סוזוקי משיקה בישראל את הויטארה היברידית ואת הקרוסאובר היברידית, עם פליטת CO2 נמוכה, 3 רמות גימור וכל מערכות הבטיחות המתקדמות
ויטארה היברידית תשווק ב-2 רמות גימור – ויטארה עם מנוע 1.4 ליטר טורבו ברמות גימור: GLXV ו-GLX עם טכנולוגיה היברידית, כאשר דגמי הבנזין 1.4 טורבו ימשיכו להיות משווקים עד סוף השנה הנוכחית. בהמשך תגיע גם ויטארה 4X4 היברידית לשיווק בישראל. הויטארה ההיברידית מציגה פליטת CO2, נמוכה יותר ב-20% מדגמי הבנזין. הפליטה (CO2) המעודכנת בדגמים ההיברידים עומדת על 126 גרם בעוד שבדגמי הבנזין עמדה הפליטה על 156 גרם.
צריכת דלק: ויטארה היברידית מציגה שיפור משמעותי של 17% בצריכת דלק לעומת דגמי הבנזין. ויטארה 1.4 טורבו היברידית: 16.86 ק"מ/ל' לעומת ויטארה 1.4 טורבו בנזין: 14.45 ק"מ/ל'.
ירוקה יותר: ויטארה היברידית תוצב בקבוצת זיהום 4 (דגמי 4X2 )עם ציון ירוק של 166. לעומת קבוצת זיהום 8 (ציון ירוק 188) בדגמי הבנזין הנוכחיים.
סוזוקי תציג טכנולוגיה היברידית גם בדגמי 4X4.
רמות גימור:
ויטארה תשווק ב-2 רמות גימור עם הנעה קדמית או כפולה, 11 אפשרויות של צבעים ושילובי צבעים וברמות מחיר שונות.
1. ויטארה GLX היברידית תגיע עם מפתח חכם, תאורת לד, חיישני תאורה וגשם אוטומטיים, רמת בטיחות 6 הכוללת תיקון נתיב, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, 7 כריות אוויר, זיהוי שטח מת, התרעה על תנועה חוצה לאחור, מערכת מולטימדיה מקומית 10 אינץ' עם הפעלה קולית ללא צורך בהורדת הידיים מההגה, להגברת הבטיחות.
2. ויטארה GLXV היברידית שבנוסף תציע שמשות כהות (glass privacy), חישוקי סגסוגת 17 אינץ' (גודל זהה ל-GLX) מהודרים ומלוטשים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, ריפודי זמש קטיפתי משולב דמוי עור, מערכת מולטימדיה מקורית 7 אינץ' הכוללת קישוריות לסמארטפון ומצלמה אחורית מקורית, חימום ואיתות במראות הצד. דגם זה יזכה לרמת בטיחות 7 - מהגבוהות בקטגוריה.
3. ויטארה GLXV היברידית 4X4 שתגיע רק בהמשך השנה כוללת בנוסף מערכת 4X4 ALLGRIP עם מצבי MODE משתנים בהתאם לשטח:
SNOW&MUD / LOCK / AUTO / SPORT
מנוע טורבו 4.1 ליטר K14D Boosterjet מנוע חדש של סוזוקי מופחת משקל ושיא מומנט הזמין מ- 1,500 סל"ד. המנוע החדש K14D משלב מערכת חשמלית חדשה לתזמון שסתומים משתנה (VVT) לשסתומי היניקה, כמו-גם מזרקי דלק בעיצוב חדש ומשאבת דלק בלחץ גבוה יותר. שסתומי הפליטה נשלטים באמצעות מפעיל VVT הידראולי קונבנציונאלי. מערכת ה-VVT הכפולה משפרת את ביצועי המנוע על ידי שינוי מתמיד של תזמון שסתומי היניקה והפליטה, כך שיתאימו באופן אופטימלי לשילוב הפעלת מנוע הבנזין והמנוע החשמלי.
טכנולוגיית Boosterjet היא פיתוח ייעודי של סוזוקי ומאופיינת במנוע עם נפח קטן ומגדש טורבו עוצמתי. ביצועי המנוע מביאים את הויטארה מ 0-100 ב-9.5 שניות.
טכנולוגיה היברידית
הטכנולוגיה ההיברידית במתח 48V, מתאפיינת במשקל קל, כאשר הרכיבים השונים מוסיפים פחות מ-15 ק"ג למשקל הכללי של הרכב. הסוללה הינה מסוג ליתיום -יון המקובל במערכות היברידיות והיא מפעילה מנוע המשולב באלטרנטור בשם ISG - Generator Starter Integrated, העוזר למנוע הבנזין בשלבים שונים בנסיעה. כמו כן תורמת הסוללה לכלל צרכני החשמל (תאורה, שמע ומיזוג אוויר) סוללת הליתיום-יון המאחסנת אנרגיה חשמלית ממוקמת מתחת למושבים הקדמיים ובכך חוסכת מקום (בניגוד לסוללות בתא המטען). המנוע החשמלי (ISG) המונע ע"י הסוללה, תורם להגברת המומנט.
בקרת השלמת מומנט: בהתבסס על מהירות המנוע ומצב המצערת, מחשב הרכב מזהה מתי הנהג מאיץ ומכניס את המנוע החשמלי לפעולה על מנת לספק מומנט בהאצה.
מערכת הנעה כפולה ALLGRIP מערכת ALLGRIP עם ארבעה מצבים אשר פותחה על ידי סוזוקי ומספקת הנאה מנהיגה בתנאים מאתגרים תוך חסכון ויעילות (פחות פליטת מזהמים מרכבי 4X4 מקבילים) לסביבה ירוקה יותר.
ברכב מותקן מתג שילוב בעל ארבעה מצבים לבחירת הנהג, לנהיגה בטוחה ומהנה במגוון קטעי דרך. המצבים כדלקמן:
בטיחות
סוזוקי ויטארה היברידית עושה שימוש במערכת בטיחות מקורית ומתקדמת המזכה אותה בדרגת בטיחות 6 בדגמי GLX ודרגת בטיחות 7 (בשל הכרה במצלמה אחורית מקורית):
• ציון חמישה כוכבים ביורו EuroNcap (נבדק בהשקה בשנת 2015)
• שבע כריות אוויר מותאמות כסטנדרט
• תיקון (אקטיבי) לשמירה על נתיב
• זיהוי שטח מת
• בקרת שיוט אדפטיבית המותאמת כסטנדרט בכל הדגמים
• התראה על תנועה חוצה מאחור
• התראה על עייפות נהג
• הויטארה זכתה לציונים גבוהים בכל ארבעת התחומים
מערכת השמע של הויטארה ההיברידית (בדגמי GLXV) כוללת מסך מגע בגודל 7 אינץ' המאפשר הפעלה אינטואיטיבית. בויטארה ההיברידית משולבת מערכת Apple CarPlay המאפשרת שימוש חכם ובטוח במכשירי iPhone. בנוסף לביצוע שיחות, ניתן לקבל הוראות ניווט בהתאם למצב התנועה, להאזין למוזיקה, להפעיל את שירותי סירי להקראה והשמעת הודעות WhatsApp ו-SMS. בנוסף, המערכת תומכת גם באפליקציית Android Auto לבעלי מכשירים מגרסה 10 ומעלה.
מחירים:
הויטארה היברידית החדשה תוצע בשני דגמים (בהמשך גם ב-4X4):
סוזוקי ויטארה היברידית GLX אוט' 1.4 טורבו 136,990 ₪
סוזוקי ויטארה היברידית GLX אוט' 1.4 טורבו – דו גווני 139,990 ₪
סוזוקי ויטארה היברידית GLXV אוט' 1.4 טורבו 141,990 ₪
סוזוקי ויטארה היברידית GLXV אוט' 1.4 טורבו – דו גווני 144,990 ₪
תגובות