שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #71

פורד ברונקו מגיע סופסוף לסוכנויות ברחבי ארה"ב, טויוטה מחדשת את הטונדרה, ויונדאי מתכננת להציג מכונית מעופפת בשנים הקרובות

אחרי דחיות ועיכובים רבים, סוכני פורד בארה"ב החלו לקבל את ראשוני הברונקו שירדו מקו הייצור הסדרתי. הברונקו, שבפורד מקווים שיכבוש נתח רציני בסיגמנט רכבי הפנאי, הוצג לראשונה לפני כשנה (קישור לכתבה על הברונקו). בסמוך למועד זה קיבלו כמה אלפי לקוחות נבחרים את הסדרה הראשונה שיוצרה, אך הקורונה גרמה לכך שהמשך הייצור והשיווק נדחו כמה וכמה פעמים.

הברונקו מיוצר במדינת מישיגן, ארה"ב, במפעל קיים של פורד שבו הושקעו כ-750 מיליון דולר להתאמת קווי הייצור. לצדו הוקם מרכז התאמות ושיפורים, כך שהלקוח יוכל לקבל ישירות מהמפעל את הרכב עם כל התוספות שהזמין, ויש רשימה מאוד-מאוד ארוכה של תוספות כאלו.

על פי נתונים שמסרה חברת פורד, כ-120 אלף לקוחות בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) כבר הזמינו את הברונקו, ועוד 70 אלף נמצאים בתהליכי רכישה אחרונים. יש מצב שברגע שלקוחות פוטנציאליים יראו את הרכב באולמות התצוגה, זרם ההזמנות יגבר. עדיין לא ידוע מתי יתחיל השיווק למדינות נוספות.

טנדר הטונדרה של טויוטה מקבל מנוע חדש

אחרי הצגתו של הלנד קרוזר 300 החדש (קישור לכתבה), בטויוטה ארה"ב מתרכזים בדור חדש לטנדר הטונדרה הגדול, שמיועד בעיקר לשוק האמריקני. הטנדר הנוכחי מצויד במנוע V8 בנפח 5.7 ליטר, אך נראה שהדור הבא יסתפק במנוע V6 כפול-מגדשים בנפח 3.5 ליטר בלבד. למרות ההבדל בגודל, המנוע החדש, שמתוקן גם ב-300, מספק יותר כוח, 409 כ"ס לעומת 381, וגם יותר מומנט: 66 קג"מ לעומת 55 במנוע הגדול.

לצד המנוע הזה, ייתכן שטויוטה תצייד את הטונדרה גם במערכת הנעה היברידית, כדי לספק אופציה שתהיה חסכונית יותר בדלק. בחברה מקווים שההיצע הזה, יאפשר להגדיל את המכירות של הטנדר, מספר העומד היום על כ-110 אלף כלים בשנה.

תמונת טיזר של הטונדרה החדש

יונדאי שואפת לאוויר

אחד מבכירי חברת יונדאי, הפתיע לאחרונה בעת ראיון לסוכנות רויטרס שכשיצא בהצהרה, שהחברה מתכננת להציג מכונית מעופפת כבר בשנת 2025. הבכיר, חוזה מונוז, שהוא מנכ"ל יונדאי בצפון אמריקה, טען שהחברה תוכל לספק שרות של מוניות אוויר בכל שדות התעופה בארה"ב בשנת 2028. בשלב זה, המכונית אינה מיועדת למכירה ללקוחות פרטיים.

המכוניות המעופפות יהיו חלק מפרויקט ענק של החברה לייצור מכוניות חשמליות, בהשקעה של 7.4 מיליארד דולר. יונדאי הציגה דגם קונספט של המכונית המעופפת עוד בשנה שעברה, שנראית כמו רחפן ענק, עם ארבעה מנועים חשמליים ותא לנוסעים. בנוסף ליונדאי, גם טויוטה, דיימלר וגילי הסינית משקיעות במחקר ובתכנון מכוניות מעופפות, תחום שאמור להכניס להן כסף רב בעתיד הלא רחוק.

הקונספט המעופף של יונדאי