מה עוד לא נכתב על הדיפנדרים החדשים?... אבל עכשיו זכינו לצאת עם שיירת דיפנדרים 110 בשילוב דיפנדרים 90 למסע של יומיים בלב הנגב, יחד עם צוות ותיק של שלדג - יחידת הקומדו של חיל האוויר וצוות צילום של ערוץ 12 ובראש דני קושמרו.
ממכתש רמון, דרך הנקרות, דרב אל סולטן ועד דרך הבשמים ולמחרת בבוקר טיפוס מעלה עשוש בדרך חזרה למכתש רמון
קישור לכתבה של דני קושמרו בערוץ 12
מהפיכה אצל לנד רובר, שלא ממש התחילה עם הדיפנדר אלא עם הדיסקברי חמש (קישור) ואם "נוסעים" הרבה לאחור אז בטח עוד עם הריינג' רובר (קישור), אבל סגירת קווי הייצור של הדיפנדר הוותיק (הגיבורים והטובים - קישור) בישרה את ההגעה לקו הסיום של המהפיכה והצגת הדיפנדר החדש השלימה את התהליך - לנד רובר, היצרן הבריטי ההרפתקני, הפך באופן סופי ליצרן כלי הרכב הטובים והמפוארים ביותר בשילוב כביש, שטח בשילוב המון טכנלוגייה מתקדמת. ולא.. אל תביאו לי עוד דגם כביש-שטח-מפואר שמייצרים יצרני טובים אחרים - כאן מדובר ביצרן שכול דגמיו הם כאלו.
ומשנה שעברה (2020) הדיפנדר הוא בראש. כלי הרכב שהמציא את לנד רובר, הסיע (ועדיין מסיע) להרפתקאות בקצוות עולם עבר מהפיכה, שיש הטוענים שפגעה ב"היכל הקודש" ומי שקצת מעמיק בעניין מבין שדווקא מרימה את "היכל הקודש" למקום חדש ושמיימי, נשגב הרבה יותר.
וכך זכינו להשיק בארץ את הדיפנדר 110 החדש בטיפוס למשלט 21 (קישור למשלט שנסגר) ואחר על מסלול האופנועים שבמכון וינגייט - קישור לסיכום ההשקה של ה-110.
ובתחילת 2021 זכינו גם להשיק את הדיפנדר 90 החדש במסע לחציית מדבר יהודה -קישור להשקה של ה-90 (ואיתו יחד את מנועי הדיזל החדשים בדיפנדר).
ועכשיו טיול השקה מיוחד המטפס את מעלה עשוש במסע עם צוות של שלדג - נובמבר 82, צוות של ערוץ 12 ודני קושמרו.
יחידת שלדג - לפי "מקורות זרים" וליתר דיוק אתר ויקיפדיה:
יחידת שלדג, היא יחידת קומנדו של חיל האוויר הישראלי. היחידה כפופה לכנף כוחות אוויר מיוחדים בחיל האוויר. בסיס הקבע של היחידה הוא בסיס פלמחים. מפקדה הוא קצין בדרגת סא"ל. היחידה הוקמה בהשראת ה-SAS "שירות האוויר המיוחד" של חיל האוויר המלכותי. היא מתמחה בביצוע משימות קומנדו ומודיעין עומק. "
או בקצרה: יחידה מיוחדת של צה"ל, מקום שירות נחשק שרק מעטים מצליחים לעבור גיבוש ובטח ובטח לסיים מסלול בצוותי הלוחמים המרכיבים אותה. כשהטובים בין הצוותים עושים מילואים לאורך שנים וגם מצליחים לשמור על גיבוש חברתי - כמו צוות מוטי - נובמבר 1982, שמקפידים על שני מפגשי צוות בשנה, גם לאחר שסיימו את שירותם במילואים. והפעם הזמינו אותנו אנשי הצוות, יחד עם שיירת דיפנדרים וצוות צילום ערוץ 12 להגיע ולהיות איתם יומיים בטיול לעומק הנגב עם האתגר המדובר של מעלה עשוש.
דני קושמרו הוא לא רק מגיש אולפן שישי - מהדורת החדשות הנצפית ביותר בישראל, "מדורת השבט" כבר שנים רבות, אלא גם הרפתקן שלרוב אוהב לצנוח, לצלול, לרכוב ולבדוק מה קורה כשמתקרבים לקצה וקצת מעבר.
קושמרו גם "יצרן" של כתבות צבע וכתבות פוליטיות יפות ומרעננות השואלות את השאלות שכול ישראלי רוצה לשאול .
לצידו של דני הצלם הצמוד - זיו ביניונסקי, שמהיכרות אישית הוא בעל שריטה עמוקה וניסיון הרפתקני מכובד ביותר ובהפקה הנוכחית גם מקליט שדאג שכול אמירה תוקלט ותתועד.
לראיון בערוץ 12 עם עומרי שרון בחוות השקמים טרם יצאנו לדרכנו ללב המדבר
המדבר הישראלי מקסים ובאמצע השבוע גם שומם ברובו. מחוות השקמים שליד שדרות יצאנו דרומה להר הנגב וירדנו לליבו של מכתש רמון. על דרך נוף החדשה - צבעי הרמון, שסללו במכתש רמון הגענו לנחל ארדון, למרגלות גבעת חרוט, יצאנו מהמכתש במפער נקרות, ירדנו את מדרגת הנקרות וחלפנו לצד המצד והבור. טיפסנו לחרבת קצרה וירדנו על דרך השמים עד למואה שליד כביש הערבה.
למחרת טיפסנו את מעלה עשוש ודרך נחל עשוש עלינו עד לכביש 40.
כמה מסלולי טיול מפורטים באזור הטיול של צוות שלדג:
המסלול של רותם - מהערבה דרך הנקרות למצפה רמון
מסלול טיול מנחל נקרות לנחל מישר
מסלול טיול בעבירות קשה - מעלה עשוש ומעלה ורדית
מסלול טיול סובב מכתש רמון
תודה לצוות מוטי ולמארגנים מהצוות - משה גאון וניב תרזי.
תודה לדניאלה ריינבך שיזמה את החיבור. תודה לדני קושמרו וצוותו.
ותודה מיוחדת לאנשי חברת המזרח - יבואנית לנד רובר, אשר הפקידה בידינו את השיירה היקרה הזו לשימוש בלתי מוגבל בכביש ובשטח.
8 תגובות
1
אורח/ת - אליעזר
05 במאי 2021 ב 11:22
קושמר זה סיוט בעברית
2
Ogash Ofer
05 במאי 2021 ב 21:26
קושמר זה סיוט בעברית
"3
אורח/ת - ירושלמי
06 במאי 2021 ב 15:10
אשרי הארץ שאלו בניה, כוחנו באחדותנו.
כל הכבוד לאתר שהוביל את האנשים היקרים האלה שתרמו רבות למדינה
4
אורח/ת - שמעון
07 במאי 2021 ב 09:52
הלנד רובר דיפנדר הוא פשוט חלוםםםם ואהבתי מאד גם את הדגם הקודם
5
אורח/ת - יכין
09 במאי 2021 ב 07:52
ועדיין הדיפנדר הישן מטפס ללא הרמת גלגל ובלי גז. ואילו כל החדשים מקפצים ומטלטלים, מרימים גלגל שמאל קידמי וצריכים יותר גז כדי לטפס
6
Ogash Ofer
09 במאי 2021 ב 08:32
ועדיין הדיפנדר הישן מטפס ללא הרמת גלגל ובלי גז. ואילו כל החדשים מקפצים ומטלטלים, מרימים גלגל שמאל קידמי וצריכים יותר גז כדי לטפס
"7
אורח/ת - אבי
09 במאי 2021 ב 08:36
למה? אין להם לנד קרוזר
8
אורח/ת - א
11 ביוני 2023 ב 14:56
איזה אנשים יקרים
תגובות