120 אופנועים בעלי הכנף הכסופה של הונדה התאגדו ביוזמת "מאיר" - יבואן הונדה לישראל לטיול אופנועי כביש. יצאנו ממרכז הארץ, דרך עמק יזרעאל, לתצפית מכתף שאול שעל הגלבוע, בכבישים המפותלים בירידה מהגלבוע לעמק בית שאן, בואכה צומת צמח, בטיפוס כביש 98 מדרום רמת הגולן לפסגת תל סאקי ותצפית על סוריה, בירידה דרך היהודיה לצפון הכנרת וסיום בארוחה טובה בכפר כמא.
טיול רב משתתפים שהתנהל ע"פ התוכנית ובצמוד ללוח זמנים מדויק, ללא תקלות ושכולם בו סיימו בריאים, שלמים, קצת מזיעים ומאוד מרוצים.
תודה ענקית לצוות הונדה ולהפקה שעטפו את הרוכבים בכל טוב ובהרבה דאגה ואכפתיות
מפגן כוח אדיר של הונדה אופנועים בטיול רב משתתפים של 120 אופנועים מסוגים שונים, כ-140 משתתפים (חלקם מורכבים ומורכבות) יצא לטיול אופנועי כביש בצפון הארץ. לאחר כשנה וחצי ללא פעילות חברתית המונית בגלל הקורונה חוזרים בהונדה לטיולי הכביש המבוקשים שיוזם ומפיק היבואן - חברת "מאיר", וכך בבוקר שבת נפגשנו בחוצות שפיים לארוחת בוקר קלה, רישום ותדריך מפורט לקוחות הונדה הרוכבים על אופנועים מגוונים מכלל השנתונים.
את הדרך צפונה התחלנו לאט, שיירה כמעט אין סופית של 120 אופנועים תופסת את רוחב הכביש, מתחילה לעלות צפונה לאורך כביש החוף ומתנהלת למופת!
כבר עם תחילת הנסיעה אפשר לחוש במשמעת, באחריות ובדרך ארץ של המשתתפים. שני טורים ארוכים של אופנועים נעים בקצב של התנועה, כשרק האופנוע של הצלם עוקף ונע בין הרוכבים.
במחלף קיסריה ירדנו מזרחה וחצינו את ואדי ערה, בואכה צומת מגידו וצומת הסרגל עד לגלבוע בטיפוס על הכביש המפותל לתצפית של כתף שאול.
המרפסת הטבעית הבולטת מהמצוק הצפוני של רכס הגלבוע נישאת מעל עמק, חרוד כתף שאול ועליה חניון מסודר. בחניון מחכים לנו אנשי ההפקה עם שתייה קרה ופירות קיץ. המרפסת, בגובה 302 מטרים, בולטת צפונה מחומת הגלבוע ומעניקה מבט נהדר על המתלול הזקוף הפונה צפונה של הרכס. בערבית נקרא ההר תל כולילה, שמשמעותו היא כליל היופי. יש המזהים את ההר עם הגלעד, אך כפי הנראה הכוונה היא שרואים מכאן את הרי הגלעד הנמצאים מזרחה מעבר לעמק הירדן, כפי שנזכר בספר שופטים בפרשת השופט גדעון: "מי ירא וחרד ישב ויצפר מהר הגלעד" (שופטים ז', 3).
למרגלות התצפית קיבוץ תל יוסף ועין חרוד, שמקורו מערבית עין ג'לוד - שם המזכיר את הגלעד. ובעמק הפורה - אסם התבואה של צפון הארץ, שדות פורחים ובריכות דגים רבות.
בעמק יזרעאל ובעמק בית שאן היו כמה מערי הכנענים החשובות ביותר – מגידו, תענך ובית שאן. בספר יהושע פרק יז, 12-13 מסופר שערים אלה לא נכבשו בתקופת כיבוש הארץ ע"י יהושע "וְלֹא יָכְלוּ בְּנֵי מְנַשֶּׁה לְהוֹרִישׁ אֶת-הֶעָרִים הָאֵלֶּה וַיּוֹאֶל הַכְּנַעֲנִי לָשֶׁבֶת בָּאָרֶץ הַזֹּאת. וַיְהִי כִּי חָזְקוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַיִּתְּנוּ אֶת-הַכְּנַעֲנִי לָמַס וְהוֹרֵשׁ לֹא הוֹרִישׁוֹ". וגם החפירות הארכאולוגיות בבית שאן ובמגידו מעידות שערים אלה המשיכו להיות ערים כנעניות, לפחות עד תקופת הממלכה המאוחדת.
הקרב האחרון של שאול המלך התרחש כאן למרגלות הגלבוע במאה ה-11 לפני הספירה (לפני כ-3100 שנים) - "אל טל ואל מטר" וכאן איבד המלך שאול במלחמתו עם הפלישתים את בניו ובהם את יונתן אהובו ואחר גם "נפל על חרבו" ומת על הגלבוע.
חוזרים לכביש שהוא דרך נוף הגלבוע, נזהרים ממעברי הבקר - "מנע בקר" בעבירת צחה, הפרוסים לרוחב הכביש ויוצרים הפרדה בין שטחי המרעה, ונהנים מהכביש המפותל היורד לכיוון בית אלפא. חוצים את עמק בית שאן ודי בקלילות ובסדר מופתי חוצים את "העיר הגדולה" של העמק, עיר בעלת היסטוריה רבת שנים - בית שאן. לאורך עמק הירדן מטפסים על כביש 90 אל דרום הכנרת. עוברים למרגלות פרויקט שאיבת המים והפקת האנרגיה של רכס כוכב הירדן, מקיפים את הכנרת מדרום ורוכבים לכיוון חמת גדר. על הכביש המפותל ולאורך כביש 98 - הכביש המזרחי ביותר של מדינת ישראל, מטפסים אל רמת הגולן ונהנים מהכבישים הישרים בין השדות של דרום הרמה. מצומת מגשימים ממשיכים מזרחה לקו התילים שלאורך הגבול עם סוריה ו"כובשים" בגלגלי האופנועים את תל סאקי ועליו מתנוסס בגאווה דגל ישראל ענקי.
טיפסנו על תל סאקי ועליו מוצב צבאי של צה"ל עם "תעלות קשר", עמדות ירי ובונקר מבוטן (וסגור) הנמצא בלב הגבעה. בתצפית מזרחה לעבר דרום רמת הגולן הסורית ראינו את קו הגבול שהתחדש בשנים האחרונות בגדר ובסוללות עפר להגנה, דיברנו על המצב הנוכחי בגבול סוריה בסיומו של המרד הגדול כנגד אסד, על מעורבות של מעצמות, מדינות וכוחות זרים בתקופה זו והעמקנו בסיפור הגבורה של הלוחמים מחטיבת הצנחנים וחטיבות השריון 7 ו-188, אשר עצרו בעוז רוחם ובחייהם, יחד עם המוצבים הנוספים וכוחות צה"ל המעטים שהיו אז ברמת הגולן, את ההתקפה הדו-אוגדתית הסורית בדרום רמת הגולן ביום הכיפורים 1973.
הסיפור של החיילים הנצורים על תל-סאקי, בתחילתה של מלחמת יום הכיפורים, הוא סיפור מדהים של נחישות, עוז רוח ורעות שלא ניתן לתאר במילים. בבוקר יום הכיפורים, ה-6 באוקטובר, 1973, נשלחו שישה חיילים מגדוד 50 (אז תחת חטיבת הצנחנים) לאייש את עמדת התצפית שעל תל סאקי. בצהרים החל הצבא הסורי בהתקפה על רמת הגולן המלווה באש ארטילרית כבדה כשהם מפתיעים את מדינת מישראל, את צה"ל, את אנשי המודיעין וגם את החיילים של גדוד 50, בפיקוד יה-יה (יורם יאיר), בתקלה המודיעינית הגדולה שידעה מדינת ישראל. אלפי פגזים מסוגים שונים נוחתים על המוצב ומסביבו מאות טנקים של הסורים מסתערים על רמת-הגולן כשהחיילים חסרי אונים. בשעות הערב מצטרפים להגנה על התל והציר 8 טנקי שריון מחטיבות 7 ו-188 ובמהרה נפגעים כל הטנקים, חלק מחיילי השריון נהרגים, חלק נופלים בשבי וחלק מצליחים להיכנס למוצב ולעזור בלחימה. המצב בתל קשה, מסביב הסורים מנסים לפרוץ והכוח מתכונן לנפילה בשבי. אחד החיילים הנצורים יוצא החוצה בגבורה עילאית כדי ליפול בשבי ולשכנע את הסורים כי הוא החיל האחרון שנשאר בחיים, בזמן שהאחרים שומרים על דממה בבטן האדמה. כוח חילוץ ראשון של נגמ"שים שנשלח ע"י יה-יה מג"ד 50 לא מצליח במשימתו ו-10 מ-12 הלוחמים שבו נהרגים, שני לוחמים מכוח החילוץ מצליחים להסתתר ומחולצים רק למחרת ע"י כוח החילוץ של המילואים שמגיע לתל ומחלץ את הנצורים שמסתתרים למעלה מ-30 שעות בבטן המוצב. והתובנה ברורה - ראשית אין תחליף לצה"ל ולחיילים הגיבורים השומרים עלינו ושנית אין לנו על מי לסמוך אלא על אבינו שבמילואים!
לאחר ארטיקים בתל סאקי יצאנו צפונה על כביש 98 לכיוון גבעת אורחה ותל פארס שמעליה עד לצומת הבשן. פנינו מערבה על כביש 87 ועברנו מדרום לקצרין - העיר הגדולה של רמת הגולן. ירדנו דרך היהודיה לצפון הכנרת והקפנו את האגם עד לצומת מגדל. טיפסנו לכביש 65, חלפנו על פני מחלף גולני ובכפר תבור פנינו לכפר כמא - כאן חיכתה לנו ארוחת צהרים כיד המלך והצ'רקסים.
היה לי לעונג להוביל את המסע הגדול! אין ספק שלקוחות הונדה איכותיים בדיוק כמו התוצרת המשובחת מיפן!
באופן אישי רכבתי על מלך אופנועי האדוונצ'ר - האפריקה טווין. איזו מכונה אדירה!
יציבה, בנויה לתלפיות, מנוע עוצמתי, מתלים, טכנלוגיה מתקדמת שהופכת את הרכיבה לקלילה, בקרת שיוט מעולה להובלה של קבוצה, ומבחינה דינאמית - שיגעון! מבט רחוק, הפניית כידון קלה, האופנוע נשכב ושומר על קו הפנייה מבלי לגעת בכידון.
תודה לאנשי הונדה שיזמו, עמלו ועזרו להצלחת הטיול, לפרי וסרמן על היוזמה והדחיפה, לניר שאיסף את השיירה ופתר את התקלות הקטנות (אייפון שאבד, תקלת חוסר דלק, רגלית שנשברה לאופנוע שנפל במקום, ופנצ'ר בגלגל קדמי שהוחלף מיד עם אופנוע חלופי שהגיע על הרכב חילוץ), לתומר שהרכיב את רונן הצלם, לאוריה כרמלי, לתומר ולכל צוות המרשלים התותחים, לשרון המפיקה ולכל הצוות שדאגו לנו בלי סוף
ולרונן טופלברג על כך שהנציח במצלמתו את הרגעים הטובים, והיו המון כאלו.
וכמובן למשתתפים ולרוכבים הנהדרים של הונדה - כן יירבו!
קישור למבחן דרכים לדגמי 2020 של האפריקה טווין
מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר - הונדה אפריקה טווין 2018
רכיבה ראשונה 2016: הונדה אפריקה טווין Honda Africa Twin CRF1000L
29 תגובות
1
אורח/ת - זיו
06 באוגוסט 2021 ב 17:14
תודה רבה לכל העוסקים במלאכה
למרות החום היה נהדר
2
אורח/ת - מיכאל
06 באוגוסט 2021 ב 17:15
תודה רבה למארגנים
טיול מדהים 🙏
3
אורח/ת - מיקי
06 באוגוסט 2021 ב 17:15
תודה לכולם, היה מושלם כרגיל!
4
אורח/ת - ט
06 באוגוסט 2021 ב 17:15
תודה רבה למארגנים היה מעולה👍
5
אורח/ת - שרון
06 באוגוסט 2021 ב 17:16
תודה לאבנר קז לצוות הונדה המדהים אורן , אמיר תומר ותומר וכל מי שהגיע מהונדה , המרשלים , עופר שרון ולכל הרוכבים היה מעולה . תודה רבה נפגש בטיול הבא
6
אורח/ת - יאיר
06 באוגוסט 2021 ב 17:16
היה מעולה. מחכה לפעם הבאה
7
אורח/ת - אלון
06 באוגוסט 2021 ב 17:16
היה מעולה כרגיל הפקה מעולה
8
אורח/ת - אלמוג
06 באוגוסט 2021 ב 17:16
תודה רבה היה ממש כיף יאללה הונדה
9
אורח/ת - עידן
06 באוגוסט 2021 ב 17:17
המון תודה! טיול ראשון שלי והיה תענוג גדול!
10
אורח/ת - אורן
06 באוגוסט 2021 ב 17:17
טיול ראשון של גם . הבחירה שלי בהונדה הייתה נכונה
11
אורח/ת - אבי
06 באוגוסט 2021 ב 17:17
שאפו !
עוצמה!!
היה מהממם
12
אורח/ת - זיו
06 באוגוסט 2021 ב 17:17
היה מושלם ! תודה לחברת הונדה על החיבוק החם ושאפו לכל צוות העובדים פשוט גאווה ❤️
13
אורח/ת - .גלעד
06 באוגוסט 2021 ב 17:18
היה אששש!!!
תודה רבה!
14
אורח/ת - .
06 באוגוסט 2021 ב 17:18
תודה רבה, ארגון למופת, הובלה מצוינת, כן ירבו, שבוע טוב
15
אורח/ת - זמיר
06 באוגוסט 2021 ב 17:18
תודה לכול צוות הונדה, היה טיול מדהים. מתי הטיול הבא.
תודה רבה.
16
אורח/ת - בשן
06 באוגוסט 2021 ב 17:19
תודה רבה מעומק הלב לכל מי שנתן ידו במלאכה, ההשקעה והארגון.
לא ברור מאליו בכלל.
תשומת הלב לפרטים הקטנים.
תודה לצלם, למארשלים, צוות ההפקה והארגון, המלוים .
תודה לכולם ומקווים להתראות בטיולים הבאים
17
אורח/ת - חזי
06 באוגוסט 2021 ב 17:19
תודה רבה❣️
היה מושלם
18
אורח/ת - אבי
06 באוגוסט 2021 ב 17:19
היה טיול מדהים 🤩 ומאורגן למופת. תודה רבה לצוות הונדה
19
אורח/ת - ארן
06 באוגוסט 2021 ב 17:20
היה מדהים תודה לכולם על אירגון למופת...
20
אורח/ת - איגור
06 באוגוסט 2021 ב 17:20
תודה רבה רבה היה מאוד כיף🚀
21
אורח/ת - .
06 באוגוסט 2021 ב 17:20
אשמח להרשם למועדון טיולים במידה ויש. היה מאורגן ברמות עד רמת הארטיק ! 😍❤️
22
אורח/ת - .לורן
06 באוגוסט 2021 ב 17:21
היה 10. כל הכבוד על הארגון ותודה לכולם.
23
אורח/ת - מאור
06 באוגוסט 2021 ב 17:21
תודה ענקית!!!!
להונדה ולכל הלוקחים יד באירגון המסע המדהים הזה!
24
אורח/ת - מקס
06 באוגוסט 2021 ב 17:22
עברה שנה פלוס מתחילת הקורונה ומהטיול האחרון - כייף לחזור לטיולים המושקעים והמשפחתיים של הונדה היה כייף לפגוש חברים וותיקים וחדשים כמובן היה כייף לרכב על האפריקה המדהימה
תודה ענקית להונדה ולהפקה לצוות של הונדה שכמו תמיד ליוו את הרכיבה במיקצועיות 100 אופנועים בכבישי הצפון לא עיניין פשוט.
תודה שוב ממני ומבת הזוג שלי שנהנתה בענק.
תודה למוביל עופר ידידי בחור כארז. ותודה לרוכבים הנהדרים שרכבו לצידי.
25
אורח/ת - .
06 באוגוסט 2021 ב 17:23
תודה רבה לצוות הונדה, להפקה ולמדריך התותח! היה טיול מעולה ומושקע
26
אורח/ת - עידו
06 באוגוסט 2021 ב 17:23
תודה רבה לצוות הונדה. היה כיף לרכב סוף סוף
27
אורח/ת - אחיק
06 באוגוסט 2021 ב 17:24
אין מה לומר, תמונות סוףף
28
אורח/ת - בני
06 באוגוסט 2021 ב 17:24
ישר כח. חזק מאוד
29
אורח/ת - אושר
06 באוגוסט 2021 ב 17:25
להתראות בדרכים ובטיול הבא
תגובות