שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ראלי דרך המשי 2021: סיכום ותוצאות

לאחר הפסקה של שנה בגלל הקורונה, נערך השבוע ראלי דרך המשי במתכונת מצומצמת ומקוצרת, כשמרבית ה"כוכבים" הגדולים נעדרו ממנו
צילומים: באדיבות האתר הרשמי של הראלי

שש שנים בלבד חלפו מאז הוכרזה תוכנית גרנדיוזית להפוך את ראלי דרך המשי למתחרה שווה ערך לדקאר (קישור לכתבה על התוכנית), והיום נראה שהעסק הולך ודועך. השנה, לאחר שהראלי של השנה שעברה בוטל בגלל הקורונה, התייצבו על קו הזינוק פחות מ-100 כלי רכב, למסלול שקוצר למחצית, מ-10,000 ק"מ ל-5,000, שהתקיים כולו בגבולות רוסיה מבלי להיכנס למונגוליה כפי שהוצג בתכנון המקורי.

גם מרשימות המשתתפים עולה כי הראלי איבד גובה. מרבית השמות המובילים בדקאר נעדרו, במיוחד בקטגוריית המכוניות: בין הנהגים המוכרים מצאנו את רק את יאזיד אל-ראז'י, גרליאן צי'צ'ריט וולאדימיר ואסילייב. ה"אריות", כמו אל-עטייה, סאיינז, פטרהנסל, רומה, דה-ויליה ודפרה – לא הגיעו. גם בדו-גלגליים לא היתה נוכחות גדולה של מתחרים מובילים, והשם המוכר הכמעט יחיד היה מתיאס ווקנר האוסטרי. בקטגוריית המשאיות, שבעה מתוך 17 הצוותים שהתחרו, היו של קאמאז... המארגנים טוענים כי האשמה במיעוט המשתתפים מוטלת על הקורונה ומקווים שבשנים הבאות הראלי יתפוש שוב תאוצה. נקווה יחד איתם.

image

ניצול הזדמנות. ווקנר צילום: Frédéric Le Floc'h / DPPI

ובתכל'ס, מה היה שם? באופנועים, הארגנטיני פרנקו חאימי מקבוצת הירו, פתח חזק ביום הראשון וסיים כמוביל. ביום השני, רוס בראנץ' מקבוצת ימאהה לקח את ההובלה אך תקלת מנוע ביום השלישי אילצה אותו לפרוש. מי שניצל את הפרישה היה ווקנר, רוכב ק.ט.מ, שניצח בסופו של דבר את הראלי כולו. למקום השני הגיע סקיילר הוס (הסקוורנה) וחאימי סיים שלישי בדרוג הכולל.

בהיעדרם של נהגי הצמרת, הניצחון בקטגוריית המכוניות נראה פתוח לכולם. את שלושת הסטייג'ים הראשונים ניצח ואסילייב והזכייה שלו נראתה בטוחה, אך סדרה של פנצ'רים בשלב המרתון השאירה אותו ללא גלגלי ספר והוא נאלץ לפרוש. את ההובלה נטל צ'יצ'ריט, שגם ניצח את הראלי. דניס קרוטוב הרוסי סיים שני וג'רום פלישה הגיע שלישי.

image

דוהר לניצחון. צ'יצ'ריט צילום: Frédéric Le Floc'h / DPPI

במשאיות, היה ברור שהניצחון יהיה של קאמאז, ההימור היה רק על זהות הנהג... בסופו של הראלי עמד על הפודיום דימיטרי סוטניקוב, שעבורו זאת היתה הזכייה השלישית בדרך המשי, עם משאית חדשה לחלוטין שיצאה משערי המפעל יום אחד בלבד לפני שהראלי הוזנק. למקום השני הגיע סרחיי ויאזוביץ' עם משאית מאז ואת המקום השלישי תפש אנטון שיבלוב, עם קאמאז נוספת. אגב, בסיום חמשת ימי המרוץ, הפרש הזמנים בין המנצח לבין המקום השלישי עמד על שש דקות וקצת.

image

המשאית החדשה של סוטניקוב צילום: Frédéric Le Floc'h / DPPI

סיכום הראלי בוידיאו