שטח 4X4 > כתבות > טכני

החילוץ מסכיני מנקושיה - סיכום ותחקיר

טלפון בשעה 15:30 בשבת האחרונה "נחומי המדריך נפצע - חייבים עזרה!" הקפיץ אותנו ובהמשך עוד רבים וטובים לסייע למדריך ולקבוצה שהיו בתחילת הטיפוס המאתגר את סכיני מנקושייה, העולים מנחל חצצון שבלב מדבר יהודה

image

ההקפצה

טיול אתגרי של אתר השטח בשבת 11.9.2021 הגיע בשעות אחר הצהריים לעבר סכיני מנקושייה המטפסים על שלוחה צרה בעלת שיפוע חד ולה מדרגות סלע וקרקע דרדרתית ולא יציבה. ראשון טיפס המדריך - אמיר נחומי הנוהג ברוביקון ולאחריו התחיל לטפס סוזוקי ג'ימני, שכבר בתחילת המדרגות נעצר והיה צריך עזרה.
המדריך החליט לעזור ולמשוך את הג'ימני באמצעות כננת. חזר אל רכבו, סובב אותו, העמידו במדרון למול הג'ימני והחל בהכנות לפעולת המשיכה. עוד בטרם הספיק להניח אבנים לפני גלגלי הרוביקון החל הרכב להדרדר בירידה תוך שהוא פוגע ועולה על רגלו של מטייל נוסף שעמד מהצד השני ותוך כדי שנחומי המדריך מנסה להכנס לתא הנהג, על מנת להשתלט על הרכב המתדרדר ולבלום אותו. הג'יפ גבוה ועצם התנועה מקשה מאוד על טיפוס לתוך תא הנהג, כך שהמדריך נגרר שחצי מגופו בחוץ. לקראת סוף מסלול ההתדרדרות הצליח המדריך לשלב את מוט ההילוכים ל-parking מה שגרם לבלימה חזקה ולשבירת פיני המהלך. לבסוף נעצר הרוביקון תוך התנגשות בג'ימני שחיכה בתחתית המעלה והמדריך נמחץ בבטנו ע"י הדלת של הרוביקון שנלחצה כלפי הג'ימני.
המדריך חילץ עצמו לבד מהדלת המועכת, המטיילים הגיעו למקום התאונה ופגשו אותו כואב בביטנו וחסר אנרגיה.
בשיחות טלפון של מספר מטיילים אל הח"מ (מנהל אתר השטח) ואל מדריכים נוספים, המוכרים להם מטיולים קודמים של אתר השטח החלטתי לייצב את המצב: להקפיץ מסוק פינוי של 669 להוצאת הפצוע, לדווח ליחידות החילוץ של משטרת ישראל הנמצאות בגזרה, להקפיץ מדריכים של אתר השטח שיגיעו במהרה למקום התאונה ולבקש מהקבוצה שלא לבצע פעולות או תזוזות נוספות בכלי הרכב הפגועים ובכלל, ולחכות בסבלנות למדריכי האתר שבדרך.
בהמשך דיברתי גם עם נחומי המדריך שהיה כאוב מאוד, אך בהכרה מלאה, על מנת לעדכן ולהרגיע כי החילוץ האווירי קרוב.

הודעת דוברות המשטרה: יחידת חילוץ עציון יהודה (מחוז ש"י):

"מתנדבי יחידת החילוץ עציון-יהודה סייעו בצהרי השבת בחילוץ קבוצת ג'יפאים במדבר יהודה.
מתנדבי יחידת החילוץ עציון-יהודה סייעו בצהרי השבת לחילוץ קבוצת מטיילי ג'יפים לאחר שהמדריך שהוביל את הקבוצה נפגע בתאונת דרכים בעומק השטח בסמוך לראס אל מנקושיה שבמדבר יהודה בין הג'יפ שלו לבין ג'יפ נוסף.
מפרטים ראשוניים עולה כי הג'יפ בו נהג מדריך הקבוצה, החל ככל הנראה להתדרדר מראש העלייה בה עמד. במהלך הניסיון לבלום את הג'יפ, נפגע המדריך כבן 77 מפגיעת הג'יפ בג'יפ אחר. מטייל נוסף כבן 63 נפגע גם כן באורח קל.
שני הנפגעים פונו במסוק חיל האוויר לבית החולים הדסה עין כרם כאשר מדריך הקבוצה סובל מחבלת בטן וחזה ומצבו הוגדר בינוני.
מתנדבי יחידת החילוץ חברו אל קבוצת המטיילים, וסייעו להנהלת החברה שאירגנה את הטיול והגיעה למקום מיידית עם היוודע דבר התאונה בארגון הקבוצה וחילוצה מתוך עומק השטח דרך הנתיבים הבטוחים לנסיעה עד למקום מבטחים."

image

החילוץ הרפואי והתוצאות

מסוק חיל האוויר נחת בראש המעלה בשעה 16:10 וצוות 669 הכולל רופא, פאראמדיק וחובשים ירד מיד לעבר הפצוע. הצוות טיפל, בדק והכין את הפצועים לפינוי - נחומי עם חשד לפגיעת בטן ומטייל נוסף עם חשד לשבר ברגל. המסוק שינה מיקום נחיתה כדי להקל על הפינוי והטיס את שני הפצועים לבית החולים בירושלים.
בבדיקות בבית החולים (אולטרסאונד, CT, בדיקות דם ועוד...) נשללה פגיעה פנימית בבטן של נחומי (הקלה עצומה לכולם!) והוא נשאר להשגחה של צוות המיון ובהמשך עם אנשי המחלקה הכירוגיות המסורים. נחומי שוחרר מבית החולים רק עם כאב של שרירי בטן וגב תפוסים ולאיש הברזל שלום!
(למי שלא מכיר: אמיר נחומי - מדריך נהיגה וטיולים ותיק באתר השטח, בן 76, תת אלוף - טייס בחיל האוויר, בעל אות מופת ממלחמת יום הכיפורים, מוביל של אחת מהרביעיות שתקפו את הכור בעיראק, אחד מטייסי ההפלות של חיל האוויר ועוד הרבה... אבל בעיקר איש טוב, חבר אמת ותמיד זמין לכל עזרה וחילוץ).
ברגלו של המטייל השני שפונה נשלל שבר, כף הרגל והירך קובעו והפצוע נשלח להמשך התאוששות בביתו - תודה לאשתו, שרק חזרה איתנו מטיול באיסלנד, שהגיעה לאסוף את הפצוע.
תודה ענקית לצוותים הרפואיים - לאנשי 669, ליחידות החילוץ, לאנשי מד"א וצה"ל וכמובן לאנשי המיון והמחלקות, הרופאים/ות והאחים/ות של הדסה עין כרם שעשו עבודתם במקצועיות ובנועם! לא נעים לכתוב אבל: אם להיפצע אז בישראל!!!

image

מתאמים את הטיול הבא - בבית החולים הדסה עין כרם

נחומי מטפס את מנקושייה בטיול קודם - יוני 2021:

חילוץ כלי הרכב והשיירה חזרה לכביש

בשעה 17:10, כשהוא מקדים ב-20 דקות את שעת ההגעה המשוערת, הגיע לקבוצה - עדי וייזל, מדריך ותיק באתר השטח, ולאחריו מדריך נוסף באתר - עודד ברלב. עדי החל לחלץ, בעזרת הקבוצה, את הרוביקון ואת הג'ימני שהיו תקועים יחד במדרגה של מנקושייה.
בחילוץ מקצועי ומהיר הופרדו הכלים, הורדו מטה, נבדקו והוכנו לתנועה, לאחר הערכת מצב הנסיעה שלהם. עדי ריכז את הקבוצה בתחתית המעלה, תדרך והוביל אותם בדרך המהירה מערבה אל הכביש, כשעודד ואנשי צה"ל ויחידות החילוץ מאפסים ועוזרים. לעת ערב הגיעה הקבוצה יחד ובשלום לכביש 60, בדרך לכביש המנהרות בואכה ירושלים.
כאן המקום להודות קודם כל למטיילים - לאנשי הקבוצה הנהדרים על קור הרוח, העזרה ההדדית, המשמעת הקבוצתית וכל הדאגה והסיוע לפצועים ולכלל מבצעי החילוץ - אין כמוכם!
תודה רבה ליחידות החילוץ עציון, ועין גדי ששלחו צוותים למקום החילוץ (עין גדי הסתובבו בטרם הגיעו לקבוצה לאור ההבנה כי האירוע בשליטה וכי הקבוצה לא בסכנה) תודה על העזרה הטלפונית ליחידת חילוץ ערד ולכל מי שהיה בקשר עם צה"ל, מד"א ו-669 (ליחידות החילוץ קשר ישיר איתם). המון תודה על הנכונות ועל העזרה של כל המתנדבים העושים טוב בכל שעה ובכל מצב - אתם ישראל היפה והמיוחדת! ושוב תודה לצה"ל, ללוחמים, לחובשים, לטייסים, לאנשי מד"א ולכל מי שדאג, הגיע או עזר מקרוב ומרחוק.
וכמובן תודה לעדי וייזל, עודד ברלב וכל צוות המדריכים של אתר השטח על ההקפצה המהירה, העזרה, הסיוע והנכונות בכל מצב.
בשביל האנקדוטה יש כאן סגירת מעגל (שכבר נסגרה בעבר, אך זו עוד הזדמנות) לחילוץ בליל השלג והשיטפונות הגדול של חורף 2013 - קישור לסיפור החילוץ

image

מסקנות למניעת התאונה הבאה

בתחקיר הפנימי מנתח נחומי את הטעויות ורושם בראש (כיאה לתחקור של טייס קרב):

ואלו הטעויות המהותיות שעשיתי לפי סדר חומרתן:
הקריטריון לקביעת סדר החומרה הוא איזו טעות, אם היתה נמנעת, היתה מונעת את כל האירוע, ובסדר יורד איזו טעות רק הגדילה סיכון או הקטינה את היכולת למנוע את הארוע.

  1. העמדת רכב לגרירה באמצעות כננת במורד תלול וללא נהג "על ההגה". נהג ברכב היה מונע את הארוע.
  2. העמדת רכב במורד תלול על מצב (גיר אוטומטי) רוורס (ולא פארקינג). גיר בפארקינג - היה מונע את הארוע.
  3. העמדת רכב במורד תלול בהסתמכות על בלם יד בידיעה שהוא לא "מחזיק חזק". לו היה נהג ברכב - זו טעות "תומכת" ולא עיקרית.
  4. העמדת רכב במורד תלול מבלי לשים אבנים בגלגלים הקדמיים כדבר ראשון בירידה מההגה. שוב אם לא עוזבים את הרכב ומישהו אחר שם אבנים - זו טעות נלווית.
  5. לגבי הניסיון לעצור את הרכב המדרדר, תוך הכנסת ידית ההילוכים ל- parking מה שבדיעבד שבר את הגיר אך האט את הנסיעה באופן משמעותי, זו שאלה לדיון: סיכון חיים מול הקטנת הסיכון לשאר המטיילים שעמדו על סכין צרה ללא יכולת "לברוח" מהרכב המתדרדר לכיוונם.

image

הכנות נכונות למשיכת רכב עם כננת:

כחלק מהתחקיר אנו מוצאים לנכון לחדד לעצמנו המדריכים (זה גם יהיה הנושא של יום המדריכים הבא של אתר השטח) ולכלל המשתמשים את הנחיות הבטיחות בהכנות המקדימות למשיכה בכננת ובראש ובראשונה: כשיש חילוץ, משיכה או כל פעולה שאינה רגילה יש לעצור ולבצע פעולות לאט ובאופן סדור! (זכרו כי תאונות לרוב קורות בגלל אוסף של טעויות ומצבים שהיה אפשר למנוע מראש).

  1. להודיע על חילוץ ולהקפיא מצב עד אשר מחליטים על התוכנית הטובה מבין כל האפשרויות.
  2. להיעזר באנשים נוספים ולתת לכל אחד תפקיד ברור, לתדרך ולהסביר לעוזרים מה נדרש מהם.
  3. לייצר תקשורת טובה עם כל המשתתפים והסובבים.
  4. להכניס את הרכב / כלי הרכב המיועדים לחילוץ למצב החילוץ רק לאחר שהמשתתפים שותפים לתהליך.
  5. אין להשאיר רכב במדרון ללא נהג על ההגה.
  6. עדיפות לרכב מחלץ העומד שלא בשיא המדרון ולהיעזר ברצועות להארכת אורך הכבל של הכננת.
  7. לייצב ולקבע את הרכב המושך באמצעות אבנים בגלגלים כתנאי מקדים לעמידה מול הרכב.
  8. אם נדרש, צריך לקבע את הרכב המחלץ עם עוד כלי רכב רתום מאחוריו, וגם בו נהג על ההגה ואבנים בגלגלים.
  9. רק בתחילת המשיכה מהכננת יש להוציא את כלי הרכב המושך (הרכב עם הכננת) ממצב - parking (היה ויש לו גיר אוטומטי) ולעבור לניוטרל.
  10. יש להרחיק את הצופים מטווח ההצלפה של כבל הכננת / רצועות הגרירה.
  11. יש להרחיק את הצופים מטווח הדרדור של מי מכלי הרכב המשתתפים בחילוץ.
  12. ולסיכום: רכב שנשאר במדרון לקראת משיכה בכננת צריך להישאר עם נהג חגור "על ההגה ועל הברקס", אבנים בגלגלים מקדימה, רכב מונע, ניוטרל (בגיר רגיל ובגיר אוטומטי), רגל שמאל חזק על הברקס, רגל ימין על הגז (כדי לתת גז וטעינה למצברים), ידיים על ההגה - מוכן לכל מצב, חלונות פתוחים וריכוז מכסימאלי.
קישור לטיפ שטח חילוץ בכננת

image

נחומי אוסף את הרוביקון מביתו של המדריך עדי וייזל

מסקנות לשלב שלאחר התאונה

לצערנו תאונות קורות, לרוב בשל אוסף טעויות אנוש או/וגם בתוספת כשלים טכניים, וזאת גם לאחר שעשינו פעולות והכנות רבות כדי למנוע אותן.
ועכשיו, לאחר קרות התאונה, יש לייצב את המצב, להבין את תמונת המצב, לנתח אפשרויות, ולקבל החלטות.
ראשית יש לתפעל את החילוץ הרפואי - זה השלב הקריטי והחשוב ביותר על מנת למנוע נזק גופני בלתי הפיך.
רק לאחר שכל המשתתפים יצאו מכלל סכנה יש לתפעל את החילוץ של כלי רכב ושל שאר המשתתפים מהשטח.
כמו כל חג אנו מאחלים לכולם חג שמח, שנה טובה ובטוחה והשנה בייתר שאת:

שנה טובה ובטוחה מכל צוות המדריכים של אתר השטח

וגם חתימה טובה לכולם ושנתראה רק בטיולים טובים.

image

תגובות

58 תגובות

1

אורח/ת - ע"א

15 בספטמבר 2021 ב 12:30

סיפור מדהים!

כל הכבוד על המקצועיות ועריכת תחקיר רציני ומעמיק!

בריאות לכולם!

שנה טובה!

2

gonyn

15 בספטמבר 2021 ב 12:56

אמיר היקר, שמח לשמוע שיצאת מהעניין בצורה סבירה. מאחל לך רק בריאות ושתחזור לטייל ולהוביל, חתימה טובה.

3

yanivelad1934958

15 בספטמבר 2021 ב 14:27

אמיר היקר רק בריאות ואושר.. אני בטוח שתחזור להוביל טיולים בקרוב מאוד מאוד. וכמובן גמר חתימה טובה. טוב עשיתם שפרסמתם את סיפור הארוע במלאו. למנוע קונספרציות. שקיפות מעין זו רק מוכיחה על עוצמה ובגרות

4

אורח/ת - אמיר א.

15 בספטמבר 2021 ב 14:37

טעויות קורות.
תחקיר ראוי ומלמד.
תודה על השיתוף.

5

שמוליק

15 בספטמבר 2021 ב 14:52

כל הכבוד.
עבודה יפה, תחקיר רציני אחראי וממצא.
כל כבוד לעדי ובכלל לכל הצוות שהתנהל כמו מכונה משומנת היטב.
כיף לקרוא שיש עדיין אנשים שמנהלים תקין.
אם לא עובדים לא טועים.

6

אורח/ת - אילן

15 בספטמבר 2021 ב 14:54

כל הכבוד לכם ל4×4.co.il על הכנות, ביצוע תחקיר מקצועי ומלמד לכל אוהבי השטח. שמח שכולם יצאו בשלום. שנה טובה ובלי תאונות!! אבל עם המון שטח וחוצאי ישראל אתגריים!!!

7

yaronda

15 בספטמבר 2021 ב 15:14

כל הכבוד על המקצועיות

8

אורח/ת - אלי ביבס

15 בספטמבר 2021 ב 15:29

החלמה מהירה ובריאות טובה

9

אורח/ת - שכטר

15 בספטמבר 2021 ב 16:31

כמו שאני תמיד מספר עליכם לחבריי ומכריי - אתם וכ"א מכם, חבורת מקצוענים.
שנה טובה וחתימה טובה לכולכם!

10

אורח/ת - נעם סיני

15 בספטמבר 2021 ב 16:38

מרגיש באופן אישי שאני יודע להעריך מתוך הכרת השטח והסיטואציה,את דרך הטיפול באירוע והפקת הלקחים,כל הכבוד לכם.

11

אורח/ת - מנש דגא

15 בספטמבר 2021 ב 19:05

יישר כח על הכנות והנכונות לצאת בפרסום התחקיר.

12

אורח/ת - ראובן זומר

15 בספטמבר 2021 ב 19:20

כל הכבוד שיש על מי לסמוך גם בשעת צרה.

13

אורח/ת - בני ד

15 בספטמבר 2021 ב 20:02

כל הכבוד. מקצוענים כמו תמיד!!

14

אורח/ת - שמעון

16 בספטמבר 2021 ב 06:18

כל מה שרשמת בתחקיר כביכול...זה הא- ב בידע בסיסי במצבי חילוץ או אפילו ירידה מרכב כשהוא במדרון .
לא מבין איך נכנסת למצב כזה עם נסיון של שנים וכמדריך .
איך אפשר לעזוב רכב במדרון כשהוא לא ב - P ואבנים גדולות בכל ארבעת הגלגלים , בלם יד משוך ואם ניתן , אז גם לעגון את הרכב המחלץ לרכב אחר .
תקלות אכן קורות ...אבל כאן זה טעויות של אדם כאילו זו פעם ראשונה שלו בשטח .
תרגיש טוב ...בריאות טובה .

15

Ogash Ofer

16 בספטמבר 2021 ב 19:19

וידיאו יפה המסביר מדוע נחומי (המדריך) קיבל אות מופת במלחמת יום הכיפורים:

16

אורח/ת - יוסי

16 בספטמבר 2021 ב 20:03

כתבהמעניינת .
תחקיר ראוי ולעניין .
שווה ללמוד מהסיפור

17

אורח/ת - דני

16 בספטמבר 2021 ב 21:08

תודה על הסיכום. מאוד מעניין וחשוב. אני תקווה שכל מי שהשתתף הטיול הזה ימצאו דרך מכובדת לומר תודה למתנדבי יחידות החילוץ שעזבן הכל בשבת להגיע לסייע בחילוץ! מתנדבי יחידות החילוץ הם פשוט מלאכים! ולא תמיד זוכרים אחרי אירועים למצוא דרך נאותה לומר להם תודה

18

אורח/ת - קצין בטיחות לשעבר

16 בספטמבר 2021 ב 21:47

תאונות אינן קורות אלא נגרמות
הניתוח החשוב והתחקיר העצמי מוכיחים זאת.
רק בריאות

19

אורח/ת - גיתאי נוה - סוויץ' בראש מכונאות לחובבים

16 בספטמבר 2021 ב 22:12

הטעות החמורה ביותר, כפי שרשם נחומי בראש הרשימה, היא כאמור שילוב לרברס במקום פארקינג.
היכרות עם המכונה הינה קריטית לתפעול נכון שלה בייחוד במצבי קיצון.
הבדל מהותי בין תמסורת ידנית לתמסורת פלנטרית (אוטומטית) הוא אופן ההצמדה בין המנוע לתמסורת - בעוד שתמסורת ידנית מוצמדת על ידי מצמד-חיכוך (friction clutch), תמסורת פלנטרית מוצמדת על ידי ממיר מומנט נוזלי (fluid coupling) ולכן אין שום משמעות לשילוב רברס - כי אם פארקינג *בלבד*.
קריטי שג'יפאים בכלל, ומדריכים בפרט, ילמדו את המכונה לעומק על מנת למנוע תאונות חמורות לרכוש וגם לנפש.

גיתאי נוה

20

אורח/ת - עומרי

16 בספטמבר 2021 ב 23:34

החלמה שלמה ומהירה,
כל הכבוד לחברה הכתומים שתמיד יוצאים לעזור( יחידות החילוץ) ולצהל.
לכל הכבוד על התחקיר המלמד

21

אורח/ת - נחום

17 בספטמבר 2021 ב 00:28

לא לכל מטייל יש את הלגיטימציה לטעות.
ראיתי קבוצות שהזדקקו לחילוץ והתגובות היו בסיגנון- "שישלמו את המסוק", "חוסר אחריות" ועוד. לא חקרתי מה הקריטריונים לקבלת הזכות לטעות, אתן לקוראים לחשוב על זה...
רק אומר.
העיקר שכולם בריאים ושלמים.

22

אורח/ת - גיל

17 בספטמבר 2021 ב 10:21

דו"ח אירוע יעיל ומעניין, למדתי ממנו.

23

אורח/ת - שי

17 בספטמבר 2021 ב 12:24

נחומי בריאות והחלמה מהירה. אחת החוויות הנהדרות לצאת איתך לשטח.

24

אורח/ת - יוחאי רוס / עין גדי

17 בספטמבר 2021 ב 12:41

אמיר נחומי מדריך אמין ומקצועי ובעיקר מנש. טיילנו איתו בעבר ונמשיך לטייל איתו.
יש לציין לשבח את חברי הקבוצה, שתרמו בשקט, כל אחד לפי יכולתו, לסייע ולעטוף את הנפגעים, לקבע את המצב כך שלא יהיו נפגעים נוספים ולפעול בסבלנות עד החילוץ מהשטח.
צוות חילוץ עציון ראוי לציון על הגעה מהירה לשטח בשבת (כולם דתיים) ותמיכה והגנה על הקבוצה בשטח לא מוכר עם זרימה של בדואים למקום. יש לזכור שכולם מתנדבים.
ולבסוף יש לציין את ההתארגנות המהירה של אנשי אתר השטח שפעלו במקצועיות כמכונה משומנת ושלחו את עדי וייזל אשר חילץ בסבלנות ובמקצוענות את הרכבים הפגועים ולאחר מכן הוציא את הקבוצה מהשטח בביטחון ובבטיחות.
כל הכבוד!

25

אורח/ת - אביצר

17 בספטמבר 2021 ב 13:30

רפואה שלמה. ממחיש כמה עירניים יש להיות בשטח.

26

אורח/ת - Shay Erez

18 בספטמבר 2021 ב 13:28


מזל שנגמר טוב אבל עם כל הכבוד לכל שועלי השטח והניסיון האדיר שלהם, בסופו של יום, יודע כל ג'יפאי מתחיל שלא משאירים רכב במדרון ללא נהג. בטח לא טנק כמו הרוביקון ובטח שלא על קרקע כל כך לא יציבה כמו המעלה הנ"ל. הוראות בטיחות שנכתבו בדם ואולי דווקא מחיר השאננות הוא שגרם לכך. היו שם מספיק אנשים שיכלו לסייע מבלי שהנהג יצטרך לצאת מהרכב שלו. בריאות ושנה טובה לכולם

27

אורח/ת - Shai Cohen

18 בספטמבר 2021 ב 13:28


תודה על התחקור העצמי והפרסום.
זה מחדד את כל הדברים שנראים לנו טריוויאלים כמובילים וכמובלים בטיולים ובשיירות.
מקצוענות נטו

28

אורח/ת - Oded Sela

18 בספטמבר 2021 ב 13:29


אין עליך אוגש.
חילוץ מתוקתק ומשמח שהפגיעות בגוף מינוריות ייחסית.
גמר חתימה טובה!

29

אורח/ת - Shlomi Castro

18 בספטמבר 2021 ב 13:29


תחקיר חשוב ומלמד

30

אורח/ת - Aharon Treistmann

18 בספטמבר 2021 ב 13:29


כל הכבוד לתחקיר האירוע המדוייק .
שאפו לכל אלו שעסקו בהגשת עזרה, חילוץ, תמיכה.
החלמה מהירה ושלמה לנחומי היקר, האיש והאגדה

31

אורח/ת - Avi Ostfeld

18 בספטמבר 2021 ב 13:30


תאונות קורות. מזל שנגמר כך. כל הכבוד על התחקיר המקיף והמצויין. ראיתי כבר דברים כאלו קורים ונדמה לי שאפשר לומר שפעמים רבות טעות האנוש אינה נובעת מחוסר ידע אלא מאיזה רגע של הקלת ראש, חוסר תשומת לב שקורה לפעמים, מהסוג של "נו, נעשה את זה זריז, חמש דקות ואנחנו בחוץ". אני מניח שעם הנסיון שלו, אם היה לוקח עוד רגע אחד למחשבה כדי "להכנס לעניין", זה כנראה היה נמנע.
כך או כך - נזק קטן, שיעור גדול לכולם, גם הודות לתחקיר הטוב וכל הכבוד על הטיפול שלכם ושל המטיילים עצמם.

32

אורח/ת - Ziv Caspi

18 בספטמבר 2021 ב 13:30


גאה להמנות על חבריך!
מנהיגות ,מקצוענות וחכמה באופן הטיפול בתקלה!
גמר חתימה טובה!

33

אורח/ת - Rave Tavori

18 בספטמבר 2021 ב 13:30


כל הכבוד על הסיקור והפתיחות. לטייל בשטח זה רק עם צוות אתר השטח 4*4.
בריאות איתנה לכולם.

34

אורח/ת - Itay Aner

18 בספטמבר 2021 ב 13:31


טוב שנגמר כך, רפואה שלמה - למרות מה שנאמר על סטיסטיקה בשטח (בתור מי שגם היה בסטיסטיקה)
סוף מעשה במחשבה תחילה.

35

אורח/ת - Eyal Ferder

18 בספטמבר 2021 ב 13:31


מקצוענים, טוב לשמוע שנחומי וכל המעורבים יצאו ללא פגיעות חמורות.

36

אורח/ת - Yossef Av-Gay

18 בספטמבר 2021 ב 13:31


מקצוענים אמיתיים מתחקרים ומפיקים לקחים. אין כמו הצוות של 4x4!
בריאות לנחומי.
ד”ש וגמר חתימה טובה.

37

אורח/ת - Oran Lewis

18 בספטמבר 2021 ב 13:32


אהבתי את התחקיר, ושיקוף המידע.
איזה מקצועיות!!!

38

אורח/ת - Benny Doutsh

18 בספטמבר 2021 ב 13:32


כל הכבוד. מקצוענים כמו תמיד. על התחקיר - שאפו.
על הקרדיט והתודות לצוותי הסיוע והחיילים - הלוואי וזה יהיה הסטנדרט של כולנו.

39

אורח/ת - Revital Cohen Gluska

18 בספטמבר 2021 ב 13:32


זו מקצוענות!

40

אורח/ת - Tal Amitai

18 בספטמבר 2021 ב 13:33


תאונות לפעמים קורות, אבל סחתיין על התחקיר המקיף

41

אורח/ת - Eyal Shay

18 בספטמבר 2021 ב 13:33


פחד אלוהים..!
תמיד שטיילתי היתה לי הרגשת ביטחון…
טוב שלומדים ומתחקרים ארועים כאלו בכדי להכניס לפרופורציות את הטיול הבא… אין ספק שחילוצי שטח הם נקודת תורפה. לפעמים מצליחים ולפעמים מרעים את המצב. החוכמה לעצור להמתין לעזרה ולהמשיך.

42

אורח/ת - אביהוא גלעדי

18 בספטמבר 2021 ב 13:33


כל הכבוד!

43

אורח/ת - Amir Segal

18 בספטמבר 2021 ב 13:34


כל הכבוד על השיתוף והפתיחות

44

אורח/ת - Elad Gur

18 בספטמבר 2021 ב 13:34


מזל גדול שנגמר בלי נפגעים. תודה על פרסום התחקיר והפקת לקחים חשובה. איחולי החלמה לפצועים, וגמר חתימה טובה !

45

אורח/ת - גידי קטנוב

18 בספטמבר 2021 ב 13:34


מניסיוני הארוך עופר . הכל עניין סטטיסטי ! ככל שנמצאים יותר בשטח הסיכוי קיים ! תמשיכו להוביל לטייל ולתת לאנשים הנאות . שנה טובה ומבורכת עם אפס תאונות

46

אורח/ת - Dani Golbari

18 בספטמבר 2021 ב 13:34


רפואה שלמה.

47

אורח/ת - Raz Frohlich

18 בספטמבר 2021 ב 13:35


כל הכבוד על התחקיר והפרסום שלו. מראה על עוצמתו של הארגון.
יישר כוח ובריאות לפצועים

48

אורח/ת - Oren Netzer

18 בספטמבר 2021 ב 13:38


כתיבה נהדרת - תודה עופר

49

אורח/ת - Dirt X Elad

18 בספטמבר 2021 ב 13:38

כל הכבוד על התחקיר ופרסומו. חשוב ביותר.

50

אורח/ת - סורין לייזרוביץ

18 בספטמבר 2021 ב 13:38


יכול לקרות לכל אחד גם אם הוא מח"ט אירופה. שמח שנגמר טוב יחסית ועוד יותר שמח על השקיפות בתאור האירוע. וזה קורה רק אצל המקצוענים ביותר. שאפו ענק!!

51

אורח/ת - Barak Levi

18 בספטמבר 2021 ב 13:38


כל הכבוד על תחקיר המקצועי ולא פחות על השקיפות, לא דבר שבשגרה במחוזותינו.
מאפשר לכולנו ללמוד ולהחכים

52

אורח/ת - מרים גוזלי פיליבה

18 בספטמבר 2021 ב 13:39


עופר יקר,
לא שוכחת את הלילה במרוקו שנסעת עם נחומי .....
הרבה בריאות לנחומי ולך כמובן .
גמר חתימה טובה

53

אורח/ת - Dror Ben-or

18 בספטמבר 2021 ב 13:39


כל הכבוד על פרסום התחקיר. זה לא דבר נפוץ שברה מפרסמת תחקיר תאונה. תודה על ההזדמנות ללמוד לקחים.

54

אורח/ת - Yaron Zorea

18 בספטמבר 2021 ב 13:40


מרתק, בריאות לכולם!

55

אורח/ת - 35 שנה בקוליסים של הנחלים הגדולים

18 בספטמבר 2021 ב 22:14

1.בריאות
2.שאפו על התחקיר הלא מטייח
3.זה לא תאונה שצריכה לקרוא.זה האלף בית של חצי שעה נסיעה ראשונה והחניית רכב בשטח!
התאונה הזו היא רשלנות.
-אבנים,גדולות(!) מתחת לרכב
-נהג ליד ההגה
-רכב שמושך עם הכננת רצוי שיהיה מעוגן

ושוב בריאות ונסיעה בטוחה

56

אורח/ת - יובל

19 בספטמבר 2021 ב 15:16

בריאות לכולם וכל הכבוד לכל הצוותים שעסקו בחילוץ ובפינוי

57

אורח/ת - משה תורן

20 בספטמבר 2021 ב 02:01

המסקנות טובות מלבד הרעיון שנהג ישב ברכב המחלץ, במקרה של קריעת כבל החילוץ הוא עלול לחזור לנהג בהצלפה ולהרוג אותו. בעייתי.
צריך לתת דגש על רכב מחלץ במישור והארכת הכבל מאשר חילוץ במדרון עם דרדת ועיגון הרכב עם אבנים ככל הניתן, כך החילוץ היה עובר חלק.

58

אורח/ת - Boaz Hershgal

20 בספטמבר 2021 ב 10:48


גם אלופים טועים. זה עלול לקרות לכולם.
אלופים מקצוענים, מוקפים בצוות מיומן, מסור ומקצועי, שהופך בעיה גדולה לבעיה קטנה.
כל הכבוד על התחקור ותודה על השיתוף!
תודה שאתה מאפשר להמשיך וללמוד ממך