הצוות המקצועי של יבואן Genesis - מותג רכב חדש שהגיע רק השנה לישראל, יצא ליום למידה וגיבוש על כבישי ישראל (וקצת על השביל) כדי ליהנות מהיכולות הדינאמית של דגמי הג'נסיס השונים
מותג הרכב GENESIS, שבסיסו בדרום קוריאה, התחיל כדגם יוקרה של יונדאי ובשנת 2015 הוכרז כמותג היוקרה של קונצרן כלי הרכב הדרום קוראיני המייצר את יונדאי ואת קיה. כיום משווק המותג בעיקר בארה"ב, קנדה ואוסטרליה ומשווק מספר דגמי יוקרה בתצורת סדאן G70 ,G80 ו-G90 ותצורת SUV בדגמי GV70 ו-GV80.
בכדי לבנות את המותג ולהתחרות בשוק של רכבי היוקרה גייס היצרן הקוריאני אנשים כשרוניים בעלי שם וניסיון בתעשיית הרכב העולמית ובהם את המעצב פיטר שרייר החתום על דגמים מפורסמים של קונצרן פולווסואגן כמו אאודי TT, החיפושית החדשה והגולף; לוק דונקרוולק לשעבר המעצב של למבורגיני ובנטלי; פיליפו פריני שהיה אמון על העיצוב של למבורגיני אורוס ואוונטדור ואלפא רומיאו 8C ותחום הביצועים הופקד בידיו של אלברט בירמן, שהיה אחראי על הביצועים בחטיבת הספורט M של BMW.
לשם שיפור המקצועיות בנהיגה תוך מתן דגש על בטיחות יצא הצוות המקומי של ג'נסיס בליווי אנשי טרייד-אין היוקרה של כלמוביל - יבואן הרכב הגדול בישראל (מרצדס, מיצובישי, יונדאי ועוד...) וגם היבואן הנבחר של ג'נסיס, ליום נהיגה מודרך בכביש ואף מעט בשבילים שבשטח... וזאת על מנת ללמוד, לחוות ולהרגיש את היכולות, הביצועים והנוחות של דגמי היוקרה בכביש ובדגמי ה-GV גם את איכות המתלים בשטח.
מעבר להתלהבות ולריגוש של הנהיגה ברכבי המותג החדש והמבטים לשיירה המיוחדת יכלו המשתתפים ליהנות מהביצועים הספורטיבים ואחיזת הכביש, מהפינוקים, מהאיכות וגם מהנוחות של המתלים במותג פרימיום חדשני.
ל-GENESIS מערך מלא של מערכות בטיחות אקטיביות וסיוע לנהג על בסיס חיישנים, מצלמות ורדאר המנטרים את הנעשה מסביב למכונית וכוללות פונקציות ייחודיות כולל מעבר לנהיגה סמי אוטונומית, כשהרכב יודע לבצע באמצעות בינה מלאכותית פעולות המדמות נהיגה אנושית כגון שמירת מרחק מרכב מלפנים ובדיקת השטח והתמזגות בתנועה באופן אוטונומי. בנוסף, 10 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים, מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת וכשמאותתים אז לוח השעונים הופך לצילום התנועה בשטחים מתים בדופן הרכב ועוד.
SCC - בקרת שיוט אדפטיבית חכמה עם מנגנון זחילה בפקקים בעלת מאפייני בינה מלאכותית, כשבנוסף לשמירה על מהירות ומרחק באופן אקטיבי מהרכב שלפנים, לומדת גם את מאפייני הנהיגה של הנהג ומכיילת את פעולתה בהתאם.
BCA - מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב בשטח מת. מערכת התראה על תנועה בשטחים מתים מספקת התרעה לנהג ומונעת מעבר נתיב במידה וקיימת סכנת התנגשות ברכב בנתיב המקביל.
LKAS - מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב המשולבת עם מערכת LFA, השומרת את הרכב במרכז נתיב הנסיעה, תוך מעקב אחרי קווי הסימון והרכב הנוסע לפנים.
FCA - התרעת התנגשות בשילוב בלימה אוטונומית במצבי חירום.
RCCA - זיהוי תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית.
LFA - מערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.
חיישן התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי.
SAE - מערכת יציאה בטוחה המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי.
DAW - מערכת התרעה על ערנות הנהג עם בקרה אקטיבית על מיקוד בכביש.
LVDA - מערכת המתריעה על תחילת נסיעה של הרכב שמלפנים.
אור גבוה אדפטיבי.
BVM - הצגת צילום תנועה בשטחים מתים על לוח המחוונים - בעת הפעלת איתות המצלמות ההיקפיות ברכב מציגות תמונה של הנתיב בו רוצים להשתלב על גבי לוח המחוונים כדי לאפשר מעבר נתיב בטוח.
בלם-יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold.
מערכת תאורת LED MATRIX קדמית עם שינוי אלומת אור ותאורת אור גבוה אדפטיבית.
מצלמות היקפיות 360° SVM עם תצוגה תלת ממדית.
בדגמי ה-Luxury וה-Sport מוסיפים גם
מערכת המתריעה ומונעת פתיחת דלתות המושב האחורי - Power Child Lock
שתי משפחות עם פלטפורומות שונות ובכול משפחה כלי רכב לכביש ו-SUV לשטח וכמובן רמות גימור שונות ורשימת אביזרים והתאמות ארוכה מלהזכיר:
GENESIS G80 עליה נהגנו היא הדור השלישי לדגם שאיתו פרצה ג'נסיס לעולם הרכב - מכוניות סאלון יוקרתיות. ל-G80 מנוע ארבעה צילינדרים דיזל בנפח 2,497 סמ"ק T-DGi המשלב מגדש טורבו עם הזרקה ישירה, ומספק 304 כ"ס, עם מומנט של 43 קג"מ המתקבלים כבר מ-1,650 סל"ד. ה-G80 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות, באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית חכמה בעלת שמונה יחסי העברה. G80 נמכרת בישראל בשתי רמות גימור ELEGANT ב- 385,000 ש"ח, LUXURY ב-439,000 ש"ח, כולל חבילת שירות מקיפה ל-3 שנים.
GV80 רכב הפנאי הראשון של GENESIS מיועד לחמישה עד שבעה נוסעים בשלוש שורות ישיבה. לישראל מגיע ה-GV80 עם מנוע טורבו דיזל בעל שישה צילינדרים בתצורה טורית. המנוע בנפח 2,996 סמ"ק מספק 278 כ"ס ומומנט נהדר של 60 קג"מ המתקבלים במלואם בין 1,500 ל-3,000 סל"ד. המנוע משולב עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה יחסי העברה עם אפשרות לתפעול ידני. ה-GV80 מאיץ ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות וצריכת דלק ממוצעת (הצהרת יצרן) של 14.9 ק"מ לליטר.
ה-GV80 משווק בישראל בשתי רמות גימור ELEGANT ב-499,000 ש"ח ו- LUXURY ב-569,000 ש"ח, כולל חבילת השירות המקיפה ל-3 שנים.
GENESIS G70 היא מכונית ספורט סדאן בעלת מנוע 2.0 ליטר T-GDI בעל ארבעה צילינדרים, מגדש טורבו והזרקה ישירה המספק 245 כ"ס ו-36 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, בעלת אפשרות לתפעול ידני באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה, עם אפשרות להחזקת הילוך בסל"ד גבוה ותיכנות ספורטיבי המתאים את סל"ד המנוע בהורדת הילוכים. פונקציית "בקרת שיגור" Launch Control מאפשרת לנהג למצות את מלא פוטנציאל הכוח המתפרץ והתאוצה של המכונית ביציאה מהמקום, עם נתון תאוצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות. מהירות מקסימלית של 240 קמ"ש. ל- G70 אפשרות לחבילת Sport הכוללת: מתלים אדפטיביים בעלי כיול משתנה נשלט אלקטרונית (ECS), דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (LSD), מערכת בלימה ספורטיבית תוצרת Brembo האיטלקית ומערכת פליטה ספורטיבית ובורר מצבי נהיגה: Comfort, Eco, Sport, Sport+, Smart. ה-G70 משווקת ברמת גימור Luxury במחיר 298,000 ₪ וגרסת Sport במחיר 339,000 ₪.
ה-GV70, ה-SUV השני של ג'נסיס, שנחשף בחודשים האחרונים והושק ביום הנסיעות באולם של היבואן בהרצליה. חזית ה-GV70 שומרת על הקו הייחודי ג'נסיס עם גריל ה-G MATRIX כשמצדדיו יחידות תאורת ה-Quad Lamps הצרות והמחולקות לשניים. העידון ב-GV70 הוא דווקא בקו הגוף הפרבולי שלה אשר נמתח ומתעקל מהפנסים הקדמיים לצידי המרכב כשהוא מדגיש את קו המותניים בחלקה האחורי של המכונית. תא הנוסעים של GENESIS GV70 עוצב לפי תפיסת "החלל הלבן" באדריכלות הקוראנית. ה- GV70 מגיע לישראל עם מנוע T-GDI בנפח 2.5 ליטר בעל ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו, הספק של 304 כ"ס ומומנט מרבי של 43 קג"מ המתקבל במלואו בין 1,650 ל-4,000 סל"ד. הכוח מועבר מהמנוע אל הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה בעלת תגובות מהירות, עם אפשרות לשליטה ידנית של הנהג באמצעות מנופים מאחורי גלגל ההגה. ל-GV70 בורר מצבי נהיגה לכביש בעל מצבי Comfort, Eco, Sport, Smart כאשר כל מצב מתאים את תגובות המנוע, תיבת ההילוכים וההיגוי בהתאם. ה-GV70 מאיצה ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות ומגיעה למהירות מקסימלית של 240 קמ"ש. ה-GV70 משווקת ב- רמות גימור Elegant ב- 339,000 ₪, Luxury ב- 379,000 ₪ ו-Sport ב-399,000 ₪, כולל חבילת השירות המקיפה ל-3 שנים.
העמקנו בחומר התיאורטי הכללי עם דגשים לטכנולוגיה של ג'נסיס. החל מנושא האחיזה, דרך סוגי ההנעות השונות - הנעה אחורית, הנעה קידמית והנעה כפולה 4X4, ועד למערכות הבטיחות הבסיסיות: ABS ו- ESP ומערכות הבטיחות המתקדמות - התראות מרחק וכלי רכב בשטח המת, ומערכות אוטונומיות לבלימה ושמירת מרחק אדפטיבית במערכת בקרת השיוט.
דנו בנושא אחיזה, הכוחות הפועלים על כלי הרכב, תת היגוי, היגוי ייתר ונחיצות ודרך הפעולה של הדיפרנציאל.
קישורים לסיכום החומר התיאורטי:
ויקישטח: בקרת משיכה | בקרת יציבות | ESP | TC | ABS
בחלק המעשי - תרגלנו תנוחת נהיגה נכונה וכיוון של מושב - הגה - מראות, הרגשנו את האחיזה של צמיגי מישלין פיילוט ספורט מהטובים שאפשר לרכוש לכביש, תרגלנו נסיעה אדפטיבית עם מערכת בקרת השיוט האדפטיבית המעולה של ג'נסיס, ושפרנו את יכולת הנסיעה בכביש מפותל באמצעות טיפים פשוטים לשיפור הנהיגה בעיקולי הדרך.
1 תגובות
1
Ogash Ofer
28 באפריל 2022 ב 07:06
ג'נסיס זכתה בארבעה פרסים בתחרות iF Design Award המפורסמת לשנת 2022, שלושה עבור עיצוב המוצר ואחד עבור עיצוב הפנים.
התחרות היוקרתית מאורגנת על ידי ה-International Forum Design GmbH, שבסיסה בהאנובר, גרמניה, מכירה במצוינות בעיצוב במגוון רחב של תחומים. חבר מושבעים של מומחי עיצוב בינלאומיים משתמש בקריטריונים אובייקטיביים כדי לבחור את הזוכים.
בקטגוריית כלי רכב, ג'נסיס זכתה בשלושה פרסים, כולל ה-GV60, עם מערכת הטעינה האלחוטית ומערכת השמע לרכב של Bang & Olufsen.
ה- Genesis GV60, דגם המגלם את המסע של המותג לעבר חשמול, זכה להכרה בעיצוב ה-CUV הקופה והאתלטי שלו, המפרש מחדש את הזהות העיצובית "אלגנטיות אתלטית" של המותג. עיצוב הפנים משקף את האתוס העיצובי של ג'נסיס, המכונה "היופי של החלל הלבן", כדי ליצור חווית נהיגה מרווחת ונוחה.
מערכת הסאונד של Bang & Olufsen עבור Genesis GV60, הוכרה בנפרד כ"יצירת אמנות אקוסטית". גריל הרמקולים המעודן עשוי מחומרים איכותיים במיוחד עבור Genesis כדי לספק שמע ברזולוציה גבוהה לחוויית סאונד יוקרתית. מערכת הסאונד הותאמה אקוסטית ופיזית ל-GV60, מה שמאפשר לעיצוב שלה להשתלב בהרמוניה חושנית עם הקווים והקימורים הדינמיים של המכונית.
מערכת הטעינה האלחוטית המיישמת את הזהות העיצובית של ג'נסיס זכתה להכרה בעיצוב תוך בחינה מדוקדקת של נוחות הנהגים. הגובה הכולל של יחידת אספקת החשמל ומיקום המחוון תוכננו כך שהנהגים יוכלו לראות את תהליך הטעינה במכונית.
תגובות