שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם לנד רובר עוברת לחשמל

הדורות הבאים של האיווק והדיסקברי ספורט, שצפויים להגיע ב-2023 וב-2024 בהתאמה, ייבנו על פלטפורמה חדשה שמיועדת לדגמים עם הנעה חשמלית טהורה

מגמת החישמול שמקיפה היום את מרבית יצרניות הרכב, אינה פוסחת על לנד רובר. החברה ייצרה עד כה רק דגמים היברידיים פלאג-אין (קישור לכתבה) ולצורך המעבר להנעה חשמלית טהורה, פותחה בחברה פלטפורמה חדשה שנקראת EMA (Electric Modular Architecture), עליה ייבנו הדורות החדשים של האיווק ושל הדיסקברי ספורט. על פי התוכניות של לנד רובר, הדגמים האלה יהוו כמחצית מהמכירות שלה עד לשנת 2030.

הפלטפורמה החדשה תאפשר גמישות רבה, ואפשר יהיה לבנות עליה דגמים עם הנעה קדמית בלבד בעזרת מנוע אחד, וגם כאלה עם הנעה בכל הגלגלים באמצעות שני מנועים. ככל הנראה יוצעו שתי אופציות עיקריות של הנעה: חשמלית טהורה שתיעזר בסט מצברים גדול וכבד שיאפשר טווח נסיעה ארוך, והנעה היברידית עם מנוע בנזין שישמש לטעינת המצברים בלבד, שיהיו קטנים וקלים יותר.

מתחברים לחשמל

במקביל, פיתחה לנד רובר פלטפורמה נוספת המיועדת לדגמים הגדולים יותר, הנקראת MLA (Modular Longitudinal Architecture), והדגם הראשון שייבנה עליה הוא הדור הבא של הריינג' רובר, שאמור להגיע בשנה הבאה. גם זו פלטפורמה גמישה, שתאפשר התקנה של מנועי בנזין ודיזל – או לחלופין של מנועים חשמליים.

בלנד רובר מתכננים גם להרחיב את משפחת הדיפנדר עם שני דגמים נוספים, שעדיין אין עליהם נתונים רישמיים, אך ייתכן שאחד מהם יהיה עם הנעה חשמלית טהורה שייבנה על פלטפורמת ה-MLA. השני אולי יהיה טנדר (קישור לכתבה).

הדיסקברי ספורט הנוכחי. האם גם החשמלי ילכלך גלגליו באבק?