אופנוע ה-950 SuperSport של דוקאטי מגיע לישראל, האופנוע הספורט תיור החדש כולל להצהרת היצרן: מערכות אלקטרוניות רבות, עיצוב מעודכן בהשראת הדוקאטי פניגאלה V4, אבזור משודרג וארגונומיה משופרת
יבואנית אופנועי דוקאטי בישראל משיקה בישראל את ה-950 superSport החדש. הדור החדש לאופנוע הספורט תיור של דוקאטי, ששורשיו החלו עוד בשנות ה-90, עבר עדכון מקיף בכל מערכות האופנוע – החל משינוי השם, דרך ליטושי עיצוב, שדרוגי אלקטרוניקה, שיפורי ארגונומיה ועד עמידה בתקן יורו 5 החדש, שמטרתם להעלות עוד יותר את רף ההנאה מרכיבת ספורט-תיור בכביש הציבורי.
ארבע שנים לאחר השקת ה-SuperSport המודרני, דוקאטי עדכנו את העיצוב של ה-950 SuperSport החדש בהתאם לרוח התקופה ובהשראת הפניגאלה V4 החדש. במבט מהצד, ה-950 SuperSport מבחינים פתחי זרימת האוויר המזכירים את אלו של הפניגאלה V4. החלק התחתי של הפירינג נמתח כעת אל האגזוז הצדי, מזכיר בעיצובו את זה של אופנועי המסלול של דוקאטי ונועד להסתיר את הרכיבים המכניים של המנוע. הפירינג משולב כיחידה אחת עם מסכת החזית והפנסים הקדמיים ומשלב שני כונסי אוויר אשר מזרימים אוויר אל הפתחים הצדיים, לשיפור פיזור החום של המנוע והרחקתו מרגלי הרוכב. מסכת החזית מודגשת באמצעות יחידת תאורת LED מלא, עם תאורת LED לתאורת יום - DRL. את פנס הראש משלימות שתי יחידות תאורת LED לאור מעבר (נמוך) ואור דרך (גבוה). ה-950 SuperSport מונע על ידי מנוע טסטסטרטה 11 מעלות בנפח 937 סמ"ק, שהותאם לתקן יורו 5 החדש. נתוני ההספק והמומנט של המנוע, כמו גם האופן בו הם מתקבלים, נשמרו גם לאחר השינויים הנחוצים במערכת הפליטה וניהול המנוע. גם כעת, התפוקה עומדת על 110 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-4.9 קג"מ הזמין כבר ב-6,500 סל"ד.
ה-950 SuperSport יוצע בישראל גם בגרסה מוגבלת הספק ל-47 כ"ס עבור רוכבים בעלי רישיון A1. המצמד הטבול בשמן קיבל משאבה הידראולית רדיאלית חדשה עם ניקוז אוטומטי להפעלה קלה, מדויקת ונוחה וגם מנוף המצמד קיבל אפשרות כוונון.
ה-950 SuperSport החדש מצויד בבקרות אלקטרוניות מתקדמות המבוססות על מערכת המדידה של BOSCH ב-6 צירים. מערכת זו מודדת את כל פעולות האופנוע במרחב ומפעילה את הבקרות השונות בהתאם לצורך ולמהירות. חבילת האלקטרוניקה והבטיחות המתקדמת (EVO) של דוקאטי כוללת:
Bosch Cornering ABS
Ducatti Traction Control (DTC) EVO
Ducati Shift (DQS) EVO להעלאה והורדה של הילוכים
ו- EVO (DWC) Control Wheelie Ducati בכל הגרסאות כסטנדרט.
ההפעלה והגדרת כל מערכות אלה מתבצעת באמצעות התפריט הדיגיטלי בתצוגת ה-TFT בגודל 3.4 אינץ 'עם גרפיקה וממשק בהשראת משפחת הפניגאלה.
ה-950 SuperSport מבוסס על האבולוציה העדכנית של שלדת הצינורות של דוקאטי, בה המנוע משמש גורם נושא עומס, בשילוב עם זרוע אלומיניום חד צדית. בחזית ישנו מזלג מרזוקי בקוטר 43 מ"מ ומאחור מותקן בולם זעזועים מבית זקס.
על הבלימה אחראית מערכת מלאה של ברמבו המורכבת מקאליפרים מונובלוקים רדיאליים 32-M4 הנושכים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ ומופעלים באמצעות משאבה רדיאלית בעלת ניקוז עצמאי, מכל נוזל בלם נפרד וכיוונון מלא למנוף הבלימה. מאחור מצויד ה-950 SuperSport בדיסק יחיד בקוטר 245 מ"מ, עם קאליפר בעל שתי בוכנות.
ה-950 SuperSport מצויד בחישוקי סגסוגת ספורטיביים בעיצוב של שלושה חישורים בצורת Y, עליהם מולבשים צמיגי III® Rosso Diablo Pirelli במידות 17 70/120 ZR מלפנים ו-55/180 17 ZR מאחור.
משפחת ה-950 SuperSport כוללת גם את גרסת S950, המצוידת במתלי Öhlins מתכווננים באופן מלא וכיסוי למושב המורכבת.
שתי גרסאות ה-950 SuperSport ניתנות להתאמה אישית באמצעות קטלוג האביזרים והחבילות של דוקאטי Performance.
- צבע פירינג אדום, שלדה אדומה וחישוקים שחורים מבריקים
עיקרי האבזור:
- מנוע הטסטסטרטה 11 מעלות, 937 סמ"ק עם 110 כ"ס ב-9,000 סל"ד ו-4.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד
- עמידה בתקן יורו 5
- מערכת פליטה 2 ל-1 ל-2 עם משתיק מרכזי ודוד סופי עם שתי יציאות חופפות
- שלדת צינורות עם מנוע כגורם נושא עומס
- שלדת צינורות אדומה בזנב
- זרוע אחורית חד-צדית אלומיניום
- חישוקי אלומיניום בעלי 3 חישורים בצורת Y
- צמיגי III® Rosso Diablo Pirelli במידות 17 70/120 ZR מלפנים ו-55/180 17 ZR מאחור
- מזלג קדמי מרזוקי בקוטר 43 מ"מ, כוונון מלא
- מערכת בלימה ברמבו עם קאליפרים מונובלוקים רדיאליים 32.M4 ודיסקים 320 מ"מ מלפנים
- משאבת בלם רדיאלית עם ניקוז עצמאי וכוונון למנוף
- משאבת מצמד רדיאלית עם ניקוז עצמאי וכוונון למנוף
- משקף חזית מתכוונן בטווח של 50 מ"מ
- 3 מצבי רכיבה – ספורט, טורינג, אורבן
- פנסי חזית LED מלא כולל תאורת יום DRL
- 4לוח מחוונים TFT צבעוני
- חבילת אלקטרוניקה מבוססת מערכת למדידת 6 צירים של BOSCH הכוללת: ABS לבלימה בהטיה, בקרת אחיזה, בקרת ווילי, קוויקשיפטר להעלאה והורדה
- שקע USB מוגן מים מתחת למושב
- ידיות מחוממות ומערכת מולטימדיה של דוקאטי
- צבע פירינג אדום, שלדה אדומה וחישוקים שחורים מבריקים עם לוגו דוקאטי
- לבן ארקטי משי, שלדה אדומה וחישוקים שחורים עם לוגו דוקאטי
עיקרי אבזור
- מזלג Ohlins, קוטר 48 מ"מ, כוונון מלא
- בולם אחורי Ohlins, כוונון מלא
- כיסוי מושב מורכב
- לוגו דוקאטי על החישוקים
מחלקת ה-Performance של דוקאטי יצרה
חבילות אבזור עבור ה-950 SuperSport החדש אשר מעצימות את השימושיות שלו ומאפשרת לבעליו להתאימו לטעמו האישי. את שתי גרסאות ה-950 SuperSport ניתן לשדרג באמצעות חבילות הספורט והטורינג, ואף ניתן להתקין את שתיהן יחדיו.
חבילת ספורט כוללת:
- דוד פליטה של אקרפוביץ'
- כנף קדמית מקרבון
- מיגונים למכל הדלק מקרבון
- מחרשה אחורית מאלומיניום
- נורות איתות LED
חבילת התיור כוללת:
- תיקי זנב חצי קשיחים בנפח 25 ליטר כל אחד, עם חיפויים בצבע האופנוע
- משקף חזית כהה וגבוה יותר
- ידיות מחוממות
אבזור אופציונלי נוסף שאינו קיים בחבילות:
- דוד אגזוז טיטניום אקרפוביץ' הממוקם מתחת לאופנוע
- משכך היגוי Ohlins מתכוונן
- מחרשה אחורית מאלומיניום
- מיגון רשת לרדיאטור
- מיגון למנוף הבלמים מושבי קומפורט נמוך (-20 מ"מ) וגבוה (+25 מ"מ)
- כיסוי מושב מורכבת
- קישוריות בלוטות' למערכת המולטימדיה
- סט תיקים רכים לזנב ומכל הדלק
רכיבי קארבון: כנף קדמית ואחורית, כיסוי זרוע אחורית, מיגון שרשרת
רכיבי אלומיניום: מכסה מכל דלק, כיסוי משאבת מים, משקולות סוף כידון, מכלי נוזל בלם ומצמד
ארגונומיה
המושב הנפרד לרוכב שגובהו 81 ס"מ מהקרקע (או 79 ס"מ בהתקנת המושב הנמוך) מאפשר לרוכבים להניח את הרגליים בבטחה על הקרקע. מיקומו וגובהו של הכידון מאפשר תנוחת רכיבה ספורטיבית מבלי להפעיל לחץ מיותר על מפרקי הידיים ורגליות הרוכב יוצרות תנוחה טבעית ולא מתוחה מדי לרגליים. משקף החזית המתכוונן לגובה בשני מצבים בטווח של 50 מ"מ, מאפשר את הגנה מהרוח במהירויות גבוהות ואת הגנה זו ניתן אף לשפר עוד עם משקף חזית שמוצע כאופציה. רגליות הרוכב והמורכב המופרדות יחד אם דוד אגזוז קומפקטי בצד האופנוע, מעניקים לרוכב מרחב תנועה גדול בהתאם לצורך.
ריפוד חדש למושב משפר בצורה משמעותית את נוחות הרכיבה בכביש. בנוסף, גם מגיני החום החדשים וזרימת האוויר היעילה מסביב לאופנוע, מרחיקים את חום המנוע מהרוחב ומקלים על הרכיבה. גם מושב המורכב קיבל ריפוד חדש ויחד עם מרחק ראוי מהרגליות, מתקבלת תנוחת ישיבה טבעית ונוחה מאוד. לשיפור נוסף של נוחות הישיבה, ניתן באמצעות אביזרי ה-Performance Ducati להתקין מושב עם ריפוד עמוק יותר (תוספת של 25 מ"מ לגובה) לרוכב ולמורכב, המתאים לרכיבות ארוכות יותר, וידיות אחיזה בולטות למורכב, אשר משפרות את יכולת האחיזה לעומת הידיות המקוריות שמותקנות בזנב האופנוע.
מנוע טסטה-סטרטה 11 מעלות
ה-950 SuperSport מצויד במנוע הטסטסטרטה 11 מעלות בנפח 937 סמ"ק. מצויד במנוע הטסטסטרטה 11 מעלות של ה-950 SuperSport שתוכנן לעמוד בתקן יורו 5 העדכני. עם זאת, למרות השינוי במערכת הפליטה וניהול המנוע, ערכי ההספק, המומנט וזמינות הכוח נשמרו בקפידה – 110 כ"ס ב-9,000 סל"ד וכן 4.9 קג"מ ב-6,500 סל"ד. ה-950 SuperSport יוצע בישראל גם בגרסה מוגבלת הספק ל-47 כ"ס עבור רוכבים בעלי רישיון A1.
יניקת האוויר למנוע מתבצעת דרך גופי מצערת בקוטר של 53 מ"מ הנשלטים על ידי מערכת Wire-by-Ride מלאה. בראש המנוע ישנם ארבעה שסתומים לכל צילינדר, מערכת אוויר משנית, קירור המנוע מתבצע על ידי נוזל, יחס דחיסה עומד על 6.12 :1 ומידות הקדח והמהלך עומדות על 94 ו-5.67 מ"מ בהתאמה.
מערכת הפליטה בקוטר של 54 מ"מ מעוצבת בסגנון של 2 ל-1 ל-2 עם דוד משתיק ביניים ודוד עם צמד יציאות מקבילות בגודל קומפקטי. כדי להגביר את ביצועי המנוע או כדי לשפר את המראה הספורטיבי, מוצעות שתי מערכות פליטה טיטניום מבית אקרפוביץ' בקטלוג האביזרים של דוקאטי: מערכת פליטה ספורטיבית עם מגיני חום מקארבון או מערכת פליטה למסלול אשר מפחיתה את המשקל ב-6.4 ק"ג ומעלה את ההספק בשיעור של כ-5 אחוזים. תיבת ההילוכים מציעה שישה הילוכים עם חיישן נפרד לכל הילוך, מה שמאפשר את התקנת מערכת הקוויקשיפטר המתקדמת (EVO)של דוקאטי להעלאה והורדה של הילוכים. המצמד בתיבה טבול בשמן ומשאבת המצמד הרדיאלית המתכווננת מציעה עם ניקוז אוטומטי לנוזל המצמד. המצמד נעזר גם במנגנון החלקה, אשר משנה את מידת הלחץ על המצמד כאשר על זה מופעל לחץ הפוך לטובת מניעת נעילת הגלגל האחורי ושיפור היציבות במקרה הורדת הילוך אגרסיבית למשל.
מנוע ה-950 SuperSport מציע מרווחי תחזוקה של אחת ל-15,000 ק"מ או 12 חודשים ובדיקות מרווח שסתומים כל 30,000 ק"מ.
כוחות סוס ומומנט
מנוע הטסטסטרטה 11 מעלות מייצר עקומת מומנט שטוחה ועבה לאורך כל טווח הסל"ד, המעניקה תגובה מהירה ומוחשית לכל מגע במצערת, כמצופה מאופנוע כביש ספורטיבי. כבר ב-3,500 סל"ד, מושג 80% מהמומנט המרבי וככל שעולים במעלה הסל"ד, עולה התפוקה באופן ליניארי עד לשיא של 9.4 קג"מ ב-6,500 סל"ד. לאחר סף זה, עקומת המומנט פוחתת בהדרגה ונותרת בערך של מעל ל-90% עד 9,000 סל"ד, הסל"ד בו מפיק מנוע את ההספק המרבי שלו של 110 כ"ס. מערכות ניהול המנוע והזרקה פותחו בכדי למקסם את מאפייני המנוע ברכיבת ספורט-תיור.
שלדה
ה-950 SuperSport בנוי סביב שלדת צינורות מהדור המתקדם ביותר, בה המנוע הוא גורם נושא עומס. חלקה הקדמי של השלדה מחובר אל ראשי המנוע, ואילו שלדת הזנב, גם היא מפלדה, מחוברת אל הצילינדר האנכי של המנוע. תצורת שלדה זו מסייעת בשמירה על משקל עצמי נמוך של 210 ק"ג, חיסכון של קילוגרם אחד ביחס ל-SuperSport הקודם.
בסיס גלגלים הינו 478,1 מ"מוזווית ההיגוי הינה 24 מעלות. עבור ה-950 SuperSport נבחר צמיג אחורי במידה 55/180, כדי לשלב בין יכולות התנהגות גבוהות שכוללות יכולת הטיה של עד 48 מעלות, המתאימה גם לשימוש מסלול ובין תחושת יציבות והיגוי זריז ברכיבות תיור בכביש. כידון ה-950 SuperSport מותקן מעל למשולש ההיגוי ומשאיר את ברזי כיוון המתלים גלויים לעין. רגליות הרוכב והמורכב עשויות מאלומיניום יצוק. כאופציה, מוצעות גם רגליות בציפוי גומי המתאימות יותר לשימוש עירוני ובהתאם לצורך רגליות הרוכב מציעות גם מגיני עקב, רגליות המורכב מחוברות ישירות לשלדת הזנב וניתנות לפירוק קל.
מתחת למושב, בנוסף לערכת הכלים, ישנו שקע USB עמיד למים לטעינה של הטלפון הנייד.
מתלים
בדומה לשאר אופנועי הכביש הספורטיביים של דוקאטי, ה-950 SuperSport מצויד במתלים מתכווננים ובזרוע אחורית חד צדדית עשויה מאלומיניום יצוק. בחזית ישנו מזלג מרזוקי בקוטר 43 מ"מ ובעל כוונון מלא בכיווץ ובחזרה. במתלה האחורי מותקן בולם זקס המחובר בצדו העליון לצילינדר האנכי של המנוע ומצדו התחתון לזרוע האחורית ומציע כוונון לעומס קפיץ ושיכוך מורחב.
ה-S 950 SuperSport מצויד במתלי Öhlins משודרגים ומתכווננים במלואם. מלפנים ישנו מזלג בקוטר 48 מ"מ, עם ציפוי פנימי TiN להחלקה מרבית, ומאחור ישנו בולם יחיד, גם כן מבית Öhlins ,מתכוונן לחלוטין, עם מיכל גז משולב.
בשתי גרסאות ה-950 SuperSport ניתן להשלים את חבילת השיכוך עם משכך היגוי מתכוונן גם כן של Öhlins.
חישוקים וצמיגים
ב-950 SuperSport מותקנים חישוקי סגסוגת אלומיניום ספורטיביים בעלי שלושה חישורים בעיצוב "Y "במידות 50.17X3 אינץ' מלפנים ו-50.17X5אינץ' מאחור. על חישוקים אלה מולבשים צמיגי III® DiabloRosso Pirelli במידות 70/120 מלפנים ו-55/180 מאחור.
בלמי ברמבו
מערכת הבלימה של ה-950 SuperSport מגיעה בשלמותה מברמבו. בחזית מותקנים קאליפרים מונובלוקים רדיאליים 32-M4 הפועלים על שני דיסקים בקוטר 320 מ"מ, המונעים על ידי משאבה רדיאלית בעלת ניקוז אוטומטי עם מכל נפרד לנוזל הבלם וידית מתכווננת. מאחור מצויד ה-950 SuperSport בדיסק בקוטר 245 מ"מ, שעליו מותקן קאליפר יחיד בעל שתי בוכנות. על הבלימה מפקחת מערכת Cornering ABS הניתנת להתאמה אישית ברמת ההתערבות.
ה-950 SuperSport קיבל בדור זה את המערך האלקטרוני המבוסס על מערכת המדידה בשישה צירים של BOSCH אשר מודדת בכל רגע את תנועתו של האופנוע במרחב. מערכת זו מורכבת מ: מערכת Cornering ABS מערכת בקרת אחיזה (EVO DTC) בקרת ווילי (EVO DWC) קוויקשיפטר (EVO DQS) להעלאה והורדה של ההילוכים כסטנדרט בכל הגרסאות הפרמטרים לפיהם פועלות כל בקרות אלה, משויכים לשלושת מצבי הרכיבה (ספורט, טורינג, אורבן). לרוכב ניתנת האפשרות להתאים אישית את תגובות המערכות בהתאם לסגנון הרכיבה שלו וכמובן לשחזר את הפרמטרים שקבעה דוקאטי.
מערכת בלימה המתחשבת בזווית ההטיה של האופנוע
ה-950 SuperSport מצויד במערכת בלימה של ברמבו המנוהלת על ידי ABS MP 1.9 Bosch עם מגוון אפשרויות כיול וחיישן לחץ משולב. מערכת ה-ABS MP 1.9 Bosch מונעת את נעילת הגלגלים ומונעת את התרוממות הגלגל האחורי בבלימה ומבטיחה מרחק עצירה קצר ביותר ויציבות רבה יותר. שלושת מצבי הפעולה מאפשרים לעבור ממצב למצב בקלות על ידי בחירת מצב הרכיבה הרצוי, כדי לקבל את אופי הפעולה האופטימלי לכל סביבת רכיבה. למשל, רמה 1 מומלצת למשטחי אספלט בעלי אחיזה גבוהה, כמו מסלול מירוצים. ברמה זו ה-ABS של BOSCH פועל רק על הגלגל הקדמי ואינו כולל את מניעת התרוממות הגלגל האחורי בבלימה. רמה זו אינה מקושרת כברירת מחדל לאף אחד ממצבי הרכיבה ועל הרוכב להפעילה באופן ספציפי. ברמה 2, מערכת ה-ABS פעילה גם על הגלגל האחורי ומופעלת גם הבקרה למניעת התרוממות הגלגל האחורי בבלימה. רמה 3 תגרום להתערבות מקסימלית של מערכת ה-ABS וכמובן תמנע את התרוממות הגלגל האחורי בבלימה.
בקרת אחיזה EVO DCT
מערכת בקרת האחיזה של ה-950 SuperSport( מערכת EVO DTC )פועלת במשותף עם מערכת מדידת השישה צירים של BOSCH ומבקרת באופן קבוע את זווית ההטיה של האופנוע ובדיוק רב. בהשוואה למערכת בקרת אחיזה מסורתית )השוואת מהירות שני הגלגלים(, המערכת של דוקאטי מבטיחה פעולה מהירה, מדויקת ואידיאלית בכל תנאי הרכיבה ומסוגלת להתאים במדויק את מידת ההחלקה וההתערבות שקבע הרוכב.
אנטי-ווילי EVO DWC
מערכת האנטי ווילי )EVO DWC )שנוספה כסטנדרט לרשימת האבזור של ה-950 SuperSport משפרת את יכולות הרכיבה הספורטיבית. מערכת בקרה זו, מפקחת על התרוממות הגלגל הקדמי ומאפשרת להשיג ביצועי תאוצה מקסימליים בקלות ובבטיחות. באמצעות המידע המסופק על ידי מערכת המדידה בשישה צירים של BOSCH ,ה- EVO DWC מזהה בצורה מדויקת יותר את התרוממות הגלגל הקדמי ומתערבת בהתאם בכדי לשלוט בהם ברמת דיוק גבוהה יותר.
קוויקשיפטר להעלאה והורדת הילוכים EVO
מערכת הקוויקשיפטר )EVO DQS )מאפשרת לרוכב לא רק להוריד הילוכים ללא שימוש במצמד, אלא לקצר זמני הקפה במסלול המירוצים ולהעביר הילוכים ביעילות גדולה יותר. המערכת פועלת בנפרד בהעלאת הילוכים לעומת הורדת הילוכים: בהעלאת הילוכים, המערכת מתערבת בקידום ההצתה וההזרקה, ובהורדת הילוכים, היא גם מנהלת את הפתיחה המבוקרת של המצערת לשם השוואת סל"ד, בעזרת השילוב עם מערכת ה-Wire-by-Ride .מערכת ה-EVO DQS גם משתמשת במידע שמתקבל ממערכת מדידת ששת הצירים, כדי להתאים את תגובת האופנוע להורדת והעלאת הילוכים בזמן הטיה.
מערכת מצבי הרכיבה של דוקאטי מאפשרת בחירה בין מצבים מוגדרים מראש של פרמטרי המנוע לבין הבקרות האלקטרוניות כדי להתאים את אופי האופנוע לסגנון הרכיבה ולתנאי הסביבה. ה-950 SuperSport מצויד בשלושה מצבי רכיבה, הנקראים ספורט, תיור ועירוני. כל אחד מהם פועל על מערכת ה-Wire-by-Ride האלקטרונית, ומשנה את תפוקת המנוע ואופי קבלת הכוח, על רמות ההתערבות של DWC, DTC, ABS ועל הפעלת DQS .ניתן לבצע מעבר בין מצבי הרכיבה בקלות תוך כדי הרכיבה על ידי לחיצה על המתג המתאים, בעוד שאת ביצוע ההתאמה האישית של הפרמטרים בתוך כל מצב, ניתן לבצע רק כשהאופנוע נייח מטעמי בטיחות.
מצב ספורט
מצב הרכיבה הספורטיבי מאפשר ל-950 SuperSport לבטא את מלוא הפוטנציאל שלו בכביש. המנוע מספק 110 כ"ס עם תגובה ישירה של מצערת ה-Wire-by-Ride, התערבות נמוכה של מערכת DTC ברמה 3, ABS ברמה 2 ועם שליטה בינונית בהתרוממות הגלגל האחורי בבלימה.
מצב טורינג
מצב הרכיבה טורינג מבטיח את האיזון הטוב ביותר בין ביצועים לנוחות. המנוע מספק את מלוא ההספק (110 כ"ס), אך עם תגובה מתונה של מצערת ה-Wire-by-Ride ,התערבות בינונית של מערכת DTC (רמה 4) ו-ABS ברמה 3 כדי להבטיח שליטה ויציבות בבלימה.
מצב אורבן
מצב הרכיבה אורבן (עירוני) מיועד לכבישים בעלי תנאי אחיזה נמוכים. מצב זה יגביל את הספק המנוע ל-75 כ"ס עם תגובה מתונה של מצערת ה-Wire-by-Ride, ה-DTC מכוונת להתערבות מרבית (רמה 6) ומערכת ה-ABS מתקבעת על רמת התערבות 3 הגבוהה.
מסך TFT צבעוני
לוח המחוונים של משפחת ה-950 SuperSport כולל צג TFT מלא בגודל 4.3 אינץ'. הגרפיקה המוצגת בו וממשק ההפעלה זהים לאלו של משפחת הפניגאלה, והם מקלים מאוד על הניווט בתפריט, על התאמת ההגדרות וכמובן בבחירה קלה של מצבי הרכיבה. ממשק הבחירה במצב הרכיבה מוצג באופן ברור ומהיר, יחד עם הסבר על המערכת וסולם מדורג המציין אם השינוי מכוון יותר לביצועים או לבטיחות ויציבות האופנוע.
תאורת לד מתקדמת
פנס ה-950 SuperSport מורכב מיחידת LED מלאה חדשה, תוצאה של מחקר ופיתוח מדוקדקים במטרה לחזק את הקשר העיצובי עם אופנוע ה'על', הפניגאלה, ולחזק את השיוך הגנטי בין שתי משפחות האופנועים. פנסי ה-LED מבטיחים פיזור אור אופטימלי ביום ובלילה וגם מייצר חתימת אור זכירה ואלגנטית. יחידת התאורה האחורית, פנסי הרישוי והאיתותים המשולבים במראות, עשויים כולם מנורות LED . האיתותים האחוריים ניתנים להחלפה גם כן לנורות LED כאופציה.
מערכת מולטימדיה
לוח המחוונים של TFT מסוגל להציג מידע ממערכת המולטימדיה של דוקאטי (DMS) בעזרת חיבור הטלפון החכם לאופנוע באמצעות טכנולוגיית Bluetooth ולהפעילה באמצעות מתגים בכידון. בלוח המחוונים ניתן לראות את פעולות "נגן המוסיקה", חיווי למצב חיבור האוזניות ולהתראות על שיחות נכנסות והתראות על הודעות. רכיב ה-DMS זמין לכל דגמי ה-950 SuperSport כאביזר אופציונלי של Performance Ducati.
דוקאטי 950 SuperSport ימכר בישראל ב-
108,950 ש"ח.
דוקאטי S 950 SuperSport ימכר בישראל ב-
121,950 ש"ח.
לרגל ההשקה (מוגבל ל-5 יחידות ועד ה 30.04.21) מחיר האופנוע יעמוד על 103,950 ש"ח.
תגובות