הרקסטון החדש נחת בישראל היישר לאולמות המכירה ועם בעיית מלאים, המאפיינת בימים אלו את כלל שוק כלי הרכב בארץ ובעולם. עם זאת לקחנו את רכב ההדגמה היחיד ל"יום מדריכים" של אתר השטח ובהמשך גם להדרכת נהיגה ללקוחות רקסטון ולטיולי המועדון מטעם היבואן, אותם אנו מדריכים
הרקסטון הוא כלי רכב וותיק בנוף ה-4X4 הישראלי. חוזקתו היא בזכות 3 מרכיבים עיקריים - מערכת 4X4 טובה עם הילוך כוח (LOW), 7 מושבים - מרווחים באופן יחסי, ומחיר תחרותי (זול בכמאה ויותר אלף ש"ח מהלנד-קרוזר של טויוטה). כל אלו ובדגש למחיר יוצרים לרקסטון קטגוריה עצמית שאין בה מתחרים. הייחודיות מועצמת בזכות תהליך ההכחדה של כלי רכב 4X4 גדולים, קשוחים עם הילוך כוח (ראו קטלוג של כלל מותגי ורכבי 4X4 המיובאים ארצה). אם בעבר היה את הפאג'רו של מיצובישי ועוד את הטראנו ואת הפטרול הגדול של ניסאן וגם את הטרופר של איסוזו הקטגוריה הזו הולכת ונעלמת מעולם כלי הרכב ונשארנו עם הלנדקרוזר של טויוטה המתומחר כיום החל מ- 400,000 ש"ח, הדיפנדר החדש או הדיסקברי חמש של לנד רובר במחירים של יותר מחצי מליון ומעלה והגרנאד צ'רוקי של ג'יפ, הנמצא לקראת החלפה לדגם חדש וגם בטווח מחירים גבוה משל הרקסטון. אפשר לצרף למשוואה טנדרים 4X4 שגם להם הנעה כפולה והילוך כוח, אך הם חמישה מושבים ושימושיות / נוחות של טנדר ובקיצור לא רלוונטי לקטגורייה של הרקסטון. אפשר גם לרדת לתחום של ה-SUV (רכבי 4X4 ללא הילוך כוח - ג'יפונים בעגה הישראלית), שרק מיעוטם בעלי הנעה כפולה 4X4 כמו ההיילנדר של טויוטה או הפורסטר של סובארו (רק חמישה מושבים) או אולי האיוולטיס של סובארו, אך רוב רובם של ה-SUV בעלי שבעה מושבים מונעים רק עם הנעה קדמית ורחוקים מאוד מיכולות השטח של הרקסטון. ושוב אחזור לפתיחה - לרקסטון קטגוריה של מחיר, מרחב ושימושיות הייחודית לעצמו.
בשנת 2018 הדרכנו את ההשקה של הדור השני של הרקסטון בישראל (שהיה אז הדור הרביעי של הרקסטון בעולם) ומאז חווה הרקסטון פריחה אדירה במכירות (בעיקר בזכות התמורה למחיר המעולה שהוא מציע) תוך כניסה משמעותית לשוק רכבי ה-4X4 הקשוחים והשיא מגיע השנה עם הזכייה במכרז הממשלתי היוקרתי ביותר לרכבי 4X4 קשוחים ובראש היחידות לאבטחת אישים של משרד הביטחון, שיתחילו לנסוע ברקסטונים (2021 והלאה) כבר בקרוב.
רקסטון 2018 - צילם: רונן טופלברג
מערכת ההינע של הרקסטון החדש התחדשה במנוע טורבו דיזל חדש, הנקרא e-XDi 220 , בנפח 2.2 ליטר המספק 21 כ"ס יותר מהמנוע היוצא וכעת ההספק המרבי הוא 202 כ"ס עם מומנט מרבי של 45 קג"מ, 2.2 קג"מ יותר לעומת המנוע הקודם.
לרקסטון גם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 הילוכים מסוג FR המיוצרת על ידי Hyundai Transys - תיבה הנמצאת גם בג'נסיס, יונדאי וקיה (הגיוני לאור היצרן). התיבה מצוידת במערכת החלפת הילוכים אלקטרונית הנקראת ביונדאיSBW - החלפת הילוכים באמצעות מחשב בקרה אלקטרונית ללא כל קשר מכני בין ידית בורר ההילוכים לתיבת ההילוכים.
להצהרת היצרן צריכת הדלק המשולבת היא 8.5 ליטר סולר ל-100 ק"מ (לפי תקן (WLTP, וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש היא ב- 10.7 שניות.
שינוי משמעותי הוא במתלה האחורי המוחלף מהסרן החי והקשוח למתלה אחורי חדש רב חיבורי (אני חושב שהדגם האירופי הקודם כבר צויד במתלה דומה). שינוי המתלה האחורי מאפשר שיפור של אחיזה ונוחות בנסיעת כביש וכדי לפצות על השינוי מגיע הרקסטון עם נעילת דיפרנציאל "אמיתית" הננעלת באופן אוטומטי, בשילוב הילוך כוח ובהפרשי מהירויות גבוהים בין גלגל ימין לגלגל שמאל - דבר המורגש ואף נראה בעין בעת טיפוס מעלה או מעבר טכני בשטח.
מתיחת הפנים של הרקסטון כוללת חזית בעלת מראה חדש עם גריל גדול ובעל נוכחות העושה רושם כי המעצבים רצו להעצים את תחושת העוצמה והשטח של הרקסטון החדש. החלק האחורי של הרקסטון עבר שינוי צורה קל ופנים הרקסטון גם עודכן בצורה ובחומרי הדיפון. גם המושבים של הרקסטון משודרגים עם חשמול ובעיקר עם מערכת איורור - הזרמה של אוויר קר למושב (גב וישבן) ההופכים את הישיבה ברקסטון לנוחה במיוחד גם ביום קיץ חם ולשימושיות של מושבי העור.
מערכת המולטימדיה של הרקסטון החדש כוללת מסך 8 אינץ' מותאם לעברית עם מצלמת נסיעה לאחור, אפליקציות כמו WAZE, חניה ועוד ובעיקר תמיכה טובה של Apple CarPlay וגם Android Auto.
מערכות הבטיחות המתקדמות בדגם EX כוללות התראת התנגשות קדמית ובלימה אוטומטית, כולל בזיהוי הולכי רגל, התראה למניעת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה, התראת עירנות נהג, 9 כריות אוויר ועוד. ואילו רמת אבזור פרימיום מוסיפה תיקון היגוי אקטיבי עם שמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכבים ב"שטח מת", כולל מניעת מעבר נתיב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התראת פתיחת דלק אחורית לנתיב לא פנוי ויש עוד מערכות ופיצ'רים במפרט הטכני.
מבחינה טכנית ולמי שהדבר דרוש אז כדאי לדעת כי לרקסטון כושר גרירה מכובד של 3,000 ק"ג, עם מערכת בקרת נגרר חדשה (TSC) המשפרת את יציבות הנהיגה על ידי איתור וייצוב אוטומטי של תנועות סבסוב ונדנוד של הנגרר המחובר לרכב.
מועדון רקסטון בישראל, המופעל ע"י אתר השטח עבור טלקאר - יבואנית סאנגיונג לישראל, מאחד לתוכו את רכבי ה-4X4 של היצרן ובעיקר את הרקסטונים מכלל השנתונים והדגמים.
קישור לדף המועדון ולרישום לדיוור הספציפי של מועדון רקסטון
לקבוצת הפייסבוק של מועדון רקסטון - הקליקו כאן
המועדון מבצע הדרכות נהיגה בשטח טרשי או בשטח חולי - מתנה מלאה של היבואן ללקוחותיו החדשים, ובמחיר מסובסד לבעלי רקסטון יד שנייה וכן טיולי מועדון חודשיים במחיר מסובסד ע"י היבואן.
הדרכת נהיגת שטח בשטח טרשי - של מועדון רקסטון
הדרכת נהיגה בשטח חולי - ייחודי למועדון סאנגיונג רקסטון
לטיול הקרוב של מועדון רקסטון - הקליקו כאן
צוות המדריכים של אתר השטח בוחן את המתלה האחורי החדש של הרקסטון
מחיר
רקסטון 4X4 EX – 249,900 ₪
35 תגובות
1
אורח/ת - ארצברג
17 בספטמבר 2021 ב 11:25
ואף מילה על זוית הגישה המגוחכת או העובדה שאין צמיג רזרבי?
מילא צמיג, אפשר לשים על הגג - אבל את זוית הגישה יהיה קשה לשפר. וגם אחרי ההגבהה היא יותר דומה לשל סןרנט7 מאשר לשל לנד-קרוזר. ממש מעצבן!
2
אורח/ת - רם
17 בספטמבר 2021 ב 19:33
ביקורת מגמתית הטריילהוק של צרוקי הוא ספינת חלל בכביש ובשטח לעומתו
3
sireh
17 בספטמבר 2021 ב 20:52
אבל למה בלי ספייר???
4
Ogash Ofer
17 בספטמבר 2021 ב 21:47
אבל למה בלי ספייר???
"5
אורח/ת - אריק האדום
17 בספטמבר 2021 ב 22:11
חבל מאוד שהיבואן טלקאר לא טרח לתת ספר רכב בעברית לרכב כדי לחסוך כמה שקלים..
6
אורח/ת - אבי
18 בספטמבר 2021 ב 00:12
עלק רכב שטח קשוח.
עם זווית גישה נטישה כאלו מקסימום שבילים אפשר לעשות איתו.
7
אורח/ת - אחמד
18 בספטמבר 2021 ב 12:59
אתר שתמיד נותן סקירות מזויפות להגיד בעיות מלאים בארץ ובעולם זה גיחוך אין שום בעיה בעולם הבעיה היבואנים הנצלניים בארץ של מזמינים לפי הביקוש ובכך כל שנה מעלים מחירים לפי רצונם
8
Ogash Ofer
18 בספטמבר 2021 ב 13:04
אתר שתמיד נותן סקירות מזויפות להגיד בעיות מלאים בארץ ובעולם זה גיחוך אין שום בעיה בעולם הבעיה היבואנים הנצלניים בארץ של מזמינים לפי הביקוש ובכך כל שנה מעלים מחירים לפי רצונם
"9
אורח/ת - אריה
20 בספטמבר 2021 ב 23:36
למספר 2 (רם) :
מה כל כך יותר טוב בגראנד צירוקי טריילהוק לעומת הרקסטון חוץ מהשם המיתולוגי? הוא יותר יקר באיזה 100 אלף נדמה לי, שלדה של פרייבט לעומת סולם ברקסטון, מתלים עצמאיים - אותה תצורה, הקוודרה דרייב נשמע מקביל לנעילה האחורית פה, אחרי הגבהה הזויות דומות, המנוע של הגראנד יותר חזק אז באמת יתרון בכביש אבל בשביל זה לשלם את ההפרש? שלא לדבר על 7 מושבים ובטוח תחזוקה לאורך זמן יותר זולה ויותר אמין מהגיפ.
2. לעופר אוגש המלך: מה עם איזה מבחן השוואתי טוב מהסוג של פעם? רקסטון טריילהוק לנד קרוזר ואיזה דיסקו5 שיביא לכולם בראש...אני זוכר השוואה של מבחן הטירונים דיסקו 3 לגראנד wk...היו ימים.
חג שמח
10
kimono614
26 בספטמבר 2021 ב 16:03
נראה פשרה מכובדת מאד במחיר מול העבירות של לנדקוזר והנוחות של טריילהוק. אבל חסר מידע חשוב: סאנגיונג נמצאת בהגנת נושים ורגע לפני פשיטת רגל וזה קריטי לרוכש ישראלי בגלל עלויות וירידת ערך צפויה, שלא לדבר על תחזוקה ארוכת טווח. אגב, בחול סאנגיונג נותנים 7 (שבע) שנות אחריות מלאה, בארץ אין מספיק תחרות, נקווה שטורנדו מזגנים ייכנסו לתחום ;-).
11
אורח/ת - קובי
29 בספטמבר 2021 ב 10:51
כבעלים של רקסטון חדש בגיל שבוע. הרכב בגרסת הפרמיום מגיע עמוס בפלסטיקים שניראים מאד שבירים בשטח.
מערכות הבטיחות של הרכב לא מנגנות כמו שצריך. היבואן השמיט מערכת מולטימדיה להתקין בארץ כתוצאה מכך איכות מערכות הבטיחות גרועה מאד. הרכב לא מזהה תמרורים כמו שצריך, ומתריע בכל שניה על סטיה מהנתיב. בשטח הרכב אינו משלב בזמן את הנעילה. כנראה שלאלקטרוניקה של הרכב חיים משלה. אכזבה גדולה הרכב אינו בשל מספיק האלקטרוניקה ובבטיחות. לעומת זאת מנוע וגיר מצויינים.
12
אורח/ת - אריק סדן
17 בדצמבר 2021 ב 14:06
1- האם מישהו קבל מהחברה רקסטון 2021 עם צמיגי שטח (או לפחות 50/50) ? ובאם לא האם יש המלצה לסוכן צמיגים המחליף באולם המסירה את המקוריים למתבקש ובעלות הוגנת ?
2 - חוות דעת לגבי מיגונים (מעבר לערכת "רסטה") הגבהות / התקן צמיג אחורי ווו גרירה .אצל מי מומלץ להתקין חבילת השיפורים בעלות הוגנת ?
3- באם כבר הזכרתם צמיג על מנשא/גגון על הגג מהו הגובה המתקבל +- (כניסה לחניונים ?) .
אשמח למענה גם ממנהלי הפורום .
13
Arik Sadan Israelimousine
17 בדצמבר 2021 ב 14:16
וואוו . יש הרבה רכבים עם מנוע וגיר מצויינים אבל אני הזמנתי רקסטון חדש הן בשל העלות תועלת אבל בעיקר בשל מה שחשבתי שמייחד את הרקסטון לעומת למשל האאוטבק/פורסטר והביקורת לעיל טופחת בפנים . אני מחליף Q7 דיזל 2007 יד ראשונה וחשבתי לתומי כי הרקסטון יתאים לי בהיותו "דומה" מבחינת המידות והנראות לעבודתי כמדריך תיירים "אשכול" ובעל ייתרון בשטח . הביקורת שלך מאלצת אותי לעשות חושבים שוב .
14
Ogash Ofer
18 בדצמבר 2021 ב 13:28
1- האם מישהו קבל מהחברה רקסטון 2021 עם צמיגי שטח (או לפחות 50/50) ? ובאם לא האם יש המלצה לסוכן צמיגים המחליף באולם המסירה את המקוריים למתבקש ובעלות הוגנת ?
2 - חוות דעת לגבי מיגונים (מעבר לערכת "רסטה") הגבהות / התקן צמיג אחורי ווו גרירה .אצל מי מומלץ להתקין חבילת השיפורים בעלות הוגנת ?
3- באם כבר הזכרתם צמיג על מנשא/גגון על הגג מהו הגובה המתקבל +- (כניסה לחניונים ?) .
אשמח למענה גם ממנהלי הפורום .
15
Ogash Ofer
18 בדצמבר 2021 ב 13:29
וואוו . יש הרבה רכבים עם מנוע וגיר מצויינים אבל אני הזמנתי רקסטון חדש הן בשל העלות תועלת אבל בעיקר בשל מה שחשבתי שמייחד את הרקסטון לעומת למשל האאוטבק/פורסטר והביקורת לעיל טופחת בפנים . אני מחליף Q7 דיזל 2007 יד ראשונה וחשבתי לתומי כי הרקסטון יתאים לי בהיותו "דומה" מבחינת המידות והנראות לעבודתי כמדריך תיירים "אשכול" ובעל ייתרון בשטח . הביקורת שלך מאלצת אותי לעשות חושבים שוב .
"16
אורח/ת - ניקו
27 בינואר 2022 ב 08:56
אהלן,
מאוד מתלבט חרכוש רקסטון שתשתמש אותי לטיולים וכמובן בשוטף. לא מתכוון לרכוש חדש אלא יד שנייה.
אשמח לשמוע מבעלי הרכב , קצת על הוצאות תחזוקה שוטפות של הרכב.
אחלה יום !
17
אורח/ת - איתמר
10 בפברואר 2022 ב 14:30
אוטו נישמע מעולה .. וסליחה אם אני לא טועה .. לרקסטון מנוע וגיר של מרצדס . וזה אומר הרבה יותר מסתם המלצה
18
אורח/ת - ניר
26 בפברואר 2022 ב 14:30
ואף מילה על הטמבון הקדמי שאין סיכוי שיישאר שלם בשביל המורכב הראשון?
אתה לויאלי מידי לחברות הרכב שמזמינות אותך למבחנים
19
אורח/ת - יוסי
26 בפברואר 2022 ב 14:34
רק אחרי טמבון קדמי גתוס(בעיית חיישנים של מערכות הבטיחות) , הגבהה ,גלגל ספייר בהתקנה מיוחדת, ופיתרון צמיגי השטח (חתך נמוך) יהיה לו פוטנציאל, עד אז צעצוע
20
Ogash Ofer
26 בפברואר 2022 ב 20:57
ואף מילה על הטמבון הקדמי שאין סיכוי שיישאר שלם בשביל המורכב הראשון?
אתה לויאלי מידי לחברות הרכב שמזמינות אותך למבחנים
21
אורח/ת - ניר
31 במרץ 2022 ב 07:59
ועם כל זה החברה ככל הנראה סוגרת את שעריה,,,,אם רק היו מחליפים את הסמל המכוער שלהם מגדילים קוטר גלגל מבלי לשנות כלום, היו היום במקום אחר....אולי חבל ואולי לא,,,,יש האומרים רק טויוטה חח
22
אורח/ת - כרמל
23 באפריל 2022 ב 14:10
תצרוכת דלק אמיתית - אני בדקתי
קניתי רקסטון 2022 נסיעה ראשונה נסעתי לים המלח מנתניה 400 ק"מ . תדלקתי ביציאה ובחזרה באותו אקדח תדלוק יצא 28 ליטר בדיוק זה אומר 14.4 ק"מ לליטר
בהתחשב שהדרך חזרה מים המלח חצי שעה של עליות .
23
אורח/ת - כרמל
23 באפריל 2022 ב 14:12
לשואלים ולמנחשים
אני קניתי 2022
היבואן מספק במתנה גלגל ספיר בגודל המלא
חיסרון אין לו מקום קבוע
24
Ogash Ofer
23 באפריל 2022 ב 15:45
תצרוכת דלק אמיתית - אני בדקתי
קניתי רקסטון 2022 נסיעה ראשונה נסעתי לים המלח מנתניה 400 ק"מ . תדלקתי ביציאה ובחזרה באותו אקדח תדלוק יצא 28 ליטר בדיוק זה אומר 14.4 ק"מ לליטר
בהתחשב שהדרך חזרה מים המלח חצי שעה של עליות .
25
Ogash Ofer
23 באפריל 2022 ב 15:46
לשואלים ולמנחשים
אני קניתי 2022
היבואן מספק במתנה גלגל ספיר בגודל המלא
חיסרון אין לו מקום קבוע
26
roitmankfir676
24 באפריל 2022 ב 00:53
תצרוכת דלק אמיתית - אני בדקתי
קניתי רקסטון 2022 נסיעה ראשונה נסעתי לים המלח מנתניה 400 ק"מ . תדלקתי ביציאה ובחזרה באותו אקדח תדלוק יצא 28 ליטר בדיוק זה אומר 14.4 ק"מ לליטר
בהתחשב שהדרך חזרה מים המלח חצי שעה של עליות .
27
Ogash Ofer
24 באפריל 2022 ב 06:10
תצרוכת דלק אמיתית - אני בדקתי
קניתי רקסטון 2022 נסיעה ראשונה נסעתי לים המלח מנתניה 400 ק"מ . תדלקתי ביציאה ובחזרה באותו אקדח תדלוק יצא 28 ליטר בדיוק זה אומר 14.4 ק"מ לליטר
בהתחשב שהדרך חזרה מים המלח חצי שעה של עליות .
28
roitmankfir676
25 באפריל 2022 ב 07:47
יפה, זה בערך הרמת קושי שאני מכוון אליה.
לגבי הגבהות והחלפת גלגל, הבנתי שיש בעתיות מסויימת ודרושים אישורים, ישנה אפשרות להרחיב בנושא?
29
Ogash Ofer
25 באפריל 2022 ב 17:03
יפה, זה בערך הרמת קושי שאני מכוון אליה.
לגבי הגבהות והחלפת גלגל, הבנתי שיש בעתיות מסויימת ודרושים אישורים, ישנה אפשרות להרחיב בנושא?
30
אורח/ת - הראל
15 במאי 2022 ב 12:01
נו באמת ..ממש מלך השטח, זווית גישה ננסית, מהלכי מתלה אפסיים, הכל פלסטיק, רכב נישה עם חלקי חילוף יקרים בצורה מוגזמת ועוד ועוד...ברגע שקצת מתיישן הרוב מטפלים במוסכים שרחוקים מיבואן, לא כל רכב הוא king of the hammers ובטח קשה להשיג עתה רכבי 4X4 קשוחים.
31
Ogash Ofer
15 במאי 2022 ב 21:24
נו באמת ..ממש מלך השטח, זווית גישה ננסית, מהלכי מתלה אפסיים, הכל פלסטיק, רכב נישה עם חלקי חילוף יקרים בצורה מוגזמת ועוד ועוד...ברגע שקצת מתיישן הרוב מטפלים במוסכים שרחוקים מיבואן, לא כל רכב הוא king of the hammers ובטח קשה להשיג עתה רכבי 4X4 קשוחים.
"32
אורח/ת - המיג הרזרבי ???
12 ביולי 2022 ב 19:45
מוזר שהם מציעים צמיג רזרבי במחיר כמעט מלא, אבל איפה תשים אותו - על הגג??? גישה? רעש רוח?
האם מישהו ממוסכי השיפורים מציע פתרון טוב?
33
Ogash Ofer
12 ביולי 2022 ב 22:00
מוזר שהם מציעים צמיג רזרבי במחיר כמעט מלא, אבל איפה תשים אותו - על הגג??? גישה? רעש רוח?
האם מישהו ממוסכי השיפורים מציע פתרון טוב?
34
אורח/ת - רמי
08 ביולי 2023 ב 22:05
רקסטון 2023 רכב לא שווה את המחיר שלו, מלא תקלות, מזגן חלש, אבזור דל , מוכרים אותו בכאילו רכב שטח והוא לא. מוסכי יבואן לא יודעים לטפל בו.
35
Ogash Ofer
09 ביולי 2023 ב 06:22
רקסטון 2023 רכב לא שווה את המחיר שלו, מלא תקלות, מזגן חלש, אבזור דל , מוכרים אותו בכאילו רכב שטח והוא לא. מוסכי יבואן לא יודעים לטפל בו.
"
תגובות