אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אופנוע MONSTER החדש של דוקאטי בישראל

יבואנית אופנועי דוקאטי, משיקה בישראל את המונסטר החדש.
ה-MONSTER : אופנוע נייקד (ערום) ספורטיבי עם מנוע L-טווין טסטסטרטה בזווית 11 מעלות, בנפח 937 סמ"ק המספק 111 כ"ס ו-4.9 קג"מ

image

יבואנית אופנועי דוקאטי לישראל משיקה את ה-MONSTER החדש. הדור החדש לאופנוע הנייקד הספורטיבי של דוקאטי, ששורשיו החלו בשנת 1993 עם השקת הדור הראשון לאופנוע שעתיד להפוך לאחד המזוהים והפופולאריים ביותר של היצרנית מבולוניה. המונסטר החדש הנו כאמור, חדש לגמרי בכל היבט, אך הוא ממשיך להתבסס על אותה נוסחה שעליה התבסס ה-MONSTER הראשון וכל הדורות שהגיעו אחריו וזו כוללת שלושה עקרונות יסוד חשובים – עיצוב 'נייקד' ספורטיבי, מנוע ספורטיבי המותאם לשימוש בכביש הציבורי ושלדה שלקוחה מעולמות הסופרבייק של המותג.

הדגם החדש בעל מנוע טסטסטרטה בזווית 11 מעלות דזמודרומי של דוקאטי, מקורר נוזל, עם 4 שסתומים לצילינדר והספק של 111 כ"ס. שלדת האלומיניום הקצרה מלפנים נוצרה בהשראת זו של הפניגאלה V4 החדש והיא מעוגנת ישירות לראשי המנוע. משקלה הקל מסייע בהפחתת המשקל הכללי של האופנוע ל-166 ק"ג (יבש).

image

ה-MONSTER החדש הוא אופנוע 'נייקד' ספורטיבי, המתאים לרוכבים מתחילים ובמקביל מתאים גם לרכיבות יומיומיות של רוכב מנוסה וזאת בזכות היותו קל משקל. במבט מעמיק מהצד, הדמיון העיצובי של ה-MONSTER החדש לדורותיו הקודמים ניכר מיד – בקווי המתאר של מכל הדלק הבולט דמוי גב הביזון, בפנס החזית שמשתלב בגוף ומזכיר בצורתו העתידנית את הפנס העגול של דגמי ה-MONSTER הקודמים, הזנב והשלדה האחורית המחודדים אשר עשויים מפולימר מחוזק בסיבי זכוכית התורמים מאוד לחוזק המבני והמשקל הקל. מנוע הטסטסטרטה 11 מעלות, מקורר נוזל בנפח 937 סמ"ק.

מנוע ה-L טווין 90 מעלות דזמודרומי החדש, ביחס למנוע ה-821 היוצא, מגדיל את הנפח, ההספק, המומנט ומפחית את המשקל ב-2.4 ק"ג, אשר מסייע בהפחתת המשקל הכללי של האופנוע ותורם לשיפור ההתנהגות. מנוע זה מפיק כעת 111 כ"ס ב-9,250 סל"ד יחד עם 9.5 קג"מ כבר ב-6,500 סל"ד. ה-MONSTER החדש מוצע גם בגרסה המוגבלת הספק ל-47 כ"ס עבור בעלי רישיון A1 .

image

השלדה, כמו בדור הראשון של ה-MONSTER, מבוססת על זו של הסופרבייק הנוכחי – הפניגאלה V4, עשויה מאלומיניום והיא קלה ב-4.5 ק"ג (%60 פחות) משלדת הצינורות של הדור היוצא, כך שמשקלה עומד כעת על 3 ק"ג. במקביל, החישוקים קלים ב-1.7 ק"ג, הזרוע האחורית קלה ב-1.6 ק"ג ושלדת הזנב השילה 1.9 ק"ג ממשקלה. יחד כל רכיבים אלה ואחרים תרמו להפחתה של 18 ק"ג לעומת ה-MONSTER היוצא.

הדגם החדש בעל מושב במבנה חדש וצר יותר אשר גובהו 820 מ"מ מהקרקע. מושב מונמך ייעודי יביא את גובה זה לכדי 800 מ"מ ובעזרת ערכת הנמכת מתלים ניתן להנמיך את האופנוע כולו לגובה של 775 מ"מ. בנוסף לכך, בסיס הגלגלים עומד על 1,474 מ"מ וזווית ההיגוי עלתה לכדי 36 מעלות – 7 יותר מה-821 MONSTER הקודם, כדי לשפר את נוחות הרכיבה ביומיום ובתנאים עירוניים.
ה-MONSTER החדש מקבל גם את אבזור אלקטרוני נרחב: ABS 'קורנקינג' הניתן לכוונון, בקרת אחיזה, בקרת ווילי, בקרת זינוק, מצבי רכיבה, מסך TFT צבעוני בגודל 4.3 אינץ' עם גרפיקה בדומה לזו של הפניגאלה V4 ועוד.
ה-MONSTER החדש מוצע גם עם חבילת PLUS אשר מוסיפה משקף אווירודינמי בחזית וכיסוי למושב המורכבת מאחור. זאת בנוסף ליכולת לבצע התאמה אישית של האופנוע בהתאם לסגנונו של הרוכב, בעזרת קטלוג שדרוגים מקיף. שם ניתן למצוא מערכת פליטה טרמיניוני בעלת הומולוגציה, כיסוי פירינג תחתי, ערכות מדבקות וגריפקה ושלל חלקי קרבון.

image

אבזור סטנדרטי – MONSTER

צבעים
  • אדום וחישוקים שחורים
  • אפור עם חישוקים אדומים
  • שחור מט עם חישוקים שחורים

עיקרי המפרט
  • מנוע הטסטסטרטה11 מעלות, 937 סמ"ק
  • עמידה בתקן יורו 5
  • 111 כ"ס ב-9,250 סל"ד
  • 9.5 קג"מ ב-6,500 סל"ד
  • משקל (יבש) של 166 ק"ג
  • שלדה קדמית מאלומיניום
  • שלדת זנב אדומה מפולימר מחוזק על ידי סיבי זכוכית (GFRP)
  • זרוע אחורית מאלומיניום
  • תאורת לד מלאה
  • מסך TFT צבעוני בגודל 4.3 אינץ' עם תצוגת מפלס דלק והילוך נבחר
  • 3 מצבי רכיבה
  • ABS' קורנרינג' בשלושה מצבים (כולל קדמי בלבד)
  • בקרת אחיזה (DTC )ובקרת ווילי (DWC) בשמונה מצבים
  • בקרת זינוק
  • מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ
  • בולם יחיד מתכוונן מאחור
  • דיסקים 320 מ"מ מלפנים עם קאליפרים ברמבו מונובלוק 32.M4 ,משאבה רדיאלית, רפידות סינטר
  • מצמד הידראולי עם משאבה רדיאלית
  • גובה מושב 820 מ"מ, 800 מ"מ עם מושב מונמך, 775 מ"מ בתוספת ערכת הנמכה למתלים קוויקשיפטר להעלאה והורדת הילוכים

image

אבזור PLUS MONSTER

צבעים
  • אדום וחישוקים שחורים
  • אפור עם חישוקים אדומים
  • שחור מט עם חישוקים שחורים

תוספות אבזור PLUS
  • משקף חזית אווירודינמי
  • כיסוי מושב מורכב

עיצוב

אופנוע זה משלב את כל הרכיבים המזוהים עם האופנוע – מכל הדלק הבולט בדמוי גב של ביזון, פנס החזית העגול והזנב הנקי. זהו ללא ספק פרק חדש בחיי הדגם והוא מתאפיין באבולוציה של צורות, שילוב בין ישן וחדש, ספורט לאלגנט, מתוחכם ובטעם טכנולוגי וכל אלה שולבו בקווי העיצוב הכללי.
קומפקטיות מקסימלית ומשקל מינימלי שולבו בהצלחה בקווי העיצוב המסורתיים של דוקאטי. הזנב קצר, חד ונקי, מציג שלדה אחורית מודגשת ועליה שני כיסויים בהשראת הפניגאלה V4 . פנס החזית שומר על הצורה העגולה המסורתית ומוסיף ליטוש מודרני בהכנסת תאורת ה'לד' (DRL).

image

מנוע

ה-MONSTER החדש מצויד במנוע ה-L טווין טסטסטרטה 11 מעלות דזמודרומי בנפח 937 סמ"ק. בגרסתו העדכנית, מנוע זה נעשה קל יותר ב-2.4 ק"ג, משפר את הביצועים ורמת השימושיות. מנוע זה הופך לגורם נושא עומס במבנה האופנוע ולו תפקיד מכריע בשמירה על משקל נמוך. ה-MONSTER החדש עומד בתקן יורו 5 עם הספק של 111 כ"ס ב-9,250 סל"ד ומומנט מרבי של 9.5 קג"מ ב-6,500 סל"ד. כלומר, ההספק עלה ב-2 כ"ס והמומנט ב-0.7 קג"מ ובשיא הנמוך מ-1,250 סל"ד ביחס לנתוני המונסטר 821 היוצא.
הודות לעבודת תכנון קפדנית, מנוע ה-937 טסטסטרטה מציג אמינות ועמידות משופרים הבאים לידי ביטוי במרווח טיפולים של 15,000 ק"מ ובדיקת מרווח שסתומים כל 30,000 ק"מ. שימוש במצערת אלקטרונית מאפשר בחירה בין מצבי רכיבה משתנים המשפיעים על תפוקת המנוע, בהתאם לצורכי השעה של הרוכב.
המצמד שהותקן ב-MONSTER החדש – רטוב ובעל מערכת תגבור עצמאית. מערכת השליטה ההידראולית החדשה, מורידה ב-20 אחוז את עצמת הלחץ הדרושה בהפעלת המנוף. למערכת זו פעולה כפולה – היא מעצימה את הלחץ על רפידות המצמד בזמן האצה ומפחיתה את הלחץ מהן בזמן האטה, כדי למנוע מעבר התנגדות מהגלגל למנוע ויצירת בעיית איזון בבלימה שמקורה בגלגל האחורי בזמן הורדת הילוכים אגרסיבית. בתיבה זו מותקן 'קוויקשיפטר' להעלאה והורדת הילוכים כסטנדרט.

שלדה

שלדת האלומיניום החדשה של ה-MONSTER החדש מבוססת על כל העקרונות שעל פיהם בנוי הסופרבייק של החברה, הפניגאלה V4. ה-MONSTER החדש מחזיר את המנוע לעמוד במרכז העניינים, עם חיבורו באופן ישיר לחלק הקדמי של האופנוע כרוגם נושא עומס בעזרת השלדה החדשה. המנוע עצמו עשוי גם כן מאלומיניום וחוסך 4.5 ק"ג ממשקלו לעומת מנוע ה-821. כל זאת, יחד עם זרוע אחורית חדשה מאלומיניום אשר קלה ב-1.6 ק"ג ביחס לדור הקודם, הביאו את ה-MONSTER החדש למשקל של 188 ק"ג רטוב ומוכן לנסיעה (166 ק"ג יבש) – 18 ק"ג פחות מה-821 MONSTER.
התכנון החדש אפשר לדוקאטי להפוך את ה-MONSTER לקומפקטי במיוחד, עם בסיס גלגלים של 1,474 מ"מ בלבד ובעזרת מיקום מחושב של כל רכיבי האופנוע, גם להוסיף 7 מעלות לזווית ההיגוי שעומדת כעת על 36 מעלות.
זנב האופנוע שעוצב להיות חלק, דק ומינימלי, בנוי על גבי שלדת זנב אשר עשויה כולה חלק אחד מפולימר מחוזק בסיבי זכוכית (Polymer Reinforced Fiber Glass). שלדה זו מכילה בתוכה את רוב מערכות החשמל של האופנוע, ואת הסוללה החדשה והקלה יותר.

image

ארגונומיה ותנוחת רכיבה

תנוחת הרכיבה באופנוע זה הינה תנוחת רכיבה שקופה וגמישה אשר מתאימה הן לטיולים ממושכים והן לרכיבה ספורטיבית, בדומה לכל דורות ה-MONSTER. המושב קיבל תוספת ריפוד ומבנה חדש. המושב שגובהו 820 מ"מ ובנוח מ-70 מ"מ של ספוג, מקרב את הרוכב ב-65 מ"מ אל עבר הכידון, הרגליות הונמכו ב-10 מ"מ, כך שהרוכב יושב זקוף יותר והכידון קרוב ב-70 מ"מ יותר מאשר בדור הקודם.
המושב הנמוך ביותר, הזמין כאביזר אופציונלי, בעל ספוג בעובי של 50 מ"מ ויוצר גובה של 800 מ"מ מהקרקע. את ה-MONSTER החדש ניתן להוסיף ערכת הנמכה ייחודית למתלים, המאפשרת לגובה המושב לרדת עד כדי 775 מ"מ.

מתלים

ה-MONSTER החדש מצויד במזלג בקוטר 43 מ"מ המבטיח מהלך של 130 מ"מ. הבולם היחיד המתכוונן מאחור מבטיח מהלך של 140 מ"מ. הבולם האחורי מחובר ישירות לזרוע האחורית יחד עם קפיץ כפול.

חישוקים וצמיגים

החישוקים החדשים מאבדים חלק ניכר ממשקלם – 1.7 ק"ג בהשוואה ל-821 MONSTER. חישוקים אלה נועלים צמיגי Pirelli III Rosso Diablo במידות 70/120 מלפנים ו-55/180 מאחור, כדי להתאים לשימוש יעיל ביותר בכביש יבש ורטוב.

image

מערכת בלימה

מערכת הבלימה מלפנים בעלת קאליפרים ברמבו 4 32.M4 בוכנות מונובלוק אשר פועלים על צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ ומשאבה רדיאלית חדשה. מנופי הבלם והמצמד ניתנים לכוונון מלא. מאחור ממותקן דיסק יחיד בקוטר 245 מ"מ עליו פועל קאליפר ברמבו והוא, כמו הקאליפרים הקדמיים, מצויד ברפידות סינטר.

אלקטרוניקה

ה-MONSTER החדש מצויד במגוון מערכות אלקטרוניות מתקדמות בהן מצערת אלקטרונית אשר מאפשרת שימוש במצבי רכיבה שונים המשפיעים על תפוקת המנוע והביצועים בהתאם למיומנות הרוכב. מערכת ה-ABS מציעה שלושה מצבי התערבות – 3 התערבות מקסימלית עם מניעה מוחלטת של התרוממות הגלגל האחורי, 2 התערבות פחותה עם התרוממות קלה של הגלגל האחורי, 1 פועל רק על הגלגל הקדמי ללא מניעת התרוממות הגלגל האחורי.

בקרת אחיזה DCT

מערכת בקרת האחיזה מאפשרת לרוכב לבחור מבין 8 מצבי התערבות. שלושת מצבי הרכיבה מציעים בחירה אוטומטית של רמת התערבות המערכת, אך גם זו ניתנת לכיול אישי.

image

בקרת זינוק

ה-MONSTER החדש מצויד בבקרת זינוק המאפשרת האצה בכוח מרבי. בזמן הפעלתה, המערכת מנהלת את תפוקת המנוע בפתיחת המצערת ומביאה אותו לשיא המומנט, בזמן שהרוכב צריך לתפעל את מנוף המצמד בזמן הזינוק.

בקרת ווילי DWC

בקרת הזינוק עושה שימוש גם בבקרת הווילי (DWC), אשר מאפשרת למנוע להאיץ במקסימום יכולת ללא התרוממות של הגלגל הקדמי.

מצבי רכיבה

מערכת חדשנית זו מאפשרת לרוכב לבחור בין שלושה מצבי רכיבה – ספורט, טורינג ואורבן בהתאם לתנאי הדרך וסגנון הרכיבה בו הוא מעוניין. כל אחד ממצבי רכיבה אלה, משנה את מאפייני הפעולה של בקרות האחיזה, ה-ABS, בקרת הווילי ותפוקת המנוע.
ספורט
במצב זה המנוע מפיק 111 כ"ס עם תחושה ישירה במצערת, התערבות מופחתת בבקרת האחיזה, מצב 2 במערכת ה-ABS ובקרת ווילי מאפשרת רכיבה ספורטיבית.
טורינג
המנוע מפיק 111 כ"ס עם תגובה מתונה לפעולת המצערת, התערבות מוגברת של בקרת האחיזה, ABS רמה 3 למקסום יכולת הבלימה ובקרת הווילי מכויילת לרכיבה רגועה.
אורבן
הספק המנוע מופחת ל-75 כ"ס, תגובת המצערת ממותנת, בקרת אחיזה בהתערבות גבוהה, ABS רמה 3 והתערבות גבוהה בבקרת הווילי.

image

קוויקשיפטר להעלאה והורדת הילוכים EVO

מערכת הקוויקשיפטר (EVO DQS) מאפשרת לרוכב להעלות ולהוריד הילוכים ללא שימוש במצמד וגם להפוך את הרכיבה בעיר לחלקה יותר.

מסך TFT צבעוני

לוח המחוונים של ה-MONSTER כולל צג TFT מלא בגודל 4.3 אינץ'. הגרפיקה המוצגת בו וממשק ההפעלה דומים לאלו של משפחת הפניגאלה, והם מאפשרים ניווט בתפריט, התאמת ההגדרות ובחירה של מצבי הרכיבה. במרכז ישנה תצוגה לסל"ד המנוע, וההילוך הנבחר. מערכת זו מאפשרת גם ממשק מלא למערכת דוקאטי מולטימדיה בחיבור הטלפון החכם (DMS) עם תצוגת שם השיר המנוגן ועוד.

תאורה ואיתותים

פנס החזית בדוקאטי MONSTER מצוידת בתאורת לד מלאה ובה גם תאורת יום DRL וכן תאורת איתותים ייחודית, עם פונקציית ביטול אוטומטית.

מחירים:

מחיר הדוקאטי MONSTER החל מ: 83,600 ש"ח
מחיר הדוקאטי PLUS MONSTER החל מ: 86,600 ש"ח
מחיר הדוקאטי A1 MONSTER החל מ: 83,600 ש"ח

image