כביש / ספורט > כתבות

דגמי M3 ו-M4 החדשים של BMW נוחתים בישראל

דגמי הקצה של ב.מ.וו - M3 ו-M4 בגרסאות Competition בישראל, עם מנוע בנפח 3 ליטרים טורי שישה צילינדרים בטכנולוגיית M-TwinPower Turbo בהספק של 510 כ"ס

image

35 שנה לאחר שהוצגה BMW M3 לראשונה, חטיבת הביצועים של BMW מציגה שני דגמים המשלבים בין עולם המרוצים לנהיגה יומיומית, עם אינטרפרטציה חדשה ליכולות דינאמיות וטכנולוגיה מתקדמת.

שני הדגמים מגיעים עם מנוע בנפח 3 ליטרים טורי שישה צילינדרים בטכנולוגיית M-TwinPower Turbo בהספק של 510 כ"ס.

דגמי ה-Competition מאיצים מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות ומ-0 ל-200 קמ"ש בתוך 12.5 שניות. המהירות המקסימלית של שני הדגמים מוגבלת ל-250 קמ"ש.

image

המנוע נולד בסדנת BMW M GmbH המוכרת בעולם המרוצים. בלוק המנוע נמצא במבנה סגור ללא שרוולי צילינדרים ומעניק לו חוזק גבוה, המאפשר למנוע לפעול בלחצי בערה גבוהים כדי לשפר את ההספק. ציפוי מתכתי (WIRE-ARC IRON SPARY) ה"מותז" בחלל הצילינדרים, מפחית למינימום את מקדם החיכוך ומסייע בעמידות ובהפחתת המשקל.

מכלול גל הארכובה מיוצר מסגסוגת ייחודית של מתכות קלות משקל. בנוסף, גל הארכובה עבר תהליך חישול אשר תורם לקשיחות ולעמידות בפני עיוותים. נוסף על כך, חלקים מסוימים בראש המנוע מיוצרים בטכנולוגיית הדפסה תלת-ממדית, תהליך המאפשר יצירת חלקי מנוע עם מורכבות מבנית גבוהה, תוך שימוש במינימום חומר גלם, לטובת הפחתת משקל ראש המנוע. יישום שיטות אלו מאפשר, בין היתר- יצירת תעלות קירור באופן המשפר את ניהול הטמפרטורה של המנוע בזמן עבודה.

image

מנוע 6 צילינדרים טורי

המנועים החדשים כוללים פיתוחים אשר מגיעים גם הם ישירות ממסלולי המרוצים כגון מערכת משאבת שמן, משאבת מים חשמלית, מצננים אופקיים ומערכת פליטה ייחודית עם שסתומים אלקטרוניים. משאבת שמן המנוע למשל, שמשקלה הופחת, כוללת שני תאים נפרדים ותעלת שאיבה אינטגרלית. שלב יניקה נוסף מאפשר למשאבת השמן לשאוב את השמן דרך תא קטן יותר כאשר דרישות הסיכוך עולות. הדבר מבטיח אספקת שמן יעילה בכל שלב, גם במקרים שבהם הכוחות שפועלים על הרכב (התאוצה האורכית והצידית) גבוהים במיוחד.

תיבת הילוכים M-Steptronic בעלת 8 הילוכים ו-Drivelogic, כוילה למאפייני המנוע כדי לספק העברות הילוכים ספורטיביות. תיבת ההילוכים מורידה הילוכים בעת בלימה בכניסה מהירה לפניות; המצערת האלקטרונית יודעת להתאים את מהירות המנוע לזו של תיבת ההילוכים ("גז ביניים").
מערך המתלים ADAPTIVE M SUSPENSION: חלוקת משקל של 50-50, תכנון שונה לשלדה לטובת קשיחות מוגברת בכל נקודות המפתח. שימוש נרחב בסגסוגת אלומיניום לטובת הנמכת מרכז הכובד ושימור הקשיחות המבנית בזמן עומס.

image

הסרנים - הקדמי והאחורי הורחבו ותוכננו מחדש, כשמטרת העל היא נוחות נסיעה מקסימלית ביום-יום, עם היכולת להפוך למכונית מסלול בלחיצת כפתור. עוד נעשה שימוש ברכיבי מתלה ייעודיים שתוכננו לדגם כגון בולמי זעזועים אלקטרו-מגנטיים-אדפטיביים, קפיצים ומוטות מייצבים אשר הותאמו וכוילו ברמה הגבוהה ביותר, על מסלולי המירוצים (מיראמס-צרפת, נורבורגרינג-גרמניה), בשילוב דגם ה-M4 GT3 של קבוצת המירוצים BMW-M אשר מתחרה בסבב העולמי למירוצי סיבולת.

מערכת היגוי M Servotronic עם תגבור משתנה מאפשרת את העברת מומנט ההיגוי בכל מצב באמצעות משוב מגלגל ההגה המשפר את יכולות הפנייה, כמו גם ביצוע פעולות תמרון וחניה במהירויות נמוכות וללא כל מאמץ.

image

מערכת בלימה אינטגרלית

קליפרים קבועים עם 6 בוכנות וצלחות בלמים במשקל נמוך (רוטורים מאווררים ומחוררים) בקוטר 380 מ"מ מלפנים ובקוטר של 370 מ"מ מאחור - קליפרים צפים עם בוכנה אחת (כולל בלם חניה) .. הקליפרים מגיעים עם לוגו M כאשר ניתן לבחור בגימור בצבע שחור או אדום.

חישוקי סגסוגת קלה M בקוטר גדול יותר בסרן האחורי

דגמי ה-Competition זוכים לקבל חישוקי סגסוגת קלה מחושלים בעיצוב M (19 אינץ' מלפנים, 20 אינץ' מאחור) כסטנדרט עם צמיגי ‎275/35 ZR19 ו-‎285/30 ZR20.

M Drive Professional

מערכת ה-M Drift Analyzer יודעת לתעד את פעולות הנהג ולנתח את יכולתו לנהוג במכונית בפניות בצורה דינמית קיצונית ובמצבי היגוי יתר (דריפטינג). מערכת זו מתעדת את משך זמן הפעולה, את הקו ואת זווית ההחלקה האחרונה של הנהג (דריפט). מפורטת בעזרת אפליקציית BMW M Laptimer במכשיר הנייד שלו (Apple iPhone) ולשתף נתונים נבחרים באופן מקוון.

image

מערכת פליטה ואקוסטיקה

מערכת הפליטה פולטת צליל המדגיש את האופי הספורטיבי של המנוע ואת העברת הכוח הלינארית. בחירה במצב SPORT או SPORT+‎ בעזרת הלחצן המתאים בקונסולה המרכזית גורמת לשינוי צליל מערכת הפליטה ולהתאמתו ליכולות הדינמיות של מערכת העברת הכוח.

עיצוב בהשראת הספורט המוטורי

ה-M4 מתאפיינת בגריל כליות גדול, אנכי ועמוק. גג קרבון מלא בשני הדגמים, דיפיוזר אחורי, צינורות פליטה מעוצבים, מחזירי אור אנכיים וצבעי השקה חדשים צהוב (Sao Paulo), אדום (Toronto) וירוק (Isle of Man).חלל הפנים הארגונומי בעל אלמנטים עיצוביים M המכניסים את עולם המרוצים ישירות אל סביבת הנהג.

image

אבזור

פרט ליכולת הספורטיבית, הנשענת על יכולות ההתאמה האישית של כל מערכות הרכב השונות לדרישות הנהג, נשארים דגמי ה-M נאמנים למקורות הדגמים עליהם הם מבוססים, ומציעים תא נוסעים יוקרתי ומרווח, ורמות אבזור וטכנולוגיה גבוהות.

  • חבילת ה-Driving Assistant Professional הכוללת מערכת מערכות בטיחות מתקדמות
  • פנסים ראשיים מסוג Bmw Laser Light אדפטיביים עוקבי פניה אשר כוללים אלומת אור גבוהה בטכנולוגיית לייזר המגיעה למרחק 600 מטר
  • בולמי זעזועים אדפטיביים המשנים את פעולתם בהתאם לתנאי הדרך ומצב הנהיגה
  • בלמי M מאווררים וקדוחים עם קאליפרים שחורים או אדומים לבחירה
  • מערך קישוריות מתקדם ID7 המורכב מלוח מחוונים צבעוני ברזולוציה גבוהה בגודל 12.3 אינץ' וממסך מגע מרכזי בגודל 10.25 אינץ'
  • תצוגה עילית ייחודית מוקרנת וצבעונית עם אפשרות להצגת נתונים נבחרים
  • חבילת Parking Assistant Plus כוללת מצלמה היקפית ותצוגה תלת-ממדית מרוחקת
  • מושבים קדמיים M SPORT מתכווננים חשמלית עם זיכרונות במושב הנהג
  • ריפוד עור Merino במבחר גוונים
  • גג קרבון מלא

דגם

נפח [סמ"ק]

הספק מנוע בנזין [כ"ס]

מחיר כולל מע"מ

אגרת רישוי

M3 Competition

2993

510

760,000 ₪

4719 ₪

M4 Competition

2993

510

780,000 ₪

4719 ₪

image