שטח 4X4 > קטלוג 4X4

סיטרואן 2021

image

המעבר של תעשיית הרכב לטכנולוגיות הנעה ירוקות ומתקדמות משנה אט אט את כל מה שהכרנו על מכוניות. זה נכון במיוחד כאשר מגיעים לרכבי פנאי בעלי הנעה כפולה, כאשר האפשרות לשלב הנעה חשמלית יוצר הזדמנויות טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך, כמו שניתן למצוא בדור החדש של הקרוסאוברים הקומפקטיים בקבוצת פיג'ו-סיטרואן.

מהנדסי PSA (בטרם הפכה לקבוצת סטלנטיס) בנו דור חדש של רכבי פנאי הכולל את פיג'ו 3008, אופל גרנדלנד, סיטרואן C5 איירקרוס ו-DS7 קרוסבק על בסיס פלטפורמת EMP המודולארית, ושילבו בה טכנולוגיה היברידית חדשנית ויוצא דופן הפותחת עולמות חדשים, בכביש ובשטח. מדובר בשילוב ייחודי של טכנולוגיית הנעה היברידית נטענת (PHEV) עם הנעה כפולה חשמלית. המערכת כוללת מנוע טורבו בנזין בשילוב מנוע חשמלי המניעים ישירות את הגלגלים הקדמיים, כאשר סוללת ליתיום יון הניתנת לטעינה חיצונית משקע חשמל מעניקה נוסף לחיסכון בדלק של המערכת ההיברידית, גם טווח נסיעה חשמלי נקי של כ-60 ק"מ.

גרסאות ההנעה הכפולה של הדגמים שנבנו על בסיס הפלטפורמה מצרפות את הגלגלים האחוריים באמצעות מנוע חשמלי נוסף הממוקם מאחור. רעיון חדשני זה מאפשר לחסוך את הצורך במכלולים כבדים ובזבזני אנרגיה כמו תיבת העברה וגל הינע. העברת כוח ישירה ומיידית בעת הצורך של המנוע החשמלי מייצרת אחיזה מקסימלית בתנאים קשים יחד עם חיסכון משמעותי בדלק, יתרונות מוחלטים לעומת דגמי הנעה כפולה קונבנציונליים.

מסורת של ייחודיות טכנולוגית
סיטרואן C5 איירקרוס מצליח להתבלט בין שאר אחיו למשפחה ההיברידית, כשהוא מבדל את עצמו בזכות הערכים המזוהים עם המותג מזה עשרות שנים: עיצוב ייחודי ונועז, טכנולוגיה מתקדמת ומעל הכל, הדגש על נוחות נסיעה ללא פשרות.

את הערכים הללו מדגיש C5 איירקרוס בזכות כמה מאפיינים בלעדיים וייחודיים לו. בראש ובראשונה נמצאים נוחות הנסיעה הגבוהה ושיכוך הזעזועים המוחלט המושגים באמצעות מערכת מתלים ייחודית Progressive Hydraulic Cushions suspension system. מערכת זו בעלת בולמי זעזועים מתקדמים להם כריות הידראוליות המשיגות אפקט שיכוך כפול, המעניקים לנוסעים את תחושת "ריחוף" המוכרת של סיטרואן מעל המפגעים בכביש ובשטח.

רובד נוסף של נוחות מושג בתא הנוסעים באמצעות שני פטנטים ייחודים לסיטרואן. הראשון הוא במושבים קדמיים המשלבים קצף דחוס ברמות שונות המקבל את צורת הגוף ותומך בו באופן מדויק גם בנסיעות ארוכות. הפטנט השני הוא בשלושה מושבים נפרדים מאחור הנעים על גבי מסילה, מה שמעניק גמישות ומודולאריות בתא הנוסעים ונוחות מרבים לשלושה נוסעים מבוגרים או לשלשה ילדים בהתקני בטיחות. טכנולוגיות ייחודיות אלו יחד עם ההנעה ההיברידית החכמה הופכות את סיטרואן C5 איירקרוס לקרוסאובר יוצא דופן ומתבלט לטובה בקטגוריה הצפופה.


יבואן: לובינסקי
אתר: www.citroen.co.il

דגמי סיטרואן בקטלוג:

סיטרואן C5 איירקרוס PHEV