בהיסטוריה הארוכה והמפוארת של אלפא רומיאו ישנם מספר רכבי שטח שייצרה בעיקר לשימושים צבאיים, אבל רק בשנת 2016 הציגה החברה לראשונה את רכב הפנאי הראשון שלה הנקרא סטלביו, על שמו של מעבר ההרים המפורסם בהרי האלפים.
אלפא רומיאו סטלביו מבוסס על פלטפורמת ג'ורג'יו המשותפת גם עם הג'וליה, וכמותה מציג סגנון ועיצוב ספורטיביים עם חזית אגרסיבית וקווי גוף מפוסלים. לסטלביו חלוקת משקל מאוזנת של 50:50 בין הסרנים. שתורמת ליכולת הדינמית ומשקל עצמי נמוך יחסית הודות לשימוש נרחב באלומיניום במרכב ובשלדה. בדגמי ההנעה הכפולה מותקנת בסטלביו מערכת ה-Q4 של אלפא המסוגלת להעביר עד 50% מהכוח לגלגלים הקדמיים בעת הצורך. היצע המנועים דומה לזה של הג'וליה, כאשר בפסגה נמצאת גרסת תלתן ירוק עצבנית עם 510 כ"ס.
תעודת זהות
קטגוריה: קרוסאוברים גדולים
מרכב: 5 דלתות
מקומות ישיבה: 5 מושבים
מנוע וביצועים
תצורה: טורבו בנזין, 4 צילינדרים אורכי
נפח: 1995 סמ"ק
הספק: 280 כ"ס ב-5250 סל"ד
מומנט: 40.7 קג"מ ב-2250 סל"ד
0-100: 5.7 שניות
מהירות מרבית: 230 קמ"ש
הנעה ומכלולים
תיבת הילוכים: אוטומטית, 8 הילוכים
הנעה כפולה: בחלוקה משתנה
מתלים קדמיים: עצמאיים, עצמות עצה
מתלים אחוריים: רב חיבורי
ממדים
בסיס גלגלים: 282 ס"מ
אורך/רוחב/גובה: 169/190/469ס"מ
משקל: 1660 ק"ג
מיכל דלק: 64 ליטר
תא מטען: 499 ליטר
מנועים נוספים
2.0 ליטר טורבו בנזין, 200 כ"ס ו-33.6 קג"מ
2.9 ליטר טורבו בנזין V6, 510 כ"ס ו-61.2 קג"מ (QV)
תגובות