שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי טוסון החדש נוחת בישראל

הדור החדש של ה-טוסון - ה-SUV המשפחתי של יונדאי מגיע לישראל עם עיצוב חדש ומערכות בטיחות מתקדמות

יבואנית יונדאי לישראל משיקה את הטוסון החדש - דור חדש ל-SUV המשפחתי עם פלטפורמה חדשה ועיצוב מתקדם.

מאז השקת הדגם לפני 16 שנה דגם הטוסון הוא ה-SUV הנמכר ביותר של יונדאי, עם מכירות של למעלה מ-7 מיליון יחידות ברחבי העולם, מתוכן 1.4 מיליון יחידות באירופה ו- 65,800 בישראל. בדור הרביעי שלו מציג יונדאי טוסון החדש עיצוב חדש, מערכות בבטיחות מתקדמות, תכנון תא נוסעים מרווח ויחידות ההנעה מתקדמות.

עיצוב חיצוני

מעצבי יונדאי ביססו את תהליך העיצוב הראשוני על גבי אלגוריתמים ממוחשבים מתקדמים המשלבים צורות, זוויות ומפלסים שונים.
הביטוי הבולט ביותר הינו בחזית של הטוסון החדש בעיצוב תלת מימדי שם משולבות יחידות התאורה באופן סמוי. כאשר יחידות תאורת היום הקבועה (DRL) כבויות והן נסתרות מן העין במעין כיסוי כהה המשתלב בצורות הגיאומטריות של השבכה הקדמית. כאשר התאורה פועלת מראה הכרום הכהה הופך באמצעות טכנולוגיית מראה ייחודית למשולשי תאורה בהירים, המתבלטים מתוך השבכה.

אלמנט זה נמשך גם למשטחי הגוף והצד של הטוסון החדש, כשהם מתמזגים אל בתי הגלגלים המודגשים. קו העיצוב הספורטיבי ממשיך לתיחום הכרום העוטף את קו חלונות הצד בחלקן העליון ממראות הצד אל תוך קורה C בניצב לחלון הדלת האחורית.

בחלקו האחורי הטוסון מציג יחידת תאורת
LED הממשיכות את האלמנטים הזוויתים של יחידות התאורה הקדמיות ומחוברות ביניהן בפס LED היוצר חתימת אור ייחודית ומובחנת. את העיצוב משלים ספויילר אחורי המשתלב בגג ומחביא בתוכו, לראשונה ביונדאי, את המגב האחורי. הפגוש האחורי משלב גם הוא בפסי הגימור צורות גיאומטריות הממשיכות את קו העיצוב הכללי.

יונדאי טוסון החדש מגיע במבחר של שמונה גוונים כולל 3 חדשים.

עיצוב פנים

עיצוב סביבת הנהג בטוסון החדש מחולק לשני מפלסים עיקריים, כאשר המפלס העליון תחום בפסי קישוט רוחביים הנמתחים מצדדי הקונסולה המרכזית, מסווים בתוכם את פתחי המיזוג הצדדיים ומתמזגים אל דיפון הדלתות.

לוח המחוונים שטוח ובעל מסך תצוגה דיגיטלי בגודל 10.25 אינטש. מסך זה מספק מלבד תצוגות מידע מפורטות גם אפשרות בחירת סגנונות עיצוב בהתאמה אישית.

זהו הדגם הראשון של יונדאי בו הקונסולה המרכזית מבוססת כולה על ממשק מגע לתפעול ושליטה על המערכות השונות, לרבות מערכות האודיו והניווט. הקונסולה משלבת מסך מגע מרכזי רחב בעל גרפיקה ורזולוציה גבוהה לתצוגת מידע ושליטה על פונקציות נרחבות, כשמתחתיו ישנם משטחי מגע לקיצורי תפריטים לשליטה על מערכת בקרת האקלים המפוצלת.

חומרי דיפון ממוקמים בכל תא הנוסעים. בתא הנוסעים קיימת תאורת אווירה הממוקמת בכיסי הדלתות, תחת הקונסולה המרכזית ובחלל אחסון מתחת לשדרה בין הנהג לנוסע, ומאפשרת בחירה בין 10 צבעים שונים המורכבים מ- 64 גוונים. אופציות הטעינה בטוסון החדש כוללות שקעי USB מלפנים ומאחור ומשטח טעינה אלחוטי הממוקם מתחת לקונסולה המרכזית.

לקוחות הטוסון יכולים לבחור בין שלושה גימורי פנים שונים בצבע שחור אחיד או בשילוב קרם ועם ריפודי בד או עור.

אורך המרכב הכולל של יונדאי טוסון החדש גדל ב-20 מ"מ עם תוספת של 10 מ"מ לבסיס הגלגלים ו-15 מ"מ לרוחב הכולל של המכונית. תוספת ניכרת של 50 מ"מ לגובה אפשר למהנדסי יונדאי לבצע תכנון מחודש לחלל הפנים וליצור תנוחת ישיבה זקופה. התכנון אפשר להוסיף 26 מ"מ למרווח הברכיים של היושבים בשורת המושבים האחורית.

גם תא המטען יוצא נשכר מהתכנון החדש עם נפח שצמח ל-515 ליטרים וניתן להגדלה עד ל-1694 ליטרים עם קיפול המושבים האחוריים.

לראשונה ביונדאי, טכנולוגיית Multi-Air Mode מאפשרת פיזור אוויר אחיד של אוויר מבקרת האקלים בטמפרטורה הרצויה בתא הנוסעים. הטכנולוגיה מתבססת על פיזור חריצי אוורור נוספים ברחבי תא הנוסעים נוסף על פתחי המיזוג הראשיים. בין השאר יוצע הטוסון החדש עם בקרת אקלים בעלת שלושה אזורי שליטה, כשברמות האבזור הגבוהות ניתן לקבל חימום למושבים הקדמיים.

ביצועים

היצע המנועים של יונדאי טוסון החדש בישראל כולל שני מנועים מסדרת SmartStream. טכנולוגיית SmartStream משיגה פליטת מזהמים נמוכה ועמידה בתקן יורו 6 בזכות הפחתת משקל ושיפור היעילות האנרגטית של המנוע באמצעות פתרונות חדשניים.
מנוע 1.6 ליטר
T-GDI SmartStream משלב בנוסף למערכת הזרקה ישירה בלחץ גבוה ומגדש טורבו גם מערכת חדשה של תזמון שסתומים משתנה רציף CVVD)). זוהי מערכת השולטת לא רק על זמן פתיחת השסתומים אלא גם על משך זמן פתיחת השסתומים בזמן עבודה, היא מאפשרת חיסכון של 5% בצריכת הדלק, הגדלת הביצועים ב- 4% והפחתה של 12% בפליטת המזהמים.
המנוע מספק 180 כ"ס עם רצועת כוח רחבה בה מתקבלים 27 קג"מ בטווח שבין 1500 ל-4500 סל"ד. תאוצה מ- 0 ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות ומהירות מקסימלית של 201 קמ"ש. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים כפולת מצמד
DCT משופרת מהדור השני.

מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי SmartStream מציג הספק של 156 כ"ס ב-6200 סל"ד ומומנט מרבי של 19.6 קג"מ, הבנוי מיציקת אלומיניום להפחתת משקל וכולל מערכת קירור מנוע מבוססת תרמוסטט חשמלי ומשאבת שמן מבוקרת מחשב. המנוע משולב עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-11.1 שניות ומהירות מקסימלית של 181 קמ"ש.

חווית נהיגה

מערכת המתלים בטוסון כוללת תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי חדש מאחור המושלבים עם בולמי זעזועים בעלי טכנולוגיית שסתומים חדשה המאפשרת גמישות בשיכוך.

מערכת הגה כוח חדשה בעלת מנגנון תגבור חשמלי היושב על מסרק ההגה מאפשרת תגובות מיידיות. מצבי הנהיגה מאפשרים לשנות את רמת התגבור כאשר במצב "ספורט" מתקבל משקל ותחושת דיוק גבוהה גם תחת עומס בכבישים מתפתלים.

אבזור

הטוסון החדש ישווק בישראל בשני מנועים וב- 5 גרסאות אבזור Premium, Prestige Panoramic, Luxury ו- Elite במחיר של החל מ-159,900 שקלים.

דגם ה- Premium בעל מנוע 2 ליטר כולל חישוקי סגסוגת 17 אינץ' מערכת מולטי-מדיה מקורית של היצרן המשלבת גישה ל-Apple CarPlay ו-Android Auto על גבי מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינץ', דיבורית BT ומצלמה אחורית, כפתור להפעלת מצלמה אחורית, ארבעה רמקולים ו-2 טוויטרים, מחשב דרך, מסילות גג, מראות חיצוניות חשמליות, קיפול מראות חשמלי, פנסי איתות במראות, שמשות כהות, מגב נסתר ומתז בחלון האחורי, תאורת יום LED-DRL, תאורת אווירה משתנה ב-64 גוונים, חיישן אורות, חיישן גשם, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית למושב האחורי, התנעת הרכב מרחוק באמצעות השלט, פתיחה וסגירה של השמשות משלט הרכב, חיישני נסיעה לאחור מקוריים וכפתור נטרול, מפתח חכם להתנעה וכניסה ללא מפתח, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, אפשרויות כיוון משענות גב בספסל האחורי, בורר מצבי נהיגה DRIVE MODE ( ECO, NORMAL, SPORT), שקע 12V ושני שקעי USB בקונסולה המרכזית ו- 2 שקעי USB במושב האחורי, שקע 12V בתא המטען, בקרת שיוט CRUISE CONTROL עם מגביל מהירות ו-4 חלונות חשמל בטיחותיים.

דגם ה-Prestige Turbo 1.6 מוסיף גם SVC - לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ' ומערכת STOP&GO.

דגם ה-Panoramic Turbo 1.6 מוסיף גג שמש פנורמי ותאורות LED פנימית.

דגם ה-Luxury Turbo 1.6 מוסיף גם חישוקי סגסוגת 18 אינץ', מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, טעינה אלחוטית לנייד, מושב נהג חשמלי וכוונון כרית גב תחתון ו-SCC בקרת שיוט חכמה הכוללת מנגנון זחילה בפקקים, SBW- בחירת הילוך בלחיצת כפתור.

דגם ה- Elite Turbo 1.6 מוסיף חישוקי סגסוגת 19 אינץ', תאורת LED ראשית, פנסים אחוריים משולבים LED, תאורה עוקבת פניה, חימום מושבים קדמיים, אפשרות כוונון משוב נוסע לגובה וריפודי עור.

מערכות בטיחות

יונדאי טוסון החדש בעל מכלול מערכות בטיחות אקטיביות ופאסיביות מתקדמות. יונדאי טוסון החדש מציע כרית אוויר בין הנהג לנוסע מלפנים כדי למנוע התנגשות ראשים בעת תאונה צידית ולהפחית את הסיכון לפגיעות ראש קשות.

נוסף לכך מציע הטוסון את יונדאי SmartSense - מערך מקיף של מערכות בטיחות ועזר לנהג:
FCA JT עם תנועה חוצה בצומת: בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית. המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע על קרבה מסוכנת לרכב, דו-גלגלי ולהולכי רגל ולהפעיל את מערכת הבלימה כדי למנוע התנגשות חזיתית. המערכת כוללת בלימת חירום במהלך פניה בצומת במידה וישנה תנועה חוצה.

FCA בדגם ה- Premium, כולל בלימת חירום אוטונומית למניעת התנגשות חזיתית. המערכת מסוגלת לזהות ולהתריע על קרבה מסוכנת לרכב, דו-גלגלי ולהולכי רגל ולהפעיל את מערכת הבלימה כדי למנוע התנגשות חזיתית.

LKAS - מערכת אקטיבית הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה.

Blind-spot Collision Warning - BCW – (בדגמי Premium ,Prestige, Luxury ו-Elite) אזהרת התנגשות בשטח מת עוקבת אחר הפינות האחוריות של הרכב, ואם מתגלה רכב אחר, מופיעה התראה חזותית על המראות החיצוניות. אם הנהג מפעיל את המאותתים, נשמע חיווי קולי.

RCCW - Rear Cross-traffic Collision Warning - (בדגמי Premium ,Prestige, Luxury ו-Elite) אזהרת התנגשות חוצה תנועה אחורית המפחיתה את הסיכון להתנגשות בתנועה מתקרבת בעת נסיעה לאחור מאזורים צרים עם ראות נמוכה על ידי התראה באמצעות אזהרה קולית וחזותית.

DAW - מערכת סיוע לערנות לנהג (Driver Attention Warning). מדובר במערכת חדשנית אשר מזהה ספקטרום רחב של מאפייני נהיגה כגון תגובות היגוי חדות, בלימות פתאומיות וסטיות נתיב תכופות אשר מעידות על עייפות הנהג וחוסר ריכוז. עובדת במקביל ל-LVDA המזהה השתהות של הנהג ברמזורים ומספקת התרעה במידה והרכב מלפנים כבר החל בתנועה.

LFA - מערכת לשמירה אקטיבית של הרכב במרכז נתיב הנסיעה באמצעות תיקוני היגוי. המערכת עובדת בשילוב מערכת LKA לזיהוי גבולות הנתיב וסימני הדרך עם מניעה אקטיבית של סטיה מנתיב.

ROA – מערכת המספקת חיווי עבור תזכורת למניעת שכחה במושב האחורי. המערכת מזהה פתיחה של הדלתות האחוריות בטרם התחילה הנסיעה או במהלכה, ובהתאם מספקת חיווי על גבי לוח השעונים אשר מזכיר לבדוק את המושב האחורי בטרם עזיבת הרכב. המערכת כוללת גם חיישן על קולי לזיהוי תנועה ברכב לאחר נעילתו ולהתריע לנהג ע"י צפירה בצופר והבהוב אורות. המערכת עוקבת אחר המושבים האחוריים ומסייעת לזהות תנועות של ילדים וחיות מחמד.

ISLA - Intelligent Speed Limit Assist מערכת חדשה המזהה גם תמרורי מהירות והמסייעת לשמירת מהירות המספקת התראות ויזואליות וקוליות לנהגים במידה ונוהגים מהר מידי וחורגים ממגבלת המהירות המותרת, כשבמידת הצורך מסוגלת להתאים את המהירות בצורה אוטונומית על ידי שימוש בבלמים.

HBA - תאורת אור גבוה אדפטיבית המזהה רכב הנוסע מלפנים או תנועה הנוסעת ממול ומשנה את גובה אלומת האור אוטומטית כדי למנוע סינוור.

SEW - Safe Exit Warning - מערכת חדשה בטוסון - אזהרת יציאה בטוחה - מערכת המתריעה לנוסעים על תנועה מתקרבת בעת פתיחת הדלתות כשהם מנסים לצאת. (*מלבד גרסת Panoramic)

מחירים :

גרסה

מחיר בש"ח

צריכת דלק משולבת

ליטר ל- 100 ק"מ עירוני

Premium 2.0

159,900

8.2

Panoramic 1.6T

176,900

Prestige 1.6T

169,900

6.9

Luxury 1.6T

181,900

7.1

Elite 1.6T

191,900

7.2

מידות:

מידות מ"מ

אורך

4500

רוחב

1865

גובה

1650

מרווח סרנים

2680

מרווח מהקרקע מינימאלי

170

מרווח רגלים מושב קדמי

1052

מרווח רגלים מושב אחורי

996

מרווח ראש מושב קדמי

Premium

Prestige

1017

מרווח ראש מושב קדמי

Panoramic

Luxury

Elite

966

מרווח ראש מושב אחורי

Premium

Prestige

1000

מרווח ראש מושב אחורי

Panoramic

Luxury

Elite

980

מרווח כתפיים מושב קדמי

1464

מרווח כתפיים מושב אחורי

1428

נפח תא מטען (ליטרים)

515

נפח תא מטען בקיפול מושבים (ליטרים)

1694

משקל עצמי (ק"ג)

Premium

Prestige

1467

משקל עצמי (ק"ג)

Luxury

Elite

1429

קיבולת מיכל דלק (ליטרים)

54

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - Itamar Keasi

21 באפריל 2021 ב 15:00


למה לא עושים אותו חשמלי

2

אורח/ת - Ron Simo

21 באפריל 2021 ב 22:43

עיצוב מדליק !

3

Ogash Ofer

21 באפריל 2021 ב 22:44

אורח/ת - Itamar Keasi כתב/ה:
"


למה לא עושים אותו חשמלי

"
יש לי תחושה שזה הטוסון האחרון עם מנוע בנזין.