כלמוביל - יבואן מרצדס לישראל, העניק ללקוח שקנה מרצדס G במטרה לטייל בשטח, קורס נהיגת שטח במתנה ולנו היה העונג לנסוע יחד, להדריך ולנסות לאתגר את רכב השטח הטוב ובטח היקר בעולם...
מאת: Ofer Ogash
05/04/21
לא רק שעולם רכבי השטח הקשוחים הולך ונכחד, מרצדס שומרים (כמעט) על הפלטפורמה הקשוחה שלהם - ה-G, עם כל מאפייני השטח המתבקשים - שלדת סולם, סרן חי אחורי (הקדמי הפך למתלים נפרדים), 3 נעילות דיפרנציאל אמיתיות נשלטות נהג, מנוע בנזין V8 בשרני והכל עטוף בפנים בשיא היוקרה והפינוקים שאפשר לדמיין - ממושבים מאוורים חום או קור ועם תמיכה מתכוונת ומשתנה תוך כדי תנועה בהתאם לכוחות ה-G הפועלים על הרכב ועד מערכת סטריאו בעלת אין ספור רכיבים שתוכננה במיוחד לחלל המרובע של המרצדס.
רוב רוכשי ה-G קונים אותו כי הוא סמל סטאטוס נחשק/נחשב - רכב השטח הטוב בעולם, בעל צורה מיתולוגית של קשיחות ועם סמל הכוכב של מרצדס - מה עוד צריך בעל הממון?
ולכן רובם מזמינים את ה-G עם ג'נטים (חישוקים) ענקיים וצמיגים בחתך נמוך - כאלו שלא מאפשרים לנסוע בשטח (וגם לא ממש טובים בכביש, בטח שלא בכביש הציבורי, שחלקו משובש). אבל ידידנו פ' (כך נקרא לו) הוא איש פרקטי, צנוע ומאוד חכם אשר קנה G בגלל יכולות השטח של המכונה האדירה הזו בשילוב יכולת כביש ומערכות הבטיחות הטובות ביותר שניתן לרכוש בשנת 2021 (את הרכב הזמין עוד ב-2020, אבל זמן הספקה ל-G, בטח בדיגום מיוחד הוא ארוך במיוחד) ולכן הזמין ג'נטים (חישוקים) בגודל 18 אינץ' עם צמיגים בחתך 60, סביר והכי טוב לשטח שמרצדס יודעים לספק כיום ל-G. בנוסף הזמין פ' את המכונה שלו עם מיגון תחתון קדמי מקורי (נראה לי שהרבה זמן במפעל לא התקבלה הזמנה "מוזרה" שכזו) וגם בולמים אדפטיביים, המאפשר ל-G של פ' יכולות מגוונות בתנאי כביש ושטח שונים ובהתאמה לכל טווח המהירויות.
ל-G500 מנוע בנזין טורבו V8 בנפח 4 ליטר המשודך לתיבת 9 הילוכים מתקדמת 9G -TRONIC ומספק 422 כוחות סוס, ב-G קלאס קיים בורר בעל חמישה מצבי נהיגה המשפיע על התנהגות הרכב בשטח ובכביש: מצב קומפורט, אקו, ספורט, שטח (G-Mode) ומצב אישי בו ניתן להגדיר את מצב המתלים, המנוע, ההגה ומערכות נוספות.
שיפועים חדים, הצלבות, דרדרת, מדרגות סלע - הכל קטן עליו על ה-G. אין מכשול בשטח שהמכונה הזו לא מטפסת ובקלות, שימו את הגלגלים במקומות הנכונים, תדאגו להפעיל את הנעילות וקדימה למעלה! המנוע העוצמתי עם יחס העברה נמוך ובשילוב שלוש נעילות הדפרנציאל המכאניות ("אמיתיות") מביאים לכך שה-G מסרב להתרשם מעליות ומעברים שכל רכב אחר היה מתאמץ בהם. המגבלה היחידה היא זווית הבטן בגלל מדרגות הצד המקוריות, העשויות מחומרים רכים, ושלא רצינו לפגוע בהן. זווית הגישה והנטישה, למרות פגושי הפלסטיק טובות מאוד.
ומילה על הנעילות - אחת מרכזית, כיאה לרכב שנוסע ב-4X4 באופן קבוע, שנייה אחורית ושלישית קדמית - וזה גם סדר הנעילה שלהן. לא תוכלו לנעול רק קדמית מבלי שקודם נעלתם מרכזית ואז אחורית, וכך הלאה. כדי לשחרר את נעילות הדיפרנציאל אפשר לבטל את הנעילה המרכזית ואז גם שתי הנעילות הרוחביות יתנתקו. לחיצה על כפתור ההפעלה מדליקה מנורה צהובה - משמע ההוראה נקלטה. ביצוע הנעילה בפועל מדליק מנורה אדומה - משמע הדיפרנציאל נעול. ואם נוסעים עם חלונות פתוחים גם שומעים את השילוב המכאני של גלגלי השיניים בנעילות.
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
צהוב - הפקודה ניתנה. אדום - הנעילה שולבה.
המבנה אמנם נשאר קובייתי, קצת עוגל ואיתו שופרה גם האווירודינאמיות, אך עדיין ה-G הוא מרצדס שנראה שונה מכל שאר דגמי היצרן. ואילו בפנים ובדגש למערכות מדובר במכונה שמרצדס ציידו במיטב הטכנולוגיה שהם יודעים להציע לרכבי הכביש שלהם עם מערכות בטיחות מתקדמות השומרות על הנהג והנוסעים בכביש:
Driving Assistance Package - החל מבקרת שיוט אדפטיבית יעילה וטובה.
Distance pilot DISTROINC - מערכת התראה ובלימה אוטומטית במקרה של סכנת התנגשות.
Blind Sport Assist - מערכת המנטרת את צידי הרכב למניעת התנגשות.
Pre-Safe - מערכת המכינה את הרכב לתאונה במקרה שלא ניתן למנוע את התאונה.
Attention Assist - מערכת המנטרת את עירונות הנהג.
מונחים מקצועיים מתוך הויקישטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS , ESP, מנוע
טיפים לנהיגה בשטח:
גרסאות בכירות למרצדס G החדש
מרצדס G-class הדור החדש בישראל
מרצדס G ה-300 אלף במספר ירד מפס הייצור
שחור ולבן: מרצדס Mercedes G
הנאה משושה: מרצדס G עם הנעה 6X6
1 תגובות
1
אורח/ת - עמוס
05 במאי 2021 ב 03:13
כבעלים לשעבר של G ישן וטוב גם קצר וגם ארוך... אני מכיר את הרכב על בוריו... עשר שנים והרבה טיולי שטח... כלי שגורם לך להתחבר אליו ריגשית....
אושר בלתי נגמר.
תתחדש
תגובות