טויוטה מיראי שוברת שיא עולמי במרחק נסיעה עם תדלוק מימן בודד
עוד שיא בדרך לעולם נקי: טויוטה מיראי נסעה 1003 קילומטרים עם אפס פליטות. הנסיעה של מכונית המימן של טויוטה החלה ביום רביעי 26 במאי בשעה 5:43 בבוקר מתחנת המימן HYSETCO באורלי (צרפת) והסתיימה לאחר נסיעה של 1003 ק"מ בתדלוק מימן יחיד. מסלול הנסיעה כלל כבישים ציבוריים, מדרום לפריז ובאזור לואר-א-שר ואינדרה-א-לואר. במהלך הניסיון לקבוע שיא נעשה שימוש במימן ירוק, וממוצע צריכת הדלק עמד על 0.55 ק"ג/100 ק"מ, כאשר המיראי הצליחה להכיל 5.6 ק"ג מימן.
המיראי החדשה הפגינה יעילות וקלות נהיגה
המיראי החדשה היא הדור השני של רכב טויוטה חשמלי מבוסס תא דלק מימן. היא מציעה יותר ביצועים, עיצוב מתוחכם ודינמי יותר ודינמיקת נהיגה חדשה לעומת הדגם מהדור הראשון. בנוסף, יעילות מוגברת של מערכת תא הדלק, יחד עם יכולת אחסון מימן גבוהה יותר ואווירודינמיקה טובה יותר תורמים לטווח נסיעה גדול יותר של כ-650 ק"מ בתנאי נהיגה רגילים, עם זמן תדלוק של פחות מ-5 דקות בתחנת תדלוק.
כדי להגיע למרחק השיא של 1003 ק"מ הנהגים אימצו סגנון "נהיגה אקולוגית", אולם לא השתמשו בשיטות מיוחדות שנהגים אינם יכולים להשתמש בהן בחיי היומיום.
טויוטה מיראי ומימן עומדים בלב חזון "מעבר לאפס"
חזון מעבר לאפס (Beyond Zero) מדגיש שהיעד של טויוטה אינו אפס פליטות.
זהו רק צעד במסע החשמלי של טויוטה להתגבר על חסמים ולבנות עתיד טוב יותר לכולם: מעבר לפליטות, מעבר להגבלות, מעבר לציפיות ומעבר לחסמים.
טויוטה מיראי מפגינה בבירור את היבט "מעבר לפליטות", בכך שהיא מדגישה את יתרונות אפס פליטות של ניידות חשמלית ובה בעת מעניקה בטיחות, נוחות, טווח נסיעה גדול יותר וקלות טעינה.
יתרה מזאת, מימן, כמשאב אמין שמצוי בשפע להובלה ואחסון של אנרגיה, מהווה הזדמנות גדולה לחברה טובה יותר. מימן יכול לספק ניידות עם אפס פליטות, לא רק לתחבורה בכבישים, אלא גם לרכבות, סירות ומטוסים, ולייצר אנרגיה לתעשיות, חברות ומשקי בית.
מבחינה זו, טויוטה תומכת במיזמים רבים שמטרתם לפתח יישומים מגוונים של תאי דלק ולהפוך אותם לנחלת הכלל: גנרטורים חשמליים (EODev), סירות (Hynova), מוניות, אוטובוסים (Hype ו-RATP), משאיות (Hino), עיר מימן (Woven City) ויישומים אחרים.
השיא נקבע על ידי 4 נהגים והקשר הישראלי
בין ארבעת הנהגים שהשלימו את הנסיעה שקבעה את השיא היה ויקטוריאן ארוסראד, מייסד ורב החובל של האנרג'י אובזרבר ((Energy Observer/. אנרג'י אובזרבר, שבה טויוטה שותפה, היא הסירה הראשונה המצוידת בתא דלק של טויוטה - אוטונומית מבחינת אנרגיה, מייצרת אפס פליטות ומהווה כלי תקשורת ומעבדת מחקר לקראת המעבר לאנרגיה ירוקה.
בשנת 2018 יצא כלי השיט הייחודי למסע חובק עולם שהתפרס על פני 50 מדינות, במהלכו הגיעה גם לישראל ועגנה במרינה בהרצליה למפגש של רב החובל וצוותו עם אנשי טויוטה השוקדים על פיתוח חדשנות למען כדור הארץ, ועם צוות יוניון מוטורס.
אנרג'י אובזרבר התפתחה והפכה כעת לחברה העוסקת בחקירה ובחדשנות. לאחרונה היא הציגה כפר חדש לגמרי ובו תערוכות המוקדשות לאנרגיות מתחדשות ומימן בפריז.
במהלך האירוע, הואר מגדל אייפל בפעם הראשונה במימן ירוק, הודות לגנרטור מימן ®GEH2 שפותח על ידי חברת הסטארט אפ EODev שטויוטה היא בעלת מניות שלו.
ג'יימס אולדן, מהנדס בטויוטה מוטור אירופה, מקסים לה היר, מנהל המוצר של מיראי ומארי גאד, מנהלת היח"צ של טיוטה צרפת, היו 3 הנהגים הנוספים.
פרנק מארוט, מנכ"ל טויוטה צרפת, ציין: "השגנו אתגר מדהים עם המיראי החדשה. תפיסת Start your Impossible, לחרוג מעבר לגבולות שלנו, היא מה שמניע אותנו בארגון, והוכחנו זאת שוב היום. ברצוני להודות לצוותי טויוטה צרפת וטויוטה אירופה, וכן לויקטוריאן ואנרג'י אובזרבר, ששותפים לחזון ולשאיפה שלנו. באמצעות שותפויות חזקות נוכל לתרום לחברה טובה וידידותית יותר לסביבה. ברוח שאיפתה של טויוטה להגיע 'מעבר לאפס': התכוננו לעתיד".
ויקטוריאן ארוסראד, מייסד ורב החובל של האנרג'י אובזרבר: "שמחתי לקחת חלק באתגר זה של 1000 ק"מ מאחורי ההגה של המיראי החדשה. טויוטה ניצבה מאז ומתמיד בחוד החנית של חדשנות במימן, ושיתוף הפעולה שלנו מתחזק מדי שנה. כמי שהתחרה בעבר במרוצים בים הפתוח, היה עלי להתמודד עם אתגרים, ואני מודה בחום לפרנק מארוט והצוותים שלו שלקחו אותי איתם להרפתקה זו של אפס פליטות, והוכיחו כי אין דבר שהוא בלתי אפשרי, וכי ניידות באמצעות מימן נמצאת כאן כבר היום!"
כשותפת הניידות הראשונה של המשחקים האולימפיים והפאראלימפיים, יש לפריס משמעות מיוחדת עבור טויוטה. במהלך התחרויות שיתקיימו השנה ביפן וב-2025 בפריס, תספק טויוטה מגוון רחב של אמצעי תחבורה וניידות חדשניים כחלק מחזונה השאפתני לאפשר "ניידות לכל" ולספק את כל סוגי השירותים הנוגעים לתעבורת אנשים ממקום למקום ברחבי העולם, באופן "מקיף ואמין", "פשוט וללא מאמץ" ו"בר קיימא".
תגובות