שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ראם TRX של הנסי: טי-רקס אמיתי

מה עושים בסדנת Hennessey כש-1000 כ"ס שהם מצליחים להפיק ממנוע המי אינם מספיקים? שותלים מנוע אחר, חזק יותר...

סדנת הנסי (Hennessey) מטקסס, ארה"ב, מזמנת לנו חדשות לבקרים יצירות מוטוריות מעוררות תיאבון, עם דגש חזק על ביצועים (כמו למשל הגרנד צ'ירוקי עליו תוכלו לקרוא בקישור הזה). בתחילת החודש הם הציגו טנדר ראם TRX עם המנוע הסטנדרטי, המי-הלקט (-Hemi Hellcat), V8 בנפח 6.2 ליטר. בבסיס, המנוע הזה מספק 707 כ"ס עם כמעט 90 קג"מ, בהנסי הצליחו ל"דחוף" אותו להספק של 1012 כ"ס ו-135 קג"מ (קישור לכתבה על הראם TRX).

image

אתם בטוחים שזה הרבה עבור טנדר? בהנסי חושבים אחרת. בחיפוש אחר דרך לקבל עוד יותר כוח, הם הגיעו למנוע ההלפאנט (Hellephant), גם הוא V8 אבל בנפח 7.0 ליטר. מדובר במנוע שמבוסס על ההמי, אך הוא עשוי כולו מאלומיניום, כולל הבלוק. כסטנדרט, המנוע הזה מנפק 1,000 סוסים, אבל בסדנה כיווננו אותו לספק 1,200... המנוע פותח על ידי מופאר (Mopar) עבור "מכוניות שרירים" ישנות והוא הוצג לראשונה כשהוא "נעוץ" בחרטומה של דודג' צ'ארג'ר משנת 1968.

image

כדי לקבל את תוספת הכוח, הוחלף מגדש-העל המקורי באחד גדול יותר, ותושבות המנוע והגיר שונו כדי לקלוט את המנוע החדש. בסרטון הווידיאו המצורף תועדה ההנעה הראשונה לאחר "ההשתלה", וגרגור ה-V8 נשמע מדהים.

בשנים האחרונות, במיוחד עם הגל העצום של כלי רכב עם הנעה חשמלית, אנחנו נתקלים יותר ויותר במכוניות עם הספקים שבעבר היו נחלתן של מכוניות קצה בלבד, עם תאוצות מ-0 ל-100 בשלוש שניות ואפילו פחות. נכון שבמרביתן המהירות המרבית מוגבלת בצורה מלאכותית, ובכל זאת בכדי לשלוט בעוצמות ובתאוצות כאלו, צריך כישורים ואינסטינקטים של נהג מירוצים. ולמרבה הצער, לא לכולנו יש אותם וזה יכול להוביל לקטסטרופות על הכבישים.

התקנה והנעה ראשונה של מנוע