שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

קבוצת מקלארן מצטרפת למרוצי ה-Extreme E

ליגת ה- ה-Extreme E, מרוצי שטח במכוניות חשמליות, הולכת ותופשת תאוצה ומעורבים בה כמה מהשמות הגדולים של פורמולה 1

עם רזומה מפואר במרוצי הפורמולה 1 (הקבוצה השנייה המצליחה בהיסטוריה אחרי פרארי) והישגים רבים נוספים במרוצי מכוניות אחרים, קבוצת מקלארן הבריטית תנסה את כוחה החל מעונת 2022 גם במרוצי שטח – עם מכוניות חשמליות בליגת ה-Extreme E. במרוצים האלה מעורבים שמות גדולים נוספים מהפורמולה 1, כמו לואיס המילטון (קישור לכתבה), ניקו רוזנברג וג'נסון באטן, לכל אחד מהם קבוצה המשתתפת במרוצים.

מקלארן, שנוסדה על ידי נהג המרוצים המנוח ברוס מקלארן, החלה בעשור האחרון לייצר מכוניות-על עבור הקהל הרחב, כשהיא "שופכת" לתוכן את הידע הרב בבניית מכוניות מהירות שרכשה במהלך שנות פעילותה. אבל בליגת ה- Extreme E הידע הזה פחות רלוונטי, שכן כל הקבוצות נדרשות להתחרות במכונית זהה, שמיוצרת על ידי יצרן אחד, כדי ליצור שוויון טכנולוגי ומכני.

המכונית של הצוות המוביל, מקבוצת רוזנברג

מעבר לתחרות נטו, הליגה שמה בפניה מטרות נוספות, כמו שמירה על הסביבה והיבטים חברתיים. יש גם דגש על שוויון מגדרי, כשכל צוות מורכב מגבר ואשה, המתחלקים בנהיגה בצורה שווה. בין השמות המוכרים תמצאו כאן בצוות אחד את לאיה סאנז וקרלוס סאיינז (האבא), ובצוות אחר את כריסטינה גוטיירז וסבסטיאן לואב.

סבבי המרוצים נערכים במקומות שונים בעולם וביבשות שונות, כשהסבב הראשון של שנת 2021 התקיים בערב הסעודית והשני בסנגל. בסבבים הבאים יגיעו הצוותים לגרנלנד, לברזיל ולארגנטינה, שבכל אחד מהם יש גם היבט סביבתי המותאם למקום בו נערך המרוץ.

כרגע מוביל את הליגה הצמד מולי טיילור מאוסטרליה ויואן כריסטופרסון השוודי, נהגי הקבוצה של ניקו רוזנברג. מקלארן עדיין לא הכריזה מי יהיו נהגי הקבוצה שלה, אבל אין ספק שההצטרפות של הקבוצה תמשוך תשומת לב נוספת אל המרוצים האלה.

קטע הסיום מהמרוץ הראשון בסעודיה