רכב כבד > כתבות

משאיות e-Trucks חשמליות של מאן בישראל

חברת המשאיות MAN בשיתוף חברת Framo משיקות גם בישראל את סדרת משאיות החשמל במשקלים של 8 ועד 44 טון כמשאית חשמל ייעודית או כמשאית מוסבת לחשמל

image

חברת MAN - יצרנית המשאיות מגרמניה, בשיתוף חברת Framo הגרמנית, משיקות סדרת משאיות המונעות בחשמל. משאיות ה-e-Trucks מגיעות במשקלים של 8 עד 44 טון, שיוכלו (בתלות בגודל הסוללה) לנסוע עד 340 ק"מ בין טעינה לטעינה.

משאית MAN בקטגוריה של 26 טון e-TGM שהושקה באירופה כבר לפני שנתיים ונוסעת במרכזי הערים הגדולות באירופה. המשאית בעלת טווח נסיעה של 180 ק"מ, עם זמן טעינה מהיר של שעה וחצי או טעינת לילה מלאה של 6 שעות. בעלת מצברי 185 Kwh ומצוידת במערכות בטיחות מתקדמות כגון שמירה על נתיב, מניעת התנגשות בעת בלימת חירום ועוד.

עלות המשאית של מאן כ-330,000 אירו ולהצהרת היצרן עלות החשמל לתפעול המשאית החשמלית זולה פי 7 בהשוואה להוצאות הדלק של משאית הדיזל המקבילה. למעבר למשאיות החשמליות יתרונות נוספים: עלויות תפעול ותחזוקה נמוכות בהשוואה למנועי דלק, אמינות, שקט, האצה טובה ומומנט מקסימאלי החל ממהירות אפס ומנוע ירוק ללא פליטת מזהמים כמו NOx ו- CO2.

המוצר השני הינו משאיות מוסבות מדיזל לחשמל: סדרת משאיות MAN בשילוב עם חברת Framo הגרמנית המתמחה בהסבת מנועי בעירת דיזל למערכות חשמל. במסגרת ההסבה, החברה מחליפה את המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת פליטה ויניקה במצברים חשמליים במתח גבוה, מנוע חשמלי, מערכות קירור ובקרה.
יחד עם Framo תציג היבואנית בישראל סדרת משאיות בטווח של 8 עד 44 טון כאשר הצפייה היא שחברות מזון, הפצה, לוגיסטיקה ואף חברות איסוף אשפה וגזם שנוסעות במרכזי ערים יאמצו במהרה תקן ירוק ויעברו לנסיעה ברכבים מונעים חשמל.

המנועים בסדרה מוסבת זו נעים החל מ-80kW (108 כ"ס) ועד 400kW (536 כ"ס) והם יגיעו עם אחריות של 4-6 שנים. המצברים בטווח 115 kWh עד 231 kWh אשר מקנה מרחק נסיעה של עד 340 ק"מ בתלות במשקל המשאית הנדרש ובבחירת המצברים. טעינת המשאית נעה משעה וחצי טעינה מהירה ועד 6 שעות לטעינה לילית מלאה.