הניווט בשטח הפתוח מאתגר יותר מהשטח המיוער של הגלבוע. יש יותר פרטים שנדרש לשים אליהם לב, ניואנסים חשובים שחייבים לקחת בחשבון כל הזמן. חייב להתייחס לכל פרט שכתוב בספר הדרך - וזה קריטי להשלמת המסלול
טדי הרוש יצא לאימון ניווט מיוחד בעמק, רכוב על הוסקוורנה 350 וחמוש בספר דרך וציוד טכני לניווט ספורטיבי, וחזר עם כמה תובנות
מאת: טדי הרוש
02/09/21
טלפון ממספר לא מוכר.. ה-טרו-קולר מזהה את השם חגי.
"אהלן טדי, זה חגי כבביה מ-זולו, יש לך כמה דקות לקשקש?"
ברור שיש לי, זה הדבר הכי טוב לעשות כשאתה בנהיגה, והרי אני תמיד בנהיגה.
אז מדברים על אופנועים, רכיבות ו.. ראלי.
כבר בשיחה הראשונה הוא שכנע אותי שניפגש. ואני? אני זרמתי.
אז קשקשנו עוד קצת בוואטסאפ, והיום היה לנו דייט!
הגעתי לכפר יחזקאל, מתרגש ולא כל כך סגור על מה שהולך לקרות. חגי מכין קפה מפנק, טורח על כל פרט חשוב יותר או פחות בהסבר על ספר הדרך, מרכיבים את מערכת הניווט על ההוסקוורנה fe350 החדש שלקחתי לטובת המשימה ו... יוצאים לדרך.
קצת שבילים מהירים עד לנקודת ההתחלה של המסלול שתכנן וכתב רז היימן. זה חימום מצויין על מנת להתחבר לפורמט החדש - בלי סלעים, בלי פיווטים, בלי מלחמות בדרדרת.
עוצרים בנקודת ההתחלה של המסלול ומיד יוצאים לדרך! שבילים משובשים מכל סוג, מכשירי המדידה והניווט הופכים את הסיפור למעניין במיוחד.
פתאום זה לא רק השביל, אלא גם המרדף אחרי הנקודה הבאה! הצורך להיות מהיר מחד אבל מדוייק מאידך, לדעת להגיע בדיוק לפניה הנכונה, לצאת באזימוט הנכון, לקרוא את תוואי השטח ולוודא שזה מתאים לסיפור הדרך!
ה-FE350 עובד נפלא בסיפור הזה! כיף לפתוח את מלוא המצערת, לשמוע את המנוע מזמר בטונים חדשים שאינם גרגור "על הקלאץ׳" בעליות תלולות ועמוסות סלעים, לתת לבולמים לגהץ את הקרקע בלי דרמות - גם במהירויות שאני לא רגיל אליהן בכלל! הילוך חמישי ושישי פתאום הפכו להיות עסוקים.
הגיר עובד נפלא בשילוב עם המנוע. אין "בורות" של כח, הגמישות והקלילות של האופנוע הזה מאפשרים זרימה מהירה וקלה של המסלול. בכלל נראה לי שהאופנוע הזה, בנפח הזה – משדר משהו מדוייק. מחכה כבר לראאות איך זה יהיה על ה-450!
וזה לא שאני איזה רוכב מהיר במיוחד, אבל משהו כאן נפתח בראש ופתאום ההבנה היא שאופנוע מרובע יודע לתת ערך מוסף גם מחוץ לשטח הטכני הצפוף מפתחת כאן ממש נישה נוספת שמעולם לא חשבתי עליה.
עמק יזרעאל זורם מתחת לגלגלים.. נחלים וגאיות, הרים וגבעות.
הניווט בשטח הפתוח מאתגר יותר מהשטח המיוער של הגלבוע. יש יותר פרטים שנדרש לשים אליהם לב, ניואנסים חשובים שחייבים לקחת בחשבון כל הזמן. חייב להתייחס לכל פרט שכתוב בספר הדרך - וזה קריטי להשלמת המסלול.
כשאני טועה, חגי עוצר מאחורי וממתין שאבין איפה טעיתי. הוא מוכשר ומקצוען וזה יוצר תחושת ביטחון שיש לך על מי לסמוך. אתה מבין את העקרונות החשובים ואת הדרך להתמודד עם טעות.
מסיימים את המסלול על בירה תוך כדי פירוק מערכת הניווט מהאופנוע.
ברקאי (ברק דודאי) מצטרף לבירה והשיחה על מירוצים וראלי תופסת תאוצה.
מסתבר שיש קהילה שלמה שעושה כאן אנדורו בצורה אחרת לגמרי וזה לא פחות מפטנטסטי. זה מעניין ומחדד חושים, זה מרענן, זה שונה.
107 קילומטרים מדודים פלוס 12 לערך "מנהלתי" מסתיימים עם חיוך ענק, בסיפוק גדול. הדייט הזה היה מוצלח הרבה יותר ממה שחשבתי.
וחגי? חגי יצא גדול מהחיים, מקצוען אמיתי..
אני נהניתי, ועכשיו למרות שנחשפתי, אני מקווה שלא נדבקתי בחיידק 🙈
ואסיים במילותיו של הוגה הדעות ש. פאוסט: "טוב לי כשראלי".
2 תגובות
1
אורח/ת - שרוייקו
04 בספטמבר 2021 ב 16:18
אחלה כתבה, הצלחת להדליק אותי על ראלי...
איך מגיעים לכזה יום?
2
אורח/ת - טדי
04 בספטמבר 2021 ב 16:23
איזה כיף לשמוע! פשוט מדברים עם חגי
0546765873
תגובות