אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

ק.ט.מ. משיקה חמישה אופנועי אדוונצ'ר חדשים בישראל

יצרנית האופנועים KTM משיקה את ה-890 אדוונצ'ר בגרסאות S, R וראלי ואת ה-1290 סופר-אדוונצ'ר בגרסאות S ו-R החדשות

יבואנית אופנועי KTM מחדשת את ההיצע אופנועי האדוונצ'רים הגדולים עם השקת ה-890 אדוונצ'ר בגרסאות S, R וראלי והשקת ה-1290 סופר-אדוונצ'ר בגרסאות S ו-R החדשות.

image

KTM 890 ADVENTURE

KTM 890 ADVENTURE האופנוע החדש לוקח את הבסיס שהניח ה-790 ADVENTURE לדגם חדש בעל מבנה קל משקל, מרכז כובד נמוך, מנוע גמיש, מערך אלקטרוני שעבר עדכון בדור זה, מרווח טיפולים גדול ותחזוקה זולה.
נפח המנוע הטווין המקבילי עלה ל-889 סמ"ק (תוספת של 90 סמ"ק) ולמרות העמידה בתקן יורו 5 החדש, ההספק עלה לכדי 105 כ"ס, המומנט ל-10.2 קג"מ וגל הארכובה מוסיף 20 אחוז למסה שלו. בהתאם לעליה בתפוקת המנוע, חוזק גם המצמד ומערכת העברת הכוח. גם מערכת הבלימה שודרגה לעמידות גבוהה יותר.

ה- KTM 890 ADVENTURE קיבל בולם אחורי WP APEX חדש אשר מציע יכולת כוונון גדולה יותר מבעבר לריבאונד ועומס קפיץ. הכיול החדש הולם מאוד את יכולות הכביש והשביל הגבוהות של דגם זה. לטובת השימוש מעבר לתחום הסלול, ה-KTM 890 ADVENTURE מציע חישוקי 21 אינץ' מלפנים ו-18 אינץ' מאחור, מרווח גחון של 200 מ"מ, מבנה צר שמקל מאוד על מלאכת הרכיבה בעמידה, מרכז כובד נמוך הודות למבנה של מכל הדלק, גובה נמוך למושב, כנף קדמית נמוכה ונפח של 20 ליטר במכל הדלק אשר מאפשר טווח רכיבה גדול בין תדלוקים. בנוסף ה-KTM 890 ADVENTURE מצויד בצמיגי אדוונצ'ר, מיגון רוח גבוה שמסיט את הרוח ביעילות מסביב לגוף הרוכב, מסך TFT צבעוני עשיר במידע, ABS בהטיה ('קורנרינג'), בקרת אחיזה (MTC), בקרת החלקה (MSR) המונעת את נעילת הגלגל האחורי בזמן בלימה חזקה או הורדת הילוכים אגרסיבית, מצבי רכיבה לבחירה, מושב מתכוונן לשני גבהים ויכולת נשיאה גבוהה של מטען ומורכב/ת הודות לתת שלדה קלה וחזקה.

מחיר ה- KTM 890 ADVENTURE S עומד על 94,685 שקל.

image

KTM 890 ADVENTURE R

KTM 790 ADVENTURE R פרץ דרך חדשה עם השקתו בישראל לפני כשנתיים. דגם זה בעל מרווח גחון גבוה, מתלים משופרים, מערך האלקטרוני חדשני, מרכז כובד נמוך הודות למבנה מכל הדלק, לגובה המושב ומבנהו ואפשרויות הכוונון הרבות.

המנוע החדש הוסיף לנפחו 90 סמ"ק והגיע לכדי 889 סמ"ק ועם העמידה בתקן יורו 5 המחמיר, עלה ההספק ל-105 כ"ס והמומנט ל-10.2 קג"מ שהם 10 כ"ס ו-1.2 קג"מ יותר ממנוע ה-790 היוצא. גל הארכובה התעבה וכעת מסתו גבוהה ב-20%, מה שיוצר פעולת מנוע חלקה יותר ויציבות מוגברת של האופנוע בהאצה בפניות. המתלים שודרגו לדור החדש של WP XPLOR שמציע כיול חדש ומדויק יותר עם אפשרויות כוונון רבות, כיול מחדש לבקרות הבלימה (ABS בהטיה ('קורנרינג') ובקרת האחיזה רבת המצבים (9 מצבים במצב ראלי, עם אפשרות מעבר בניהם תוך כדי הרכיבה) ועוד.

מחיר ה- KTM 890 ADVENTURER R עומד על 104,685 שקל.

image

KTM 890 ADVENTURE R RALLY

ה-KTM 890 ADVENTURE R RALLY בגרסת הראלי שלו מוצע בייצור מוגבל של 700 יחידות בלבד.
מלבד השינויים הגרפיים וסכמות הצביעה של גרסת ה-RALLY כמו מסיטי אוויר שקופים מתחת לפנס הקדמי לשיפור שדה הראיה, פלסטיקה בצביעה שונה ומכל דלק כחול (שחור בגרסת ה-R), דגם זה מקבל מתלי WP XPLOR PRO בעלי מהלך ארוך יותר, אשר מציעים לרוכב אפשרויות כוונון רבות ומעלים את מרווח הגחון. בנוסף אליהם, מערכת הפליטה מוחלפת באחת מבית אקרפוביץ אשר קלה ב-35 אחוז לעומת מערכת הפליטה המקורית, המושב המדורג מוחלף במושב מרוצים שטוח ובעל ריפוד עמוק לנוחות משופרת בזמן רכיבה בישיבה ועמידה (גובהו 910 מ"מ מהקרקע), מצב ראלי במערכת האלקטרוניקה עם 'קוויקשיפטר' להעלאה והורדה של הילוכים כסטנדרט, חישוקים חזקים במיוחד (2118) וצרים יותר, מצופים באנודייז להתאמה לצמיגי שטח אגרסיביים יותר ומגני מכל דלק מקארבון.

מחיר ה-KTM 890 ADVENTURE R RALLY עומד על 154,685 שקל.

image

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S

ה-KTM 1290 SUPER ADVENTURE S לפי תפיסת היצרן מאחד יכולות של אופנוע ספורט-תיור, עם ארגונומיה ונוחות של אופנוע אדוונצ'ר.

התכנון החדש לשלד, ששם, לטענת היצרן, את התנהגות הכביש במרכז, יצר חלוקת משקל טובה יותר לכביש על ידי הזזת צוואר ההיגוי 15 מ"מ אחורנית ומיקום מחדש לחלקו הקדמי של מנוע ה-V. הנוסף לכך, שלדת הזנב יצרה מושב נמוך יותר מבעבר. בדומה לדגמי KTM 790 ADVENTURE, גם דגם זה מאמץ את מבנה מכל הדלק (23 ליטר) שעוטף את צדי האופנוע ומנמיך את מרכז הכובד. מושב חדש משפר את נוחות הישיבה למרחקים וגם מציע יכולת כוונון בשני גבהים (20 מ"מ הבדל). כמו כן, כל מנופי התפעול ניתנים לכוונון וכך גם משקף החזית שניתן לקיבוע בגובה נמוך או גבוה (הפרש של 55 מ"מ) בהתאם לצורך.

ה-1290 SUPER ADVENTURE S קיבל שיפורים נוספים ומלבד כיול מחדש לכל מערכות הבטיחות, כדי שהתערבותן תהיה חלקה ומהירה יותר, ישנם ארבעה מצבי רכיבה לבחירה (RAIN, STREET, SPORT, OFFROAD) אשר משפיעים על תגובות האופנוע והתערבות המערכות, וכן מצב RALLY כאופציה. הפיתוח החדשני ביותר הוא שילוב בקרת השיוט האדפטיבית החדשה אשר פותחה בשיתוף עם Bosch. מערכת זו מבוססת רדאר מסוגלת להתאים את מהירות האופנוע בהתאם לתנועה שמלפנים, לפי 5 מצבים לבחירה. כמו כן, מסך TFT גדול (7 אינץ') וחדש יציג לרוכב מידע מלא ועשיר ואף יתממשק אל הטלפון החכם ומתחתיו ישנו תא אחסון ייעודי לטלפון עם שקע טעינה. כדי להקל על הרוכב בתפעול כל המערכות, ישנם כעת מתגים חדשים בידיות הכידון בהם גם מתגי קיצורי דרך לתפעול המערכות השונות.

מנוע ה-1290 SUPER ADVENTURE S השיל ממשקלו 1.6 ק"ג ולאחר העמידה בתקן יורו 5, הספקו עומד על 160 כ"ס והמומנט על 14 קג"מ. המנוע בנוי כעת מדפנות דקות יותר, קיבל בוכנות חדשות, מערכת שימון וקירור חדשות, מערכת פליטה משופרת ותיבת הילוכים משודרגת שכעת עובדת טוב יותר עם מנגנון ה'קוויקשיפטר'. מרווח הטיפולים עומד על 15,000 ק"מ.

ה-1290 SUPER ADVENTURE S קיבל בדור זה מתלי WP APEX סמי-אקטיביים בכיול חדש לטובת שיפור הנוחות, הספיגה וכמובן היציבות ברכיבה ספורטיבית. מתלים אלה מקושרים למערכת ה-IMU בשישה צירים של האופנוע ומתאימים את פעולתם בהתאם לזווית ההטיה של האופנוע וההתערבות של מערכות הבטיחות.

מחיר ה-KTM 1290 SUPER ADVENTURE S עומד על 144,685 שקל.

image

KTM 1290 SUPER ADVENTURE R

ה-1290 SUPER ADVENTURE R לוקח את היכולות שהוצגו בגרסת ה-S ומפנה כוחו אל עבר התחום שבו האספלט נגמר. בין אם אלו שבילי מדבר ארוכים, קטעים טכניים או טיול רגוע הרחק מהציביליזציה. התכנון החדש לשלדה ולגוף, יצרו ארגונומיה המתאימה לרכיבה בעמידה או בישיבה (גובה מושב 880 מ"מ), עם מכל דלק חדש (23 ליטר) שחובק את האופנוע משני צדדיו ויוצר מרכז כובד נמוך.

בנוסף צוואר ההיגוי נמשך אחורנית ב-15 מ"מ, המנוע מוקם מחדש ויש שימוש בזרוע אחורית חדשה. ה-1290 SUPER ADVENTURE R מקבל מתלי WP XPLOR חדשים, מתכווננים באופן מלא, קוטר המזלג עומד על 48 מ"מ ומאחור ישנו בולם WP PDS.

ה-1290 SUPER ADVENTURE R תוכנן בהתאם להצהרת ק.ט.מ. להציג וורסטיליות גבוהה בשטח ובכביש, הודות גם לשימוש במערכת מדידה בשישה צירים (IMU) אשר פועלת יחד עם כל הבקרות הקיימות – בקרת האחיזה (רב מצבית), בקרת בלימת מנוע (מניעת נעילת הגלגל האחורי בזמן הורדת הילוכים אגרסיבית), בקרת היציבות וה-ABS שבה ישנו גם מצב שטח. בנוסף למצבי הרכיבה הסטנדרטייםSPORT, STREET, RAIN OFFROAD, ישנו גם מצב RALLY אופציונלי שמאפשר לרוכב לקבוע את תגובת המצערת ואת מצבי התערבות בקרת האחיזה תוך כדי הרכיבה ב-9 מצבים. את כל המידע אודות האופנוע ומערכותיו, יקבל הרוכב דרך מסך TFT בגודל 7 אינץ' ואליו יוכל גם לחבר את הטלפון החכם.

מנוע ה-1290 SUPER ADVENTURE R עבר את אותם עדכונים כשל גרסת ה-S. גם הוא השיל ממשקלו 1.6 ק"ג ולאחר העמידה בתקן יורו 5, הספקו עומד על 160 כ"ס והמומנט על 14 קג"מ כבר ב-6,500 סל"ד. המנוע בנוי כעת מדפנות דקות יותר, קיבל בוכנות חדשות, מערכת שימון וקירור חדשות, מערכת פליטה משופרת ותיבת הילוכים משודרגת שכעת עובדת טוב יותר עם מנגנון ה'קוויקשיפטר'. מרווח הטיפולים עומד על 15,000 ק"מ. בגרסה זו, הודות לתכנון חדש של תיבת האוויר, מתאפשרת לרוכב גישה קלה יותר לפילטר האוויר לשם ניקויו או החלפתו.

ה-1290 SUPER ADVENTURE R נבדל מגרסת הכביש בשימוש בחישוקי אלומיניום קשיחים מבית ALPINA והם נועלים צמיגי בריג'סטון אדוונצ'ר, במשקף חזית מקוצר, בגרפיקה שונה ועוד.

מחיר ה-KTM 1290 SUPER ADVENTURE R עומד על 159,685 שקל.

image

סיכום שליש ראשון של שנת 2021 בעולם האופנועים ובפרט ב-KTM

לסיום מסיבת ההשקה של הכלים החדשים מדווח היבואן כי לפי דו"ח משרד התחבורה נמסרו בישראל עד חודש אפריל 2021 כ-1,900 אופנועים (מכלל השוק הד-גלגלי בארץ). וכי מסירות KTM בתקופה הזו הסתכמו ב-360 אופנועים ואלה מהווים 19% מכלל שוק האופנועים בישראל. נתונים אלה מציבים את KTM כמותג האופנועים השני בישראל בקרב כלל מותגי האופנועים.

את שנת 2020 KTM סיימה כמותג האופנועים הנמכר ביותר בישראל עם מסירות של 1,008 אופנועים וכ- 16% נתח שוק באופנועים.

image

16222161208541622216121976162221612330716222161253031622216126762162221612801216222161291871622216131304

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

28 במאי ב 18:37

הוספתי תמונות שצילם בני דויטשהשבוע בהשקה בארץ