שטח 4X4 > כתבות > חדשות

INEOS Grenadier – המחליף האמיתי של הדיפנדר?

הצצה ראשונה לרכב השטח הקשוח אותו בונה חברת כימיקלים שוויצרית, שדומה דמיון מדהים לדיפנדר המיתולוגי

הדיפנדר החדש, שהוצג לפני כשנה בישראל, קצר וממשיך לקצור שבחים רבים כרכב בעל יכולות השטח הטובות ביותר בארסנל הנוכחי של לנד רובר (קישור לכתבה). אבל "מורעלי" הדיפנדר הישן, התקשו לעכל את הרך הנולד. "יותר מדי עדין", "יותר מדי אלקטרוניקה", "יותר מדי מפונפן" - זה מבחר מצומצם מהתגובות שנשמעו אז (קישור לכתבה על חולי הדיפנדר הישן).

יש לא מעט "משוגעים"לדבר, שמוכנים לשלם סכומים לא מבוטלים עבור דיפנדרים ישנים/חדשים, כאלו שעוברים מקצי שיפוץ ושדרוג שמביאים אותם למצב של רכב חדש מהניילון (כמו אלה) ואפילו לנד רובר בעצמה משחררת מדי פעם כמה כלים כאלה (קישור לכתבה). אבל למי שאינו יכול להרשות לעצמו את הסכומים הנדרשים ליצירות כאלו, שהמחיר שלהן יכול להגיע ל-250 אלף דולר ויותר, יש פתרון זול יותר.

image

דומה אבל שונה לחלוטין. ה-Grenadier

זה אמנם לא דיפנדר אמיתי, אבל במבט שטחי כמעט ואי אפשר להבחין בהבדלים. מדובר ב- Grenadier של חברת INEOS, עליו כבר כתבנו בעבר (קישור לכתבה), שנחשף לאחרונה במלואו. למרות הדמיון החיצוני, בחברה טוענים שמדובר ברכב חדש לגמרי שתוכנן מהמסד ועד הטפחות, והדמיון נוצר משום שכך צריך בעצם להיראות רכב שטח קשוח...

ומדובר ברכב קשוח על אמת, עם שלדת סולם עשויה פלדה מגולוונת, מרכב שעשוי - איך לא - מאלומיניום, ושני סרנים חיים הנתמכים בקפיצי סליל. המנועים, בנזין ודיזל, יגיעו מחברת ב.מ.וו, ויעבירו את הכוח דרך תיבה אוטומטית עם שמונה מהירויות בעלת אפשרות לתפעול ידני, אבל לא תהיה כלל אופציה לתיבה ידנית אמיתית. הנעה קבועה לכל הגלגלים והילוך כוח ישלימו את החבילה. החברה מתכננת להציע חבילת שטח שתכלול שלוש נעילות דיפרנציאל (מרכזי, אחורי וקדמי), מיגון גחון שלם, כננת וצמיגי שטח מלא מגודלים. לא ברור עדיין אם החבילה הזו תגיע כסטנדרט או שתהיה אופציה בתשלום.

image

ה-Grenadier סיים לאחרונה סדרה מפרכת של נסיעות מבחן באזורים שונים בעולם במהלכן נסעו רכבי המבחן יותר מ-1.6 מיליון ק"מ, בטמפרטורות שנעו מ-40 מעלות ועד מינוס 40. בחזון של החברה, ה- Grenadier יהיה בעתיד, בעוד 40-50 שנה, רכב אספנות נחשק והם בונים אותו כדי שישרוד לאורך שנים ארוכות. הייצור יתבצע במפעל שהיה שייך בעבר למרצדס, על גבול צרפת-גרמניה, בקצב של 25-30 אלף כלים מדי שנה.

ומה בעניין המחיר? הצפי הוא לכלי שיעלה מעט יותר מהרוביקון של ג'יפ וגם מהגרסה הקשוחה של הפורד ברונקו (קישור לכתבה), אבל יהיה זול בהרבה ממרצדס G... השיווק בבריטניה צפוי להתחיל בשנה הבאה ולארה"ב יגיע שנה לאחר מכן. ואלינו? אולי ביבוא אישי.

image

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - אהר'לה אריק סדן

13 ביוני 2021 ב 12:14

נראה מרשים . הבעיה הנה מי ייתן שירות לרכב הזה ? חלפים ? סופר ג'יפ ? עידו ? אישית הייתי שמח לו אחד מהמוזכרים לעיל היה הופך לייבואן מקביל של רכבי שטח אותם יישרת . סופר ג'יפ למייטב ידיעתי מביאים ג'יפים של קרייזלר / פיאט ו/או נוספים . לייבא ללא עורף בטוח לא כדאי .
תודה .

2

אורח/ת - אריק

15 ביוני 2021 ב 01:24

למה שמישהו יקנה אותו אם יקר יותר מרוביקון או ברונקו..רק בגלל שהוא דומה חיצונית לדיפנדר? אם היה זול משמעותי מילא, אבל תכנית עסקית לא משהו.