שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רכב מהחלומות: Morgan Plus Four CX-T

מחפשים רכב שאין לאף אחד אחר מלבדכם? הנה הוא לפניכם, מכונית ספורט דו-מושבית עם הנעה 4X4. אבל תמהרו, כי עומדים לייצר רק שמונה כאלה

מכוניות ספורט דו-מושביות פתוחות היו אחד הלהיטים של תעשיית הרכב הבריטית בתקופת זוהרה. AC, אוסטין-הילי, יגואר, MG, טריומף, אסטון-מרטין, לוטוס, TVR אלו היו היצרניות הבולטות בתחום. חלקן נעלמו לחלוטין מהעולם, חלקן נבלעו בקונצרנים בינלאומיים ופנו לכיוונים אחרים. אבל יצרנית אחת קטנה, שהיתה ונשארה עסק משפחתי שמעסיק היום כ-250 עובדים, נשארה נאמנה לקונספט הזה – מורגן (Morgan).

החברה, שנוסדה ב-1910 על ידי הנרי סטנלי מורגן, התמחתה לאורך כל השנים לקונספט הזה – מכוניות ספורט דו-מושביות פתוחות (עם סטיות קלות פה ושם). לא רק זאת, אלא שמאז מלחמת העולם השנייה היא גם שומרת אמונים לעיצוב רטרו, כולל שימוש נרחב בעץ לחלקי המרכב, אבל המכלולים המכניים מודרניים ועכשוויים. הביקוש לדגמים שלה גדול, וזמן האספקה הממוצע עומד בדרך כלל על שישה חודשים, ולעתים אפילו יותר.

בשנת 2020 הציגה החברה חידוש מהפכני, בעת שזנחה את שלדת הפלדה ששימשה אותה לאורך כמה עשורים, לטובת שלדה עשויה אלומיניום. אחד הדגמים שנבנו על בסיס השלדה החדשה הוא ה- Plus Four , המצויד במנוע ארבע בוכנות מתוצרת ב.מ.וו בנפח 2.0 ליטר המספק 255 כ"ס.

בשיתוף פעולה עם סדנת Rally Raid UK המתמחה בהכנת מכוניות ואופנועים למרוצי ראלי-רייד, כולל הדקאר, הציגה מורגן מוטציה של ה- Plus Four המיועדת לנהיגת שטח מהירה: ה- CX-T . מתחת לפחים נשתלה מערכת הנעה xDrive שנלקחה גם היא מ-ב.מ.וו, המספקת כוח לכל הגלגלים עם שלושה דיפרנציאלים ננעלים. מערכת המתלים שופרה ומרווח הגחון הוגדל בכ-10 ס"מ, הותקנו צמיגים גדולים יותר וגם כלוב בטיחות חיצוני עם מקום לשני צמיגים רזרביים מאחור, יחד עם ג'ריקנים של דלק.

בשלב זה מתוכנות להיבנות שמונה מכוניות בסך הכל מהדגם הזה, במחיר של כ-235 אלף דולר, כמעט פי שלוש ממחירה של Plus Four "רגילה". אם הביקוש יהיה גדול, ייתכן שהיקף הייצור יגדל בהתאם.

וככה זה נראה בשטח