סובארו ממשיכה להיות רכב ה-4X4 הנמכר ביותר בישראל וככזו – הדרכה אחר הדרכה של בעלי סובארו XV ופורסטר חדשים שמגיעים ליער בן שמן להיכרות עם הרכב ועם יכולות השטח המפתיעות שלו. יום של לימוד והתנסות מועילים ומהנים!
מאת: דרור ברלי
13/06/21
יש מי שמתלוננים בלי סוף כמה קשה כאן בישראל. אבל יש מי שמעדיף את שלושת-רבעי הכוס המלאה, והוא מתבסס על כמה עובדות שמלמדות שלא רע כאן בכלל. מה לא עברנו השנה? קורונה, סגרים, מלחמות, שום דבר לא עוצר אותנו מלהינות מהחיים ולצאת לשטח. מדי יום שישי אנחנו מתייצבים למפגש עם בעלי רכבי 4X4 חדשים שבאים ללמוד ולהתנסות בחוויית הנהיגה בשטח וגם יום שישי 8/5/2021 לא יצא מכלל זה, עם קבוצה גדולה של מכוניות סובארו XV ופורסטר חדשות - מפגן עוצמה צבעוני מהסוג שאנחנו כבר רגילים לו מדי שבוע, אבל עבור מבקרי יער בן שמן זהו מחזה מרהיב בכל פעם מחדש. החורף הוא כבר זכרון רחוק, מזג האוויר כבר מתחיל להתחמם במשעולי יער בן שמן, אבל עוד לא קיץ - השמיים תכולים והטמפרטורות נעימות – אידיאלי ליום הדרכה כייפי. עוד נתגעגע לזה ביולי-אוגוסט...... הקבוצה של היום גדולה מספיק על מנת שיגיעו 3 מדריכים – אורי כהן, קובי בצלאל ואנוכי.
כמו תמיד, אנחנו מתחילים בתיאוריה. איך רכב נוסע בכלל. בכביש ובשטח. מה זה משיכה, ולמה 4X4? ומה זה דיפרנציאל ומה הנקודות החלשות שלו?... ולמה צריך נעילות, מערכות עזר ובטיחות אלקטרוניות כגון ABS, בקרת יציבות, בקרת משיכה, בקרת ירידה במדרון, הכרנו את מערכת ההנעה של סובארו, את מערכת X-MODE והתייחסנו פרטנית לדגמי סובארו 4X4 השונים - פורסטר ו-XV. דיברנו על כללי נהיגה נכונה ובטוחה – חשיבות חגירת חגורת בטיחות בכל מצב, ישיבה נכונה, אחיזת הגה נכונה, בלימה נכונה ושמירת מרחק וגם עקרונות נהיגת שטח: קריאת שטח נכונה, שטחים מתים, דרכי התמודדות עם מכשולים שונים, התחשבות במרווח גחון ובזוויות מרכב עבודה עם מכוון חיצוני, חשיבות עקרון התנועה הזורמת, שיפוע צד סטטי ודינמי ודרכי ההתמודדות עימו.
לאחר מכן התחלקנו לשלוש קבוצות ויצאנו לתרגל מעשית את החומר שנסקר. עלינו עליות וירדנו ירידות, נסענו בזוויות צד והתמודדנו עם הצלבות וחריצים, למדנו להפנות הגה עד הסוף ו"לרמות את המכשול" על מנת למנוע פגיעות בפגוש הקדמי, גם לא שכחנו את הפסקת הקפה המסורתית. לסיום – סקירת ערכת ציוד חילוץ הבסיסית שכל רכב שטח צריך להצטייד בה, דיסקסנו את נושא הטיולים – ולבסוף ה"חניכים" שבו הביתה עם הרבה יותר בטחון וידע ברכב החדש שלהם.
סובארו אולי אינה מנופפת בתדמית המוחצנת של "רכב שטח אמיתי וקשוח" אבל זהו גם כנראה רכב ה-4X4 המפתיע ביותר את בעליו ביכולות הגבוהות שיש לו, משהו שלא תיארו לעצמם שאפשרי. ולכן כמו כל הדרכות סובארו 4X4, גם זו היתה מוצלחת וכיפית. להתראות בהדרכות הבאות ובטיולים!
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - רונית פ.
06 ביולי 2021 ב 08:39
קובי תודה על הדרכה מדהימה היה כייף גדול
2
אורח/ת - ויוי
06 ביולי 2021 ב 08:39
מצטרפת לתודות, בהחלט עשית חשק לעוד.
3
אורח/ת - פליקס ג.
06 ביולי 2021 ב 08:40
קובי,תודה👍
4
אורח/ת - ליאת ואייל
06 ביולי 2021 ב 08:40
קובי תודה רבה על הדרכה מקצועית ומעניינת. היה נפלא
תגובות