רכב כבד > קטלוג משאיות 2021

צעד נוסף להגברת הבטיחות בדרכים

הטמעת טכוגרף דיגיטלי, אימוץ התקינה האירופאית, תיקון תקנות ישראליות והשתלמות מקצועית למובילים - אלה הם רק חלק מהתכניות של אגף פיקוח ובקרת רכב במשרד התחבורה לשנים הקרובות


שמים את בטיחות הרכב הכבד במרכז

מעבר לטכוגרף הדיגיטלי, בחינה ואימוץ התקינה האירופאית והאמריקאית, אימוץ תקנות ה-ADR בישראל להובלת חומרים מסוכנים, הכנת חדר מצב לפעילות בשעת חירום, תיקון תקנות התעבורה וחקיקה רלוונטית, פעילות אכיפה משולבת בחברות ונמלים וחיזוק הקשר בין משרד התחבורה וארגוני המובילים – הם רק חלק מהתכניות של אגף פיקוח ובקרת רכב, שהוקם לפני שנה וחצי במשרד התחבורה.

עם הקמת אגף פיקוח ובקרת רכב במינהל התנועה במשרד התחבורה, הוא מאגד את הרגולציה על קציני הבטיחות, ניידות ומטענים תוך מתן דגש לבטיחות כלי הרכב הכבדים. מאז הקמתו באוקטובר 2019, פעל האגף ליישום וקידום המלצות תכנית אב למטענים, הכוללות מגוון פרויקטים מרכזיים לקידום הענף בהם אפיון פרוגרמה לחניוני ומפרצי מנוחה לנהגים, קידום שיתופי פעולה עם האיחוד האירופאי במגוון תחומים, קידום מדיניות הסטת מטענים לרכבת וגיבוש תכנית לאכיפה משולבת וממוקדת.

בשנה וחצי האחרונות הנגיש האגף בראשות דלית רגב, שירותי רישוי מקוונים לרכב כבד, הנהיג פניה מקוונת בתחום המטענים, החוסכת את הצורך להגיע פיזית למשרדים, איפשר לחדש את רישיון המוביל באופן מקוון באמצעות חנות תשלומים, קידם שיתופי פעולה עם צה"ל ומועצת המובילים, קיצור הליכי ההכשרה של נהגים מקצועיים ולהגדלת מצבת נהגי הרכב הכבד בישראל, מעבר לאמצעים דיגיטליים בניהול הכשרות וקידם תקנה 85 לריתום מטענים והגדרת מתווה ההכשרה.
צעדים אלו מצטרפים לשורה של מהלכים משמעותיים בהם נוקט משרד התחבורה להגברת בטיחותם של כלי הרכב הכבדים בהם קידום תכניתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, להגברת הבטיחות של הרכב הכבד, באמצעות הטמעת הטכוגרף הדיגיטלי, תיקון תקן ישראלי מחייב, שישפר משמעותית את רמת הבטיחות של ההובלה, והשתלמות מקצועית למובילים.

השרה ציינה כי הרפורמה תייצר בקרב הנהגים המקצועיים תרבות חדשה של הקפדה ושמירה על שעות העבודה והמנוחה כנדרש בחוק, ותקדם תחרות הוגנת בין המובילים. "לאחר שנים שנושא הטכוגרף הדיגיטל סבל מחסנים רבים, הצלחנו להתגבר על ההתנגדויות ולקדם תקנות שיביאו לשיפור משמעותי בבטיחות בדרכים ויסייעו להציל חיים בכבישים. זו בשורה גדולה לנהגים המקצועיים במשאיות ובאוטובוסים, הנמצאים שעות ארוכות על הכביש, שתשפר את תנאי העסקתם, ותגביר את בטיחותם של כלל משתמשי הדרך", הוסיפה השרה רגב.

תגובות

0 תגובות