שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הקונספטים של תערוכת הרכב בשנחאי

שני כלים עם יכולות שטח, קרוס-אובר אופנתי, ועוד שני דגמים מעניינים שאין להם שום קשר לשטח. אלו כלי הרכב שצדו את עינינו בתערוכה שנערכה לאחרונה בסין

תערוכות הרכב הנערכות בסין מספקות מדי שנה דגמי קונספט מעניינים, שרובם לא מגיעים אמנם לכלל ייצור ובכל זאת שווה להעיף בהם מבט. בתערוכה שהתקיימה לאחרונה בשנחאי, היו כמה דגמים כאלה שתפסו את תשומת הלב שלנו, הנה כמה מהם.

GWM Baja Snake

היצרנית הסינית גרייט-וול הציגה טנדר קרבי ביותר, שנראה מוכן ומזומן למשימות שטח מאתגרות. הבסיס הוא טנדר הקנון (Cannon) שמיוצר על ידי החברה, שעבר מקצה שיפורים אינטנסיבי. היו דיבורים על כך שהדגם תוכנן על ידי סדנת שלבי הידועה, אך גורמים בסדנה הכחישו את העניין. הקונספט מוגבה ב-51 מ"מ לעומת הטנדר הבסיסי, מערכת המתלים שופרה, הוא צויד בצמיגי שטח אגרסיביים ובשנורקל. בחרטום שוכן מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר המספק 188 כ"ס ויש הילוך כוח. הדגם הזה צפוי להגיע לייצור בהמשך השנה, אך ישווק בשוק הסיני בלבד.

image

GWM Baja Snake

GWM Wey Tank 300 Cybertank

דגם קונספט נוסף של אותה חברה, שמתבסס גם הוא על דגם קיים, ואי אפשר להתעלם מהדמיון שלו לכלי רכב אחרים: חזית שנראה שנלקחה ישירות מפורד ברונקו החדש וגוף שמזכיר בצורה חשודה את המרצדס G. גם כאן מדובר במנוע בנפח 2.0 ליטר, אך זה מנוע בנזין המשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה מהירויות. לרכב יש שלדת סולם מסיבית, הנעה 4X4 והילוך כוח.

image

GWM Wey Tank 300 Cybertank

Baic Arcfox Alpha A

רכב פנאי חשמלי שפותח בשיתוף פעולה הדוק עם חברת וואווי (Huawei), יצרנית הסמארטפונים. מערכת הפעלה של החברה שהותקנה במכונית תאפשר לבעלי סמארטפונים מתוצרת וואווי לתקשר איתה בצורה נרחבת, ולשלוט בכל מאפייני הרכב דרך הנייד. מהבחינה המכנית, מדובר בכלי המצויד בשני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, ולטענת היצרנית טווח הנסיעה בין טעינות יעמוד על 650 ק"מ!

image

Baic Arcfox Alpha A

Ora Punk Cat

אמנם לא בדיוק שטח, אבל אי אפשר שלא להתאהב בכלי החמוד הזה, שהוא כל-כולו הומאז' לחיפושית של פעם, אבל עם טוויסט: ארבעה דלתות במקום שתיים – והנעה חשמלית. היצרנית היא חברת בת של גרייט-וול המתמחה בכלי רכב חשמליים, והקשר לחיפושית נשמר גם בתא הנוסעים, עם לוח מכוונים בודד, עגול וגדול, לצד מסך מגע ענקי. בפולקסוואגן בוחנים האם לא נעשתה כאן הפרה של זכויות...

image

Ora Punk Cat

image

תא הנוסעים של ה-Ora Punk Cat

Hongqi S9

ולסיום עוד משהו מחוץ לעולם השטח: מכונית-על היברידית עם 1,400 כ"ס שמגיעים משילוב של מנוע בנזין V8 ומנוע חשמלי. המהירות המקסימלית היא קצת מעל 400 קמ"ש, והזינוק מ-0 ל-100 יתבצע תוך 1.9 שניות! על תכנון המכונית אחראי וולטר דה סילבה, שבעבר עבד עם אלפא רומיאו, אאודי ולמבורגיני, וייבנו ממנה 99 יחידות בסך הכל.

image

Hongqi S9