אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021

ק.ט.מ. הוא אופנוע האדוונצ’ר המפנק והמאובזר ביותר של היצרן האוסטרי – אופנוע ספורט בבגדי אדוונצ’ר,
מכונת התיור ההרפתקני של KTM הפורצת גבולות ומאפשרת לרוכב לצאת לרכיבה ללא מגבלות בטווח הנסיעה, במהירות, בנוחות ובסוג הדרך.
צלמים נוספים: בני דויטש \ ניר עמוס
כתבה אינפורמטיבית מבית היבואן

אמת מידה חדשה ומסעירה

ה-KTM 1290 SUPER ADVENTURE S תמיד היווה את אמת המידה בקטגוריה שלו, האופנוע שהפך לאגדה בעיני רוכבים מכל העולם ממציא את עצמו מחדש ומציג עידן חדש של הנדסת עילית, טכנולוגיית פרימיום וביצועים מרהיבים.

ה-KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021 בדור השלישי שלו הוא אופנוע אדוונצ’ר שההנאה מרכיבה והטכנולוגיה נמצאים במרכז תשומת הלב שלו, הוא נוצר לאחר הקשבה ללקוחות וקיבל עיצוב מעודכן וחד מאי פעם לצד טכנולוגיה State of the art – כל אלה יוצרים יכולות גבוהות של אופנוע ספורט-תיור, ארגונומיה ונוחות של אופנוע אדוונצ’ר כדי לייצר רכיבה מהנה בכל תוואי דרך.

image

טכנולוגיה זה שם המשחק

גולת הכותרת באופנוע היא מערכת ה-ACC שמגיעה כסטנדרט וללא תוספת תשלום: בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת מכ”ם שפותחה יחד עם BOSCH המאפשרת לקבוע את מהירות האופנוע ואת המרחק מהרכב שמלפנים – המערכת מבקרת אוטומטית את מהירות הרכב מלפנים ושומרת על המרחק שהגדיר הרוכב, ניתן לקבוע את המהירות ואת המרחק (5 רמות) באמצעות לחצנים על הכידון.

וזאת רק ההתחלה, ה-KTM 1290 SUPER ADVENTURE S החדש מהווה עידן חדש של הנדסת עילית וטכנולוגיה שמייצרת ביצועים מסעירים וכל זה בעזרת המכלולים הטובים בעולם ומערכות מתוחכמות המציגות את אופנוע האדוונצ'ר-ספורט הטוב העולם: מערכת אופציונלית היא ה- SUSPENSION PRO המאפשרת להנמיך ולהגביה את האופנוע בהתאם לתנאי השטח, גובה הרוכב ומשתנים אחרים בהתאם לרצון הרוכב ואופי הרכיבה הרצוי. כל זה לצד רשימה ארוכה של אבזור סטנדרט העשיר בקטגוריה: 4 מצבי רכיבה, ABS בהטייה, בקרת לחץ בצמיגים, מסך 7 אינץ' צבעוני ומרהיב המוגן מפני שריטות ותצוגה משתנה בהתאם לתנאי האור, המסך מציג שפע מידע ושליטה על מגוון מערכות האופנוע והתאמת המסך בהתאם לרצון הרוכב, פנסי LED מלאים עם פנסים קדמיים עוקבי פנייה בהתאם לזווית האופנוע ועוד.

image

בא נדבר על כוח

נמשיך ללב, למנוע: ה-KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021 קיבל מנוע חדש שהשיל ממשקלו 1.6 ק”ג, והוא עם 160 כ”ס ומומנט של 14 קג”מ – המנוע קיבל מערכת קירור חדשה לגמרי הכוללת עם 2 רדיאטורים המפזרים את החום בצורה יעילה וכתוצאה מכך יש הורדת חום דרמטית בסביבת הרוכב. בנוסף המנוע קיבל בוכנות חדשות, מערכת שימון חדשה, מערכת פליטה משופרת ותיבת הילוכים משודרגת.

לא רק המנוע חדש לגמרי, גם השלדה תוכננה מחדש: הצינורות חתוכים בלייזר והרכיבים שמרותכים ע”י רובוטים יוצרים שלדת מסבך בכדי ליצור שיפור משמעותי בהתנהגות כביש: השלדה קצרה וקלה יותר ב-10 ק”ג (!) מהדגם הקודם והתכנון יצר חלוקת משקל מושלמת על ידי הזזת צוואר ההיגוי 15 מ”מ אחורנית ומיקום מחדש לחלקו הקדמי של המנוע. בנוסף, שלדת הזנב החדשה יצרה מושב נמוך יותר מבעבר ללא פגיעה בקשיחות ובעמידות. הזרוע האחורית תוכננה מחדש לשיפור היציבות בהאצה וזרוע המתלה בדגם 2021 תוכננה מחדש ואורכה הוגדל ב- 15 מ”מ לשיפור מיטבי של יציבות יחד עם קיצור שלדת המסבך.

image

הכביש שלך זה השטח שלנו – זו לא רק סיסמא

ה- KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021 מאובזר במזלג הפוך עם מערכת מתלים SEMI אקטיביים של WP שמתאימה בצורה אוטומטית את מידת השיכוך בזמן אמת בעזרת שסתומים מגנטיים וחיישנים – שלושת מצבי השיכוך מגיעים כסטנדרט: Comfort, Street ו-Sport. אבזור טכני כאופציה הם עוד 3 מצבי מתלים מתקדמים: OFFROAD ,SUSPENSION PRO ו-AUTO: מצב AUTO משמעותו שיכוך אוטומטי ובמצב זה השיכוך מותאם אוטומטית בהתאם לסגנון ותנאי הרכיבה. מצב SUSPENSION PRO כאמור מאפשר לקבוע את גובה האופנוע ל-3 מצבים: LOW, HIGH ו-STANDART.

image

לצד כל זה הוכנסו שיפורים נוספים: מגן רוח חדש מתכוונן המספק הגנה טובה יותר, מגני הידיים תוכננו מחדש להגנה יעילה ובאווירודינמיות משופרת, תא אחסון חדש ונגיש עם שקע USB פנס ראשי LED עם תאורת דרך מצוינת הכוללת פנסי פנייה חכמים לבטיחות מרבית. השלד החדש, ששם את התנהגות הכביש במרכז, יצר חלוקת משקל מושלמת על ידי הזזת צוואר ההיגוי 15 מ"מ אחורנית ומיקום מחדש לחלקו הקדמי של מנוע ה-V. בנוסף לכך, שלדת הזנב יצרה מושב נמוך יותר מבעבר, ללא פגיעה בקשיחות ובעמידות והזרוע האחורית תוכננה מחדש לשיפור היציבות בהאצה.

בדומה לדגמי אדוונצ'ר נוספים של KTM, גם דגם זה מאמץ את מבנה מכל הדלק (23 ליטר) שעוטף את צדי האופנוע ומנמיך באופן משמעותי את מרכז הכובד. מושב חדש משפר את נוחות הישיבה למרחקים וגם מציע יכולת כוונון בשני גבהים (20 מ"מ הבדל). כמו כן, כל מנופי התפעול ניתנים לכוונון וכך גם משקף החזית שניתן לקיבוע בגובה נמוך או גבוה (הפרש של 55 מ"מ) בהתאם לצורך.

image

אז מה היה לנו כאן?

ה-1290 SUPER ADVENTURE S מאחד יכולות גבוהות של אופנוע ספורט-תיור, עם ארגונומיה ונוחות של אופנוע אדוונצ'ר, כדי לייצר יכולת רכיבה מהנה בכל תוואי דרך ומציב רף חדש בקטגוריה שלו.

image

מפרט טכני: KTM 1290 SUPER ADVENTURE S

מערכת הנעה

דגם מנוע LC8 וי-טווין ב-75 מעלות, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל

נפח 1301סמ"ק

הספק מרבי 160 כ"ס ב-8,750 סל"ד

מומנט מרבי 14 קג"מ ב-6,750 סל"ד

מהלך / קדח 71 מ"מ / 108 מ"מ

תמסורת 6 הילוכים. קלאץ' מחליק, מופעל הידראולית. הינע סופי שרשרת

מתלים ובלמים

מתלה קדמי מזלג הפוך מתוצרת WP, semi-active, חשמלי, בקוטר 48 מ"מ, מהלך של 200 מ"מ

מתלה אחורי בולם מתוצרת WP, חשמלי, semi-active technology, מהלך של 200 מ"מ

בלם קדמי זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים מתוצרת ברמבו עם 4 בוכנות. מערכת קורנרינג ABS

בלם אחורי דיסק בקוטר 267 מ"מ, קליפר מתוצרת ברמבו עם 2 בוכנות. מערכת קורנרינג ABS

צמיג קדמי 120/70-19

צמיג אחורי 170/60-17

מידות ומשקלים

בסיס גלגלים 1,557 מ"מ

גובה מושב 849 מ"מ

מרווח גחון 223 מ"מ

משקל יבש 220 ק"ג

נפח מיכל דלק 23 ליטר

image

כתבה אינפורמטיבית מבית היבואן

תגובות

10 תגובות

1

אורח/ת - דודי

11 בספטמבר 2021 ב 07:46

bmw2006 r1200gs מכונת ריגוש מבווריה

2

אורח/ת - דני

13 בספטמבר 2021 ב 09:12

המפרט הטכני הוא של 890 adv.
מישהוא שכך לעשות הגהה ????

3

אורח/ת - רחמנות על האמהות

17 בספטמבר 2021 ב 07:35

מהיר חזק מטורף עוד מוות בכבישים

4

אורח/ת - טעות במפרט

11 באוקטובר 2021 ב 15:01

נפח1301 סמ"ק
הספק מרבי160 כ"ס ב-8,750 סל"ד

5

Ogash Ofer

11 באוקטובר 2021 ב 21:48

חברים אתם צודקים ותודה על תשומת הלב.
עדכנו את המפרט הטכני ל:

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S

6

אורח/ת - מרדכי

02 בדצמבר 2021 ב 07:43

למה ואיך 19 אלף יורו הופכים ל145 אלף שח

7

אורח/ת - שכיר מהכפר

10 בדצמבר 2021 ב 09:47

והמחיר בשקלים חדשים?! או שאולי כל הטוב הזה בחינם

8

Ogash Ofer

10 בדצמבר 2021 ב 19:29

אורח/ת - שכיר מהכפר כתב/ה:
"

והמחיר בשקלים חדשים?! או שאולי כל הטוב הזה בחינם

"
כ- 145,000 ש"ח. אבל כדאי לבדוק מחיר עדכני.

9

אורח/ת - שי

23 בדצמבר 2021 ב 07:55

האופנוע מעולם לא היה סמן או אמת מידה בתחום האדונצר. הסמן ואמת המידה הוא ה ב.מ.ו 1250 gs.. הכתבה הינה פרסומת יבואן מתחילת ועד סופה...

10

Ogash Ofer

23 בדצמבר 2021 ב 10:07

אורח/ת - שי כתב/ה:
"

האופנוע מעולם לא היה סמן או אמת מידה בתחום האדונצר. הסמן ואמת המידה הוא ה ב.מ.ו 1250 gs.. הכתבה הינה פרסומת יבואן מתחילת ועד סופה...

"
צודק ולא צודק.
הכתבה היא פרסומית וכפי שרשום בהתחלה ובסוף:כתבה אינפורמטיבית מבית היבואן.
ולא צודק כי הכלים של KTM למותגיו "שמים בכיס הקטן" את כל המתחרים, לרבות ה-GS (שלא לדבר על זה שאם אתה רוצה למתוח את הרגל קדימה בכניסה לפנייה זה הכלל לא אפשרי ב-GS).