11 אאוטלנדרים חדשים ב-7 רמות גימור שונות, עם הנעה קדמית ואחד 4X4 ברמת הגימור הגבוהה ביותר, יצאו לכבישים המפותלים של מזרח הארץ וטעמו שביל משובש, לצד המורד האתגרי של תעלת העוג'ה הזורמת בשצף גם בשיאו של הקיץ.
סיכום כל הכתבות של העיתונאים שהשתתפו בנסיעת ההשקה הראשונה והמיוחדת של המיצובישי אאוטלנדר דור רביעי
נראה שמיצובישי יצרו את הדור הרביעי של להיט המכירות שלהם עבור השוק האמריקאי ובהתאם הגדילו אותו בנפח, חיזקו אותו עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספירי משולב עם גיר אוטומטי רציף, מערכת הנעה קדמית או מערכת הנעה כפולה חדשה נשלטת אלקטרונית S-AWC Super-All Wheel Control ובורר מצבי נהיגה לנהיגה בטוחה בכביש ובשטח.
תא הנוסעים, המיועד לשבעה נוסעים בשלוש שורות מושבים, מרווח, נוח, מפואר יותר ומזכיר בחלקו ברמות גימור השייכות לקטגוריית היוקרה של ענף הרכב.
מיצובישי אאוטלנדר החדש מרווח וגדול מהדור המוחלף, טכנולוגי יותר, מאובזר ובטיחותי יותר, כולל מערכות בטיחות חדשות כגון בלימה אוטונומית לפנים ולאחור ו-11 כריות אוויר כסטנדרט. אורך המרכב הכולל של האאוטלנדר החדש גדל ב-15 מ"מ עם תוספת של 36 מ"מ לבסיס הגלגלים, 52 מ"מ לרוחב הכולל של המכונית ו-35 מ"מ לגובה, גודל המאפשר להוסיף 20 מ"מ למרווח הראש של היושבים בשורת המושבים האמצעית, 40 מ"מ תוספת לרווח בין היושבים בשורה האמצעית ו-30 מ"מ בשורה השלישית.
דגם |
מחיר |
Executive |
178,900 ש"ח |
Instyle |
189,900 ש"ח |
Premium |
199,900 ש"ח |
Luxury |
214,900 ש"ח |
Luxury 4X4 |
224,900 ש"ח |
Luxury TTH |
224,900 ש"ח |
4X4 Luxury TTH |
234,900 ש"ח |
על כביש 5 - כביש חוצה שומרון חצינו את ההר מזרחה וחלפנו למרגלות ברקן ואריאל עד לצומת מגדלים בחיבור עם דרך אלון, על שמו של יגאל אלון - שר העבודה בממשלתו של לוי אשכול, שהציע עוד בשנת 1967 תוכנית לטיפול בפליטים כשבעיקרה ביסוס ושליטה של ישראל בעבר הירדן המערבי והשארת בקעת הירדן כחיץ ביטחוני חיוני למדינת ישראל.
המשכנו דרומה עד לצומת רימונים ומשם מזרחה בירידה לאורכו של טאריק אבו ג'ורג' - הכביש הירדני הישן שחיבר את גשר אלנבי ויריחו עם רמאללה, עד לאנדרטת הנ"ד.
ירדנו לכיוון תעלת העוג'ה הזורמת לצד הנחל, שבעברית נקרא ייט"ב, על שם הקיבוץ הסמוך ופירשו: יד יצחק טבנקין. נחל העוג'ה / נחל ייט"ב מתחיל למרגלות בעל חצור - ההר הגבוה על קו פרשת המים וזורם עם פיתוליו - מכאן המילה בערבית עוג'ה, מזרחה לכיוון יריחו.
לאחר הביקור לצד תעלת העוג'ה ירדנו בשביל עם ההצלבות (הצלבה) היורד לצד התעלה, נעזרנו במערכת בקרת הירידה המעולה של האאוטלנדר ונסענו מזרחה עד לכביש 90. הקפנו את יריחו ממזרח עד לצומת בית הערבה ועל כביש 1 טיפסנו לירושלים.
קישור למסלולי הטיול המפורטים בבקעת הירדן ובמדבר יהודה
אנדרטת הנ"ד נמצאת בין רימונים לייט"ב ומנציחה את 54 הלוחמים - 44 צנחנים מגדוד 890 ו-10 אנשי צוות אוויר, שהתרסקו עם מסוקם במקום ב-10 למאי 1977. לראש הגבעה מוביל כביש מפותל ובסופו שדרת עצי דקל ובשנת 1978 הוקמה במקום אנדרטה, ביוזמת המשפחות השכולות ובעיצובו של אריה מוסקוביץ, הבנויה מלוחות אבן היוצרים את האותיות נ"ד. בקדמת האנדרטה כתוב "והיו למאורות ברקיע השמים להאיר על הארץ" (בראשית, א', ט"ו). על האנדרטה יש לוחות מתכת עליהם מופיעים סמלי הצנחנים וחיל האוויר וכן שמות 54 הנספים. בנוסף ניטעה במקום חורשה של 54 עצי זית וליד כל עץ נחקקו שמות הנספים באבן.
מגבעת הנ"ד תצפית מדהימה על הבקעה הדרומית מפאתי יריחו בדרום, כוכב השחר ורימונים במזרח וייט"ב והעוג'ה בצפון.
"יום הנהיגה הקבוצתי שכלמוביל היבואנית ארגנה לעדת העיתונאים כלל חציית הארץ לעורפה המזרחי, נהיגה בכבישי גב ההר הפתלתלים, נגיעה זהירה במימי העוג'ה, ואפילו טעימת שטח מדודה. משם, החזרה לציביליזציה דרך כבישים 90 ו-1 במוד של נהיגה בקוסמוס מערבי פקוק."
קישור למבחן דרכים של רוני נאק באתר שטח"למרות משקלו ומתליו הרכים יחסית, האאוטלנדר מפתיע בהתנהגות כביש טובה למדי. החרטום מגלה היענות מרשימה לצלול לפנייה, רכינת המרכב מבוקרת. לא תיקח אותו להשחזת צמיגים מזדמנת, אבל הוא טוב לאין שיעור מהדגם היוצא (משימה קלה למדי). הבלימה השתפרה גם היא, וההיגוי חד יותר".
קישור למבחן דרכים של רמי גלבוע באתר וואלה
"גרסת ההנעה הכפולה הפגינה יכולת מפתיעה בפניות ובעיקולים. חלוקת הכוח טובה, והתגובות להעברות משקל נכונות ולאלה מצטרפת אחיזה טובה. בקרת היציבות הלא מעודנת מובטלת לרוב, והרכב יכול להסתדר עם הספק גבוה בהרבה. משקל ההגה נכון, ופעולת הפניית הגלגלים בעומס ברורה. עוצמת הבלימה טובה, אך לבלמים חסרה נשיכה ראשונית חזקה."
קישור למבחן דרכים של אלי שאולי במגזין אוטו
"עם המעבר למנוע 2.5 ליטר העוצמה מורגשת. הביצועים משופרים משמעותית לעומת הדגם היוצא. עם הספק ומומנט גבוהים וזמן תאוצה קצר. בידוד הרעשים יעיל ביותר וראוי לציון שיפור בידוד הרעשים באמצעות חלונות מזכוכית כפולה ומבודדת, הפחתת רעשי מנוע, הפחתת רעידות הרכב ויציקות גומי לכיסוי פתחים בדלתות להפחתת רעשי רוח. תיבת 8 ההילוכים אוטומטית ורציפה, היא איכותית ומתוזמנת כראוי. ההחלפה הידנית, מבוצעת באמצעות מנופי הילוכים המצויים בגלגל ההגה. כיול המתלים נוטה לרכות ומרוסן..."
קישור למבחן דרכים של נועם קום באתר אוטו קום
"רוב מסלול האירוע היה בנסיעה בכביש, אבל קיבלנו טעימה קטנה מיכולות השטח של המיצובישי אאוטלנדר בדור החדש. נכון שלא מדובר ברכב שייעודו לשטח, אך יכולת העבירות שלו בגרסת ההנעה הכפולה לא רעה בכלל. לאאוטלנדר מרווח גחון של 21 ס”מ יחד עם זווית גישה של 22.2 מעלות וזווית ונטישה של 18.3 מעלות. באזור “העוג’ה” בחנו קלות את מערכת בקרת הירידה במדרון ברכב, ששולטת על דוושת הגז, והבלמים, בין היתר, וזו הצליחה להעביר את האאוטלנדר באופן מרשים מאד במדרון הסלעי, ולא כל כך פשוט, ללא פגע. אז וי גדול לאאוטלנדר בנסיעה בשבילים, ושבילים פלוס."
קישור למבחן דרכים של ענת דניאל באתר מלכת הכביש
"לאחר סקירה גאוגרפית קצרה שהתקבלה על ידי עופר, ה-מדריך הקבוע שלנו, דילגנו שוב מעל לתעלה ונכנסנו לרכבים, שחיכו לנו בטור ארוך ומרשים על דרך העפר.
כמה עשרות מטרים לאחר מכן החלנו לנוע בירידה המשלבת כמה סלעים ובורות, כשבבורר המצבים נלחץ כעת הכפתור שבמרכז החוגה, המקפיד על ירידה איטית ומתונה במדרון, ללא שהנהג צריך להתערב יותר מדי עם דוושות הרכב, אלא רק לכוון את ההגה למקום הרצוי."
קישור למבחן דרכים של טל אבן באתר גלגלים
"שבועיים לאחר שהושק כאן הדור הרביעי של מיצובישי אאוטלנדר, יצאנו למבחן השקה ראשון לדגם, בו טעמנו מיכולותיו של הדגם החדש שמחליף את הדור היוצא ששווק כאן מאז 2012, שהפך בשנים האחרונות לרכב הפנאי 7 מושבים המבוקש בארץ, עם שוק חזק גם לדגמי היד השניה. בינתיים, העולם משתנה ומיצובישי הודיעה שהיא יוצאת מהשוק האירופאי (שכולל גם אותנו), מה שהוביל ליבוא של הדור החדש בתקינה האמריקאית שלו (בישראל מתאפשר יבוא של רכבים חדשים גם בתקינה הזו)."
קישור למבחן דרכים של ששי כהן באתר Wheel
"פרק השטח הקצר הקנה טעימה ממפרט עשיר המונה בגרסת המבחן הנעה כפולה S-AWC Super עם חלוקת מומנט בין הסרנים, בורר מצבי נהיגת שטח בעל חמש תוכניות, בקרת ירידה במדרון HDC, ומרווח גחון של 210 מ"מ. מצב Gravel לנהיגת שבילי חצץ, אפשר לנו טיפוס יעיל בשבילים זרועי אבנים מאתגרים, עליהם התגלתה נוחות נסיעה קופצנית. גם גרסאות ההנעה הקדמית לא התקשו לטפס בעליות מתונות אך הירידה מהם הרגישה בטוחה וקלילה הודות למערכת בקרת הירידה במדרון."
קישור למבחן דרכים של אלדר מנורי באתר Gear
5 תגובות
1
אורח/ת - מוסקו
30 ביולי 2021 ב 05:31
כתבה מעניינת.
נחל ייט"ב אז למה לחזור על השם הערבי?
2
Ogash Ofer
30 ביולי 2021 ב 07:35
כתבה מעניינת.
נחל ייט"ב אז למה לחזור על השם הערבי?
3
4
Ogash Ofer
30 באוקטובר 2021 ב 13:48
מיצובישי חושפת את האאוטלנדר PHEV החדש:
מעבר לסוללה גדולה עם קיבולת כוללת של 20 קילוואט המאפשרתטווח הנסיעה החשמלי שעולה ל- 87 ק"מ WLTP.
האאוטלנדר החדש יכול להמשיך לנסוע במצב EV ולהימנע ככל האפשר מהתנעת המנוע גם כאשר לוחצים חזק על דוושת הגז...
וכפי שכבר ידוע יגיע לראשונה גם עם 7 מושבים
תגובות