שטח 4X4 > קטלוג 4X4

מרצדס 2021

image

מרצדס בנץ היא אחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם, ובמהלך שנות קיומה צברה ניסיון רב בייצור כלי רכב לנסיעה בטח, ממשאיות לשימושים שונים ועד כלים חקלאיים ייחודיים כמו ה"יונימוג". בשנת 1979 הציגה מרצדס לראשונה את ה- G Wagon שהיה למעשה גרסה אזרחית לרכב שטח דומה שנבנה לשימושיים צבאיים.

לקראת סוף שנות ה-90' כאשר הביקוש לרכבי SUV בעולם, ובפרט בארה"ב, הלך וגדל החליטה מרצדס לייצר רכב SUV ראשון שגם התאים לנהיגת כביש והציע רמת הידור המתאימה לרכב יוקרה. הדגם שנקרא ML ויוצר בארה"ב, סלל את הדרך עבור מרצדס שמציע כיום מגוון גדול של רכבי פנאי וקרוסאוברים בכל קטגוריית גודל אפשרית, כשמעל כולם מתבלט ה-G קלאס הקשוח והאולטרה יוקרתי - ממשיכו הישיר של אותו G Wagon מקורי וסמל סטאטוס נחשק בקרב בעלי הממון.

כל משפחת הקרוסאוברים ורכבי הפנאי של מרצדס, למעט ה-G קלאס שלו מעמד בפני עצמו, נושאים את הקידומת GL כאשר האות השלישית מסמל את ההיררכיה שלהם בגודל ובמיצוב במקביל לסדרות דגמי הנוסעים של החברה. בכל הדגמים ישנה, כסטנדרט או כאופציה, מערכת ההנעה הכפולה של מרצדס המכונה 4MATIC המחלקת את הכוח בין הגלגלים בהתאם לתנאי האחיזה, כאשר בסדרות הבכירות והיקרות ההנעה הכפולה היא קבועה ויחס הכוח בין הצירים משתנה בהתאם לצורך, כשישנן גם אופציה לנעילות דיפרנציאל המעניקות יכולת עבירות גבוהה.

כמתבקש מסמל הכוכב בחזית, רכבי הפנאי של מרצדס מציעים רמת נוחות גבוהה, תא נוסעים מרשים ורשימת אבזור ארוכה התואמת את מיתוג הפרימיום. בשנים האחרונות משדרגת מרצדס את חווית התפעול והשימוש ברכב עם מערכת MUBX המאפשרת שליטה קולית בשיחה עם סייענית דיגיטלית מובנית כדי לתפעל את מערכות הרכב השונות, נוסף לאפשרות תפעול באמצעות מגע על צג המולטימדיה, על משטחי מגע בגלגל ההגה ובין המושבים הקדמיים.

ההייטק ברכבי הפנאי של מרצדס לא נגמר בתא הנוסעים, ומגיע גם אל מתחת מכסה המנוע. בדור החדש של דגמיה מטמיעה מרצדס מערכות היברידיות קלות לשיפור הביצועים במנועי הבנזין והדיזל ולהפחתת פליטות המזהמים. לצד זאת מרצדס מציעה כיום גם יחידות הנעה היברידיות נטענות (PHEV) שיגיעו בקרוב בכל אחת מסדרות הדגמים.

גם תחום ההנעה החשמלית לא נזנח. מרצדס השיקה תת מותג חדש בשם EQ עברו דגמים מונעים חשמל, והדגם הראשון בסדרה זו הוא EQC - קרוסאובר משפחתי יוקרתי על בסיס ה-GLC המוכר, אליו הצטרפו גם EQA ו-EQB. בשנים הקרובות תציג מרצדס דגמי פנאי וקרוסאובר נוספים מונעי חשמל וכאשר כבר בשנה הקרובה אמורים להיות מוצגים דגמי EQE SUV ו-EQS SUV סופר יוקרתיים ובעלי רמת ביצועים גבוהה בכביש ובשטח.

יבואן: כלמוביל
אתר: www.mercedes-benz.co.il

דגמי ה-4X4 של מרצדס בישראל:

מרצדס GLB קלאס

מרצדס GLC קלאס

מרצדס GLE קלאס

מרצדס GLS קלאס

מרצדס G קלאס

מרצדס EQC