כביש / ספורט > כתבות

ב.מ.וו iX3 החשמלי החדש בישראל

BMW משיקה את ה-iX3 רכב חשמלי חדש עם טווח נסיעה של 454 ק"מ ומאפשר בחירה בכל יחידות ההנעה הקיימות: מנועי בנזין , מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד או מערכת הנעה חשמלית מלאה

image

ב.מ.וו iX3 החדש הוא תוצאה של עבודת פיתוח ארוכת שנים בקבוצת BMW בתחום הניידות החשמלית, מאז השקת ה-i3 וטכנולוגיית ה-eDrive המוכרת של היצרן. טכנולוגיה זו מאפשרת, בין היתר - להקטין את גודל הסוללות, להפחית את משקל הרכב, לשפר את יכולות הנהיגה הדינמיות ולהפחית את תצרוכת החשמל. דגם ה-X3i הופך לדגם הראשון של BMW המגשים את חזון המותג Power Of Choice"", ומאפשר בחירה בכל יחידות ההנעה הקיימות: מנועי בנזין יעילים, מערכת הנעה פלאג-אין הייבריד או מערכת הנעה חשמלית מלאה.

טכנולוגיית הנעה משולבת

המנוע החשמלי, תיבת ההילוכים והמערכות האלקטרוניות משולבות יחד במקום אחד. המנוע החשמלי החדש הוא מנוע סינכרוני המופעל באמצעות זרם חשמלי ללא מגנטים, שמאפשר להימנע משימוש ביסודות נדירים במהלך ייצרו.
הספק המנוע מגיע ל-286 כ"ס והוא משחרר מומנט של 40.78 קג"מ. ה-BMW iX3 מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-180 קמ"ש.
ההנעה האחורית ומערכת בקרת האחיזה מהדור החדש (ARB) אחראיות על חוויית הנהיגה הקלאסית של BMW ועל יעילותה הגבוהה של המערכת. טכנולוגיית תאי הסוללה החדשנית משפרת את יכולת שמירת האנרגיה של הסוללה. עוצמת האנרגיה כוללת המגיעה ל-80 קו"ט והיא מאפשרת ל- iX3 להציע טווח נסיעה מקסימלי של 454 ק"מ (לפי תקן WLTP).

image

מערכת בלימה רגנרטיבית אדפטיבית מאפשרת שינוי של עוצמת הבלימה הרגנרטיבית בהתאם לתנאי הדרך והתנועה - לדוגמה, אם המערכת מזהה שיש רכב אחר לפניך, היא בולמת בעוצמה מלאה. לעומת זאת, אם אתה נוהג בכביש מהיר פתוח ואין רכב אחר לפניך, המערכת עוברת למצב גלישה ולא בולמת את הרכב כלל. המערכת עושה שימוש במצלמה הקדמית ובמערכת הניווט על מנת לבחור את עוצמת הבלימה הרגנרטיבית המתאימה בכל רגע נתון. ניתן גם להעביר את בורר ההילוכים למצב B כדי להפעיל את הבלימה הרגנרטיבית בעוצמה מלאה מיד עם שחרור דוושת ההאצה לתחושת ה-One Pedal Feeling המוכרת מדגם ה-i3.

סוללת המתח הגבוה דקה במיוחד ושילובה מוריד את מרכז הכובד של הרכב ב-7.5 ס"מ בהשוואה ל-BMW X3 הרגיל ובכך משפר במידה ניכרת את היכולות הדינמיות. ה-iX3 מצויד במסגרת משנית בסרן האחורי, שבתוכה מותקנת מערכת ההינע. מערך המתלים האדפטיביים הסטנדרטי כולל בולמים אלקטרוניים המשנים את פעולתם בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה שנבחר.

image

טעינה ביתית וציבורית

טעינת הסוללה בעזרת מטען מהיר הפועל בזרם ישר (DC) מאפשרת טעינה של ה-BMW iX3 בהספק של עד 150 קו"ט, המתורגם ל-0% ל-80% טעינה בתוך 34 דקות. האחריות לסוללה הינה ל-8 שנים או ל-160 אלף קילומטר. הנהג יכול להזריק את עוצמת המתח הדרושה כדי להוסיף 100 ק"מ לטווח הנסיעה של הרכב (לפי תקן WLTP) בתוך 10 דקות של טעינה. מערכת ההנעה, השימוש בחומרי גלם ממוחזרים בתהליך ייצור יציקות האלומיניום וחומרים תרמופלסטיים, היעדר היסודות הנדירים והשימוש באנרגיה ירוקה במהלך הייצור, כולל התאים לסוללת המתח הגבוה - כל אלה תורמים להפחתה בפליטת ה-CO2 של ה-BMW iX3 החדש.

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני של ה-BMW iX3 החדש מתאפיין בפרופורציות האופייניות לרכבי ספורט-פנאי. חישוקי סגסוגת קלה בעלי עיצוב אווירודינמי מסייעים לשלוט בזרימת האוויר סביב הרכב. החישוקים האווירודינמיים בגודל 20 אינץ' הסטנדרטיים בישראל, מפחיתים את מקדם הגרר של הרכב בכ-5% בהשוואה לרכב זהה עם חישוקי סגסוגת קלה רגילים. הם מוסיפים כ-10 ק"מ לטווח הנסיעה הכולל. מקדם הגרר בדגם החדש הינו (Cd) 0.29.

image

תא הנוסעים

הודות למושב אחורי המתפצל/מתקפל ביחס של 40:20:40, ניתן להגדיל את נפח תא המטען מ-510 ליטרים ל-1,560 ליטרים. מערכת ה-BMW IconicSounds Electric אשר עורכת את הופעת הבכורה שלה ב-BMW iX3 כוללת צלילים בעלי ממד רגשי המשתנה בהתאם למצב הרכב (בלימה או האצה לדוגמה). פסקול הצלילים נוצר כתוצאה משיתוף הפעולה עם מלחין הסרטים המוכר האנס זימר, שגויס ע"י BMW על מנת להלחין את פסקול הניידות העתידי של מכוניותיה החשמליות.

image

אבזור

BMW iX3 משווק בישראל ברמת גימור אחת גבוהה, אשר כוללת את מרבית המערכות הזמינות להוספה בדגם זה, רשימה חלקית:

  • מערך הבטיחות המתקדם Driving Assistant Professional
  • פנסים ראשיים אדפטיביים בטכנולוגיית LED
  • Gesture Control – הפעלה של פעולות שונות ע"י מחוות יד
  • מתלים אדפטיביים המשנים את פעולתם בהתאם לתנאי הדרך
  • חלון שמש פנוראמי וחלונות קדמיים עם זיגוג אקוסטי
  • גישת נוחות (Comfort Access 2.0) עם פתיחת תא מטען חשמלי ללא מגע יד
  • ריפודי עור Vernasca ומושבים קדמיים ספורטיביים עם תמיכת מותניים וחימום
  • תצוגה עילית של BMW המקרינה נתונים חשובים באזור השמשה הקדמית
  • מערכת העזר לחניה Parking Assistant Plus הכוללת שלל מצלמות היקפיות, חניה אוטומטית, סיוע בנסיעה לאחור (Reversing Assistant) ועוד.
  • מערכת שמע היקפית מבית Harman Kardon עם 16 רמקולים
  • מערכת ההפעלה ID7 מהדור האחרון ובעברית

מחיר ה-BMW iX3 החדשה בישראל - החל מ-429,900 ש"ח

image