כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

טיול נהיגת כביש מחוות הטורבינות בגלבוע ועד למצפה אופיר שמעל הכנרת 25/3/2021

זה כבר למעלה משנה שאין אפשרות רצינית, נעימה ומסודרת, להוציא קבוצות לטיולי נהיגה בחו"ל. שערי המדינות נסגרו, המטוסים קורקעו ואנחנו נשארנו כאן. בזמן שעולם השטח והג'יפאות חווה טירוף אחר לגמרי עד לכדי פקקי תנועה בשבילי המדבר, חולי ההגה מהסוג האחר, אלה שמאוהבים באספלט, ישר או מפותל ובכל מקרה, אוהבים ללחוץ חזק על דוושת הגז, נשארו ללא כלום. אז הנה אנחנו כאן, עם סנונית ראשונה לסדרת טיולי כביש במסלול מקסים בצפון הארץ והפעם עם וולוו Volvo S60 T8 בראש

image

אחת מתופעות הלוואי החזקות והמשפיעות ביותר על מצב הרוח שלנו בעקבות הקורונה, היא עצם העובדה שאין חו"ל. אין חו"ל זה אומר שאין השכרת רכבי ספורט מגניבים, בחו"ל. אין גם נהיגה בכבישים מפותלים, בחו"ל. אין מסעדות גורמה או סתם אוכל רחוב, של חו"ל, אין מלונות של חו"ל, אטרקציות של חו"ל ו.. טוב כנראה שהבנתם.
מאחר ורובנו עדיין לא סגורים על התאריך שכל הטוב הזה יחזור אלינו, החלטנו לצאת בסדרה של טיולי כביש, עם לא מעט קילומטרים של נהיגה על אספלט, המשולבים בכמה וכמה נקודות עניין. מרגע שפרסמנו את הטיול הראשון, ההיענות היתה נהדרת, אבל ככל שהתקרבנו לתאריך היעד, מזג האוויר החליט לקחת את עצמו ברצינות ולהראות לכולנו שהחורף כאן בשביל להישאר. הביטולים הגיעו בזה אחר זה ונותרתי עם שני זוגות אחרונים ואז עם זוג אחד ואחרון. אם יש משהו שאנחנו לא אוהבים לעשות באתר השטח הישראלי זה לבטל טיול, הן מבחינתנו (אנחנו אמנם אוהבים ונהנים מאוד אבל זו היא הפרנסה שלנו) והן מבחינת הלקוחות שמתרגשים ומצפים לרגע היציאה. אז לא ביטלתי והודעתי להם שלמרות שזה רק הם ואני (וכמובן הוולוו), יש לנו טיול, מה טיול? טיול יפהפה ובקצב מהיר. מה שעוד לא סיפרתי להם הוא שלמען הטיול הזה התחמשתי ברכב איכותי ומפנק, שיודע ואוהב לטוס מהר מאוד בגובה נמוך ולרגש את האוחז בהגה שלא יצליח להפסיק לחייך... אבל חכו, על האוטו הזה אני עוד אכתוב בהמשך...

image

בהתאם לתוכנית, הגעתי ב-9:00 בבוקר לחניון של מסעדת קימל בגלבוע ופגשתי את הזוג אורה ואריק והג'יפ RUBICON המדליק שלהם, פנסיונרים חביבים שאחרי כמה וכמה טיולים שטיילו איתי, הפכנו לחברים טובים ולתיבול החבורה הבאתי איתי גם את נגה, הבת הקטנה שלי מהבית.
אחרי קפה ועוגיות עלינו על הרכבים והתחלנו בנסיעה בדרך נוף הגלבוע המקסימה. הכביש המפותל עולה ועולה, בצידו האחד הר ובצידו השני נוף מקסים של בית שאן, עמק המעיינות ועוד הרחק צפונה. קר מאוד כפי שהחזאים הבטיחו אבל הרווח שלנו כי אנחנו די לבד כאן. תוסיפו פרט קטן שאנחנו יום לפני סדר פסח ותבינו מה זה כבישים ריקים ושוממים. תוך זמן קצר הגענו לתחנה הראשונה שלנו להיום ופתחנו בביקור ובסיור מודרך בחוות הטורבינות שבגלבוע.

image

חוות הרוח בגלבוע

חוות הרוח ע"ש שלמה שמלצר, ניצבת בראש הגלבוע בסמוך לקיבוץ מעלה גלבוע, וממנה נשקף נוף עוצר נשימה של עמק המעיינות, הגליל התחתון והרי הגלעד. בחווה שפע של מתקנים לייצור אנרגיה ממקורות מתחדשים ולא מזהמים – טורבינות רוח, חשמל סולארי, אגירת אנרגיה בטכנולוגיית אגירה שאובה ועוד. הביקור בחוות הרוח מאפשר לפגוש מקרוב את חזון הקיימות של האנרגיה המתחדשת, ואת היישום שלו בשטח.

image

המשכנו בנסיעה על כביש 667 המפותל שלקח אותנו דרומה ומזרחה עד למפגש עם כביש הבקעה איתו עלינו צפונה לכיוון צומת צמח והכנרת. פנינו מזרחה לחמת גדר ועצרנו לכמה דקות ליד אנדרטת יד לשבעה לזכר חללי תקרית אל חמה.

image

המשכנו בנסיעה בכביש 98, שברגע אחד מתחיל לטפס חזק בגובה ועמוס בפיתולים חדים מכל מיני סוגים, עד ליער מבוא חמה והמשכנו איתו בקטעי אספלט ישרים וארוכים החוצים שדות אינסופיים של ירוק כמה עשרות קילומטרים, עד למחלבת נטור שם עצרנו לארוחת צהריים מפנקת.

image

מחלבת נטור Natur Dairy

קרינה, שהיא הבעלים והמארחת שלנו, (שאת סיפור ההקמה היפה והרומנטי של המחלבה תשמעו בטיול הבא) מכינה את הגבינות שלה מתוך תשוקה ובשיטות מסורתיות, אך ורק מחלב כבשים הידוע בסגולותיו. ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל. הגבינות ממש לא שגרתיות, בטעמים שונים ומיוחדים ומטופחות אחת אחת.

image

161838708142716183870837841618387090281

לא פשוט אבל כעבור כשעה ומשהו היינו צריכים להרים את עצמנו מעל שולחן האוכל ולהמשיך בטיול. הנקודה הבאה היא עין קשתות המוכרת גם בשם אום אל קנטיר.

עין קשתות (אום אל קאנטיר)

הוא אתר ארכיאולוגי המוכר כאתר מורשת לאומי הממוקם בדרום הגולן בסמוך למושב נטור. במקום התגלו שרידי כפר יהודי ובו בית כנסת מרשים מתקופת התלמוד. זהו אחד מבין כ-30 כפרים יהודיים שהתקיימו בגולן בתקופת התלמוד, שהייתה תקופה של פריחה יישובית באזור. מבנה בית הכנסת הוקם במאה ה-6 לספירה, כ-500 שנה לאחר חורבן בית המקדש השני והיה מוקד חיי הקהילה. הוא שימש לתפילה, קריאה בתורה ולמגוון פעילויות ציבוריות. רעידת אדמה עזה שהתרחשה בשנת 749 החריבה את המבנה ואת הכפר כולו שלא יושב מחדש עד העת החדשה.

161838746450816183874792541618387481641

image

וולוו Volvo S60 T8

ברשותכם, אנחנו בטיול נהיגה ואני רוצה לדבר רגע על הוולוו המגניבה שאני מחזיק בידיים. אני מחפש כינוי שיצליח לעטוף ולהכיל את מנעד היכולות והתחושות שהיא יודעת לספק לנהג וזה ממש לא פשוט, נסיכה מופרעת, עדינה פסיכית או סקסית אינטיליגנטית עם הפרעות קשב חמורות.. לא משנה איך אני אתאר אותה, כל מה שמעניין הוא שלא רציתי לעזוב לה את היד אפילו לשנייה. אם תרצו, היא יודעת להתנהג יפה מאוד, אשכרה בעדינות שקטה ואלגנטית, הכל נראה בה קצת אחר, כמו איזו אורחת משכונה אחרת. סביבת הנהג נעימה ומכוונת לצרכיו בצורה נהדרת, המושב נוח מאוד ומתכוונן לכל כיוון, בהגה אפשר להתאהב, לוחות השעונים כולל מסך ענק ואנכי מוסיפים לאווירה ועוד לא ראיתם את הסט של מוט ההילוכים, בורר מצבי הנהיגה וכפתור ההנעה שנראים כאילו יצאו מסדנת תכשיטנות יוקרתית. כדי להשלים את האווירה הנינוחה והנהדרת הזו תוסיפו מערכת סאונד של 14 רמקולים מבית Harman Kardon, מנוע שקט ונוחות נהיגה ברמה גבוהה מאוד.
כמו עם בת זוג חדשה, את כל מה שכתבתי עד כה אפשר וכדאי לספר להורים לקראת המפגש הראשון שלהם איתה, זה ואיך שהיא נראית ודאי יגרום להם לחבב אותה ומיד. אבל על הצדדים האחרים שבה, הייתי ממליץ לפחות בשלב זה, לשמור רק לעצמכם ואם אין ברירה, שתפו אבל רק עם כמה חברים קרובים, כי מרגע שתתנו לוולוו השקטה והנעימה הזו, ולו רק רמז קטן שבא לכם להתחרע על קטע האספלט הקרוב, היא תידלק תוך שבריר שניה ותהפוך לחיה מוטורית חזקה, מדוייקת ומאוד מהירה.
כדי שיהיה לכם קצת סדר בראש, המכונית שקיבלתי מהיבואן "קבוצת מאיר", ה-t8 היא גרסת הקצה של ה-VOLVO S60, מעוטרת בכיתוב קטן ועדין R-דיזיין. יש לה מנוע של 2 ליטר בלבד אבל יש גם מגדש טורבו ומגדש-על שעובדים ביחד בצורה מושלמת ומספקים 303 כ"ס ו-40.8 קג"מ. כאילו שכל הטוב הזה לא מספיק, אז במסגרת תקנות ירוקות לצימצום הזיהום, הגרסה הזו קיבלה תוספת בצורה של מנוע חשמלי עם 87 כ"ס נוספים וזמינים בכל שבריר שניה, כשבסך הכל יש לכם בידיים (או ברגליים), 390 כ"ס ו-65.3 קג"מ ובמילים פשוטות, אהלן-אהלן אחד גדול. בכל בעיטה על הגז המכונית טסה ושועטת קדימה כאילו אין מחר. היא מזנקת מ-0-100 קמ"ש ב-4.6 שניות ואני יכול להישבע שזה מרגיש מהיר יותר אבל בשלב מסוים (זה לא קרה באמת.. אני סתם ממציא..) שאלתי את נגה שלי אם היא רוצה לראות איך הוולוו יודעת לטפס מ-100 ל- 200 קמ"ש? זו הבת של אבא שכמובן שאגה "כןןןןן...." ועוד לפני שהספיקה לקחת שוב אוויר, הוולוו הזו נשאבה קדימה וכל מה שמסביב ולצידי האספלט נמרח ואנחנו טסים בגובה נמוך.
המהירות והעוצמה שזה קורה פשוט מדהימים. גם בכביש המפותל, כל הכוח הזה נגיש בכל רגע נתון, מנוע הבנזין חזק מאוד והמנוע החשמלי רק משפר את התגובות שלו לרמה של רכב ספורט אמיתי וככל שהמהירות עולה ההגה הופך לקשיח ומדויק עוד יותר כך שההנאה המתקבלת מהנהיגה שייכת לרמות הגבוהות ביותר.

AZIZO - חוות הלבנדר

התחנה הבאה שלנו היא חוות הלבנדר המקסימה של דני ולילך בישוב כנף. בדרום רמת הגולן מול נופה הקסום של הכנרת, שוכנת חוות הלבנדר AZIZO המתמחה בגידול, וייצור עצמי של מוצרי לבנדר טבעיים נבחרים. החווה פתוחה למבקרים ומאפשרת לחוות מקרוב את סגולותיו של הלבנדר. דני ולילך אסרף המקסימים, האנשים שמאחורי AZIZO דואגים לטפח כל צמח באופן אישי ובליווי מדעי מחוקרים ואנשי מקצוע. התוצאה היא שלל מוצרי לבנדר טבעיים בעבודת יד שכוללים בין היתר שמן, סבונים, ליקר לבנדר, שוקולד לבנדר, דבש ועוד.

אחרי כל הטוב הזה, ולמרות שדני כיבד אותנו בתה (לבנדר) ועוגיות (לבנדר), השמש כבר מתחילה להיעלם והטמפרטורות יורדות בהתאמה, החלטנו לוותר על מצפה אופיר לטובת מצפה אחר ומוכר הרבה פחות. אמנם צריך לרדת מהכביש ולעלות על איזה שביל לא ברור אבל עץ אחד מקסים, תחתיו ספסל ושולחן מעץ גם הם ובבניה עצמית והמון כנרת מתחת. עם כוס תה חם ביד, לא צריך לבקש יותר וזוהי נקודת הסיום שלנו לטיול כביש מקסים בצפון הארץ.

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - מיכאל

17 באפריל 2021 ב 17:22

בהתחלה לא הבנתי איך עם כמטט 400 כ"ס האוטו יחסית לא גדול עושה רק 4.6 מ-0 ל-100 אך אחרי ראיתיי את המשקלו ללא נהג (יותר מ-2,000 ק"ג) חשכו עינייי. זה ממש היפופוטם בעור כבש. על המסלול שבכתבה-תודה רבה, מאמץ בשמחה.

2

kobi Betsalel

18 באפריל 2021 ב 09:49

מיכאל יקירי, לא ברור לי מה כתבת ולא ברור עוד יותר אם זה עניין של הבנת הנקרא או משהו אחר, בכל מקרה, הרכב הנפלא הזה שוקל 1440 ק"ג בלבד, די רחוק מה"יותר מ 2000 ק"ג ללא נהג.." שלך וכמו שכתבתי, טיל שיוט מוצלח שנראה נהדר. תבדוק אולי בכלל התכוונת להגיב על כתבה אחרת.

3

אורח/ת - למיכאל ולקובי

05 ביוני 2022 ב 18:59

שניכם טועים(מיכאל אמנם הרבה פחות). הרכב שוקל 1901 ק"ג -אכן היפופוטם לרכב בגודל בינוני. המגרעת הזו כמובן מסבירה את התאוצה 0-100 הפושרת של 4.6 ש'.