אופנוע הרודסטר הדינמי החדש של BMW - ה-S 1000 R מושק בישראל עם הספק של 164 כ"ס, במשקל של 199 ק"ג ובשלוש רמות גימור
ה-S 1000 R החדש מתאפיין בעיצוב זוויתי ובמראה נמוך יותר בהשוואה ל-S 1000 RR. חלק אחורי עם פתחים צדדיים גדולים המאפשרים חשיפת השלדה האחורית.
מנוע 4 הצילינדרים טורי מבוסס על המנוע שב-S 1000 RR ומפיק 165 כ"ס ב‑11,000 סל"ד. המומנט המרבי מגיע ל-114 ניוטון מטר ב-9,250 סל"ד. טווח מהירות המנוע מתאפיין בעקומת מומנט לינארית. כדי להפחית את הרעש, את תצרוכת הדלק ואת מהירות המנוע במיוחד בשיוט בכבישים מהירים – ההילוכים הרביעי, החמישי והשישי קיבלו יחסי העברה ארוכים יותר. נוסף למצמד החלק, הכולל מנגנון חיזוק עצמי ומניעת קפיצה, ה-S 1000 R החדש מצויד בפעם הראשונה בבקרת בלימת מנוע דינמית (MSR) (אופציה). בקרת בלימת המנוע הדינמית מונעת את החלקת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים חדה או עזיבת מצערת פתאומית.
השלדה עברה גם הפחתת משקל, הצרה של רוחב האופנוע באזור הברכיים מאפשרת קבלת תנוחת רכיבה חופש תנועה רב יותר. כידון מתכוונן המאפשר לרוכב להתאים אותו כנדרש. הזרוע האחורית עם התמיכה העילית והבולם האחורי מסוג Full Floater Pro ממוקם כעת הרבה יותר רחוק מהציר האחורי ומהמנוע. זרוע אחורית זו, אשר מגיעה ישירות ממסלולי המרוצים, מאפשרת שיפור אחיזת הצמיג והפחתת שחיקתו.
מערכת הבלימה ב-S 1000 R החדש: מלפנים מותקנים שני קליפרים קבועים בעלי 4 בוכנות עם צלחות בלם מפלדה בקוטר של 320 מ"מ ובעובי של 4.5 מ"מ. משקלם של דיסקי הבלימה הקדמיים ירד בכ-0.5 ק"ג התורמים להפחתת המשקל. משאבת הבלם הראשית הקדמית החדשה כוללת מכל אינטגרלי ולא חיצוני כבעבר. הבלם האחורי מצויד בקליפר צף עם בוכנה אחת המותקן על דיסק פלדה בקוטר 220 מ"מ.
מערכת ה-ABS Pro מותקנת כעת כסטנדרט, והיא מציעה יכולות בטיחות לא רק בעת בלימה בקו ישר, אלא גם בפניות. בעת בלימה בפנייה מהירה, מערכת ה-ABS Pro מסוגלת למנוע את נעילת הגלגלים, ובכך להפחית את הסיכוי ליפול בהשכבה – גם במקרה של בלימת חירום. במצבי הרכיבה גשם, כביש ודינמי, מאפייני מערכת ה-ABS Pro מוגדרים מראש. מכל מקום, במצב הרכיבה DYNAMIC PRO הרוכב יכול לבחור באחד מתוך חמישה מצבים. ה-S 1000 R כולל גם מצב בלימה בגשם ייחודי. בעבר, המצבים גשם וכביש היו זהים וכעת עקומת לחץ הבלימה במצב גשם היא שטוחה יותר, והתאוצה המקסימלית היא 0.1 מ'/שנ2 פחות.
ה-S 1000 R החדש מצויד כסטנדרט בבקרת אחיזה דינמית (DTC), במערכת ABS Pro עם אופטימיזציה בפניות ובשלושה מצבי רכיבה: גשם, כביש ודינמי. מצב רכיבה DYNAMIC PRO המאפשר התאמה אישית מלאה, זמין כחלק מהתוספת מצבי רכיבה PRO. תוספת זו מאפשרת שימוש בפעולת בלימת המנוע, בקרת בלימת מנוע דינמית (MSR) ובבקרת הווילי. החבילה כוללת גם את בקרת הבלימה הדינמית (DBC) התומכת ברוכב במהלך בלימות חירום.
המסך תוכנן כך שניתן יהיה לקרוא את הנתונים גם בתנאי תאורה קשים. הרוכב יכול לבחור בין מצבי התצוגה השונים. מצב התצוגה Pure Ride לדוגמה מציג את כל המידע הדרוש לרכיבה רגילה, בעוד שהמצב Core Screen מציג את זווית ההשכבה, את התאוטה ואת בקרת האחיזה. ממשק Bluetooth לחיבור טלפון נייד מאפשר שימוש במערכת הניווט כסטנדרט. הפעלת מסך ה-TFT מתבצעת באמצעות הבקר הרב-תכליתי שעל הכידון. חבילת M (אופציה) כוללת מצב תצוגה שלישי Core עם תצוגה גרפית של עמודות וטיימר הקפה.
פנסי פנייה אדפטיביים עם פנס ראשי Pro (אופציה). במקרה זה הפנס כולל יחידות LED נוספות. הרוכב יכול ליהנות מתאורת כביש משופרת בפניות.
דגשים עיקריים:
Pure ב-114,000 ₪
Sport ב- 124,000 ₪
M-Sport ב- 144,000 ₪
תגובות