זה כבר למעלה משנה שאין אפשרות רצינית, נעימה ומסודרת, להוציא קבוצות לטיולי נהיגה בחו"ל. שערי המדינות נסגרו, המטוסים קורקעו ואנחנו נשארנו כאן. בזמן שעולם השטח והג'יפאות חווה טירוף אחר לגמרי עד לכדי פקקי תנועה בשבילי המדבר, חולי ההגה מהסוג האחר, אלה שמאוהבים באספלט, ישר או מפותל ובכל מקרה, אוהבים ללחוץ חזק על דוושת הגז, נשארו ללא כלום. אז הנה אנחנו כאן, עם סנונית ראשונה לסדרת טיולי כביש במסלול מקסים בצפון הארץ והפעם עם וולוו Volvo S60 T8 בראש
הוא אתר ארכיאולוגי המוכר כאתר מורשת לאומי הממוקם בדרום הגולן בסמוך למושב נטור. במקום התגלו שרידי כפר יהודי ובו בית כנסת מרשים מתקופת התלמוד. זהו אחד מבין כ-30 כפרים יהודיים שהתקיימו בגולן בתקופת התלמוד, שהייתה תקופה של פריחה יישובית באזור. מבנה בית הכנסת הוקם במאה ה-6 לספירה, כ-500 שנה לאחר חורבן בית המקדש השני והיה מוקד חיי הקהילה. הוא שימש לתפילה, קריאה בתורה ולמגוון פעילויות ציבוריות. רעידת אדמה עזה שהתרחשה בשנת 749 החריבה את המבנה ואת הכפר כולו שלא יושב מחדש עד העת החדשה.
ברשותכם, אנחנו בטיול נהיגה ואני רוצה לדבר רגע על הוולוו המגניבה שאני מחזיק בידיים. אני מחפש כינוי שיצליח לעטוף ולהכיל את מנעד היכולות והתחושות שהיא יודעת לספק לנהג וזה ממש לא פשוט, נסיכה מופרעת, עדינה פסיכית או סקסית אינטיליגנטית עם הפרעות קשב חמורות.. לא משנה איך אני אתאר אותה, כל מה שמעניין הוא שלא רציתי לעזוב לה את היד אפילו לשנייה. אם תרצו, היא יודעת להתנהג יפה מאוד, אשכרה בעדינות שקטה ואלגנטית, הכל נראה בה קצת אחר, כמו איזו אורחת משכונה אחרת. סביבת הנהג נעימה ומכוונת לצרכיו בצורה נהדרת, המושב נוח מאוד ומתכוונן לכל כיוון, בהגה אפשר להתאהב, לוחות השעונים כולל מסך ענק ואנכי מוסיפים לאווירה ועוד לא ראיתם את הסט של מוט ההילוכים, בורר מצבי הנהיגה וכפתור ההנעה שנראים כאילו יצאו מסדנת תכשיטנות יוקרתית. כדי להשלים את האווירה הנינוחה והנהדרת הזו תוסיפו מערכת סאונד של 14 רמקולים מבית Harman Kardon, מנוע שקט ונוחות נהיגה ברמה גבוהה מאוד.
כמו עם בת זוג חדשה, את כל מה שכתבתי עד כה אפשר וכדאי לספר להורים לקראת המפגש הראשון שלהם איתה, זה ואיך שהיא נראית ודאי יגרום להם לחבב אותה ומיד. אבל על הצדדים האחרים שבה, הייתי ממליץ לפחות בשלב זה, לשמור רק לעצמכם ואם אין ברירה, שתפו אבל רק עם כמה חברים קרובים, כי מרגע שתתנו לוולוו השקטה והנעימה הזו, ולו רק רמז קטן שבא לכם להתחרע על קטע האספלט הקרוב, היא תידלק תוך שבריר שניה ותהפוך לחיה מוטורית חזקה, מדוייקת ומאוד מהירה.
כדי שיהיה לכם קצת סדר בראש, המכונית שקיבלתי מהיבואן "קבוצת מאיר", ה-t8 היא גרסת הקצה של ה-VOLVO S60, מעוטרת בכיתוב קטן ועדין R-דיזיין. יש לה מנוע של 2 ליטר בלבד אבל יש גם מגדש טורבו ומגדש-על שעובדים ביחד בצורה מושלמת ומספקים 303 כ"ס ו-40.8 קג"מ. כאילו שכל הטוב הזה לא מספיק, אז במסגרת תקנות ירוקות לצימצום הזיהום, הגרסה הזו קיבלה תוספת בצורה של מנוע חשמלי עם 87 כ"ס נוספים וזמינים בכל שבריר שניה, כשבסך הכל יש לכם בידיים (או ברגליים), 390 כ"ס ו-65.3 קג"מ ובמילים פשוטות, אהלן-אהלן אחד גדול. בכל בעיטה על הגז המכונית טסה ושועטת קדימה כאילו אין מחר. היא מזנקת מ-0-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ואני יכול להישבע שזה מרגיש מהיר יותר אבל בשלב מסוים (זה לא קרה באמת.. אני סתם ממציא..) שאלתי את נגה שלי אם היא רוצה לראות איך הוולוו יודעת לטפס מ-100 ל- 200 קמ"ש? זו הבת של אבא שכמובן שאגה "כןןןןן...." ועוד לפני שהספיקה לקחת שוב אוויר, הוולוו הזו נשאבה קדימה וכל מה שמסביב ולצידי האספלט נמרח ואנחנו טסים בגובה נמוך.
המהירות והעוצמה שזה קורה פשוט מדהימים. גם בכביש המפותל, כל הכוח הזה נגיש בכל רגע נתון, מנוע הבנזין חזק מאוד והמנוע החשמלי רק משפר את התגובות שלו לרמה של רכב ספורט אמיתי וככל שהמהירות עולה ההגה הופך לקשיח ומדויק עוד יותר כך שההנאה המתקבלת מהנהיגה שייכת לרמות הגבוהות ביותר.
התחנה הבאה שלנו היא חוות הלבנדר המקסימה של דני ולילך בישוב כנף. בדרום רמת הגולן מול נופה הקסום של הכנרת, שוכנת חוות הלבנדר AZIZO המתמחה בגידול, וייצור עצמי של מוצרי לבנדר טבעיים נבחרים. החווה פתוחה למבקרים ומאפשרת לחוות מקרוב את סגולותיו של הלבנדר. דני ולילך אסרף המקסימים, האנשים שמאחורי AZIZO דואגים לטפח כל צמח באופן אישי ובליווי מדעי מחוקרים ואנשי מקצוע. התוצאה היא שלל מוצרי לבנדר טבעיים בעבודת יד שכוללים בין היתר שמן, סבונים, ליקר לבנדר, שוקולד לבנדר, דבש ועוד.
אחרי כל הטוב הזה, ולמרות שדני כיבד אותנו בתה (לבנדר) ועוגיות (לבנדר), השמש כבר מתחילה להיעלם והטמפרטורות יורדות בהתאמה, החלטנו לוותר על מצפה אופיר לטובת מצפה אחר ומוכר הרבה פחות. אמנם צריך לרדת מהכביש ולעלות על איזה שביל לא ברור אבל עץ אחד מקסים, תחתיו ספסל ושולחן מעץ גם הם ובבניה עצמית והמון כנרת מתחת. עם כוס תה חם ביד, לא צריך לבקש יותר וזוהי נקודת הסיום שלנו לטיול כביש מקסים בצפון הארץ.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
3 תגובות
1
אורח/ת - מיכאל
17 באפריל 2021 ב 17:22
בהתחלה לא הבנתי איך עם כמטט 400 כ"ס האוטו יחסית לא גדול עושה רק 4.6 מ-0 ל-100 אך אחרי ראיתיי את המשקלו ללא נהג (יותר מ-2,000 ק"ג) חשכו עינייי. זה ממש היפופוטם בעור כבש. על המסלול שבכתבה-תודה רבה, מאמץ בשמחה.
2
kobi Betsalel
18 באפריל 2021 ב 09:49
מיכאל יקירי, לא ברור לי מה כתבת ולא ברור עוד יותר אם זה עניין של הבנת הנקרא או משהו אחר, בכל מקרה, הרכב הנפלא הזה שוקל 1440 ק"ג בלבד, די רחוק מה"יותר מ 2000 ק"ג ללא נהג.." שלך וכמו שכתבתי, טיל שיוט מוצלח שנראה נהדר. תבדוק אולי בכלל התכוונת להגיב על כתבה אחרת.
3
אורח/ת - למיכאל ולקובי
05 ביוני 2022 ב 18:59
שניכם טועים(מיכאל אמנם הרבה פחות). הרכב שוקל 1901 ק"ג -אכן היפופוטם לרכב בגודל בינוני. המגרעת הזו כמובן מסבירה את התאוצה 0-100 הפושרת של 4.6 ש'.
תגובות