שטח 4X4 > כתבות > חדשות

רנגלר מול ברונקו: הזירה מתחממת

בשנת הדגם 2022, תצייד ג'יפ גם את הרנגלר וויליס בערכת Xtreme Recon, עם מערכת מתלים מוגבהת ומשופרת, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה והעיקר – צמיגים בקוטר 35 אינץ'

במשך שנים רבות שקעו ראשי חטיבת ג'יפ (Jeep) ב"נמנמת" קלה בכל הקשור לדגמי הרנגלר והרוביקון. אמנם ב-2018 קיבלנו את הרנגלר JL שהיה שיפור גדול בפרמטרים רבים לעומת קודמו (קישור לכתבה), אבל בכל הקשור ליכולות השטח לא היו בו שיפורים יוצאי דופן. מי שרצה ל"התחרע" בשטח רכש רוביקון, אותו שיווקה ג'יפ עם צמיגי 33 בלבד (בארה"ב, בישראל הוא מוצע רק עם צמיג 32), ומי שרצה לשדרג את הרנגלר/רוביקון שלו פנה לשוק האפטר-מרקט הענק הקיים לכלי הרכב האלה.

image

רנגלר וויליס. יוצע עם חבילת שטח מכובדת

כל זה השתנה עם הופעתו של הפורד ברונקו. בפורד השכילו להבין לנפש הלקוחות הפוטנציאליים, והם מציעים חבילת שטח הנקראת Sasquatch לכל דגמי הברונקו, החל מהבסיסיים ביותר. החבילה כוללת סרנים מחוזקים, מתלים משופרים ומוגבהים, נעילות רוחביות בשני הסרנים – וצמיגים בקוטר 35 אינץ' על חישוקי בידלוק (בישראל, היבואן בחר להביא רק שלושה מששת דגמי הברונקו, עם אבזור קבוע מראש – קישור לכתבה על הדגמים המוצעים בארץ). בג'יפ לא נשארו ללא מענה (קישור לכתבה): תחילה הגיע ה-392 עם מנוע V8 (קישור לכתבה) ואחר כך גם הרוביקון Xtreme Recon, שקיבל, איך לא, צמיגי 35 (קישור לכתבה)...

עכשיו מתכננת ג'יפ להציע את חבילת ה- Xtreme Recon גם בדגם נוסף של הרנגלר, שאינו רוביקון. מדובר ברנגלר וויליס (Wrangler Willys), שנושא בשמו את שם החברה המיתולוגית שהיתה הראשונה לייצר ג'יפים לשוק האזרחי (קישור לכתבה). הרנגלר וויליס מיוצר כמהדורה מוגבלת החל משנת 2019, ובשנת הדגם 2022 הוא יוצע עם חבילת שטח דומה לזו של הרוביקון Xtreme Recon: הגבהה של 1.5 אינץ', מתלים משופרים, יחס העברה נמוך בסרנים (4.56:1), וצמיגי 35 על חישוק בידלוק שיגביהו את הגחון לכ-33 ס"מ מכובדים. הוויליס מבוסס על הרנגלר ספורט, ולכן אינו מצויד בנעילות רוחביות אלא רק בדיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור.

מחירו של הרנגלר וויליס בארה"ב מתחיל בכ-41 אלף דולר, וחבילת ה-Xtreme Recon תוסיף למחיר עוד כ-4,000 דולר. לעומת זאת, מחיר הברונקו הבסיסי עם חבילת Sasquatch עומד על כ-38 אלף דולר, שזה הפרש די משמעותי. בג'יפ לא מסרו האם חבילת השטח תוצע בדגמים נוספים של הרנגלר, אבל סביר להניח שזה יקרה בעתיד כדי שתוכל להתחרות ראש בראש עם הברונקו על כל דגמיו.

image

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - eran

29 בספטמבר 2021 ב 21:54

תחרות זה מבורך....
שרק ישארו שבילים שלא נסגרים ע"י רט"ג לטייל כי זה לא רכב לכביש או שבילים

2

אורח/ת - אני

30 בספטמבר 2021 ב 12:04

ערן- הפוך! יש רוויה של רכבי שטח בארץ.
באספקט של השטח- צריך יהיה לנהל אותו בהרבה יותר קפדנות, כולל לסגור שטחים מפני ג'יפאים ולנתב אותם ליערות קק"ל.
באספקט הג'יפאי- כל כך הרבה לא ג'יפאים שיושבים בתוך המכונות הנהדרות האלו... מבעס.

3

אורח/ת - אהר'לה הנדלסמן סדן

02 באוקטובר 2021 ב 20:53

כל תוספת ושיפור מבורכים. בניגוד לחוששים שהשטח יוצף /מוצף וייסתם אל דאגה מרבית הרוכשים את רכבי הפאר לשטח לא ממש יירדו לשטח ...אלא כצפיית אחד המגיבים במקרה הטוב ידהרו בשבילי קק"ל .