מוסך דוקטור בשטח המתמחה בג'יפ גראנד צ'ירוקים (ולא רק) החליט לארגן ללקוחותיו הפחות מנוסים הדרכה בסיסית לנהיגת שטח עם דגש על שטח טרשי. אתר השטח התגייס למשימה והוציא לפועל. היה אש!
מאת: שלמה הלב''ץ
01/09/21
בועז רפאלי ואייל רגב פתחו לא מזמן מוסך באשקלון המתמחה בעיקר בגראנד צ'ירוקים של JEEP. לשניים היסטוריה ארוכה בתחום ולאחרונה החליטו לקחת את ההיכרות רבת השנים עם המותג והדגם למקום יותר רציני וממוקד. חלק מהמקצועיות הייתה גם בזיהוי הצורך של לקוחות שרוצים לטייל, התקינו במוסך ערכות מיגון, הגבהה וכד' וכל מה שחסר להם עכשיו זה ניסיון וידע כדי לעשות זאת כמו גם בטחון ברכב וביכולותיו.
זיהו - ועשו!
החלטנו באתר השטח לבצע את ההדרכה בסביבות הר חורשן שמציע מיגוון רחב של סוגי מכשולים, נוף מהמם ולא צפוף במטיילים, רוכבים וג'יפים. בועז ואייל הגיעו עם הדודג' RAM שלהם עמוס בכל טוב, חולצות ממותגות וילדה אחת מקסימה. המודרכים (וגם המדריך) הגיעו עם גראנד צ'ירוקים, רובם WK2 ממוגנים ומוגבהים כיאה למי שרוצה לטייל בשטח ללא חשש והוצאות מיותרות.
כמובן שהתחלנו בהסבר תיאורטי בו המשתתפים קיבלו הסבר על מה היא אחיזה ואיך משיגים כמה שיותר ממנה, בחירת נתיב, איך יותר נכון להתמודד עם מכשולים מסוגים שונים וגם סקירה של מערכות הרכב (מכאניות ואלקטרוניות) שעוזרות לנו בהתמודדות הזו. אחרי קפה של אייל ומתוקים של המאפייה - יצאנו לתרגל.
להעמקה הידע:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS , ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
איתגרנו את מירווחי הגחון, זוויות המרכב - זווית בטן, זווית גישה, זווית נטישה, מערכות בקרת האחיזה (QT)ף מערכת 4X4, צמיגים ומה לא. תפעלנו את מערכת בקרת הירידה במדרון ולמדנו איך לשלוט בה ככה שתתאים לנו, נכנסנו בכוונה להצלבות ויצאנו מהם בקלות ובקיצור, עשינו חיים.
טיפים לנהיגה בשטח:
לקראת סוף ההדרכה עלינו לנ.ג. 186 (הבקתה) לתצפית, הסברים אחרונים על ציוד חילוץ שחייב להיות ברכב מטייל, התנהגות בשטח ושמירה על הטבע, משתמשי הדרך האחרים וקינחנו בתמונה קבוצתית (של הג'יפים).
אם גם אתה/את חלק מהקהילה (בעלי גראנד ולקוחות דר' בשטח) צרו קשר עם בועז או אייל והם כבר יסדרו לכם גם הדרכה.1 תגובות
1
levingil10492
04 בספטמבר 2021 ב 17:45
היתה הדרכה מושלמת. מקצועית ומושקעת.
תודה לשלמה, איל ובועז!
תגובות