שטח 4X4 > כתבות > למען הקהילה

עמותת ידידים הצטיידה בנגררות חילוץ וסירות הצלה

באירוע השקה מיוחד הציגה עמותת ידידים - שמטרתה לסייע בחינם ובאמצעות מתנדבים לאנשים בדרכים, ארבע נגררות עם ציוד חילוץ מקצועי לשטח ושלוש סירות הצלה שנתרמו על ידי משפחת שהם לכבוד בנם - נדב, שנספה בסופת שלגים בנפאל

image

בערב קייצי מרגש השיקה עמותת ידידים ארבע נגררות חפ"ק עם ציוד חילוץ לשטח ושלוש סירות הצלה. הנגררות והסירות נתרמו על ידי משפחת שהם ממצפה הושעיה שבנם נדב נספה באסון סופת השלגים שאירע בהרי אנאפורנה שבנפאל בשנת 2014. נדב שהם ז"ל, שהיה בטיול עם חבריו, נקלע יחד עם עוד מאות מטיילים לסופת שלגים בשעת לילה. הוא התעקש להישאר ולנסות לעזור למטיילת ישראלית, הנווטת תמר אריאל שנשארה מאחור, אך הם, יחד עם עוד שני ישראלים ועשרות מטיילים נוספים, לא שרדו את הקור והסופה.


1630297894134

ארגון ידידים - הנותן בנתינתו מקבל!

ארגון ידידים הנו ארגון מתנדבים ייחודי, המעניק ״עזרה ראשונה שאינה רפואית״ ושאינה מצריכה ידע מקצועי בדרכים ובבתים, 24 שעות ביממה (למעט שבת וחג) באמצעות אזרחים - אנשים טובים, המוכנים לעזוב לרגע את עיסוקם, לעצור בצד הדרך או לשנות את דרכם במטרה לסייע לאנשים אחרים הנזקקים לעזרה והכל ללא תמורה כספית.
תחת הגדרה זו מספק הארגון סיוע בשלל תחומים, ביניהם: סיוע בתיקון תקר (פנצ’ר), התנעת כלי רכב, מילוי מים / שמן / דלק, בכבישים מהירים ואף בפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי וכן חילוץ וגרירה של כלי רכב שנתקעו / שקעו / התחפרו ולא יכולים לחלץ עצמם. כמו כן מסייעים מתנדבי העמותה בפתיחת דלתות בתים שנטרקו ועוברים הכשרות מקצועיות לחילוץ אנשים ממעליות תקועות.
החזון של עמותת ידידים הוא להגיע למצב בו יהיה לפחות מתנדב אחד בכל בניין וכביש כך נוכל להגיע למצב בו לא יתקע אף אדם למעלה ממספר דקות - כך תהפוך מדינת ישראל למקום טוב יותר.
קישור לאתר של עמותת ידידים
טלפון לסיוע חירום: 1230 מכל מכשיר


1630297895809

באירוע ההשקה שהתקיים לעת ערב בחוף הקשתות שבקיסריה ושהופק על ידי ארגון ידידים לקחו חלק שר המודיעין ח"כ אלעזר שטרן - תושב מצפה הושעיה וחבר המשפחה; מנכ"ל ידידים - ישראל אלמסי; סמנכ"ל ידידים - לייזי שטרן; נציגי אגף התנועה ואגף ההתנדבות והיחפ"צ (יחידת פינוי צירים) במשטרת ישראל; נציגי הרלב"ד (רשות הלאומית לבטיחות בדרכים); נציגי רשות הטבע והגנים; נציגי המועצה הישראלית להתנדבות; מנהלי המחוזות ומפקדי יחידות הג'יפים המתנדבים של ידידים, כשאת הערב הנחה ערן טרטאקובסקי, נציג רשות האוכלוסין וההגירה.


1630297891813

ישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים: "ידידים זה ארגון של חיבורים. חיבורים בין קהלים וחיבורים למגזר השלישי העסקי. כאן מדובר בחיבור שורשי, חיבור מרגש ואישי של משפחה מיוחדת שזוכה להנציח את בנה באמצעות סיוע לאחר, בדיוק כפי שהיה נדב. אני מודה למשפחה שמאפשרת לנו להראות את הפנים היפות של ישראל."

פרופ' משה שהם, אביו של נדב: "נדב הקריב את חייו למען האחר. הכי מתאים שנתרום לכבודו ציוד שיסייע למתנדבים לעזור לאחרים ולהציל חיים. תודה לידידים על הזכות לקחת חלק בפעילות המבורכת שלכם."

בנוסף נשאו דברים דביר לביא, מפקד יחידת הג'יפים סופה; לארי סמרה, ראש מחלקת מתנדבים במשטרת ישראל; מימי סימבליסטה מהמועצה הישראלית להתנדבות, ויעקב זכריה, מנהל חטיבת המבצעים ברלב"ד, שהתרגשו יחד עם משפחת שהם ותיארו את שיתופי הפעולה המבורכים עם ידידים.

1630297893200

ציוד חילוץ לרוב:

ארבעת הנגררות צוידו בציוד רב וישמשו את מתנדבי ידידים ביחידות הג'יפים בארבעת המחוזות, צפון, מרכז, ירושלים ודרום, לצורכי חילוצי שטח ואירועי איתור נעדרים.
האיפיון וביצוע אב הטיפוס של הנגררת בוצע ע"י אורן דוכן מפקד דוכיפת של ידידים (המתנדבים בדרכים ובשטח מחולקים ליחידות לפי אזורים ולכל אזור שם ייחודי).
כל נגררת כוללת מספר של: רצועת גרירה, רצועת רסן, רצועה אנרגוקינטי, חבל סינטטי 30 מטר, שאקל במידות שונות 5/8 , 3/4 וגם שאקלים רכים, גלגלת מכפיל כוח, כננת ידנית עם כבל פלדה, הייליפט + מתאם הרמה מגלגל (ליפטימייט), עוגן מתהפך DUCKBILL עם מוט החדרה לקרקע, פטיש 5 ק"ג, שק חול (שק פקל), את חפירה, צמד שפאלה, תאורה נטענת + חצובה, תיק ציוד, כננת חשמלית ניידת עם שלט מותקנת על גבי מתקן נייד + חיווט ושקע/תקע אנדרסון, כבלי התנעה, כרית הרמה מתנפחת, מוט גרירה 2 מטר, מכשיר קשר נייד + מטען, רצ'ט לקשירה, גומיות לקשירה, גנרטור חשמל, ג'ריקן דלק 20 ליטר, מיכל מים 30 ליטר, סירת חילוץ והצלה מתנפחת עם מפוח לניפוח הסירה, אפודי הצלה, קסדה, גלגל הצלה ועוד...

הצטרפו או תרמו לידידים

16302978964221630297895039163029789366416302978914401630297890007

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - ר

30 באוגוסט 2021 ב 11:08

יש אנשים שרואים ציוד כזה וישר מחפשים לשים את היד על זה.
הנגררים נתרמו ליחידות הג'יפים של מתנדבי ידידים ורק בגלל זה יחידת סופה של הדרום מתפרקת.
עצוב מאוד

2

אורח/ת - טולדנו ויקטור

30 באוגוסט 2021 ב 15:53

מאוד רוצה לעזור וליתרום ככל יכולתי
אך איך אפשר לגשת לבעיות חילוץ במיוחד ביחידת סופה בדרום ללא שום הדרכות עומק והיתמקצעות בתחום.......

3

אורח/ת - Yaron Hollander

30 באוגוסט 2021 ב 17:46

לגמריי במקרה, יש לי היכרות אישית עם משפ' התורם. חברי הוריי.

4

אורח/ת - Amir Yakubovitz

30 באוגוסט 2021 ב 17:47

כל הכבוד לעמותה הם באמת עושים עבודת קודש אבל מה הקשר לחילוץ במים זורמים ? זו הכשרה רבת שנים שדורשת ניסיון רב ומסכנת ברוב הפעמים לא פחות את המחלץ.