כביש / ספורט > כתבות

פולקסווגן גולף - הדור השמיני הגיע לישראל

הדור השמיני של גולף נוחת בישראל עם מגוון חידושים: תא נוסעים בתפעול דיגיטלי, מערכות בטיחות אקטיביות, מנועים מעודכנים מיקרו היברידיים ועוד.
במקביל יחל שיווק גרסת הביצועים של הגולף GTI שמציעה יחידת כוח המגיעה ל- 245 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 של 6.2 שניות

image

יבואנית פולקסווגן בישראל, משיקה בימים אלה את הדור השמיני של פולקסווגן גולף. הגולף שהוצגה לראשונה בשנת 1974, מכרה מעל 35 מיליון יחידות בעולם. הדור השמיני של הגולף מגיע עם שורה של חידושים ועידכונים לשנת 2021: תא נוסעים הכולל מסכי מגע ומסכים בהפעלת מגע, מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות לראשונה בקטגוריה המשפחתית, עיצוב מסוגנן ומפרט עשיר.

הדור השמיני של הגולף מציע שדרוג וליטוש אבולוציוני לדור הקודם ולעיצוב של הגולף. השבכה החדשה כוללת את לוגו פולקסווגן המחודש וממשיכה ליחידות התאורה, שכעת צרות וחדות מבעבר ובעלות טכנולוגיית LED עם תאורת יום ייעודית ותאורת חנייה אוטומטית Coming HomeLeaving Home. בצידי הרכב מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית. החלק האחורי של הרכב בעל בתאורת LED אחורית כסטנדרט בעוד חישוקי הסגסוגת בגודל 16".

image

השינוי המשמעותי נמצא בתא הנוסעים של הרכב, לאחר שעבר עיצוב מחדש בדגש על דיגיטציה. הנהג יכול לשלוט בכל מערכות הרכב באופן אינטואיטיבי בזכות מסכי התצוגה והבקרות הדיגיטליים, עם כפתורי מגע במקום כפתורים פיזיים, כדוגמת שליטה על התאורה הפנימית (יותר מ- 30 אפשרויות צבע), תאורה ראשית ועוד. לוח המחוונים דיגיטלי, כולל ממשק גרפי חדש על גבי מסך בגודל של "10.25, ומימינו מוצעת מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך מגע בגודל 8.25', כשמשמאל לנהג נמצא משטח מגע המאפשר שליטה על התאורה החיצונית. במקביל תא הנוסעים של הגולף עוצב מחדש בקווים אופקיים, כשלוח המחוונים לצד מערכת השליטה מחולק לשניים ליצירת פריסה אופקית של מערכי השליטה השונים, כמשלים את המראה האלגנטי מוצעים לראשונה בגולף, ידית הילוכים זעירה בטכנולוגיית Shift-by-wire וכפתור הנעה כסטנדרט. כמו כן הגולף החדשה מציעה תא נוסעים מרווח יותר מהדור היוצא.

הגולף מציעה כסטנדרט, ברמת גימור Life, מפרט הכולל לוח מחוונים דיגיטלי Active Info Display בגודל "10.25, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני בגודל "8.25, שבעה רמקולים, דיבורית BT מובנית, מערכת APP Connect לחיבור לטלפון הנייד, שליטה מההגה על מערכת השמע ומחשב הדרך, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, בקרת אקלים קלימטרוניק מפוצלת לשלושה אזורים כולל שליטה על הטמפרטורה ליושבים מאחור, תאורת אווירה פנימית במגוון צבעים, מושבי Comfort קדמיים עם תמיכה לגב התחתון, גלגל הגה עם ציפוי עור, מצלמה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים הכוללים בלימה אוטונומית בתמרוני חניה, פנסי LED קדמיים ואחוריים, מערכת Start&Stop, חיישני תאורה וגשם ועוד.

רמת הגימור Life Plus (קיימת בגרסת 1.5 ליטר) תציע בנוסף מערכת Keyless Access לכניסה והנעה ללא מפתח כבר בעת התקרבות הנהג לרכב, מושב נהג ErgoActive מתכוונן חשמלית עם זיכרונות ועיסוי, ריפודי ArtVeiour, גג שמש פנוראמי עם הפעלה חשמלית וחישוקי סגסוגת "17.

לראשונה בדגמי הגולף, מציע הדור השמיני שילוב למערכת mHEV לשיפור צריכת הדלק והפחתת פליטת המזהמים. הגולף החדש מוצע בשני סוגי מנועים, מנוע 1.0 ליטר TSI ומנוע ו-1.5 ליטר TSI. גרסת מנוע 1.0 ליטר TSI מציעה הספק של 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט של 20.4 קג"מ המתקבל בין 3,000-2,000 סל"ד. מנוע זה מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.2 ליטר ל-100 ק"מ.
גרסת מנוע 1.5 ליטר TSI מציעה הספק של 150 כ"ס המושגים ב-6,000-5,000 סל"ד ומומנט של 25.5 קג"מ, המתקבל ב-3,000-1,500 סל"ד. מנוע זה מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 5.6-5.8 ליטר ל-100 ק"מ. שני המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים.

image

הדור השמיני מציע את הגולף הבטיחותית ביותר עד כה עם חבילת הבטיחות רחבה ומקיפה במיוחד וכוללת מגוון מערכות בטיחות אקטיביות המוצעות כסטנדרט. הגולף מציע מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ACC, מערכת לבלימה אוטומטית AEBS, מערכת לניטור מרחק מלפנים Front Assist, מערכת בקרת סטייה מנתיב Lane Assist, מערכת זיהוי כלי רכב בשטח מת לסיוע בעת מעבר נתיב Side Assist, מערכת פרואקטיבית להגנה על הנוסעים PPP, מערכת נעילת דיפרנציאל אלקטרונית מורחבת XDS, מערכת התראת עייפות ועוד.

ברמת הגימור Life Plus (למנועי 1.5 ליטר) מוצעת בנוסף מערכת ה- Travel Assist המאפשרת נהיגה סמי אוטונומית עד למהירות של 210 קמ"ש! בדומה למערכות בקרת השיוט האדפטיבית שמיועדות בעיקר למהירויות איטיות ופקקי תנועה, המערכת שולטת על כל מערכות הרכב (ההיגוי, התאוצה והבלימה), אך בנוסף מאפשרת מהירויות שיוט והאצה גם בכבישים בינעירוניים וכבישים מהירים. מערכת זו מסייעת לשמור על הרכב במרכז הנתיב וכוללת את מערכת emergency assist המסייעת לבלום את הרכב במצב חירום.

imageגולף GTI

גולף GTI

גולף GTI הראשונה הושקה בתערוכת הרכב הבינלאומית בפרנקפורט בספטמבר 1975 והפכה לקלאסיקה עם למעלה מ-2.3 מיליון יחידות שנמכרו בעולם מאז 1976. כעת, הדור השמיני לרכב הספורט של המותג מציג אבזור רחב וחדשני. יחידת ההנעה בגולף GTI החדשה מציעה ביצועים דומים לגרסת הפרפורמנס בדור היוצא, עם מנוע 2.0 ליטר בעל הספק של 245 כ"ס המושגים ב-6,500-5,000 סל"ד ומומנט מירבי של 37.3 קג"מ המושגים ב-4,300-1,600 סל"ד, נתון התאוצה מ-0 ל-100 במנוע זה עומד על 6.2 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 7.5 ליטר ל-100 ק"מ. המנוע משודך לתיבה בת שבעה הילוכים.

גולף GTI בעל מראה חיצוני ספורטיבי מבעבר, המרכב הונמך ב-10 מ"מ לעומת הדגם הסטנדרטי, גג שמש פנוראמי עם הפעלה חשמלית, תאורת LED מעוצבת קדמית ואחורית עם פונקציית איתות דינאמי, תאורת פנייה דינאמית, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית, חלונות אחוריים מושחרים, זוג מפלטים מצופים כרום, חישוקי סגסוגת 18". תא הנוסעים החדש זוכה בנוסף לתוספת אבזור הכוללת הגה ספורטיבי קטום עם ריפוד עור ולחצני מגע, מושבים קדמיים בעלי חימום ואוורור, מושב נהג מתכוונן חשמלית וריפודי מושבים מעור.

imageגולף GTI

גם בגולף GTI קיימת מעטפת בטיחות רחבה המציבה סטנדרט בטיחותי גבוה עם מגוון מערכות בטיחות אקטיביות, כגון: בקרת שיוט אדפטיבית ACC, מערכת בלימה אוטומטית בעיר, מערכת לניטור מרחק מלפנים Front Assist, מערכת בקרת סטייה מנתיב אקטיבית Lane Assist, מערכת זיהוי כלי רכב בשטח מת לסיוע בעת מעבר נתיב Side Assist, מערכת Travel Assist, מערכת פרואקטיבית להגנה על הנוסעים PPP, מערכת התראת עייפות, נעילת דיפרנציאל קדמית מכאנית ועוד.

מחיר פולקסווגן גולף החדש יחל ב-134,900 שקלים לרמת גימור Life (זאת בתוספת 1,811 שקלים לאגרת רישוי).
מחיר גולף GTI החדש יחל ב-234,900 שקלים חדשים (בתוספת 3,366 שקלים לאגרת רישוי).

*כל הנתונים המפורטים מעלה הינם נתוני יצרן הרכב מבדיקות המבוצעות בהתאם לתקינה האירופאית. נתונים אלה אינם מתייחסים לנתונים של רכב ספציפי אלא נועדו, בין היתר, לאפשר השוואה בין דגמי רכב שונים.

imageגולף GTI