לאחר הפסקה של כשלושים שנה, בראלי של 2022 נראה שוב את רכב השטח הרוסי, שיתחרה בקטגוריית הקלאסיק
במשך כמעט עשור שלם, לאורך שנות השמונים, משתתפים רבים בחרו בניבות של לאדה ככלי איתו התחרו בדקאר. חלק מהן גם הגיעו להישגים די מכובדים. הקבוצה הבולטת ביותר הגיעה מצרפת, ונתמכה על ידי היבואן המקומי של לאדה. מ-1980 ועד 1988, השנה האחרונה בה התחרו הניבות של קבוצה זו בדקאר, הקבוצה הגיעה מדי שנה עם 2-4 כלים, כשההגה נתון בידיהם של נהגים בולטים באותה תקופה כמו פייר לארטיג - מנצח הדקאר בשנים 1994, 1995 ו-1996 (עם סיטרואן), נהג הפורמולה 1 ג'קי איקס שניצח בדקאר של 1983 (עם מרצדס G), האחים קלוד וברנרד מורו שניצחו בדקאר של 1982 (עם רנו 20) וגם ז'אן-לואי שלסר, המנצח בשנים 1999 ו-2000 (עם באגי מייצור עצמי).
ההישגים הטובים ביותר של נהגי הקבוצה הזו היו מקום שני בראלי של שנת 1982 וגם בזה של 1983, מקום שלישי ב-1981 ומקום רביעי ב-1986. בשנים ההן הדקאר, שהתקיים באפריקה, נשא עדיין אופי חובבני והניבה היתה רכב אידיאלי להתחרות איתו: פשוט (ויהיו כאלה שיגידו אפילו פרימטיבי), מוצק וקשוח, קל מאוד לתיקון ועם עבירות מצוינת. ההישגים הטובים ביותר היו בשנים בהן השתמשו בניבות בסיסיות, עם שיפורים מינימליים (קישור לכתבה על הניבה). דווקא בשנים בהן היו ניסיונות לבצע שיפורים משמעותיים יותר, כמו החלפת מערכת המתלים ו"שתילת" מנועים חזקים יותר, הן לא הגיעו לקו הגמר... מלבד הניבות של הקבוצה הצרפתית, השתתפו בראלים לאורך השנים לא מעט ניבות נוספות, של מתחרים פרטיים.
ניבה בראלי דקאר 1983
בעידן הנוכחי, לרכב כמו הניבה אין סיכוי להתחרות מול הכלים המודרניים החזקים והמתוחכמים. אבל לפני שנה נפתחה בדקאר קטגוריה חדשה, בה יכולים לקחת חלק כלים שהשתתפו בראלי בעבר, וזה פתח אפשרות לניבה לעשות קאמבק. שני מתחרים משוויץ החלו להכין ניבה משנת 1984 כדי להשתתף בראלי, ותוך כדי ההכנות התבשרו כי היצרנית, חברת אוטו-ואז, תתמוך בהם רישמית. הראלי של 2022 יוזנק לדרכו ב-2 בינואר, ואנחנו נעקוב.הניבה שתתחרה בראלי של 2022
תגובות