כביש / ספורט > כתבות

פרארי 296 GTB היברידי בדרך לישראל

פרארי 296 GTB החדשה מגיעה עם מנוע V6 חדש בשילוב מערכת הנעה היברידית ועם הספק של 830 כוחות סוס. ה-GTB הראשונה תעלה לכבישי הארץ כבר ברבעון השני ב-2022

image

סמלת, יבואנית פרארי לישראל החלה השבוע לשווק את הדגם החדש בהיצע רכבי הספורט של פרארי – ה- 296 GTB ההיברידית. הפרארי החדשה מציגה לראשונה מנוע V6 חדש בשילוב עם מנוע חשמלי להספק משולב של 830 כ"ס (120 כ"ס יותר מה- F8 טריבוטו).
שמה של המכונית החדשה (296) מורכב מנפח המנוע החדש – 2.9 ליטר, ומספר הצילינדרים – 6. עם התכנון של הדגם החדש, פרארי החליטה לעצב ולתכנן מחדש את מכוניות הספורט שלה ולייצר קונספט חדש לחלוטין שמייצג את החידושים הטכנולוגיים של החברה.

מנוע ה-V6 החדש בנפח 2.9 ליטר, בעלת תצורה של 120 מעלות המאפשרים לשני מגדשי טורבו להיות בתוך ה-V (בתצורה שנקראת Hot V), מה שמאפשר למנוע להיות קומפקטי יותר וקל יותר (30 ק"ג פחות ממנועי ה- V8 המקבילים של פרארי).
המנוע בשילוב שימוש בחומרים מתקדמים, הזרקת דלק ישירה בלחץ 350 BAR ועם מגדשי טורבו מיוחדים מייצרים 663 כ"ס ב- 8,000 סל"ד. הספק של 221 כ"ס לליטר מנוע - ההספק הגבוה ביותר לליטר עבור רכב מייצור סדרתי.

אל מנוע V6 החדש משודך מנוע חשמלי, הממוקם בין תיבת ההילוכים למנוע בנזין וביחד ההספק המרבי המשולב הוא 830 כ"ס. ל-296 GTB החדשה יש סוללה בנפח של 7.45 קוט"ש המקנה לרכב טווח נסיעה חשמלי של 25 ק"מ.

התאוצה מאפס למאה קמ"ש עורכת רק 2.9 שניות והתאוצה מ-200-0 קמ"ש אורכת רק 7.3 שניות (0.5 שניות יותר מהר מה-F8 והביצועים הטובים בסגמנט) והמהירות המרבית היא מעל 330 קמ"ש. את מסלול פיוראנו משלימה ה-296 GTB בתוך דקה ו- 21 שניות, שניה וחצי מהר יותר מה- F8.

image

מחלקת העיצוב של פרארי, בניצוחו של המעצב הראשי פלאביו מנזוני, יצרו מכונית קופה עם מנוע מרכזי בהשראה מדגמי עבר כמו ה- J50 (מהדורה מיוחדת של 10 יחידות לשוק היפני) וה- 250 LM משנות ה-60. ביחד עם התכנון האווירודינמי המתקדם של ה-GTB החדשה, נוצר מראה חדש שיאפיין את מכוניות הספורט החדשות של המותג.

החזית כוללת פתחי אוורור לצורך קירור מערכות הרכב - מנוע בנזין, מערכת חשמלית, וגם הבלמים, ביחד עם פנסים צרים ופנסי DRL דקיקים דמויי תכשיט. קורות A של הרכב שחורות ונותנות מראה אחיד ביחד עם השמשה הקדמית והחלונות.
מפצל האוויר התלוי הייחודי מקדימה, ה- Tea Tray, לקוח מעולם מכוניות המירוץ ומאפשר חלוקת אוויר. צדי הרכב מאופיינים בקווי אחד שממשיך את צדי הפגוש הקדמי ומסתיים בפתחי האוורור האחוריים, אשר לקוחים מה- 250LM האגדית. מכסה המנוע האחורי, העשוי זכוכית ומכיל קימורים מורכבים ביותר, כולל במרכזו פתח ניקוז אוויר חם בצבע הרכב, מחווה לפרארי טסטרוסה ו- F355. מאחור, מבנה ה- Kamm Tail של הפגוש האחורי, ביחד עם יחידות התאורה הצרות ויציאת האגזוז המרכזית יוצרים מראה מודרני ומורכב שלא נראה כמותו במכוניות הקופה של פרארי הרבה שנים. בין הפנסים חבוי גם ספוילר אחורי אקטיבי שמהווה חלק אינטגרלי מהפגוש.

העיצוב החדש מציע בנוסף גם שיפור אווירודינמי לעומת ה-F8 והוא מציג שיפור בכל הפרמטרים עם כוח הצמדה כללי של 360 ק"ג ב- 250 קמ"ש, מתוכם 100 ק"ג מגיעים מהספוילר האחורי האקטיבי, טכנולוגיה שנלקחה מהלה פרארי ועוצבה, כמו בלה-פרארי, להשתלב בפגוש כאשר אינה בפעולה. אלמנטים רבים נלקחו מהידע שנצבר מתכנונה של ה- SF90 ההיברידית וה- 296 GTB כוללת פתחי אוורור לבלמים וכן דיפיוזר אחורי שנלקחו מה- SF90.

image

Fun To Drive

כדי להשיג את המטרה הזו ולייצר רכב שבאמת מקנה חוויה כיפית לנהיגה, נשלטת ועם ביצועים אדירים, פרארי ביצעה מגוון שינויים בדינאמיות של הרכב:

בזכות המנוע החדש ביחד עם תיבת ההילוכים הכוללת 8 הילוכים, פרארי הצליחה לקצר את בסיס הגלגלים ב- 5 ס"מ לעומת ה-488 וה-F8. ההספק הגבוה ועליית משקל קלה בלבד ביחס ל- F8 תורמים ליחס ק"ג/כ"ס של 1.77 ק"ג לכל כ"ס.

פיתוחים חדשים לשלדה הם ה- ABS Evo וחיישן שלדה חדש (6 Way – Chassis Dynamic Sensor) ביחד עם תכונת חדשה לזיהוי אחיזה, יוצרים רכב עם תגובות מיידיות הנשלט מאוד בגבולות האחיזה, עם ביצועים נגישים והתנהגות כיפית ומהנה לנהיגה.

השדרוג של הבלמים לתצורת Brake By Wire ביחד עם ה- ABS Evo החדש גם תרם לקיצור מרחק הבלימה ב- 10%. ביחד עם חלוקת המשקל החדשה (59.5 אחוז בחלק האחורי של הרכב).

ללקוחות שירצו לשדרג את ה- 296 GTB לשימוש במסלול, פרארי מציעה גם חבילת מסלול מיוחדת שנקראת ASSETTO FIORANO וכוללת שימוש נרחב יותר בחומרים קלים כמו סיבי פחמן וטיטניום, מתלי מרוץ מיוחדים, מפצל אוויר קדמי בעיצוב שונה וספוילר אחורי מסיבי פחמן וחלון אחורי מלקסן. לקוחות שיבחרו בחבילה יוכלו גם לבחור צביעה ייחודית לרכב, בהשראת ה- 250 LM שהתחרתה במרוצים.

נתונים טכניים - פרארי 296 GTB

Ferrari 296 GTB

סוג מנוע

V6 120° Twin Turbo

נפח (סמ"ק)

2992

הספק - כ"ס / סל"ד

663 / 8,000

מומנט - קג"מ / סל"ד

74 / ,3,000

תאוצה 0-100 (שניות)

2.9

תאוצה 0-200 (שניות)

7.3

מהירות מרבית ( קמ"ש )

330

הספק מנוע חשמלי MGU-K (כ"ס)

167

הספק משולב

830 כ"ס

נפח סוללה קוט"ש

7.45

טווח נסיעה חשמלי ק"מ

25

זמן הקפה בפיוראנו (דקות)

1:21

תצרוכת דלק (נתוני יצרן)

משולב ( ליטר ל-100 ק"מ )

טרם נבדק

מערכת הנעה

תיבת הילוכים כפולת מצמדים DCT עם 8 הילוכים, הנעה אחורית

הנעה אחורית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני

מנטינו (Race Manettino) עם 5 מצבי נהיגה - WET, Sport, Race, CT-Off, ESC-Off

מנטינו חשמלי (eManettino) עם 4 מצבי נהיגה – Electric, Hybrid, Performance, Qualify

eSSC: eTC, eDiff, SCM, FDE2.0, EPS, ABS Evo with 6W-CDS

Performance ABSEBD with energy recovery

מידות ומשקלים

אורך כולל (מ"מ)

4,565

רוחב כולל (מ"מ)

1,958

גובה (מ"מ)

1,187

בסיס גלגלים (מ"מ)

2,600

נפח תא מטען (ליטר)

202

קיבולת מיכל דלק (ליטר)

65

מאפייני חוץ

· חישוקי סגסוגת 20" ייחודיים

· פנסי LED קדמיים ואחוריים

· KEYLESS – מפתח חכם להתנעת ללא מפתח

· ספויילר אחורי אקטיבי

· דיפיזור אחורי מובנה

· מעבר אוויר קדמי Tea Tray

· בלמים קרמיים

מאפייני פנים

· מושבי עור איטלקי

· הגה בטכנולוגיית HMI – עם בקרי השליטה לנהג על ההגה, מופעלים בטאץ'

· לוח שעונים דיגיטלי 16"

· מנופי החלפת הילוכים מאלומיניום וגימור פנים מאלומיניום

· סף דלת פנימי מאלומיניום

· בלם חנייה חשמלי

· בקרת אקלים מפוצלת DUAL ZONE

· חיישני גשם ותאורה

· בקרת שיוט

image