלקות לשניים קבוצה אחת טוענות שרכב חשמלי יקר יותר וקבוצה שנייה טוענת שרכב חשמלי זול יותר, כנראה שהתחשיב נמצא במקום טוב באמצע.

ולעצם העניין : הערה בקשר לאגרה שנתית לרכב חשמלי נכונה , היא נכונה לשנים הראשונות וניקח אותה בחשבון בתחשיבים הבאים.
אגב כרגע צי הרכב החשמלי הוא קטן והממשלה מעודדת קניה של רכבים חשמליים סביר להניח שבעתיד הקרוב הממשלה תעלה את האגרה השנתית ( בדומה לעליית מס הקניה של רכבים היברידיים וחשמליים שהולך ועולה משנה לשנה ) .

באשר להערות לעניין התיקונים והחלפים לקחנו בחשבון כאומדן סביר כי התיקונים והחלפים לרכב חשמלי נמוכים בכ -50% בגלל מבנה המנוע החשמלי והרכיבים הנוספים.

בקשר לעלות המצבר שהוא מרכיב מאוד חשוב ברכב חשמלי הדבר נלקח בחשבון בחלקו הגדול בירידת ערך הרכב הכוללת את המצבר.
בנוסף לכך אורך החיים של המצברים הולך ומשתפר וכמו כן ניתן לקנות ביטוח למצבר ברוב החברות.

יש לציין שהתחשיב שערכנו הוא לטווח של כ - 5 שנים שבו בעיקרון לא יהיה צורך להחליף מצבר.

לגבי מחיר הרכב החשמלי ברור שישנם רכבים יקרים יותר אבל לקחנו מחיר סביר יחסית בהתאמה לרכב המקביל.

יחד עם זאת יש לזכור שמדובר בשנים הראשונות וכל שנה ושנה נצבר ניסיון נוסף לגבי העלויות הנוספות , ברור שחלק מהתשומות הם אומדנים .

נשמח לעזור בכול שאלה.

חג שמח

חשב רכב

22

אורח/ת - נדב

05 במאי ב 15:23

תודה על החישוב אבל יש לכם טעות בחישוב רשמתם שרשיון שנתי עולה 1,728 שקל ברכב חשמלי כמו ברכב בנזין זה לא נכון העלות של אגרת הרישוי ברכב חשמלי נכון להיום היא 530 שקל מה שיקר ברכב חשמלי זה רק עלות הקניה שלו ובמידה וצריך החלפת סוללה אחרי המון שנים