שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Alpha SuperWolf - עוד מתחרה בשוק הטנדרים החשמליים

חברת Alpha מקליפורניה מתכננת להוציא לשוק בעוד כשנתיים מגוון של כלי רכב חשמליים, ביניהם רכב שטח קומפקטי וגם כמה דגמים של טנדרים

שוק הטנדרים החשמליים, ההולך ומצטופף במהירות, חווה קשיי השקה לא מעטים. טסלה כבר דחתה כמה פעמים את תחילת השיווק של הסייברטראק (קישור לכתבה על הסייברטראק), גם ההאמר של ג'נרל מוטורס עוד לא מציף את הכבישים, ולא נדבר על ה"פלופ" של ניקולה ושל לורדסטאון, שהתגלו כלא יותר מהונאה של משקיעים.

אבל כל זה לא מרתיע שחקנים חדשים מלהיכנס לשוק, שאחד מהם היא חברת Alpha, שאגב אין לה כל קשר לאלפא רומיאו. החברה, שממוקמת בקליפורניה, הציגה תוכניות לכמה דגמים של כלי רכב חשמליים, שהמעניין ביותר מכולם (לטעמנו) הוא ה-SuperWolf טנדר פול-סייז עם הנעה 4X4, עם כמה וכמה פיצ'רים מדליקים.

ה-SuperWolf

זהו כאמור טנדר גדול, עם תא נהג כפול, שאורכו כמעט 5.5 מטר ורוחבו כשני מטר. כפועל יוצא מהאורך, גם ארגז המטען הוא גדול, עם אפשרות ייחודית להגדיל אותו באמצעות הארכה הנתמכת בדלת האחורית, כך שאפשר יהיה להוביל בו מטען שאורכו כ-2.7 מטר. ההנעה תגיע משני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, והטווח הצפוי בין טעינות יעמוד על כ-450 ק"מ. המחיר בארה"ב יהיה דומה למחירי טנדרים חשמליים של יצרניות אחרות, וינוע בין 45 ל-55 אלף דולר. באותה סדרה אלפא תציע גם את הוולף, עם תא נהג בודד, ואת הוולף+ בגרסת תא וחצי.

דגם מעניין נוסף של החברה הוא ה-JAX, רכב פנאי שרירי למראה המזכיר במקצת בקווי המתאר שלו את הפורשה 959. הדגם הזה יוצע כרכב הנעה קדמית בלבד עם מנוע בודד, או עם הנעה 4X4 בעזרת שני מנועים. טווחי הנסיעה יהיו דומים לאלו של הטנדרים. הייצור והשיווק צפויים להתחיל רק ב-2023, אך ניתן להזמין את הדגמים השונים כבר היום.

ה-JAX